View Full Version : Zo Moet Het
VWFARMER
15-12-2009, 23:01
Kijk Volkswagen heb ook nog wat voor de dames gemaakt die niet in of uit parkeren kunnen
http://www.youtube.com/watch?v=6QrpbzK9sf0&feature=player_embedded#
Dat is toch geen autorijden meer!
VWFARMER
15-12-2009, 23:17
Dat is toch geen autorijden meer!
Zal de toekomst wel zijn
De Toyota Prius had al zo'n systeem in 2005.
Tiefleger
15-12-2009, 23:28
Ik liet het mijn vrouw zien. En die zei direct, ja bestel maar voor jou Passat.
Dan kan ik je velgen ook heel laten.
René (Tiefleger)
Sorry, maar ik ben sneller met inparkeren en ik hoef niet eens te steken... :tongue:
Leer autorijden mensen, scheeld je een hoop geld in het aanschaffen van dit systeem ;)
nou nou, zoveel plek en dan NOG in 2 keer, wat n balle systeem :)
stufenheckfahrer
15-12-2009, 23:31
Even praktisch denken.
Daar had je gemakkelijker vooruit ingeparkeerd, zodat je met je boodschappenkarretje bij de kofferklep kan, parkeert dat kutding zichzelf achteruit in, moet je nog slepen met je boodschappen. :D
Wel een mooi systeem, zoiets zouden ze moeten hebben om achteruit te rijden met een aanhanger, zou veel tijd schelen bij de milieustraat als alle weekendpiloten aan het stumperen zijn.
VWFARMER
15-12-2009, 23:33
nou nou, zoveel plek en dan NOG in 2 keer, wat n balle systeem :)
Je moet eens voor stellen, dat een vrouw of man de auto 2 keer raakt.
Dan ben je er goed ziek van.
De auto mag zo vaak steken watie wil.
Zolang het systeem maar niks raakt
VWFARMER
15-12-2009, 23:35
Ik liet het mijn vrouw zien. En die zei direct, ja bestel maar voor jou Passat.
Dan kan ik je velgen ook heel laten.
René (Tiefleger)
Jou vrouw geeft ook gelijk toe dat er wat kan gaan gebeuren met je auto.
Mijn vrouw zei, DAT HEB IK NIET NODIG.
Maar onder tussen al wat auto versleten
Je moet eens voor stellen, dat een vrouw of man de auto 2 keer raakt.
Dan ben je er goed ziek van.
De auto mag zo vaak steken watie wil.
Zolang het systeem maar niks raakt
Niet mee eens, gewoon in 1 keer in parkeren, anders ga je maar rijlessen nemen :) Zo lang de mens het beter kan als n computer, hoeft het voor mij niet
Allemaal leuk en aardig, maar als je 'm in zo'n vak al niet gedraaid krijgt moet je echt van de weg af..
De Toyota Prius had al zo'n systeem in 2005.
maar dan rij je prius...... :screwy:
Nee.. dan wordt je Prius gereden ;)
breadfan83
16-12-2009, 18:52
Als ze nou gewoon iedereen die zo'n systeem bestelt automatisch het rijbewijs zouden intrekken was het gelijk wat veiliger op de weg.
Als je nog niet normaal kunt inparkeren, vraag ik me af of die rest van 't autorijden wel goed voor elkaar is. :screwy:
Yep. Daar is niks mis mee. :thumbup:
Jan-Jelle
16-12-2009, 19:34
is niks mis mee, maar wel een lelijke auto! doe mij dan maar een passat bluemotion.
breadfan83
16-12-2009, 21:00
Dat nieuwe model Prius vind ik eerlijk gezegd best goed uitzien! :thumbup:
Good for You! :D
Jullie zien het verkeerd. Systeem kost haast niks extra, alle onderdelen zitten eigenlijk al in een standaard Volkswagen. Enkele de link tussen de diverse onderdelen is express niet aangesloten...
Dit filmpje is nog niet heel oud, maar het systeem hadden ze al ver voor dat de Prius er mee pronkte. VW heeft het toen alleen niet uitgebracht, om diverse redenen.
En die zijn vooral als volgt:
Als je auto stopt voor een plek en hij gaat de bocht om achteruit in parkeren, moet hij dan weer naar diezelfde plek rijden als hij het parkeervak rijd, of alleen vooruit. Wat als er op de plek waar die auto stond nu in eens een bult glas ligt? Dan gaat je auto daar midden in staan als hij uit zijn parkeervak rijd.
Met dit systeem kun je namelijk een auto in een vak zetten wat zo smal is dat je niet meer in de auto kunt komen als er muren of andere auto's naast staan. Wat dat aan gaat is dit systeem ideaal.
Maar om het nog mooier te maken, kennen jullie de 53+1 al, dat is een zelf rijdende Mk5 GTI:
http://www.youtube.com/watch?v=CjzQxIXh2DI
helaas slechte kwaliteit...
Maar zelfs dat valt nog wel mee, ze hebben ook wel een Audi A8 gebouwd die 4-wielsturing had. Waardoor het leek alsof je aan het hoeken was met een Lotus Elise of wat je dan ook maar net instelde...
http://www.germancarblog.com/2007/05/vw-golf-gti-531-see-autonomous-gti-in.html
Grappig om mijn oude collega's in beeld te zien... ;)
Beter filmpje van de volgas ronde:
http://www.metacafe.com/watch/251098/robot_golf_gti_racer/
Jan-Jelle
16-12-2009, 22:56
Dat nieuwe model Prius vind ik eerlijk gezegd best goed uitzien! :thumbup:
dat vond mijn opa ook, had net 2 jaar het vorige model, 3000 km op de teller. heeft ie m ingeruild voor de nieuwe. die is wel mooier.
breadfan83
17-12-2009, 23:42
Maar om het nog mooier te maken, kennen jullie de 53+1 al, dat is een zelf rijdende Mk5 GTI
53+1?
Als in Herbie +1?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.