PDA

View Full Version : kachelfoam, wat ,waar??

Jel Golf 2 GTI
23-12-2009, 04:56
Hej iedereen,

Heb vorige week men kachelradiator vervangen omdat deze lek was.

Nu word de auto wel warm maar niet zoals men golf 3.

Ik lees hier op het forum wat ikzelf al dacht , dat het foam terug geplakt moet worden om een betere opwarming te krijgen.

Nu is mijn vraag wat voor foam ik er op kan plakken,waar ik deze kan krijgen of door welk ik deze mag vervangen en of dit eventueel gewoon met plakband kan/mag.

Dan moet ik natuurlijk wel een opening laten zodat de warme lucht erdoor kan. :D

Grtz Jel :thumbup:

breadfan83
23-12-2009, 08:30
Ik heb destijds van zo'n carnavals-pakken-schuim gebruikt. Geen idee hoe dat heet, zzal vast een echte naam hebben.

Die pakken mogen niet direct compleet afbranden met de eerste de beste peuk, dus ik ga er van uit dat het de hitte van de kachelradiator ook wel moet kunnen verdragen. Het is wel volledig dicht, in tegenstelling tot het originele schuim. Ik zelf vind dat alleen maar practisch, omdat het nu niks meer tocht, en de luchtkanalen ook echt dicht zijn als ik ze dicht zet.

Het schuim heb ik op maat geknipt, en daarna met dubbelzijdig plakband op de platen vast gezet. Ik heb de hele metalen plaat bedekt met tape, enkel de ronde gaten in de plaat heb ik open gelaten. Gebruik wel een beetje dikker dubbelzijdig plakband, zodat het schuim zich echt goed vast kan zetten.

Jel Golf 2 GTI
23-12-2009, 14:55
Okido. merci voor de uitleg. :thumbup:

Zal eens gaan rondhore in de doe-het-zelf bij ons.

Mss dat ze daar iets hebben liggen.

Ik post het hier wel.

GRtz Jel :thumbup:

martinus83
23-12-2009, 15:03
Er is plakfoam wat op de rol zit en dun is, zodra je het erop plakt krijgt het de gelegenheid uit te zetten. Men gebruikt dit volgens mij bij de plaatsing van kozijnen ed.

Ik heb het ook ooit gebruikt bij het reviseren van mn schakelpook. In dit geval was het om vocht van buitenaf buiten te houden.

http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/Martinus%20Golf%20mk2%2016v%201989/story112.jpg

MR zip
23-12-2009, 16:55
Beter bekend als compriband.

Verkrijgbaar bij de betere doe-het-zelf zaken. Of bij de lokale kozijnen boer.

Jel Golf 2 GTI
24-12-2009, 02:28
Hier ga ik morgen eens achter horen,

Merci voor ff foto te poste zodat ik weet hoe het eruit ziet,

en ook bedankt voor de naam ervan :D :thumbup:

Grtz Jel :thumbup: