View Full Version : 66'er Combi "resto" project
Mac Gyver
07-12-2004, 13:02
Hier dan nog maar weeeeer een busprojectje erbij :D
http://img154.imageshack.us/img154/9563/eg0006fk.jpg
Deze Combi zal een geheel nieuw eigenbouw RVS buizenchassis krijgen.
Voorzien van 911 voorwielophanging,993 veerpoten,944 torsiebuis,911 draagarmen,
996 turbo schijven en 996 Carrera2 remklauwen.
Maandagavond 6 december was de start van de bouw van het chassis.
En ik maar denken dat het echt voor de BBQ was!
:D
Bussie komt zo
07-12-2004, 13:15
Ben JIJ het echt!!! :cool:
Goed Bezig!! :biggrin:
Echt vet man!! :p
Volkswouter
07-12-2004, 13:27
Ik heb gisterenavond de BBQ steunen gezien die eronder gaan komen en het ziet er veelbelovend uit!
komt er ook een 9xx blokkie in te hangen ??
928 middenmotor geen idee? :D
jongens,Mac Gyver is er allang uit wat hij wil :D
hij weet het, jij schijnt het te wetem, nu wij nog!
ligt eens een tipje van de sluier op
ik "lever" de onderdelen (onderstel,remmen,wielen,plaatwerk,toebehoren,motoronderdelen),
dus ik weet precies hoe deze combi eruit gaat zien !! :D
Laat ik het zo stellen,de body blijft VW spijlbus,daarbinen en daaronder wordt het Porsche.
Nou ja,een klein tipje dan .... alleen het motorcarter is nog VW :rolleyes:
Bussie komt zo
10-12-2004, 09:05
Ik heb het ook gezien!! wordt leukkkkk!!!
Beetspeed
10-12-2004, 09:50
.... alleen het motorcarter is nog VW :rolleyes:
Hehe, eindelijk eens een T1 bus met een snelle type 4 erin.
Daarna moet het lidmaatschap van de BWA club verkrijgen toch een eitje zijn ;)
Groeten,
Walter
911 zuigers en cylinders ?? (die schijn je voor bijna niks als goeie gebruikte te kunnen scoren)
Hehe, eindelijk eens een T1 bus met een snelle type 4 erin.
Walter,dit plaatje moet jouw bekend voorkomen ;)
http://www.keversite.com/fotoalbum/fotos/02072004083840.jpg
Is dat de oud ijzer bak ? :D
Wat is de BWA club ? Of haal ik nu Rick James uit zijn graf ?
Volkswouter
10-12-2004, 11:37
Is dat de oud ijzer bak ? :D
Wat is de BWA club ? Of haal ik nu Rick James uit zijn graf ?
Gert BWA staat voor Busses With Attitude..
of Bays With Awnings (pano's met een voortent)
moet je je voortent op kunnen zetten in minder dan 18 minuten ! :-)
dat 'oud ijzer' op de foto, dat is een stukkie porsche dat er aan het carter hangt ?? (daar ben ik niet zo in thuis)
Beetspeed
10-12-2004, 12:10
Walter,dit plaatje moet jouw bekend voorkomen ;)
Jajajaja hehe, ik had al zo'n vermoeden, maar dacht ook dat je dat misschien zelf in een eigen auto wilde inbouwen.
Je weet dat 'wij' met nog betere dan de 911 koppen bezig zijn he: (http://www.apfelbeck.nl) Daar hoef je dan ook de cylinderkopbouten op je carter niet voor te verplaatsen :D
Voor Gert: Tot de BWA club wordt je pas toegelaten als je met je bus de 1/4 mile binnen de 18,0 seconden aflegt...
Wordt erg leuk zo te horen allemaal.
Groeten,
Walter
volksfahrer.nl
10-12-2004, 12:25
Cool project!
Toch geen middenmotor? Zoiets hoorde ik eerst...............
@ Beetspeed,ja jullie project volgen we op de voet !!
(Mac Gyver was ook met mij mee naar Roberto,om wat info in te winnen ;) )
@ Keverpech;nee,geen middenmotor ... de 944 turbo torsiebuis laat het niet toe
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=4941&mode=normal
En wat is dat daar op de achtergrond, een Capri?! Verder errug leuk project... sick man, 911 voorwiel ophanging, en de rest van het spul. Jullie zijn gewoon echt TE goed bezig!!!
@Kruk@b, goeie slogan... how fast can you pay, laten we dat eens aan m'n baas vragen.
En wat is dat daar op de achtergrond, een Capri?!
ehhh,ja .... deze dus ....
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=4666&mode=fullsize
De oranje Escort Mexico was van mijn broer,maar hij heeft hem helaas niet meer :(
Capri staat thuis in de stalling ... ik heb er alles voor liggen,maar de tijd ontbreekt er nu voor.
Ik zal er verder niet op in gaan ... Ford hoort op een ander forum thuis,nietwaar ??
Verder errug leuk project... sick man, 911 voorwiel ophanging, en de rest van het spul.
Jullie zijn gewoon echt TE goed bezig!!!
Tja,voor echt wegligging zal de torsie vooras toch het veld moeten ruimen,
en wat is er dan makkelijker dan wat te pakken wat er toch al ligt !!
die foto van die capri, die is op de berckt in baarlo genomen ??
is een van de locaties waar vw euro ook ooit nog eens heeft gezeten.
zouden ze gaan slopen en huizen op gaan bouwen, maar de grond is vervuild en de boel doet nu dienst als caravanstalling. erg zonde van een leuk circuitje
Mac Gyver heeft type4 nokkenassen gemaakt ...
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/34D013.jpg
Bussie komt zo
16-06-2005, 14:46
Van een 911 cker???
Mac Gyver
16-06-2005, 14:50
Van een 911 cker???
Voor een 4cilinder 911 ja
a.busser
16-06-2005, 15:28
Die escort is zooooooo gaaf!!!!!!!!
Off topic, ik weet het, maar moest het even kwijt!
zelf gemaakt?? :eek:
yep ... bijna heel de motor wordt zelf gemaakt,met gebruikmaking van VW,Porsche en BMW (!!) motoronderdelen !!
Die escort is zooooooo gaaf!!!!!!!!
Off topic, ik weet het, maar moest het even kwijt!
Ford is nog steeds een beetje mijn passie hoor ... heb zelf nog een Capri I (1972) en een RS 2000 (1978)
manijack
16-06-2005, 17:11
[QUOTE=kruk@b]yep ... bijna heel de motor wordt zelf gemaakt,met gebruikmaking van VW,Porsche en BMW (!!) motoronderdelen !!
Nu begrijp ik waarom hij Macgyver wordt genoemd, hij kan echt alles....
Beetspeed
16-06-2005, 20:20
Mac Gyver heeft type4 nokkenassen gemaakt ...
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/34D013.jpg
Gaaaaaafffff!!!!!
Me like :biggrin: Diep respect als je dat 'ff kan' vanuit een stuk rond staal. Ik heb dat slechts 1 keer iemand anders zien doen :wink:
Hoe wil MacG de nokkenashuizen gaan 'doen'?
Doorzagen, middendeel eruit en weer vastlassen?
Hoe voorkom je kromtrekken? De nokkenas loopt er tenslotte doorheen...
Ga je de 911 steek van de cylinderkopbouten (90x90) gebruiken of hou je toch de type 4 steek en boor je de cylinders en koppen om?
Ben benieuwd waar je voor kiest/gekozen hebt ;)
Keep us posted!
Walter
Gaaaaaafffff!!!!!
Me like :biggrin: Diep respect als je dat 'ff kan' vanuit een stuk rond staal.
Ik heb dat slechts 1 keer iemand anders zien doen :wink:
Hoe wil MacG de nokkenashuizen gaan 'doen'?
Doorzagen, middendeel eruit en weer vastlassen?
Hoe voorkom je kromtrekken? De nokkenas loopt er tenslotte doorheen...
Ga je de 911 steek van de cylinderkopbouten (90x90) gebruiken of hou je
toch de type 4 steek en boor je de cylinders en koppen om?
Ben benieuwd waar je voor kiest/gekozen hebt ;)
Keep us posted!
Walter
Ik weet er ook niet alles van Walter ... Mac Gyver is ook voor mij soms weken "uit het zicht",
om dan ineens langs te komen (Bakkie !!) en hier twee nokkenassen op me bureau te donderen :p
Weet wel dat hij voor de nokkenasbehuizing nieuwe heeft gemaakt ... we hadden tenslotte ook
geen sloop 964 motor liggen,en nu kon hij gelijk wat dingen aanpassen voor de 4cilinder configuratie ;)
We hebben wel de type4 steek op het carter behouden ... de cilinders zijn al omgeboord,nu alleen de
koppen nog.
Zodra de westy weer rijdt (hopelijk as zaterdag) kom ik de 76,4mm kruk@s halen ... mits je niet naar
Budel bent natuurlijk.
Beetspeed
17-06-2005, 07:00
Hey Alain,
Erg leuk dat hij dit doorzet. Toch heeft-ie bij nader inzien volgens mij geen nieuwe nokkenas uit een 'blank' gedraaid...Ook die verdikking in het midden valt op, zit daar soms een verbinding (las/perspassing oid) achter?
Als je idd een nieuw nokkenashuis kan maken is dat helemaal het beste natuurlijk. Ben zeer benieuwd hoe het eruit ziet straks.
Hopelijk reageert-ie nog ff zelf, want ben wel nieuwsgierig hoe-ie dat nu gemaakt heeft :wink:
Tnx,
Walter
PS Ik ben 's ochtends tot begin van de zaterdagmiddag wel op Budel denk ik, maar rond 16:00uur wel weer terug. Lemme know.
[QUOTE=kruk@b]yep ... bijna heel de motor wordt zelf gemaakt,met gebruikmaking van VW,Porsche en BMW (!!) motoronderdelen !!
Nu begrijp ik waarom hij Macgyver wordt genoemd, hij kan echt alles....
Dat klopt
Behalve zelf hier iets posten ;)
vwcrewcab
17-06-2005, 10:20
Dat klopt
Behalve zelf hier iets posten ;)
Je moet natuurlijk prioriteiten stellen!
Koe - Sloot - Trek
Hoe staat 't intussen mee? Topic dateert van voor de winter.. is McG al wat opgeschoten, of is ie helemaal aan het doordraaien (qua spacers, adapters en spindels?)
Hoe staat 't intussen mee?
McGyver's aandacht gaat nu in eerste instantie naar de motor, omdat daar voor hem nu de meeste $$$'s in gaan zitten.
Voor de rest (onderstel,remmen & wielen) is alles namelijk al zo'n beetje aanwezig, en wat staal en lassen betreft maakt
en doet hij alles zelf.
Van een medeforummer is vorige maand een counterweight 76,4mm slag typ4 krukas gekocht,met al verbuste en verlichte
drijfstangen voor de 964 zuigers en cilinders.
Carter is geboord voor 100mm Porsche nikasil zuigers en cilinders, de steekmaat voor de 964 cilinders opt carter is verzet
en het carter ligt nu bij Erik Blom om te frezen voor de 911 koelvin.
Met deze setup (76,4mm slag en 100mm boring) gaat hij precies 2400cc meten)
Wat nu hierna gaat gebeuren is dat de koppen verboord en gemodificeerd worden, en dat er dan een distributie (964 heeft
natuurlijk bovenliggende nokkenassen) gefabriceerd moet gaan worden.
Ook de twinspark ontsteking zal nog wel de nodige hoofdbrekens kosten, evenals het wat te gaan gebruiken injectiesysteem
(Halltech, of toch maar DTA ??)
