Mikkem
25-12-2009, 22:07
Beetje vreemd gedrag van de koppeling van mijn 86'er 1.3 (4-bak).
Koud schakelt de bak geweldig. Eenmaal echt warm, dan gaat het schakelen steeds moeilijker en moet het pedaal zo diep mogelijk het tapijt in. Zelfs dan moet het schakelen nog met enig beleid.
Daar is een flinke knak bij het opkomen van de koppeling bijgekomen. De koppelingskabel kan niet verder bijgesteld worden. Na de laatste bijstelpoging krijg ik de auto warm niet meer volledig ontkoppeld. Dat rijdt nogal lastig, je moet de auto in "1" zetten als deze nog rolt, want bij stilstand lukt het echt niet meer.
Maandag gaat er een nieuwe koppelingskabel in, maar ben ik mijn probleem dan op zeker kwijt, of loop ik ook kans dat de koppeling vervangen moet worden?
Ik dacht altijd dat een versleten koppeling moeite had om de boel vast op elkaar te houden, maar het kan dus ook anders :confused:
Koud schakelt de bak geweldig. Eenmaal echt warm, dan gaat het schakelen steeds moeilijker en moet het pedaal zo diep mogelijk het tapijt in. Zelfs dan moet het schakelen nog met enig beleid.
Daar is een flinke knak bij het opkomen van de koppeling bijgekomen. De koppelingskabel kan niet verder bijgesteld worden. Na de laatste bijstelpoging krijg ik de auto warm niet meer volledig ontkoppeld. Dat rijdt nogal lastig, je moet de auto in "1" zetten als deze nog rolt, want bij stilstand lukt het echt niet meer.
Maandag gaat er een nieuwe koppelingskabel in, maar ben ik mijn probleem dan op zeker kwijt, of loop ik ook kans dat de koppeling vervangen moet worden?
Ik dacht altijd dat een versleten koppeling moeite had om de boel vast op elkaar te houden, maar het kan dus ook anders :confused: