PDA

View Full Version : Zelfde kleurnummer toch andere kleur???

Wolgast
08-12-2009, 15:30
Na lang zoeken eindelijk een achterklep gevonden in de kleur LA5Y (Heliosblauwmet.) Kopie van de sticker uit de kofferbak is aanwezig geweest bij aankoop.
Maar nu heb ik de klep gemonteerd, blijkt de kleur toch anders te wezen.... Deze is namelijk blauwer :confused:

De klep komt van een '90er Cabby en de mijne is van '86. Is het bekend dat VW destijds onder dezelfde kleurnummers toch nuanceverschillen -kunnen- zijn? Of is die van mij gewoon verkleurd ofzo?
Wordt er een beetje moe van omdat dit inmiddels mijn 3e klep is.......:screwy:

MichelJanssen
08-12-2009, 15:41
Er zijn idd verschillende kleuren. Het zijn vaak maar kleine tint verschillen. Het makkelijkst is om die klep gewoon te laten spuiten in de juiste kleur of bij het kopen van de andere klep de auto erbij te hebben.

Groetjes Michel

oettinger_18
08-12-2009, 15:43
foto?

MONDY
08-12-2009, 15:47
verschil in tint kleuren.

Skup
08-12-2009, 15:58
Kan de lak niet gewoon licht verkleurd zijn, wat met goed poetsen (polijsten) is op te lossen?

ArjenE
08-12-2009, 16:05
is die klep van EBAY niet LA5Y, en je auto een andere kleurcode?
heb je nog wel je eigen sticker achterin je auto?

Erik_vw
08-12-2009, 16:16
Voor de prijs van 3 achterkleppen had je hem ook in kleur kunnen laten spuiten en dan is hij ook meteen helemaal strak zonder putjes of plekjes... ;)

Turbo-Variant
08-12-2009, 16:16
Zijn altijd veel tintverschillen per kleurcode. Ga maar eens informeren bij een spuiter hoeveel verschillende tinten er zijn van die code. Je zult versteld staan. ;)

VolkswagenRacing
08-12-2009, 17:33
Wou net zeggen, 2e hands deur met zelfde code komt bijna nooit goed.

Ze hebben heus niet een pot van 100l staan waar ze alle auto;s in die kleur mee lakken, word elke keer aangemaakt.

En dan heb je het nog niet eens over de dekking en het uitnevelen gehad.

Of voor het zelfde geld is die klep al een keer gespoten. Alles kan!

VolkswagenRacing
08-12-2009, 17:34
Wat je nu trouwens wel kan doen is alleen de buitenzijde spuiten, in de sponning zie je zo iets toch niet.

angelo
08-12-2009, 17:50
Ken ook liggen aan de kleur primer die ze gebruikt hebben

kiwi-gti
08-12-2009, 17:57
Weet je wel zeker dat en de auto en de klep nog in de originele lak staan? ;)

Meeste kleurnummers hebben wel 3-7 kleurvarianten. Verschil tussen de lichtste en donkerste is vaak bijna een volle tint. Inderdaad afhankelijk van het merk verf en de apparatuur die gebruikt zijn destijds. Sommige modellen zijn op meerdere locaties gebouwd, per locatie kun je ook variaties hebben op het zelfde kleurnummer.

Daarom ook altijd met je auto naar de spuiter als je 1 (los) deel laat spuiten, niet voor niets dat die mannen vaak 5-7 kleurkaarten tegen je auto aanhouden met allemaal het zelfde kleurnummer.

Ken voorbeelden van moderne auto's die op meer locaties door Europa gebouwd worden waar 2 mensen dezelfde auto in dezelfde kleur in dezelfde periode hebben besteld, een blijkt gebouwd in Polen o.i.d., 1 in Italie ( fiat 500 in het wit ). De ene is spierwit, de andere creme. zelfde kleurnummer en nieuw af fabriek geleverd...

Pewi Vwteam
08-12-2009, 18:37
ik heb ook nog wel een cabby achterklep liggen, in la5y 10euro mag je hem hebben.

Wolgast
08-12-2009, 18:47
Tsja.... klep komt idd bij ebay weg met kopie van de sticker in de kofferbak. Heb zelf ook mijn sticker erin zitten en dacht ''kan weinig fout gaan''
Helaas pindakaas dus.... Het is idd een veel blauwere tint. Zal morgen wel even foto's maken.
Het liefst had ik de hele auto overgespoten in de orginele kleur. Maar dat trekt mijn bankrekening niet op het moment. Het enige wat echt gebeuren moest was de klep. Die zat vol deuken... Eindelijk een klep gevonden waar het kleurnummer bij zat. Vandaar ook gelijk gekocht.

Maar goed...ik baal er wel van en denk dat ik het voorlopig zo laat. Of Pewi Vwteam moet hem willen versturen naar Duitsland? :)

Het is dus niets nieuws begrijp ik iig hieruit. Weer wat geleerd!!

Maar de auto staat zeker in de orginele lak en de klep ook nog. Ga er wel vanuit dat na 23 jaar de lak van mijn Cabby enigszins verkleurd is...

Ik post zsm wat foto's!

Arne
08-12-2009, 19:47
Ik zou de lak van de auto eens polijsten.

Wolgast
08-12-2009, 20:07
Als ie klaar is gaat dat zeer zeker gebeuren!
Hoop van het voorjaar dat het zover is.... Gaat langzaam kriebelen dat ie weer gaat rijden!!