View Full Version : Ombouw pedalen 16v -> G60
martinus83
23-12-2009, 10:12
Mijn 16v zal voorzien worden van een 02a bak, met kabelschakels en hydraulische koppeling, ipv de 020 bak welke dus schakelstangen en een kabelkoppeling had.
Nu heb ik een G60 set pedalen aangeschafd en mijn 16v pedalen set gedemonteerd. Maar ik kom er even niet precies uit hoe de master cilinder gemonteerd moet worden in het schutbord. Tevens moet er een leiding lopen van het hoofdremcilinder reservoir naar de master cilinder.
Heeft er iemand foto's van onder de kap waar die cilinder precies zit?
En graag had ik ook wat foto;s van de aansluitingen van de leidingen, steun van de kabelschakeling en van de leiding welke van reservoir van de hoofdremcilinder naar de mastercilinder bij de pedalen loopt.
Dus als iemand een duidelijke fotoserie heeft of zou willen maken, graag! :thumbup:
Langskomen in Oss met je G60 is natuurlijk nog beter! :cool:
Mvg Martinus
is tbv mn project (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=39324)
is geloof ik hetzelde als bij een golf 3 dan. ik heb zo even geen fotos bij de hand.
maar je koppelingscilinder moet jij waarschijnlijk zelf een gat voor maken of een rubber dopje eruit trekken. die zit normaal rechtsonder je hoofdremcilinder (als je vanaf je koplampen naar het schutbord kijkt zegmaar) en loopt 1 slangetje (is echt meer een slang dan een leiding) van je remreservoir naar de koppelingcilinder. deze gebruiken dus allebij hetzelfde reservoir.
wat betreft de kabelschakeling, ik zou gewoon de schakelpook enzo van de g60 eruit halen en ik den kdat die met weinig aanpassingen zo in de golf kan. de kabels lopen gewoon naast je uitlaat langs onder de auto door.
martinus83
23-12-2009, 10:29
Die schakelpook heb ik al, dat is het probleem niet. Bedoel de pedalenbox, deze is geheel anders opgebouwd. Alleen het rempedaal is hetzelfde als bij mijn 16v.
Nu moet die cilinder dus ergens vastgezet wordne op het schutbord maar ik weer niet waar.
Rallyegek
23-12-2009, 10:36
heb je de metalen plaat wel die achter je rembekrachtiger zit ? die plaat komt zo ver dat ook de koppelingscillinder erop kan
martinus83
23-12-2009, 10:39
Die heb ik inderdaad niet!
edit: zit even te zoeken in etka maar kan de plaat die jij bedoelt niet vinden
martinus83
23-12-2009, 10:49
Ik heb ene foto gevonden.
Alleen is het zo dat ik geen abs op mijn golf bouw, ik gebruik gewoon de standaard 16v hoofdremcilinder.
Op onderstaande foto zie je de bewuste plaat, deze moet dus ook passen icm mijn hoofdremcilinder?
http://www.gti-g60.nl/easypicture0223.jpg
Mijn hoofdremcilinder:
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/Img_5198.jpg
ABS hoofdremcilinder met de plaat, alleen staat de plaat icm hydraulische kopp. cilinder niet aangegeven, maar hij staat wel aangegeven in de stuklijst onder (2)
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/Topic%20fotos/16vg60remcil.jpg
Hier zie je wel een stukje van die plaat
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/Topic%20fotos/16vg60remcil2.jpg
Rallyegek
23-12-2009, 11:08
edit,
heb net foto's zitten kijken, we hebben de steun van de cor op de golf gezet en het remsysteem van de golf gebruikt, dus geen abs
martinus83
23-12-2009, 14:52
dus de steun die achter de hoofdremcilinder zit overgezet op de golf.
Dat is precies zoals ik het ook wil gaan doen, alleen nog bekijken wat ik nodig heb..
Ik heb welliswaar een pedalenbox maar hier is aan gelast en ik zie dat het er niet helemaal recht op zit :s. Misschien maar een andere zoeken.
Mocht iemand een pedalenbox in nette staat over hebben van een G60 hoor ik het graag!
jetta16v
24-12-2009, 18:06
ik zou zoeken naar zon steun van een passat die heb je namelijk wel zonder abs en met koppeling cilinder
in veghel bij v zutphen staan wel een paar van die passats op de sloop :thumbup:
martinus83
30-12-2009, 10:37
De steun van een ABS hoofdremcilinder past toch op een normale hoofdremcilinder? Althans als ik op het verhaal van rallyegek afga wel..
Rallyegek
30-12-2009, 21:55
het is al een jaar of 5 geleden dat ik het gedaan heb, dus ik weet het niet 100% zeker. maar als je de steun van de abs heb en je hebt de rembekrachtiger dan kan je het toch zo uitproberen ?
Turbo-Variant
01-01-2010, 19:29
Nee dat gaat niet passen. Die steunplaat wordt bij ABS met 3 bouten gemonteerd, een normale bekrachtiger heeft 4 bouten.
Moet zelf ook nog op zoek naar zo'n plaat, ook bezig met ombouw naar hydro koppeling.
Voordeel van die plaat is overigens wel dat je precies kan zien waar het gat voor de cilinder geboord moet worden als je hem op de gaten van de bekrachtiger centreert. ;)
bivw 16vg60
02-01-2010, 21:54
Nee dat gaat niet passen. Die steunplaat wordt bij ABS met 3 bouten gemonteerd, een normale bekrachtiger heeft 4 bouten.
Moet zelf ook nog op zoek naar zo'n plaat, ook bezig met ombouw naar hydro koppeling.
Voordeel van die plaat is overigens wel dat je precies kan zien waar het gat voor de cilinder geboord moet worden als je hem op de gaten van de bekrachtiger centreert. ;)
die plaat kan je van een passat,caddy of mk3 pakken met hydro koppeling zonder abs :thumbup:
heb dit 2,5jaar geleden bij mijn oude 16vg60 ook om gebouwd moet idd een gat (groter) geboord worden waar de koppelings cilinder komt
basis koets was een mk2 16v van 86
Turbo-Variant
02-01-2010, 22:37
Klopt, heb vanmiddag die steunplaat (en 2 cilinders) uit een Passat gehaald en gepast in de auto van een kameraad van me. Past mooi in combinatie met de Passat/Corrado pedalenbox.
Zal er nog even een fotootje van maken en plaatsen.
Turbo-Variant
03-01-2010, 13:02
Klik hier (http://www.vwclubparkstad.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=26&t=311&start=360)
Hier is de steunplaat te zien van een Passat zonder ABS. Na het bijboren van 1 gaatje past dat perfect op het schutbord van de Golf.
martinus83
04-01-2010, 11:06
Bedankt, super! Nu op zoek naar zon plaat. Ben ook nog op zoek naar een pedalen box.
Turbo-Variant
04-01-2010, 12:38
Ik ook, voor m'n eigen auto ditmaal. :rolleyes:
Zojuist trouwens nog eens je projectje bekeken. Bent al een stuk verder als toen ik hem zag bij jou in de garage. (heb toen een G60 intercooler gehaald bij je)
Keep up the good work. :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.