PDA

View Full Version : Overspuiten huidige kleur of anders

roverd
09-12-2009, 10:24
Ik ben bezig met het opknappen van een GTI uit 82 (modeljaar 83). Inmiddels volledig gestript en gisteren naar het schadebedrijf voor het opknappen van de standaard zwakke plekken. In mijn geval alleen de wielkasten achter (was grof in geslepen en de reservewielbak).

Zo heb ik 'm gekocht:
http://www.roverd.nl/foto/forum1_640x360.jpg

Zo ging ie gisteren weg:
http://www.roverd.nl/foto/forum2_640x411.jpg

Daarna wordt ie gespoten, volledig, binnen buiten en motorruim. Tevens laat ik de onderkant dik in de tectyl zetten. Het moet goed zijn en blijven.

Ik zit alleen nog met een dilemma. Nu hij helemaal kaal is en volledig wordt gespoten heb ik de keuze om een andere kleur te kiezen.

Lhasagroen, de huidige kleur vind ik een mooie kleur, het combineert mooi met de groen getinte ruiten en de originele groen-zwarte bekleding. Nadeel van deze (donkere kleur) vind ik dat de zwarte accenten, zo kenmerkend voor een GTI niet zo goed tot uiting komen (striping, eand rond de achterruit etc).

Ik weet dat een kleur persoonlijk is, maar toch wil ik de vraag voorleggen.

Huidige kleur houden of niet?

(Als het een andere kleur wordt denk ik aan rood of zilver, uiteraard wel originele kleuren dan)

dekilo
09-12-2009, 10:27
Tuurlijk de originele kleur houden.
Is een prachtige kleur.

Larsv5
09-12-2009, 10:40
Tuurlijk de originele kleur houden.
Is een prachtige kleur.

:thumbup:

LRR
09-12-2009, 10:58
Ja, ik zou zeer zeker de originele kleur houden.

Heb dit zelf ook gedaan. Heb een marsrode GTI, en had altijd een schurfthekel aan rode auto's. Dit is inmiddels behoorlijk bijgedraait kan ik je melden.
Kreeg de auto gespoten terug en heb eerst een half uurtje er alleen maar naar zitten
kijken !!

PimVW
09-12-2009, 11:31
Deze kleur houden, is een mooie kleur.

Renegade
09-12-2009, 12:36
Zeker origineel houden :D is een mooi kleurtje op een mk1 en als je hem ooit nog weg zou doen heeft het alleen maar een meerwaarde :thumbup:

Michaelknight
09-12-2009, 12:40
deze kleur houden! top kleurtje en je ziet het volgens mij niet zo heel vaak !

ben zine
09-12-2009, 12:50
De binnenschermen en de hoeken van de paravaan willen nog weleens wat roestproblemen geven dus ik zou de spatborden er zeker afhalen nu je toch bezig bent. Dan eerst alle binnenkanten spuiten, deuren, achterklep,motorkap en spatborden goed monteren en daarna de hele buitenkant in één keer spuiten. En in de originele kleur. Wordt vast en zeker een mooie auto.

DennieMeister
09-12-2009, 12:51
Zou hem ook houden vind het erg mooie kleur!

jeroenmk1
09-12-2009, 13:14
er is maar 1keuze en daar valt niet over te twisten gewoon ORGINEEL dus :D krijg je nooit spijt van!!!

roverd
09-12-2009, 13:14
De binnenschermen en de hoeken van de paravaan willen nog weleens wat roestproblemen geven dus ik zou de spatborden er zeker afhalen nu je toch bezig bent. Dan eerst alle binnenkanten spuiten, deuren, achterklep,motorkap en spatborden goed monteren en daarna de hele buitenkant in één keer spuiten. En in de originele kleur. Wordt vast en zeker een mooie auto.

Schermen gaan er idd af. Het zag er redelijk goed uit, nog wel wat werk aan. En hoe jij het beschrijft is ook precies hoe het gaat gebeuren. Bedankt.

Ik ben inmiddels wel overtuigd van het feit dat ik 'm in z'n huidige kleur ga houden. :)

LRR
09-12-2009, 13:30
Ik ben inmiddels wel overtuigd van het feit dat ik 'm in z'n huidige kleur ga houden. :)

Amen :D

EelcoB
09-12-2009, 13:46
Amen :D

Idd! :thumbup:

d-ick
09-12-2009, 14:40
gelukkig,daar krijg je geen spijt van :thumbup: