View Full Version : Diesel handbak naar automaat
Ik zit te denken om mijn mk1 diesel om te bouwen naar een automaat, ik haat schakelen :tongue:
Koppelingspedaal haal ik weg, en dan is het prima wat dat betreft, dan heb ik nog een bak (met koppelomvormer), keuzehendel en gaskabels nodig, en dan ben ik er ofniet?
Nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?
Ik denk van wel, maar is een golf 1 diesel automaatbak qua verhoudingen erg verschillend t.o.v. een benzine-automaat??
vento tdi
27-12-2009, 21:42
melvin de bak ligt er gewoon nog, maar heb er niks aan gedaan......
Kan hem ook helaas voorlopig niet inbouwen zijn nog 8 wachtenden voor je helaas.
laat maar weten hoe of wat.
vento tdi
27-12-2009, 21:44
en geloof me doe er geen benzine bak achter.............
Aanpassingen voor automaat:
Gaskabels 2 keer.
keuzeschakelaar.
Wow was dar ritje zo erg net :D
Viel mee!
Vento, ik bel je morgen wel ff!
als zo'n diesel een turbo heeft past er geen automaatbak achter toch i.v.m de turbo.
@ids, zou zomaar kunnen... de startmotor gaat dan wel die kant op ja...
mk1diesel
28-12-2009, 18:41
je bent ook ander pedalen nodig.
en dus bak, kabels, startmotor???, baksteun, schakelhendel +toebehoren
verder weet ik het niet precies
heb alle 3 de mogelijk heden gereden
- 4-bak schakel
- 5- bak schakel (die van jou)
- 3-traps automaat
kwa relaxtheid heb ik liever een automaat
maar kwa lawaai (vooral snelweg) graag een 5-bak
maar als je toch voor automaat gaat wil ik de 1ste optie op de 5-bak + gebeuren
Ja die 5-bak mag dan weg, maar zover is het nog niet en ik heb er ook geen haast mee hoor!
Baksteun leek me hetzelfde, maar dat weet ik dus niet?
Startmotor heb ik nodig, klopt... maar pedalenset heb ik niet nodig... Andersom, van automaat naar handbak had ik m wel nodig, nu kan ik gewoon de koppeling weglaten en klaar!
Je zou maar een schade Golf 1 Diesel Automaat voor het grijpen hebben gehad he...:)
Ja zeg dat wel... Maar ik moest opruimen, alles moest weg... sjonge jonge jonge... Alles onderhand voor niks afgegeven ;)
mk1diesel
28-12-2009, 19:21
Ja die 5-bak mag dan weg, maar zover is het nog niet en ik heb er ook geen haast mee hoor!
Baksteun leek me hetzelfde, maar dat weet ik dus niet?
Startmotor heb ik nodig, klopt... maar pedalenset heb ik niet nodig... Andersom, van automaat naar handbak had ik m wel nodig, nu kan ik gewoon de koppeling weglaten en klaar!
normaal is de rempedaal wel een stuk groter van een automaat dan van een handbak.
en hoor het wel als het doorgaat en wanneer dat het dan wordt ;)
heeft bij mij ook geen haast :D
mk1diesel
28-12-2009, 22:30
aandrijfassen dacht ik ook
bjuriaan
29-12-2009, 18:59
je hebt idd diverse flensen voor aan de automaat (benz 3trap) 90 en 100mm...Volgens mij is het verschil bouwjaar, omslag was meen ik 1983 of 1984 dat er andere maat gebruikt werd...
bjuriaan
29-12-2009, 19:00
Owja automaat is heerlijk... Als ik een andere wagen moet kopen naast me oldtimer, word het ook een automaat...
Ik snap ook niet wat mensen er toch op tegen hebben, ik vind het heerlijk rijden :)
Altijd een hand vrij om te vreten, drinken of te roken :D
Zo, de automaatbak is in huis! Als het goed is heb ik er ook een bijbehorende startmotor bij, morgen eens passen... vliegwiel en koppelomvormer ook nog erin! Wesley bedankt!
Nu zoek ik nog:
- beide gaskabels
- pook/keuzehendel+stang/kabel
- motorsteun?
vento tdi
02-01-2010, 19:24
als de startmotor niet past wil ik em wel graag terug als het kan......
Succes ermee melvin.
Tuurlijk krijg je m dan terug :) Als jij zegt dat die erbij hoort dan past ie... maar ik vond m er bij nader inzien apart uitzien dus ik twijfelde, morgen maar eens passen!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.