De restauratie zelf wordt natuurlijk weer een ander verhaal, maar daar wordt een nieuw chassis voor gemaakt (makkelijker
dan een bestaand chassis te restaureren en aan te passen voor de 911 ophanging) want McGyver heeft eigenlijk alleen de
body nodig ... de rest maakt hij toch zelf ;)
McGyver's aandacht gaat nu in eerste instantie naar de motor, omdat daar voor hem nu de meeste $$$'s in gaan zitten.
Voor de rest (onderstel,remmen & wielen) is alles namelijk al zo'n beetje aanwezig, en wat staal en lassen betreft maakt
en doet hij alles zelf.
Van een medeforummer is vorige maand een counterweight 76,4mm slag typ4 krukas gekocht,met al verbuste en verlichte
drijfstangen voor de 964 zuigers en cilinders.
Carter is geboord voor 100mm Porsche nikasil zuigers en cilinders, de steekmaat voor de 964 cilinders opt carter is verzet
en het carter ligt nu bij Erik Blom om te frezen voor de 911 koelvin.
Met deze setup (76,4mm slag en 100mm boring) gaat hij precies 2400cc meten)
Wat nu hierna gaat gebeuren is dat de koppen verboord en gemodificeerd worden, en dat er dan een distributie (964 heeft
natuurlijk bovenliggende nokkenassen) gefabriceerd moet gaan worden.
Ook de twinspark ontsteking zal nog wel de nodige hoofdbrekens kosten, evenals het wat te gaan gebruiken injectiesysteem
(Halltech, of toch maar DTA ??)
De restauratie zelf wordt natuurlijk weer een ander verhaal, maar daar wordt een nieuw chassis voor gemaakt (makkelijker
dan een bestaand chassis te restaureren en aan te passen voor de 911 ophanging) want McGyver heeft eigenlijk alleen de
body nodig ... de rest maakt hij toch zelf ;)ik denk dat je aan het eind van de rit zult zeggen: ik snap nu dat gestudeerde techniekers motoren "'ontwikkelen'' en na veel testen iets hebben dat heel blijft. ik vind het zelfs niet dapper, maar onbezonnen. koppen omboren naar andere steek, enz... waarom niet gewoon een bewezen concept als type4 tunen, zijn meer dan voldoende pk,s uit te halen. wat me wel mogelijk lijkt is om een gehele porschemotor 6cil. te plaatsen. heb je bv 3.2 liter 231 pk betrouwbaar, en te doen. en uitdagend genoeg. toch succes gewenst,
vwfreaks.nl
15-08-2005, 19:00
ik denk dat je aan het eind van de rit zult zeggen: ik snap nu dat gestudeerde techniekers motoren "'ontwikkelen'' en na veel testen iets hebben dat heel blijft. ik vind het zelfs niet dapper, maar onbezonnen. koppen omboren naar andere steek, enz... waarom niet gewoon een bewezen concept als type4 tunen, zijn meer dan voldoende pk,s uit te halen.
Gelukkig heeft de eerste type 4 tuner niet naar dit soort commentaar geluisterd...
Beetspeed
15-08-2005, 20:40
ik denk dat je aan het eind van de rit zult zeggen: ik snap nu dat gestudeerde techniekers motoren "'ontwikkelen'' en na veel testen iets hebben dat heel blijft. ik vind het zelfs niet dapper, maar onbezonnen. koppen omboren naar andere steek, enz... waarom niet gewoon een bewezen concept als type4 tunen, zijn meer dan voldoende pk,s uit te halen. wat me wel mogelijk lijkt is om een gehele porschemotor 6cil. te plaatsen. heb je bv 3.2 liter 231 pk betrouwbaar, en te doen. en uitdagend genoeg. toch succes gewenst,
Haha, Ja, er zullen wel meer mensen zijn, die dat niet snappen. De meeste mensen snappen niets van mijn oude vw's-hobby; de meesten die zelf een een fraaie, meest originele, kever hebben snappen niet waarom ik er zonodig 'porsche-achtige' prestaties uit wil halen...en zo zullen er altijd zijn die niet snappen wat ik er leuk aan vind. Geeft niks, het is ook lastig uit te leggen misschien.
