PDA

View Full Version : Neon Sparkplug Wire


Golfzilla
10-01-2004, 17:02
ik zat net op discovery te kijken en zag daar "vonkende", "flikkerende", gloeiende of hoe je het ook moet noemen, bougiekabels.........

zal het even proberen uit te leggen maar valt nie mee

waren kabels die een klein beetje transparant waren, en die zag je aan de binnenzijde vonken (over de HELE kabellengte) als je gas gaf, de kabel "knipperde" en vonkte dus de hele tijd, en als je gas gaf steeds meer natuurlijk.

het waren rode transparante kabels, en je zag dus ook een rode gloed knipperen over de hele kabel

erg wazig verhaal ik weet het hoop dat iemand het snapt, maar heeft iemand dit eerder gezien..........EN zijn die hier te verkrijgen??

Antera
10-01-2004, 17:14
Ik weet wat je bedoelt weet wel dat verdelerkappen te krijgen zijn die ook doorzichtig zijn vraag me alleen niet waar maar weet dat ze er zijn. de kabels weet ik hellaas niet

Golfzilla
10-01-2004, 17:24
ja het is lastig uitleggen

waren zegmaar doorzichtige bougiekabels (rood getint) en je zag de vonk als je gas geeft en bij stationair (hij vonkt tenslotte altijd :D ) zag je de vonk door de kabel schieten, en daar de rode kleur van de kabel kleurde alles rood (die vonk dus)

ik weet dus niet of dit een omhulsel van de bougiekabel is geweest die dit simuleert ofzo (show effect dus) maar als hij gas gaf zag je dus die vonk ook sneller gaan door de kabel ( van verdeler naar bougie) totdat hij bijna constant oplicht (bij volgas dus)

vond het enorm stoer eruit zien

vwleusden
10-01-2004, 17:43
Maar of ze ook goed zijn is de 2de vraag...

polog40
10-01-2004, 19:05
Je had ook ooit voor de brommer bougiedoppen met hetzelfde idee. Dat waren belabberde dingen qua kwaliteit.

Arjan

Antera
10-01-2004, 23:37
Ja je moet er idd geen wonderen van verwachten is mooi om te zien maar een lage levensduur heb je er niet van

RATFINK
11-01-2004, 01:16
Bij Jesse James zaten ze op een H.D. maar die hadden iets met neon.
Was onwijs gaaf om te zien.
FF Discovery in de gaten houden

Zestienkleppen
11-01-2004, 11:47
Bij Jesse James zaten ze op een H.D. maar die hadden iets met neon.
Was onwijs gaaf om te zien.
FF Discovery in de gaten houden

Dat waren blauwe idd. Werkte wel cool, ongeveer als neonlichtreclame. Gas in soort slang, hoog voltage erop -> licht

da_vwfreak
11-01-2004, 13:56
Ik had eerder ook een doorzichtige verdelerkap. Maar het is idd niet echt goede kwaliteit.het gedeelte waar de doppen op de kap komen zaten allemaal scheurtjes in en op ten duur als je een keer je bougiekabel dr af haalt breekt het dus af. Snel weer vervangen dus door een andere (verchroomde, gekocht in essen). Die verdelerkap heb ik toen gekocht bij Stroeve

pirelli
12-01-2004, 00:27
dolf van eijk heeft volgens mij die verdelerkappen ook liggen en meestal op wat groter meetings vind je ze ook wel bij de duitserhandelaren maar die kabels heb ik nooit zien liggen

Tjaap
12-01-2004, 00:35
die kabels zijn inderdaad op neon basis. neon verplaatst (geleid) stroom prima en als bijkomendheid gaat het lichtgeven,,..... zou dus op zich goed moeten werken,... maar aangezien de kwaliteit erg afhangt van de volume van de neon, zullen denk ik de slangen niet flexibel kunnen zijn,... zag je bij Jesse James ook. waren volgens mij op maat geblazen glazen buizen

snellesjaak
12-01-2004, 09:31
die kabels zijn inderdaad op neon basis. neon verplaatst (geleidt) stroom prima en als bijkomendheid gaat het lichtgeven,,..... zou dus op zich goed moeten werken,... maar aangezien de kwaliteit erg afhangt van de volume van de neon, zullen denk ik de slangen niet flexibel kunnen zijn,... zag je bij Jesse James ook. waren volgens mij op maat geblazen glazen buizen


Volgens mij had Jesse James ook maar een heel klein stukje dat licht gaf, precies aan de zijkant van het blok. Bij een auto met lange kabels wordt het een lastig verhaal denk ik.

Zestienkleppen
12-01-2004, 10:02
Jesse James had 2 van die buisjes (V-twin of niet?) van een centimeter of 15 elk. Ik durf eigenlijk niet te zeggen waar het van gemaakt is, normaal gesproken glas, maar dat lijkt me extreem gevoelig.

