JOEY88
17-12-2009, 14:21
Ook bij deze stel ik me even netjes voor.
Mijn naam is Joey, woonzaam in Spijkenisse wat 10 min van Rotterdam afligt en ben 21 jaar.
Waar zal ik beginnen ?
Het begon op 18 jarige leeftijd met een Golf 4 tdi, 90pk uitvoering, stukje bij beetje werd het vermogen gekieteld en optisch werd ze ook verwend. Ik ben iemand die van de OEM look houd en er zal never nooit van dat tupperware troep op me auto komen dus bij die ook niet.
De auto werd onder handen genomen door JB Autoservice en JD Engineering, dankzij deze mannen
eindigde mijn ‘project’ op zo’n 165 pk en 370 nm. Toch wel een aardig verschil, van 90 pk naar 165 en 210 nm naar 370 nm. Het was natuurlijk niet bij een chip op maat gebleven, ook een grotere hybride turbo, grotere verstuivers, luchtinlaat, katalysator leeggeslagen en de EGR afgesloten.
En om ervoor te zorgen dat me koppeling het zou houden is deze vervangen voor een versterkte exemplaar van SACHS, welke geschikt is tot 400 nm.
Helaas werd de diesel te duur qua maandelijkse lasten en besloot hem de verkoop in de doen, liever niet natuurlijk aangezien de auto veel voor mij betekende en er veel tijd en energie in had gestoken, en geld natuurlijk.
bij aankoop
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Velgen%20monteren/IMG_2011.jpg
poetsen en nieuwe velgen + achterlichten
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Velgen%20monteren/IMG_3147.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Velgen%20monteren/IMG_3148.jpg
verkoopready
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/tdi%20verkoop/21082007011.jpg http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/tdi%20verkoop/21082007012.jpg
Met pijn in me hart verkocht en kwam er een Opel Corsa B gsi op mijn pad, ik wou weer een auto hebben waar ik goed mee met het verkeer kon meekomen.
Het was de 110pk versie, en ja het reed aardig. Was een echte toerenjanker, trok goed door.
Ook bij deze auto had ik hem zo origineel mogelijk gehouden en mooie koplampunits gekocht i.c.m. een 50 watt xenonset, wat een lichtbeeld gaf dit, waanzinnig!
Ook deze auto moest er aan geloven, aangezien hij nogal onderhoudsgevoelig was.
En ik weer toe was aan iets anders.
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/GSI/IMG_1265.jpg http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/GSI/IMG_1263.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/GSI/IMG_1259.jpg
Het werd een kleine auto, sportief en pittig, ook moest hij voordelig zijn in wegenbelasting en verzekering. Toen kwam er een leuke Fiat Cinquecento op mijn pad, een heuze Abart uitvoering.
Helaas bleek deze het één en ander te mankeren na aankoop en heb er maar kort van mogen genieten. Maar moet wel zeggen, hij reed heerlijk, en fel dat hij reageerde ondanks zijn 1100 motortje.
Helaas was de kleur nogal dof geworden en weinig liefde aan besteed, maar laat mijn hobby nou auto’s poetsen zijn. Dus ik me weer goed uitgesloofd, en verhoogde z’n waarde.
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Abarth%20Cinq/IMAGE_167.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Abarth%20Cinq/IMAGE_165.jpg http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Abarth%20Cinq/IMAGE_369.jpg
En toen wou ik een degelijke auto, ik miste de kwaliteit, degelijkheid, verlangde naar een auto uit de VAGgroep, en besloot om te kijken naar een Golf, liefst weer een Golf 4 maar ik ben slechts een student dus kijken naar een leuke Golf 3 die dus niet afgetrapt is, geen tupperware op zit en motorisch super loopt.
Kwam een mooie tegen op internet en was deze gaan bezichtigen en direct verkocht.
Motorisch goed onderhouden, de lak was helaas heel dof geworden op diverse plaatsen maar dat was opzich geen punt. Netjes de boekjes erbij, een kilometerstand van 132.xxx wat ik alleen maar een dikke pluspunt vond gezien de slijtage bij hogere standen. Het ging om een 1.4 maar rijd niet zo super veel ermee dus ik zou er prima mee kunnen leven.
Wat een verschil met de Corsa en Cinquecento zeg, merk direct dat ik weer in een VW zat en reed.
Het verschil was enorm, reed fijner, lag heerlijk op de weg ( ondanks het safari onderstel wat er onder zat ), ik was verkocht!
Er gingen direct wat plannen door me hoofd en enkele heb ik al uitgevoerd.
voor de verlaging met tijdelijke velgen
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Golf/IMG_3507.jpg
Kort na aankoop kon ik een setje Weitec Heicon schroefset kopen waar nog geen 2000km mee gereden was, deze gekocht en gemonteerd.
Ook moesten de logo’s eraan geloven, deze vervangen voor zwarte exemplaren.
Bij aankoop zaten er 13’’ stalen velgen onder, dit was geen gezicht en had tijdelijke velgen maar hier
waren de banden van versleten en wist een leuk origineel BBS setje te bemachtigen met splinternieuwe banden ( merk onbekend ).
Deze laten balanceren en gemonteerd en rijd stukken beter.
Audio, er ligt een 12’’ subwoofer van MTX in, en een mooie Alpine radio, en versterker van MTX, klinkt erg goed voor weinig geld ( meegenomen van me Corsa ).
Nu wil ik nog een VR6 lip hebben, maar twijfel tussen een originele of imitatie, originele schijnen tegen een stootje te kunnen en die imitaties breken echt direct af alleen ja, het prijsverschil is enorm…
Nu kan je met deze schroefset achter helaas niet lager omdat deze op z’n laagste ‘ring’ staat, mocht iemand nog een tip hebben om lager te zetten hoor ik dit graag. Voorkant kan nog veel verder omlaag.
To do list;
Stuur met in hoogte verstelbare optie
US-module
Andere versnellingspook,
Grotere remmen ( GTI oid )
Lederen stoelen
Huidige velgen zwart poedercoaten met rode bies of 15’’ staal verbreden of BBS RS/CH, Porsche C2
Vento front.
Zover, dit was mijn voorsteltopic.
Toedels!
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Golf/IMG_3569.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Golf/IMG_3574.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Golf/IMG_3576.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Golf/IMG_3577.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Golf/IMG_3578.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Golf/IMG_3583.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Golf/IMG_3586.jpg http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Golf/IMG_3587.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Golf/IMG_3589.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Golf/IMG_3582.jpg
Mijn naam is Joey, woonzaam in Spijkenisse wat 10 min van Rotterdam afligt en ben 21 jaar.
Waar zal ik beginnen ?
Het begon op 18 jarige leeftijd met een Golf 4 tdi, 90pk uitvoering, stukje bij beetje werd het vermogen gekieteld en optisch werd ze ook verwend. Ik ben iemand die van de OEM look houd en er zal never nooit van dat tupperware troep op me auto komen dus bij die ook niet.
De auto werd onder handen genomen door JB Autoservice en JD Engineering, dankzij deze mannen
eindigde mijn ‘project’ op zo’n 165 pk en 370 nm. Toch wel een aardig verschil, van 90 pk naar 165 en 210 nm naar 370 nm. Het was natuurlijk niet bij een chip op maat gebleven, ook een grotere hybride turbo, grotere verstuivers, luchtinlaat, katalysator leeggeslagen en de EGR afgesloten.
En om ervoor te zorgen dat me koppeling het zou houden is deze vervangen voor een versterkte exemplaar van SACHS, welke geschikt is tot 400 nm.
Helaas werd de diesel te duur qua maandelijkse lasten en besloot hem de verkoop in de doen, liever niet natuurlijk aangezien de auto veel voor mij betekende en er veel tijd en energie in had gestoken, en geld natuurlijk.
bij aankoop
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Velgen%20monteren/IMG_2011.jpg
poetsen en nieuwe velgen + achterlichten
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Velgen%20monteren/IMG_3147.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Velgen%20monteren/IMG_3148.jpg
verkoopready
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/tdi%20verkoop/21082007011.jpg http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/tdi%20verkoop/21082007012.jpg
Met pijn in me hart verkocht en kwam er een Opel Corsa B gsi op mijn pad, ik wou weer een auto hebben waar ik goed mee met het verkeer kon meekomen.
Het was de 110pk versie, en ja het reed aardig. Was een echte toerenjanker, trok goed door.
Ook bij deze auto had ik hem zo origineel mogelijk gehouden en mooie koplampunits gekocht i.c.m. een 50 watt xenonset, wat een lichtbeeld gaf dit, waanzinnig!
Ook deze auto moest er aan geloven, aangezien hij nogal onderhoudsgevoelig was.
En ik weer toe was aan iets anders.
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/GSI/IMG_1265.jpg http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/GSI/IMG_1263.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/GSI/IMG_1259.jpg
Het werd een kleine auto, sportief en pittig, ook moest hij voordelig zijn in wegenbelasting en verzekering. Toen kwam er een leuke Fiat Cinquecento op mijn pad, een heuze Abart uitvoering.
Helaas bleek deze het één en ander te mankeren na aankoop en heb er maar kort van mogen genieten. Maar moet wel zeggen, hij reed heerlijk, en fel dat hij reageerde ondanks zijn 1100 motortje.
Helaas was de kleur nogal dof geworden en weinig liefde aan besteed, maar laat mijn hobby nou auto’s poetsen zijn. Dus ik me weer goed uitgesloofd, en verhoogde z’n waarde.
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Abarth%20Cinq/IMAGE_167.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Abarth%20Cinq/IMAGE_165.jpg http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Abarth%20Cinq/IMAGE_369.jpg
En toen wou ik een degelijke auto, ik miste de kwaliteit, degelijkheid, verlangde naar een auto uit de VAGgroep, en besloot om te kijken naar een Golf, liefst weer een Golf 4 maar ik ben slechts een student dus kijken naar een leuke Golf 3 die dus niet afgetrapt is, geen tupperware op zit en motorisch super loopt.
Kwam een mooie tegen op internet en was deze gaan bezichtigen en direct verkocht.
Motorisch goed onderhouden, de lak was helaas heel dof geworden op diverse plaatsen maar dat was opzich geen punt. Netjes de boekjes erbij, een kilometerstand van 132.xxx wat ik alleen maar een dikke pluspunt vond gezien de slijtage bij hogere standen. Het ging om een 1.4 maar rijd niet zo super veel ermee dus ik zou er prima mee kunnen leven.
Wat een verschil met de Corsa en Cinquecento zeg, merk direct dat ik weer in een VW zat en reed.
Het verschil was enorm, reed fijner, lag heerlijk op de weg ( ondanks het safari onderstel wat er onder zat ), ik was verkocht!
Er gingen direct wat plannen door me hoofd en enkele heb ik al uitgevoerd.
voor de verlaging met tijdelijke velgen
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Golf/IMG_3507.jpg
Kort na aankoop kon ik een setje Weitec Heicon schroefset kopen waar nog geen 2000km mee gereden was, deze gekocht en gemonteerd.
Ook moesten de logo’s eraan geloven, deze vervangen voor zwarte exemplaren.
Bij aankoop zaten er 13’’ stalen velgen onder, dit was geen gezicht en had tijdelijke velgen maar hier
waren de banden van versleten en wist een leuk origineel BBS setje te bemachtigen met splinternieuwe banden ( merk onbekend ).
Deze laten balanceren en gemonteerd en rijd stukken beter.
Audio, er ligt een 12’’ subwoofer van MTX in, en een mooie Alpine radio, en versterker van MTX, klinkt erg goed voor weinig geld ( meegenomen van me Corsa ).
Nu wil ik nog een VR6 lip hebben, maar twijfel tussen een originele of imitatie, originele schijnen tegen een stootje te kunnen en die imitaties breken echt direct af alleen ja, het prijsverschil is enorm…
Nu kan je met deze schroefset achter helaas niet lager omdat deze op z’n laagste ‘ring’ staat, mocht iemand nog een tip hebben om lager te zetten hoor ik dit graag. Voorkant kan nog veel verder omlaag.
To do list;
Stuur met in hoogte verstelbare optie
US-module
Andere versnellingspook,
Grotere remmen ( GTI oid )
Lederen stoelen
Huidige velgen zwart poedercoaten met rode bies of 15’’ staal verbreden of BBS RS/CH, Porsche C2
Vento front.
Zover, dit was mijn voorsteltopic.
Toedels!
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Golf/IMG_3569.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Golf/IMG_3574.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Golf/IMG_3576.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Golf/IMG_3577.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Golf/IMG_3578.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Golf/IMG_3583.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Golf/IMG_3586.jpg http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Golf/IMG_3587.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Golf/IMG_3589.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t69/cleanedtdi/Golf/IMG_3582.jpg