Laat ik volstaan met te zeggen dat ook de type 4 motor zijn prestatie beperkingen heeft als je geen turbo of andere hulpstukken (NOS) erop wilt schroeven...De koppen komen dan erg prominent naar voren als beperkende factor. Als je de typische vermogencurves van de meeste type 4 motoren zou kennen, dan werd je dat vast ook duidelijk.
Iemand die zoveel moeite doet om die beperkende factor te omzeilen, verdient eerder een voetstuk en vooral motiverende opbouwende kritiek, dan insinuaties dat 'het toch niet gaat lukken'...
Kritiek is niet erg, maar als het uit onwetendheid voortkomt, wees dan in ieder geval zo wijs om eerst eens naar het 'waarom' te vragen, voordat je zoiets schrijft.
Een zeer prominent iemand uit de type 4 tuningwereld in Amerika (waar ik trouwens toch nog steeds erg tegenop kijk) zei twee jaar geleden ook dat je geen 964 cylinder/zuigers kon gebruiken op een type 4...Ik denk dat ik dat inmiddels redelijk ontkracht heb door met die motor 4x een half uur voluit te rijden op het circuit van Zandvoort :tongue:
Veroordeel iemands afwijken van de gebaande wegen dus niet op voorhand, maar vraag eerst waarom en misschien steek je er onderweg nog wat van op...
Groeten,
Walter
Wow! RespectProject! Ik ben nog helemaal niet thuis in het luchtgekoelde gebeuren (hoop dat wel te worden...) maar dit klinkt echt super! Vooral dat experimenteren met dingen die nog niet gedaan zijn, echt werelds.. Echt een topic om te volgen!
Echt een topic om te volgen!
Ook Mac Gyver heeft de laatste tijd niet stilgezeten.
Chassis is nu bijna klaar .. gisteravond de 944Turbo achterbrug geplaatst met 911draagarmen.
http://img91.imageshack.us/img91/2993/dscf00053bw.jpg (http://imageshack.us)
Draagarmen zijn gestraald en ontdaan al alle overbodige oortjes en steuntjes.
http://img126.imageshack.us/img126/4369/dscf00010lc.jpg (http://imageshack.us)
Hoofdliggers van het chassis zijn RVS, en alles wordt TIG gelast.
http://img95.imageshack.us/img95/4223/dscf00041sg.jpg (http://imageshack.us)
Detail torsiebuisverstelling.
http://img126.imageshack.us/img126/6148/dscf00035td.jpg (http://imageshack.us)
De 911 voorwielophanging heeft al een keer gemonteerd gezeten.
http://img147.imageshack.us/img147/9885/42d0032cn.jpg (http://imageshack.us)
vwcrewcab
20-04-2006, 09:40
Zo bruut!!!
http://img126.imageshack.us/img126/6148/dscf00035td.jpg
Hoe werkt dit dat en wat kan je er precies mee?
Cool
De oud ijzer frutser maakt stappen met zijn project :D
Beetspeed
20-04-2006, 09:53
Chassis is nu bijna klaar .. gisteravond de 944Turbo achterbrug geplaatst met 911draagarmen.
Nooit gerealiseerd dat 911 armen ook in een 944 - en dus ook in een keverchassis - achterbrug pasten! Cool!
Detail torsiebuisverstelling.
http://img126.imageshack.us/img126/6148/dscf00035td.jpg (http://imageshack.us)
Waarom deze moeite niet gedaan bij de achterwielophanging, dwz tussen torsieafdekplaat en veerplaat?? Dan kun je meteen met veerpoten achter werken en de (zware) torsiestaven kieperen :D
Als je dan toch 'high tech' gaat... :tongue:
Ziet er overigens erg 'Geil' uit hoor; zeker die RVS balken: Über!
