Log in

View Full Version : Lichtste Golf 2 VR6 van Nederland (?)

ruuds
19-12-2009, 00:35
Verkocht!!

Jurgen Santana
19-12-2009, 14:53
Scheelt maar 20kg met de mijn VR6.

Is een bekende auto voor de mensen die al wat langer mee draaien. Stond als Ruudition in de PVW.

Spruitstuk is redelijk zeldzaam. De kenners weten dat er 2x3 staat en geen 2.3.

Wat voor spruitstuk het is kun je lezen in de startpost.

Jurgen Santana
19-12-2009, 15:10
Paar verse foto's zou mooi zijn. Maar je weet hoe dat gaat als je auto in een stalling staat opgeborgen.

Wat ik ervan weet is het een degelijk gebouwde auto. En de laatste keer dat hij plotseling opdook aan de W-see zag alles er ook nog netjes uit.

ruuds
19-12-2009, 22:44
@tdiwolf

TDIwolf? Een VR6 loopt op benzine...hebben we het over hetzelfde?

Misschien niet de lichtste van Nederland (ik heb nooit beweerd de enige Golf2VR6 te hebben...ben wel van deze planeet - mijn Golf is de 2e Golf2 waar Ron Huijzer ooit een VR6 heeft ingebouwd), maar wel de lichtste die op Volksforum heden te koop is!! :thumbup:

En van mijn auto is het gewicht na te kijken op rdw.nl, en van jouw en je maatje ook? :shake:

Vind het zeker interessant te horen wat er allemaal aan is gedaan om tot 980kg op kenteken te komen..... :confused:

Mijn 1020kg bij de meting door de douane, die deel uitmaakt van de omkeuring bij het rdw om de auto van 4 naar 6 cilinders te krijgen op kenteken, heeft best wat voorbereiding gehad... :clap:

Ik weet dat er helden zijn die een VR6 in een Golf2 hebben gemonteerd en rondrijden zonder dat dit netjes is geregeld bij het rdw, laatstaan bij de verzekeringsmaatschappij :). Van mijn auto is het gewicht officieel op kenteken en geen loze kreet ;) .

Gr. :cool:

GerardMkIIVR6
19-12-2009, 22:54
Mijne is ook RDW gekeurt door douane gewogen in 1999 ;)
Het ging mij erom om in dezelfde klasse te blijven als ik was dat was 950kg tot 1050kg en das mij gelukt 1040kg.
Daar gaat het toch om om niet boven je voormalige gewicht uit te komen ;)

martinus83
19-12-2009, 23:25
Als er meer, en recente foto's van zowel de buitenkant als het interieur beschikbaar zijn zou ik deze wel graag willen zien. Hier posten is een optie, maar mailen naar martinus83 at gmail dot com kan natuurlijk ook :)

ruuds
20-12-2009, 23:28
Add aangepast, met recente plaatjes...

Marten
21-12-2009, 20:51
ik heb een golf 2 vr6 laten keuren bij de rdw en die staat op kenteken met 960 kg. en tevens als 2 zitter,, omdat er geen achterbank in zat bij de keuring.
ook geen probleem. netjes laten wegen etc, is al weer een 2 jaar geleden maar toch.

Domi
21-12-2009, 22:01
@marten.

Die is nu dus van forumlid "stinky" Zou hij de lichtste VR6 mk2 van nl hebben dan :)

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49285&highlight=stinky

ruuds
22-12-2009, 06:33
@Domi

Lijkt erop dat dit de lichtste is... Er is wel veel meer bij het RDW vastgelegd! Mijn auto is niet beperkt in 2 zitter! Kan je dus gewoon meer mee, als je bijvoorbeeld kids hebt. Ook het vermogen is niet geregistreerd, geen probleem met turbo's of R36 :)

Best knap die 960kg, weet dat ik met "alles" op de weegschaal heb gestaan na demontage en mezelf heb afgevraagd "is dit functioneel noodzakelijk", kleine accu, geen liter teveel vloeistof (benzine,ruitensproei). Van tevoren nog een keer wegen op een weegbrug bij de oudijzer-boer.

