heiko
27-12-2009, 13:22
Beste vw liefhebbers,
Sinds twee jaar ben ik de trotse eigenaar van een cabrio 1303 die in het verleden(10-15 jr)gerestaureerd is geweest(professioneel).
Dit houd in dat alles wat een kever aan rottigheid moest hebben ook aanwezig was, maar alle zwakke delen in het begin stadium.
Het lijkt echter dat de vorige eigenaar mijn auto als donor heeft gebruikt want alles maar ook echt alles was versleten, van dak tot remcylinder, alles is in de loop van de twee jaar vernieuwd incl. de motor.
Nu ben ik eindelijk eraan toe gekomen(geslaagd) om een dubbele weber idf 40 te bemachtigen.
Nu doet zich het volgende probleem voor, het is denk ik een weber uit een alfa romeo wat inhoud dat de mengbuis te groot is en de venturis ook.(F 67 en 32 mm.)
Dit zijn dus de onderdelen die mij eraan hinderen om eindelijk mijn webers te plaatsen.
Nou is het wel makkelijk om het zooitje bij paruzzi te bestellen, maar dat is in verhouding te duur vind ik zelf. Misschien dat er nog iemand is hier die ze heeft liggen en ook wil verkopen.(F 11 en 28 mm.)Ik ga stukje bij beetje die Kever restaureren en ben al een aardig eind gekomen!!
Mijn Kever is een iedere dags auto, hij moet op de weg blijven. Want een Kever moet rijden en niet stil staan vind ik.
Ik heb inmiddels veel ervaring op kunnen doen dmv. gewoon zelf doen, zo heb ik kort geleden een nieuw cabriodak geinstalleerd en dat ziet er goed uit.
Voor ik het vergeet, omdat ik de choke wil gebruiken die erop zit, zoek ik ook nog een bedieningsmechanisme die erop geschroefd wordt met kabelbevestiging, en één mengbuishouder. Zijn er liefhebbers die mij kunnen helpen want de kosten moeten natuurlijk niet volledig uit de hand lopen!
Reageer toch ook als je goede tips hebt voor het afstellen van de dubbele webers.Dank je wel.
Groeten Heiko :rolleyes:
Sinds twee jaar ben ik de trotse eigenaar van een cabrio 1303 die in het verleden(10-15 jr)gerestaureerd is geweest(professioneel).
Dit houd in dat alles wat een kever aan rottigheid moest hebben ook aanwezig was, maar alle zwakke delen in het begin stadium.
Het lijkt echter dat de vorige eigenaar mijn auto als donor heeft gebruikt want alles maar ook echt alles was versleten, van dak tot remcylinder, alles is in de loop van de twee jaar vernieuwd incl. de motor.
Nu ben ik eindelijk eraan toe gekomen(geslaagd) om een dubbele weber idf 40 te bemachtigen.
Nu doet zich het volgende probleem voor, het is denk ik een weber uit een alfa romeo wat inhoud dat de mengbuis te groot is en de venturis ook.(F 67 en 32 mm.)
Dit zijn dus de onderdelen die mij eraan hinderen om eindelijk mijn webers te plaatsen.
Nou is het wel makkelijk om het zooitje bij paruzzi te bestellen, maar dat is in verhouding te duur vind ik zelf. Misschien dat er nog iemand is hier die ze heeft liggen en ook wil verkopen.(F 11 en 28 mm.)Ik ga stukje bij beetje die Kever restaureren en ben al een aardig eind gekomen!!
Mijn Kever is een iedere dags auto, hij moet op de weg blijven. Want een Kever moet rijden en niet stil staan vind ik.
Ik heb inmiddels veel ervaring op kunnen doen dmv. gewoon zelf doen, zo heb ik kort geleden een nieuw cabriodak geinstalleerd en dat ziet er goed uit.
Voor ik het vergeet, omdat ik de choke wil gebruiken die erop zit, zoek ik ook nog een bedieningsmechanisme die erop geschroefd wordt met kabelbevestiging, en één mengbuishouder. Zijn er liefhebbers die mij kunnen helpen want de kosten moeten natuurlijk niet volledig uit de hand lopen!
Reageer toch ook als je goede tips hebt voor het afstellen van de dubbele webers.Dank je wel.
Groeten Heiko :rolleyes: