View Full Version : Probleem jetta
Sjazsperr
23-12-2009, 23:48
Hey mensen
Denet ff aan me auto bezig gezeten en nou is waarschijnlijk dat keringkje bij me nokkenas tandwiel lek. Dus een maat van mij distributie riem der af gelegd ( wel afgetekend ) Maar dan is tie zonder er bij na te denken aan dat tandwiel gaan draaien etc. En kwamen die streepjes niet meer over een. Dus wij die riem weer goed gelegd, willen we hem starten maar hij draait niet echt lekker.
Beetje moeilijk uit te leggen maar door dat tandwiel te draaien is dat moment helemaal versprongen. Dus dan moest je telkens die streepjes tegen over elkaar leggen. dan weer 4x door de compressie heen draaien tot dat je die streepjes weer zag en dan dat tandwiel weer gelijk draaien met die streepjes. Wij steeds geprobeerd, elke keer het zelfde principe en om en duur liep tie weer. Alleen hij lijkt wel vermogen verlies te hebben ? Zou dat kunnen ? En ik wou hem starten en bleef die startmotor heel ff vast steken.
Staat tie nou nog nie echt helemaal goed of wat is het probleem ?
Als het nog nie echt duidelijk is probeer ik het wel wat beter te omschrijven.
Alvast bedankt
Jel Golf 2 GTI
24-12-2009, 02:34
Hej ff voor wat informatie.
Over welke motor gaat het?
Benzine of diesel?
Als hij gestart is terwijl de riem niet juist stond dan kan er wel 1 en ander krom/stuk zijn.
Hoop dat het meevalt.
Grtz Jel :thumbup:
golf mkII 16v
24-12-2009, 08:06
Je zegt het zelf al: de startmotor bleef even hangen
En je hebt vermogens verlies
Denk dan bijna zeker dat er een klep krom is
Als je de riem eraf hebt altijd eerst een x met de hand rond draaien[beste nog zonder bougie
Sjazsperr
24-12-2009, 10:16
Is een benzine 1.8.. We hebben elke keer nadat we die riem hebben verlegd 4x door de compressie heen gedouwd met de hand. Hoop niet dat me kleppen krom zijn dan
Die verdiepte zuigers moeten dat toch ook verkomen van dat krom slaan ?
golf mkII 16v
24-12-2009, 14:30
De orginele punten bij een 1.8
De krukaspoelie [kerf]op het pijltje van het onderste distributiedeksel
De nokkenas moet de inkerving/centerpunt gelijk staan[aan de voorkant]met bovenkant cilinderkop
De hulpas[oliepomp en ontsteking] moet het punt gelijk staan met de inkerving op krukaspoelie
Je kan ook de rotor op het merkteken zetten[ontsteking]
Sjazsperr
24-12-2009, 16:12
hij loopt ook steeds 2000 naar 2300 ongeveer en dan steeds op en neer. We hebben gekeken zonder luchtfilterkap op de carb, gas gegeven en de benzinegassen kwamen langs de bovenkant van de carb eruit gespoten. (hij kwam ook moeilijk op toeren en verzuipte.)
hij maakt verder ook geen tikkend geluid, van rakende kleppen..
we zullen nog eens kijken of we de timing van de nokkensas t.ov. de krukas op tijd kunnen zetten. (is hier nog een FAQ, of een handige ''how to'' voor?')
alvast bedankt!
passatje2
24-12-2009, 16:22
het staat toch hierboven beschreven,volgens mij staat ie toch een tandje of 2 verkeerd
Sjazsperr
24-12-2009, 22:26
we hebben de nokkenas net opnieuw getimed, loopt nu weer als een zonnetje. Op 1 ding na; stationair draaid hij meestal 2000 toeren, soms zakt hij terug naar het gebruikelijke, en soms stijgt en daalt hij tussen de 2000 en 2300 toeren.
golf mkII 16v
24-12-2009, 23:13
Kijk das mooi
Nu nog de ontsteking goed zetten
Sjazsperr
25-12-2009, 12:01
Waarom de ontsteking nog ? Als die niet goed zou staan zou tie toch ook niet moeten draaien ?
Dutch_Jetta_GT
25-12-2009, 12:03
Kan zijn dat ie nét een paar graden verkeerd staat...... Loopt ie wel, maar niet geheel optimaal...... Vaak merkbaar en zelden minder, maar het scheelt je wel!
Sjazsperr
25-12-2009, 12:10
Zal wel ff kijken, Is niet echt merkbaar qua vermogen enzo
passatje2
25-12-2009, 16:41
Zal wel ff kijken, Is niet echt merkbaar qua vermogen enzo
t kan ook de regelaar van t stationair gedeelte zijn op de monopoint ook een keer wat aan gehad,zit links naast de monopoint als je er voor staat regelt de gasklep,loopt ie ook zo ineens 2000 toeren
golf mkII 16v
25-12-2009, 17:24
Waarom de ontsteking nog ? Als die niet goed zou staan zou tie toch ook niet moeten draaien ?
Ontsteking zit op de hulpas
Kan eerst niet goed gestaan hebben[onsteking wel]en nu je hem op de punten hebt gezet wel goed staan en de ontsteking niet
Sjazsperr
25-12-2009, 17:34
Ontsteking zit op de hulpas
Kan eerst niet goed gestaan hebben[onsteking wel]en nu je hem op de punten hebt gezet wel goed staan en de ontsteking niet
Ff een vraag wat voor ontsteking heb ik ? Elektronisch of contact punten ? En om hem op die markering te zetten, moet dat nokken as spul toch ook weer gelijk staan op die markeringen ? En dan die ontsteking goed zetten ?
golf mkII 16v
25-12-2009, 21:01
Nokkenas spul]die punten hoeven niet gelijk te staan
De ontsteking kun je eruit halen
Zitten er 3 draden aan dan heb je er 1 met halgever [elctronisch]
1e cilinder[distributie kant]in bdp en de rotor op de markering op de rand van het ontstekingshuis
Fijn afstelling[voorontsteking]met lamp
Sjazsperr
27-12-2009, 17:00
Even over dat stationair draaien, Als ik hem start draait tie ongeveer rond de 1000 toeren stationair. Maar als ik dan tijdje rond rij en ik zet hem uit en ik start hem daarna weer gaat tie 2000 toeren draaien en dan soms naar 2300 toeren. En dan steeds op en neer van 2000 naar 2300.
Heeft dit te maken met slecht afgestelde elektrische choke ? (Accu is wel beetje gaar volgens mij) En die choke is dat da zwarte kastje onder je carb ? Hoe stel je die af.
Alvast bedankt
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.