PDA

View Full Version : Bobbel in nieuwe band


Pedaalemmer
02-12-2004, 10:23
Heb ik 2 maanden geleden minn 2 voorbanden laten vervangen door een nieuw setje uiteraard. kom ik er een paar dagen geleden achter dat er een bobbel in de zijkant van de band zit.

Ikke dus velg eraf en vrolijk naar de profile gereden. Zeggen ze dat ik waarschijnlijk een stoeprandje heb geraakt en dat het me een nieuwe band kost.

G*dverdomme die heb ik 2 maanden geleden bij hun gehaald! bestaat er niet iets als garantie op je banden???

René
02-12-2004, 10:25
heb je ook een stoeprand geraakt dan??

Pedaalemmer
02-12-2004, 10:28
Niet dat ik weet. En als ik er eentje geraakt zou hebben dan is dat zeker niet lomp hard geweest..aangezien mijn bumper dan door me vooruit knalt.

René
02-12-2004, 10:40
in ieder geval mooi balen dus!!! wat voor bandjes had je dan?? ook nog van die platte, grote...dure?? :(

VeeDubber
02-12-2004, 10:48
is het echt een "blaar-achtige" bobbel of 1tje die van binnen naar buiten (Velg richting loopvlak) loopt?? Als het de laatste is, kan het ook de "naad" van de band zijn en is er niks aan de hand. Fotootje misschien??

Pedaalemmer
02-12-2004, 10:53
nee viel wel mee het zijn michelin excalto`s kostte me nog 240 euro om dus ze vroegen of ik wilde dat ze hem vervangen toen heb ik de velg weer in de audi gegooid en heb ik gezegd dat ze maar ff lekker van me velgje afblijven dat ikzelf wel een oplossing zocht.

nu maar een stalen velg op geknalt. Kan niet meer rijden met die band aangezien die bobbel voor een klapband kan zorgen. Maar ik weet ook niet hoelang hij erin zit aangzien mijn auto de afgelopen 2 weken (sinds het ongeluk) bijna niet meer gereden heeft. en in de winter komt hij al zelden buiten dus vandaar dat ik niet goed weet of dat het geval is.

Het punt is hun zeggen dat die bobbel komt door een stoeprandje. Ik weet niet of die bobbel ook een andere oorzaak kan hebben? Is dat niet zo dan is het mijn eigen schuld.
Dan nog blijf ik het vreemd vinden dat 1 stoeprandje dit veroorzaakt terwijl ik met mijn vorige setje 2 x (per ongeluk) hard de stoep geraakt heb en er niks aan het handje was.

Dus kan die bobbel door iets anders veroorzaakt zijn?

Chrispy
02-12-2004, 11:27
Lees de reactie van veedubber nog een keer. Maak een foto van die wang, en plaats die hier kunnen wijook kijken. Als je een stoeprand gerakt hebt, met als gevolg die blaas, dan moet je meer schade kunnen zien op de wang. Je kan ze altijd aanbieden bij de importeur van Michelin, maar laat ze tot die tijd niet van de velg halen.

René
02-12-2004, 11:28
je hebt het over een ongeluk. Kan de bobbel daar niet van gekomen zijn? of was dat een andere auto of iets anders

Pedaalemmer
02-12-2004, 11:52
je hebt het over een ongeluk. Kan de bobbel daar niet van gekomen zijn? of was dat een andere auto of iets anders

nee kan nie door het ongeluk gebeurd zijn was de andere kant en heb niks met die velg geraakt

Pedaalemmer
02-12-2004, 11:56
http://img124.exs.cx/img124/5668/53-bobbeltje01.jpg

http://img124.exs.cx/img124/2554/2b-bobbeltje02.jpg

Pedaalemmer
02-12-2004, 11:58
is het echt een "blaar-achtige" bobbel of 1tje die van binnen naar buiten (Velg richting loopvlak) loopt?? Als het de laatste is, kan het ook de "naad" van de band zijn en is er niks aan de hand. Fotootje misschien??

van binnen naar buiten...de bobbel is dikker aande buitenkant dan aan de binnekant. bij de profile zeggen ze dat hij niet rijbaar is en wilde ze hem er wel voor me afhalen.

René
02-12-2004, 12:21
zit ook een klein sneetje in de band...

Chrispy
02-12-2004, 12:35
de snede is aan de buitenzijde ontstaan, daarbij is waarschijnlijk ook de band naar binnen geduwd en is de samenstelling in de wang gedeformeerd.
Sorry, maar dit is een eigen schade.

Pedaalemmer
02-12-2004, 16:41
Is stuk rubber aan de binnekant en dan een binneband erin. een oplossing? De velgen gaan binnekort namelijk weg en dan komen er andere onder dus ik heb niet echt veel zin om nog meer in deze te investeren.

iemand ervaring mee met het fixen van banden?

Tjaap
02-12-2004, 16:43
welke maat heb je? veel bandenboeren hebben ook 2ehands bandjes... voor een paar maandjes kan dat prima

Pedaalemmer
02-12-2004, 16:59
ik heb volgens mij de meest standaard maat 195,50,15

polog40
02-12-2004, 22:33
Niet mee gaan lopen kloten maar vervangen. Niets is zo gevaarlijk dan dit......... Denk niet aan het geld wat een band kost maar wat je eigen leven of dat van een ander waard is.

Arjan

Allart-Ghetta
02-12-2004, 23:07
Niet meer mee rijden en lek prikken op 10 plaatsen zodat niet een of andere zot hem weer van de bandenstapel haalt en dan frontaal tegen jou of mij op klapt als ie ploft.

Tommy
02-12-2004, 23:26
idd.. wegkuukelen en gewoon nieuwe monteren. houd je het ook een beetje bij je merk... en 60 euro is wel te doen toch? is iets meer als een volle tank benzine... en je hebt er heel wat langer plezier van. (ff praktsich be/gedacht ;) )

Vraag je profile gewoon of ze je niet een beetje kunnen matsen dan. zitten volgens mij aardige marges op, dus kun je proberen. (Maja, boos weggaan was dan eigenlijk niet zo slim...)



tip: ze vroegen of ik wilde dat ze hem vervangen toen heb ik de velg weer in de audi gegooid en heb ik gezegd dat ze maar ff lekker van me velgje afblijven dat ikzelf wel een oplossing zocht.

Altijd blijven lachen, alleen bij Kwikfit zulke dingen doen...(Hoe ik daar toen behandeld werd is gewoon ronduit asociaal!) Ik denk dat Profile wel iets klantvriendelijker is met het zoeken naar een oplossing, dus als je gewoon een beetje "brutaal" bent en gaat vragen of er niet wat te regelen valt, aangezien je net de 4 nieuwe daar had gekocht, en je student bent, enz enz.... Proberen kan altijd. :)

Pedaalemmer
03-12-2004, 11:13
nieuwe is al besteld vanavond kan ik het weer ophalen.

iedereen bedankt voor de reacties!

Tommy
03-12-2004, 11:27
en zijn ze je wat tegemoet gekomen?

Pedaalemmer
03-12-2004, 11:39
nee ik ben niet meer bij de profile geweest. heb het nu bij een autogarage laten doen waar ik me golf ook altijd laat fixen :D

Tommy
03-12-2004, 11:47
dat kan natuurlijk ook... :D