Zestienkleppen
12-01-2004, 10:05
Gevonden!

http://glojob.com/1/Yelsft2a.jpg

About Doc's "Jesse James" Style Neon Spark Plug Glowjob Kits


The Doc has created the ULTIMATE GLOWJOB for custom "Chopper" style motorcycles. That is why Jesse James of West Coast Choppers has added them to some of his wildest chopper style bikes. These tubes do not fit to just any V-Twin motorcycle. The bike MUST be a chopper style that affords the room to install these tubes safely. Take a look that the design and you'll see why these neon accents should be installed by someone who is a pro installer. They are not easy to make and they are not easy to install. They are not inexpensive. Neon does NOT bend. Tweek these pieces the wrong way during installation and they will break. BROKEN TUBES ARE NOT A WARRANTY ITEM. Please consult Doctor Neon personally prior to ordering Doc's "Jesse James" Style Glowjob.

Zie http://www.glojob.com/moto2.htm

Golfzilla
12-01-2004, 12:23
echt enorm strak hoe het eruit ziet, wat ik op discovery had gezien waren idd ook glazen buisjes net als op de foto......dezen waren alleen in spiraal vorm gebogen (maar de vorm maakt niet zoveel uit) maar wel enorm strak dat je met ze alle zo aan een antwoord komt met fotos zelfs :D
ik zal eens op de site gaan kijken.....

Golfzilla
12-01-2004, 12:33
hahahah het staat zelfs op de site.....

****************
YES! We are the maker of the
Doc's Custom Neon Spark Plug Wire Kit used on Jesse James
West Coast Choppers & Paul Teutul's Orange County Choppers
as seen on the Discover Channel programs
"On The Inside, Monster Garage and American Choppers"
****************

hier had ik het dus bij gezien op discovery!!

maar zou het echt zo slecht zijn, de werking daarvan als hun er ook mee rond rijden gewoon, het zijn veelal show motors maar op discovery reden ze er ook mee gewoon, lieten ze zelfs zien tijdens het rijden die neon leidingkes.

http://www.glojob.com/images/sparkps1.jpg[/img]

Golfzilla
12-01-2004, 12:47
ik kon het niet laten en heb ze ff gemaild............ :rolleyes:

Zestienkleppen
12-01-2004, 13:19
Ik ben benieuwd. Waarschijnlijk is het een nieuw idee en natuurlijk nog niet overal voor verkrijgbaar??

Golfzilla
12-01-2004, 13:27
op de site stonden ook fotos dat ze gemonteerd waren op een V8 ford, dus ik denk dat het gewoon universele dingen zijn, die je gewoon tussen de huidige bougiekabel in hangt. en ze staan ook op die chopper modellen, maar ik heb gemaild hoe, wat, kosten, waarvoor enz. en zal het bericht (als ik dat krijg) hier wel neerzette :)

S.Heck.Driver
12-01-2004, 14:18
ben benieuwd :!:

Golfzilla
12-01-2004, 14:49
een impressie........

http://glojob.com/images/mvc3a.jpg

http://glojob.com/images/mvc2ani1.gif

Golfzilla
12-01-2004, 16:51
Prijs is nie mis trouwens :? ...............

***************
Neon Spark Tubes

Price:$179.00

You remove your old wires and our Neon Tubes comes with a whole new set of wire (4 feet). The total length of the Neon Tubes unit is 7 inches tip to tip (excluding wire) to easily fit your application. Made by No Magic Neon
***************

http://store.orangecountychoppers.com/productimages/76.jpg

Zestienkleppen
13-01-2004, 10:40
Ach, met de huidige euro-dollar koers is dat maar 140 euro.

serge pot
14-01-2004, 22:33
fijn nog meer weerstand in de kaberl is slechtere vonk

Golfzilla
25-01-2004, 16:46
heb vandaag een reactie binnen gekregen van mij mail naar die gasten in USA.......hier wat ik binnen kreeg:

----------------------------
WE HAVE A DEALER BY YOU
Harley World Apeldoorn
Laan van westenenk 102
7336 AZ Apeldoorn the Netherlands

AND YES IT WILL WORK ON CARS IF YOU NEED HELP JUST EMAIL ME
-DOC
------------------------

Black Devil
25-01-2004, 21:08
Wat cool dat je zon mail terug krijgt haha

Zestienkleppen
25-01-2004, 23:57
Onwijs! Die zaak heb ik ook wel eens gezien, woonde vroeger in Apeldoorn. Overduidelijk niet mijn soort mensen...

volksfahrer.nl
26-01-2004, 17:55
Onzin dingen! Alles wat een bougiekabel extra doet is puur verlies!
Weggegooid geld.
Als je dit monteerd kan je ook wel met je handrem erop gaan rijden omdat dat op den duur van die mooie rood-gloeiende remmen geeft!!!!