View Full Version : geen benzine bij injectors
VWRickGTI
12-12-2009, 15:14
Na mijn golf geheel te hebben aangepakt staat de motor nu weer in de golf. Alles aangesloten. Maar krijgt benzine tot aan de verdeler op de luchtweger. En op de koudstart toevoer en warmdraairegelaar.
Dus niet op de leidingen naar de injectors! Ook krijg ik geen stroom op het groene stekkertje bij de warmdraairegelaar wat volgens mij wel moet.
Dus wie kan mij zeggen waarom de injectors geen benzine krijgen?
Gr rick
Is je luchtweger wel los??? Anders even handmatig doen.
(K-Jetronic neem ik aan?)
VWRickGTI
12-12-2009, 15:20
1.8 gti dx uit 83. Je bedoelt of dat wegertje makkelijk heen en weer te halen is?
Ja. als die weger vast zit dan komt er ook been benzine bij de injectoren.
VWRickGTI
12-12-2009, 16:17
heb net de weger heen en weer gehaald. Klopt het dat je em maar 1 cm naar beneden kan drukken en dat er een heel klein spleetje optreed?
Want als je een toevoerleiding los haald bij injector 1 komt er niets uit. Maar start je hem en dan een boutje op de weger bij bijvoorbeeld leiding naar cilinder 3 los haald komt er wel benzine uit.
Heb daarna weer leiding 1 naar cilinder 1 aangesloten nergens meer benzinedruk op de verderler naar 1,2,3,4
breadfan83
12-12-2009, 16:22
Klopt, die kun je maar een klein beetje omlaag drukken. Dit moet echter vrijwel zonder weerstand gaan, tot ie in één keer helemaal niet meer verder kan.
VWRickGTI
12-12-2009, 16:41
n als er wel weerstand is. Dus in combinatie met het hierboven staande verhaal.
Ik zou haast denken dat er lucht in het systeem zit. Maar dat kan immers niet.
Vreemd dit.
VWRickGTI
12-12-2009, 16:49
jah lijkt op lucht in de leidingen net als bij een diesel, maar hier moet het niet uit maken neem ik aan.
Maar mischien nog iemand tips waar ik op moet letten nou het verhaal is gelezen mbt aansluiten van div. stekkers of leidingen etc.....
Zijn je injectoren uberhaupt wel goed ???
Aanvoer en retour niet per ongeluk verkeerd gemonteerd op je spinnenkop??
VWRickGTI
12-12-2009, 16:54
Dat weet ik niet. Maar ik neem aan als je een benzineleiding bij een injector los haald en je start em dat er benzine uit de leiding moet stromen.... Dat gebeurt dus al niet.
als je de aanvoer en retour verkeerd om hebt niet ;)
VWRickGTI
12-12-2009, 16:58
daar heb je gelijk in. haha maar aanvoer is dikke flexleiding en retour is dun neem ik aan. En heb de spinnekop geheel eraf gehaal en verder niet uit elkaar gehaald dus alle benzineleidingen aan de weger vast laten zitten incl filter.
Pffff. Filter verstopt??? De 2 leidingen wel op de juiste aan gesloten die onder je auto gaan???
VWRickGTI
12-12-2009, 17:02
Ja want de wartel dikte is anders van beide leidingen. En filter is niet verstopt is bijna nieuw en ook na het filter als je de wartel los draait spuit er benzine uit na een start poging. Dus bij de ingang van de wartel in de verdeler stopt het. Wel krijgt de warmdraairegelaar voor op het blok benzine.
sciroccoGTII
12-12-2009, 18:45
Sorry misschien een domme opmerking maar je zegt dat je de luchtklep in de luchtweger naar beneden geduwd hebt, dat kan ook maar dan druk je de verende aanslag naar onder. Maar dit is dus natuurlijk niet juist de klep gaat omhoog dus je moet hem optillen.
VWRickGTI
12-12-2009, 18:53
optillen gaat niet. Je kan em alleen naar beneden duwen.
Maar mischien iemand een tekening van het circuit met de juiste stromingen door de leidingen..........
jobo1983
12-12-2009, 20:17
ik heb het ook gehad, bleek bij mij een probleem te zijn dat de benzine pomp te weinig druk gaf.
andere benzine pomp eronder gezet en alle leidingen van de injectoren los gehaald starten en terwijl er benzine bij de leidingen (die nog los zitten omhoog komt) naar de injectoren vast gedraaid.
ik had 3 spinnekoppen geprobeerd voor dat het lampje ging branden dat de injectoren bij bepaald aantal bar pas in nevelen.
je mag dat ding niet eens naar benden duwen!!!!!
als omhoog niet gaat issie niet goed afgesteld/stuk
VWRickGTI
12-12-2009, 21:00
je mag dat ding niet eens naar benden duwen!!!!!
als omhoog niet gaat issie niet goed afgesteld/stuk
Wat moet je volgens jou doen dan...
Ik gaat morgen weer ff door, tis nu zaterdagavond!
VWRickGTI
12-12-2009, 21:02
ik heb het ook gehad, bleek bij mij een probleem te zijn dat de benzine pomp te weinig druk gaf.
andere benzine pomp eronder gezet en alle leidingen van de injectoren los gehaald starten en terwijl er benzine bij de leidingen (die nog los zitten omhoog komt) naar de injectoren vast gedraaid.
ik had 3 spinnekoppen geprobeerd voor dat het lampje ging branden dat de injectoren bij bepaald aantal bar pas in nevelen.
Ja ok daar kan je gelijk in hebben maar ik heb nu (ok alleen leiding1) los gehaald maar zelfs in de leiding kwam al geen benzine. Maar als je na het filter de leiding los haald (lees halve slag) dan spuit de benzine eruit. Dus daar zit toch wel aardig wat druk achter.
als je het logies bekijket word de klep om hoog gezogen...
afstellen weet ik niet precies, maar het moertje moet los, en dan met een voelermaat ertussen
jobo1983
12-12-2009, 22:52
Ja ok daar kan je gelijk in hebben maar ik heb nu (ok alleen leiding1) los gehaald maar zelfs in de leiding kwam al geen benzine. Maar als je na het filter de leiding los haald (lees halve slag) dan spuit de benzine eruit. Dus daar zit toch wel aardig wat druk achter.
ik had ook elke keer behoorlijk druk maar toch niet in de leidingen van de injectoren. daarom vroeg ik ookal wat voor pomp je eronder heb.
bij mij zit er nu 1 onder van een golf1 gti.
en dat gaat wel best.
ik haalde eerst de retour leiding los spoot benzine toch uit het gaat waar de leiding zat.. had de leiding naar koude start los gehaald kwam het ook uit.
toen dacht ik nou dan krijgt hij wel benzine, maar niet dus.
toen nog ander setje kabels erop gedaan met injectoren want had 3 setjes liggen. kwam ook niks uit... spinnekoppen schoon gemaakt maar was allemaal netjes. en uiteindelijk toch andere pomp gedaan.
ik dacht dat de pomp voor een kr toch rond de 6 bar leveren om de injectoren te kunnen laten nevelen.
VWRickGTI
13-12-2009, 11:32
Mijn pomp is er wel onderuitgeweest. Maar zou ik hem kunnen testen om te kijken wat die nu aan bar druk geeft?
Dus als ik jou verhaal begrijp dan geeft die wel druk maar niet voldoende om de door de slangen te gaan.
Zit er in een spinnekop ook drukklepjes die pas open gaan als de druk boven een bepaald aantal bar zit?
jobo1983
13-12-2009, 11:44
als je een leiding met injector los haal..
en daar de luchtslang op zet... dan zal je ook merken dat hij bij bepaalde druk ineens open schiet... dan nevelt er ineens wel ff benzine uit.
het is de injector zelf die waarschijnlijk te weinig druk krijgt.
je kan ook eens kijken om 1 injector eraf te halen en of er dan wel benzine uit die leiding komt.
is dat niet het geval dan ligt het zeker bij de spinnekop.
anders heb je te weinig druk om dat kleine klepje in je injector open te laten gaan
VWRickGTI
13-12-2009, 21:02
Net even de doseur (verdeler) eraf gehaald maar kon niets raars ontdekken. Even de rubber ring in de vaseline gezet voor betere afdichting. En hierna de wartels van alle 4 de leidingen boven op los gezet en gestart en geen benzine uit de wartels.
Ook de leidingen van brandstoffilter na de dosuer los gedraaid en de benzine spoot er echt uit. Dus staat echt wel druk op. Dus de pomp sluit ik uit.
Maar hoe komt het dat de benzine bij de ingang van de dosuer dus niet de leidingen in gaat?
golf mkII 16v
13-12-2009, 21:29
Als de stuwklep niet omhoog gaat komt er nooit brandstof bij de injectors
Aan de stuwklep zit en arm die staat in verbinding met de doseur,daar zit een naald in en die moet zonder weerstand bewegen
Dat met de pomp kan ook
Heb hier van de zomer ook een cabrio[GLI] gehad
De pomp die er onder zat was nieuw maar van het verkeerde type
systeem druk van een GTI[k-jetronic] is tussen de 4.7 en 5.4 bar
Injectoren openen rond de 3bar
VWRickGTI
14-12-2009, 19:05
Ok prima over die pomp. Maar zo als ik me verhaal nu vertel en dus de wartels er af heb gedraaid komt er nog genees brandstof uit de bovenkant van de doseur ( dus waar de leidingen starten) dat heb dus niets te maken met een injector, want die sluit je nu dus buiten. Maar wat kan er in die doseur stuk lek of what ever mee zijn zodat die de brandstof niet door de leidingen heen perst (in dit geval dus niet uit de bovenkant van de doseur perst)? Zitten er mischien klepjes, membraampies, keeringetjes of iets in waardoor die geen druk in die doseur op kan bouwen dat het naar boven geperst wordt?
golf mkII 16v
14-12-2009, 21:02
Als de doseur lekt moet je luchtfilterbak vol benzine staan
Draai het co eens omhoog[rechts om]
VWRickGTI
14-12-2009, 22:11
Nee dat staat het dus niet... Na ga morgen er wel even een blik op werpen. En even alles opnieuw nalopen....
sciroccoGTII
15-12-2009, 17:24
En zorgen dat je de klep omhoog kunt krijgen..anders zul je never nooit brandstof uit de doseur krijgen.. ;)
Rest van de kwalen lijkt het in mijn ogen niet op alleen je hoeft maar iets heel simpels te doen en dat is GEWOON die luchtklep omhoog drukken. Pak anders je onderbak er even ondervandaan en het luchtfilter dan kun je er goed bij en dan komt het echt wel goed. Dingen gaan niet zomaar stuk of muurvast zitten. Hoogstens een beetje zwaar door de carterdampen (en rotzooi dus). Even goed schoonmaken en klaar. Krijg je uit de koudestartsproeier wel brandstof? desnoods even handmatig controleren door er even stroom op te zetten en via massa schakelen. Succes ermee.
Terpstra
15-12-2009, 20:00
in de doseur zelf zit een centrale plunjer;) als die een tijdje niet heeft bewogen gaat die helemaal vast zitten..
Is dat misschien niet het euvel van jou? draai anders de CO schroef eens helemaal uit;) dus linksom :D
VWRickGTI
16-12-2009, 15:14
Op de koudstart krijg ik benzine en op de leiding die naar je warmdraairegelaar gaat krijg ik ook benzine.
En @ sciroccoGTII die klep dus dat weegschaal systeem om het zo even te zeggen. Die staat dicht (boven in volgens mij) als de motor uit is. Je kan hem volgens mij niet meer omhoog doen dan dat die nu al is. Je ziet geen kier er tussen door en staat horizontaal aangesloten.
En @ Terpstra de plunjer in de verdeler die zit los. Ik heb de verdeler eraf gehad en de plunjes (staafje) heen en weer bewogen en ging allemaal prima.
Zit er nog iets in de verdeler dat niet goed is of niet goed kan zitten? Even openmaken mischien?
sciroccoGTII
16-12-2009, 16:56
Jawel hoor die klep kun je altijd omhoog bewegen ook al is de motor uit. Hij wordt op eigen kracht door de motor omhoog gezogen en hoe meer toeren je maakt dus wordt mer lucht aangezogen hoe verder de klep omhoog komt en dus meer brandstof inspuit. Heel erg simpel dus ;) Je hebt het spul dus uitelkaar gehad? wel goed inelkaar gezet? die klep gaat gewoon heel erg licht omhoog. Zoals ik al zei pak anders je onderbak incl luchtfilter er even onder vandaan dan kun je er goed bij en druk je hem even met de hand omhoog. Dan krijg je wel benzine in principe omdat je op de koudestart injector ook al brandstof krijgt.
Edit : en verdeler zou ik niet openmaken zijn geen onderdelen voor te krijgen vor zover ik heb kunnen achterhalen. En zijn nogal gevoelig met inelkaar zetten.
VWRickGTI
16-12-2009, 17:08
sorry scirocco GTII zat verkeerd te denken. Kan wel ja, en gaat ook heel simpel heen en weer geen kracht voor nodig.
Net even de doseur er weer af gehaald. Die plunjer of stift (zie het zoals je wil) gaat ook makkelijk heen en weer (ook ff in de olie gezet) en er een beetje druk opgezet. Als de stift geheel ingedrukt is of geheel uit staat dan krijg ik lucht op mijn wartels (dus de ingang voor de leidingen) Nu denk ik dus dat de stift dus niet geheel in of uit gaat met starten zodat er geen benzine in de leidingen kan komen.
Wat moet de benzinedruk zijn? Dus wat de pomp moet leveren.
Terpstra
16-12-2009, 19:03
ok dat is een goed teken ;) dat de plunjer wel beweegt!
Is de plunjer toevallig niet te lang of te kort? daar zit namelijk veel verschil in.
denk dat je het in die richting ongeveer moet zoeken. Anders eens misschien een andere doseur proberen of daar wel benzine uit komt?
als je de motor start en laat lopen, haal dan de onderste gedeelte van de luchtfilterbak los en kun je dan de klep omhoog duwen? of gaat dat dan niet?
VWRickGTI
16-12-2009, 19:21
moet wel lukken denk ik ALS die start:P.
Maar heeft ervoor perfect gelopen! Na dat ik hem in augustus de motor eruit heb gehaald en sinds 2 weken geleden er weer in zit doet die het niet meer. Maar zover alvast bedankt voor de tips.
Ik ga morgen de druk in de benzineleiding proberen te meten.
golf mkII 16v
19-12-2009, 11:47
Systeemdruk 4,7-5,2 bar
Restdruk na 10min [drukaccumulator nr:431 133 441 c 2,6 bar]
Andere 1,8 bar
VWRickGTI
19-12-2009, 16:58
Heb net dus de luchtweger omhoog gehouden tijdens het starten. Nu komt er wel benzine door de verdeler en slangen bij de injectors. Alleen slaat nog niet aan.
Hierna heb ik dus de weger los gelaten in ze normale ruststand. Hierna weer gestart en er kwam geen druk meer in de leidingen. Als ik de wartels kos draaide kwam er niks uitlopen wat ervoor wel het geval was als je de weger omhoog tilde.
Dus ja????
VWRickGTI
22-12-2009, 21:43
Ook komt er benzine in de cilinders als ik de inlaat van de luchtweger af haal en zo de luchtweger omhoog til terwijl ik hem start. Maar ook weer niet aan slaan, komt waarschijnlijk omdat de benzine luchtverhouding zo niet klopt!
Ik denk zelf dat de weger niet omhoog gezogen wordt tijdens het starten en dat deze zo geen benzine door kan laten. Maar hoe kan het dat deze dan te weinig zuigt?
Of dat deze in de verdeler te veel tegendruk krijgt zodat de weger te weinig kracht heeft om omhoog te komen en zo dus de stift in de verdeler omhoog te drukken.
Heeft iemand toevallig een goede verdeler/weger of geheel compleet te koop?
Pewi Vwteam
22-12-2009, 22:30
gewoon digifant er op bouwen, weg met die mechanise meuk. is bijna altijd ellende.
VWRickGTI
22-12-2009, 23:11
Het gaat mij niet om die meuk. Maar ik wil weten wat het is.
Kijk ik kan ook een nieuwe br. pomp kopen, injectors verdeler weger etc. Kan allemaal maar om op niets af geld uit te gaan geven.
golf mkII 16v
24-12-2009, 08:25
Is de brandstofdrukregelaar nog goed,komt daar brandstof?
6Kant 16 op de brandstofverdeler
Je kan zeker niet met de auto langs komen?
VWRickGTI
24-12-2009, 16:51
Is de brandstofdrukregelaar nog goed,komt daar brandstof?
6Kant 16 op de brandstofverdeler
Je kan zeker niet met de auto langs komen?
Nee, hij rijdt natuurlijk niet en heb geen autoambulance voor het grijpen.
En over de drukregelaar weet ik niet? Hoe zou je dat kunnen checken?
Pewi Vwteam
24-12-2009, 19:25
als je gewoon wlt rijden met je mk1, ipv weken sleutelen is het inderdaad een oplossing om hem om te bouwen naar digifant.
als je liever aan je golf sleuteld, gewoon door blijven knooien met die mechanise meuk.
VWRickGTI
24-12-2009, 19:46
Ik heb geen haast want tis toch winter. Maar heeft het altijd prima gedaan en geen problemen mee. Tot nu.
sciroccoGTII
24-12-2009, 21:34
K-jet is echt helemaal niets mis mee...snap eigenlijk niet dat bepaalde personen daar zo altijd over zeuren...heb het al op heel veel blokken gebouwd oa voor de cross en never nooit problemen! Maar gaat de luchtklep wel soepel? Zo nee dan even soepel maken. De arm van de weger wol wel eens wat vast gaan zitten door aangekoekte zooi zoals carterdampen. Even met een busje remmenreiniger aan de slag (zo gepiept) en daarna even met bijv wd40 smeren. En ja zonder die luchtbuis gaat ie niet lopen nee klopt idd je mengverhouding niet. Heb je nu het co al eens versteld dan? Even met het inbussleuteltje in de weer dus. Zo te horen is er echt helemaal niets mis met jouw luchtweger. Zoals ik toen ook al zei even de luchtweger optillen en alaa... ;) Dus buis er weer tussen en met de inbussleutel in de weer :thumbup:
golf mkII 16v
24-12-2009, 23:01
Als je hem eruit draaid moet er een soort van busje over de veer mee komen
Is dit niet zo dan zit die vast
Let op zitten afstel ringen tussen
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.