De douane wilde er niet aan (met die 1020kg) en moest zien dat de brandstoftank over 1/2 zat... En geen achterbank?? Meneer die weegt maar 7kg. Dan zal het wel, was de verzuchting. Ik was blij dat ik in dezelfde gewichtsklasse zat!

@marten.

Die is nu dus van forumlid "stinky" Zou hij de lichtste VR6 mk2 van nl hebben dan :)

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49285&highlight=stinky

ruuds
21-05-2010, 23:23
Up

Jan-Jelle
22-05-2010, 00:38
Is dit niet de mk2 Vr6 waarmee ik met mijn broer nog tegen geraced heb? vanaf de mac donalds bij Amersfoort, was ergens vorig jaar.. Wij reden toen met een edition one, misschien heb ik het ook wel mis, maar deze auto lijkt er erg op!

joostvw
22-05-2010, 18:18
wat is dat voor schakelmechanisme?

ruuds
31-05-2010, 20:29
wat is dat voor schakelmechanisme?

@joostvw

Dat is het mechanisme wat altijd in de tunnel zit verstopt. Het mechanisme is in de basis origineel en zit in een speciaal gemaakt aluminium frame in plaats van een metalen bak. Het frame is door Ron Huijzer gemaakt. Het effect is dat de pook hoger zit en dat geeft een intensievere beleving bij het autorijden.

jwst
01-06-2010, 19:04
Erg mooie auto!!
Dikke kooi erin en gaan!

Succes met de verkoop..
Begint bij mij iig te kriebelen..
Gr JW

ruuds
01-06-2010, 19:52
Erg mooie auto!!
Dikke kooi erin en gaan!

Succes met de verkoop..
Begint bij mij iig te kriebelen..
Gr JW

Er zijn een aantal geintresseerden, als je door deze VR6 wil worden gekrabt dan niet te lang wachten...

MKII Vr6
05-06-2010, 23:12
Mijn oude MK2 VR6 woog 920 kg op kenteken

Check RDW (https://ovi.rdw.nl/VoertuigDetails.aspx)

Succes met de verkoop.

ruuds
05-06-2010, 23:25
@MKII VR6

Dat mijn VR6 niet de lichtste was, was reeds vastgesteld. En beperking voor 2 personen bij 920kg? En ook gewogen bij de douane? Flitsend! :wow: Alleen sip dat de link niet werkt, zou je echt de info even moeten copy-pasten. Nu is er niets na te lezen. :shake:

Maar, je oude MKII VR6 - nu geen meer? En op zoek? :)

Gr.Ruud

Mijn oude MK2 VR6 woog 920 kg.

Check RDW (https://ovi.rdw.nl/VoertuigDetails.aspx)

Officieel op kenteken.

MKII Vr6
05-06-2010, 23:48
@MKII VR6

Dat mijn VR6 niet de lichtste was, was reeds vastgesteld. En beperking voor 2 personen bij 920kg? En ook gewogen bij de douane? Flitsend! :wow: Alleen sip dat de link niet werkt, zou je echt de info even moeten copy-pasten. Nu is er niets na te lezen. :shake:

Maar, je oude MKII VR6 - nu geen meer? En op zoek? :)

Gr.Ruud

Sorry niet goed gedaan.
Kenteken was 18-XT-XR
Er konden gewoon 4 pers. in, maar dat maakte hem alleen zwaarder.
Er zat gewoon een compleet interieur in.
Het is de oude MK2 VR6 omdat ik hem vorig jaar verkocht heb.
Mijn oude topic

MKII vr6 (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=48853&highlight=mkII+vr6)

Nee niet op zoek, want ik wacht nog dat mijn zaak rond komt vanwege een ongeluk 5 jaar geleden.
Dan komt er weer een met kompressor.
Anders had ik me wel al gemeld.

Gr,

Nico

Tjeerd
26-06-2010, 20:49
Gaaf ding hoor!