View Full Version : Temperatuurzender
vraagje...
er zit aan de voorkant van de motor (PF) een koelwaterflens met 2 schakelaars erin, een donkerblauwe en een zwarte. allebei temperatuurzenders, die blauwe haal ik los als de motor nog koud is en stationair loopt en dan loopt hij iets minder goed. maar als ik die zwarte loskoppel geeft de motor helemaal geen reactie. hoort dat zo? of treedt die pas in werking als de motor warm is?
Ron polo1f
06-12-2004, 21:37
één sensor is voor de aansturing van de injectie (regelapparaat), die heb ik ooit eens kapot gehad van bij m'n golf 2, (als ik me niet vergis de onderste) toen liep hij echt hééél slecht, er viel dus ook niet meer mee te rijden omdat hij véél te rijk stond. alleen maar veel zwarte rook uit de uitlaat. ik weet alleen dat ik me daar toen nog suf naar gezocht heb.
één sensor is voor de aansturing van de injectie (regelapparaat), die heb ik ooit eens kapot gehad van bij m'n golf 2, (als ik me niet vergis de onderste) toen liep hij echt hééél slecht, er viel dus ook niet meer mee te rijden omdat hij véél te rijk stond. alleen maar veel zwarte rook uit de uitlaat. ik weet alleen dat ik me daar toen nog suf naar gezocht heb.
ik zoek me ook al suf naar het probleem, want als de blok koud is loopt hij heel beroerd maar dat is snel afgelopen zodra hij de olie temperatuur aangeeft op de MFA. de bougies zijn net nieuw maar onderhand ook zwart omdat hij te rijk is. ik blijf zoeken. help!
Allart-Ghetta
10-12-2004, 02:39
Zwarte stekker en sensor zijn alleen voor de watertemperatuurmeter op je dashboard, totaal onbelangrijk dus. De blauwe geeft het temperatuursignaal naar de ECU.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.