View Full Version : Rechtervoorwiel wijkt af na sneeuwschuiver tegen de stoeprand
assangflexx
18-12-2009, 22:30
Zoals de titel al zegt is mij dit gebeurt. In een straat waar per minuut zeker wel 5 auto's langsrijden is dus blijkbaar niet gestrooid bij mij in de buurt. Daar ging ik dus niet vanuit en ging het al fout.
Ging ik dus daar met 40 tegen de stoeprand. (Zonder na te denken remmen, en dat had ik juist niet moeten doen!) Auto rechtzette en even kijken. Nu wijkt de voorrechterband voor een paar mm uit naar rechts, en zit er een lelijke lange kras op me velg. (Gelukkig niet nieuw.) Gewoon rustig doorgereden dus. Ik merk het nu wel tijdens het rijden als ik 50+ ga. De auto wijkt iets na rechts als ik handen van de stuur houd. En in de bochten gaat het niet meer helemaal lekker vertrouwd. Ik voel in ieder geval niet trillingen in het stuur.
Ik heb verschillende dingen gehoord.
- Laten balanceren
- Compleet nieuwe stuur geval op de banden.
Komt dit mij te duur te staan?
Wat moet ik nu allemaal doen om weer rechtdoor zonder gezeik te krijgen.
Mijn dank zal groot zijn !!!
Mvg,
Vishal
mk1diesel
18-12-2009, 22:37
zal eerst eens kijken of de velg niet krom is
dan kijken of je ophanging niet krom is
ben je echt haaks op de stoep geklapt of meer bijlangs geschaafd???
ik denk stuurstang e.d.
eerst maar es uitlijnen ...
assangflexx
18-12-2009, 23:02
zal eerst eens kijken of de velg niet krom is
dan kijken of je ophanging niet krom is
ben je echt haaks op de stoep geklapt of meer bijlangs geschaafd???
Ik kwam er schuin op, schaafde er nog langs, ik trok me handrem omhoog kwam dus weer zijwaards in de straat terecht.
Kijken of me velg niet krom is. Wiel eraf schroeven en dan kijken.
En hoe kan je weten of je ophanging niet krom is.
Uitlijnen en Balanceren, is niet hetzelfde???
Ben echt een LEEK met auto's.
mk1diesel
18-12-2009, 23:26
voor de velg zou ik langs een banden bedrijf gaan.
kunnen ze hem op de machine doen en kijken/meten of de velg recht is of niet.
daar zouden ze de auto ook uit kunnen lijnen
balanceren (heeft alleen betrekking tot de banden)
uitlijnen (heeft betrekking tot de sporing ed van de auto)
assangflexx
18-12-2009, 23:39
Heb ondertusse al meer gegoogled (is het een werkwoord :O ?)
Weet nu het verschil tussen uitlijnen en balanceren. Had ook net een topic gevonden waar het uitgebreid besproken werd. Maar in geen gevallen kwam er aan sprake dat het onderstel/stuurstang/ophanging lag, maar enkel dat de wiel krom is en/of verholpen door te balanceren/uitlijnen.
Ik rij volgende week even langs de Kwik Fit voor dit euvel. Heb nog me vaders auto die ik kan lenen voor verre afstand. Ik hoef alleen binnen Eindhoven maar 5 min te rijden. Kan dit kwaad op mijn probleem als ik zo doorrijd? Er wordt gezegd dat je alleen schuine profiel van kan krijgen.
In ieder geval al bedankt voor je reacties :D
ScareMercy
19-12-2009, 02:13
GEEN KWIK FIT!!! dan kun je alleen nog maar rondjes rijden als je hem terug krijgt!! Je kunt beter even langs een firma als Hopmans of Profile gaan. Die weten tenminste waar ze mee bezig zijn.
Ik gok dat het met uitlijnen al opgelost is aangezien je aan het wiel al kunt zien dat het scheeft staat. Balanceren zou ik dan ook pas als laatste doen.
Maar in geen gevallen kwam er aan sprake dat het onderstel/stuurstang/ophanging lag, maar enkel dat de wiel krom is en/of verholpen door te balanceren/uitlijnen.
Uitlijnen heeft wel degelijk met je onderstel/stuurstang/ophanging te doen ;)
Ik rij volgende week even langs de Kwik Fit voor dit euvel.
Ben echt een LEEK met auto's.
Kwik Fit :D
Kan dit kwaad op mijn probleem als ik zo doorrijd? Er wordt gezegd dat je alleen schuine profiel van kan krijgen.
tuurlijk kan dit kwaad , volgens mij voel je het zelf al
Ik merk het nu wel tijdens het rijden als ik 50+ ga. De auto wijkt iets na rechts als ik handen van de stuur houd. En in de bochten gaat het niet meer helemaal lekker vertrouwd.
rij eens langs langs een echte garage
of een goeie banden boer
die kunnen je presies vertellen wat er kapot is en wat het kost
Kwik Fit , :D de naam zegt het al :screwy:
assangflexx
23-12-2009, 02:13
Toch nog naar de Kwik-fit geweest. Me vader vondt dat de Kwik-Fit in Eindhoven in de autowijk beter is dan andere Kwik-Fits in Eindhoven. Ben goed geholpen en de auto stuurt nu nog beter als eerst.
Deze thread mag dicht.
SLOTJE!
:D
[Edit]
Ik heb hem laten uitlijnen en er was gelukkig niks krom. Alleen moesten de banden dus weer ff rechtgezet te worden.
beetje vaag verhaal zo. je wiel staat scheef na een klap en met uitlijnen is het opgelost? dan zou op zijn minst je spoorstang krom zijn of wat dan ook. en ja dit kun je wel gaan uitlijnen maar hij blijft krom en ik zou daar niet mee rond willen rijden. plus dat ik graag zou weten of mijn velg niet mega krom was. trilt niet bij hoge snelheden?? heb het gewoon niet zo op de kwikfit. daar werken vaak mensen met een bijzonder laag denk niveau en die kijken echt niet verder dan de aangeleerde procedure :rolleyes: :screwy: :redface:
het "zou" kunnen zijn, met HEEL veel geluk dat bijvoorbeeld de Fuseekogel "verschoven" is, waardoor de uitlijning / wielvlucht niet meer klopte. Als ze wielvlucht ed GOED hebben gecontroleerd zouden ze dit tegen gekomen moeten zijn.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.