Nooit gerealiseerd dat 911 armen ook in een 944 - en dus ook in een keverchassis - achterbrug pasten! Cool!
Past ook niet zomaar hoor Walter ... om namelijk binnen z'n spoorbreedte te blijven moesten de 'oren' op de torsiebuis
een centimeter of 3 naar het midden worden verzet, en ook in de springplates is een verzet gekomen.
Daar komt nog eens bij dat de 911 draagarmen een centimeter of 6 langer zijn dan 944 armen, dus onder een kever ga
je niet uitkomen met je wielbasis, vandaar ook de torsiebuisverstelling die erop gemaakt is.
Waarom deze moeite niet gedaan bij de achterwielophanging, dwz tussen torsieafdekplaat en veerplaat??
Dat gaat misschien alsnog gebeuren als hij met deze opzet niet lekker uit gaat komen.
Voor nu heeft Mac Gyver ervoor gekozen om 'zoveel mogelijk' de standaard montage van Porsche te gebruiken.
Kan hij later altijd nog naar schroefpoten en de torsiestaven kiepen :tongue:
Hier nog een detail van de bevestiging van een voorste 911 draagarmpunt.
http://img163.imageshack.us/img163/2540/42d0080az.jpg (http://imageshack.us)
Achterwielnaven zien nu ook verboord (jaja, van steek 5x130 naar 5x...), en voor de voorwielnaven
is hij nu bezig om daar twee nieuwe voor te draaien, want hij wilde persé de 996 Turbo schijven met
996 Carrera4 remklauwen gaan gebruiken, en met de 3.0SC naven (in combinatie met de nieuwe 5x...
steek) ging dat niet goed uitkomen.
Mac Gyver!!! Maak me gek! :D
Dit wordt, nee, is super! :iamwithst :iamwithst :iamwithst :iamwithst
:iamwithst :iamwithst :iamwithst :iamwithst :iamwithst :iamwithst :iamwithst :iamwithst
VWrijder
26-04-2006, 21:43
Pffffff ik rol op dit forum van de ene verbazing in de andere :wow:
maniacmark
26-04-2006, 21:59
mijn bek ligt op mijn toetsenbord van verbazing
ONTZETTEND GOED!!!!!!!!!
de heren zijn echt goed bezig!!
Vanwege de steek van de wielen, in combinatie met de et-waarde zat er maar één ding op om
de 996 Turbo schijven (322mm, afgedraaid naar 30mm dikte) en de 996 Carrera remklauwen pas
te krijgen/maken, en dat was een nieuwe wielnaaf draaien.
De "ruwe" maat is nu zover vast klaar, en nu kan de rest gedraaid en pasgemaakt worden.
For the record, hier komen geen Smartbandjes onder !! :tongue:
http://img85.imageshack.us/img85/3936/dscf00074cb.jpg (http://imageshack.us)
YO, dat ziet eruit als serieuze stoppers... :D wat ziet dat laswerk aan het chassis er ook heftig uit zeg :woowoo:
Zoals te verwachten was heeft Mac Gyver gister een wielnaaf klaargemaakt, zodat er nogmaals gepast en nagemeten
kon worden .. foutjes komen dan snel aan het licht, en kunnen dan ook nog makkelijk herstelt/aangepast worden.
Ook is de 996 Carrera2 voorremklauw gepast, en alles blijkt supermooi uit te komen en te kloppen !!
De oplettende kijker zal zien dat de wielnaaf 10 gaten telt .. 5 stuks met 5x130 steek, en 5 stuks met 5x... steek
http://img240.imageshack.us/img240/1958/dscf00120tr.jpg (http://imageshack.us)
Ook is gisteravond nogmaals het chassis gemonteerd, nu echter op de plaats en afstand te bepalen van de dwarsliggers.
http://img114.imageshack.us/img114/5584/dscf00222in.jpg (http://imageshack.us)
Berserker
02-05-2006, 09:21
Als ik dit project lees en bekijk voel ik me alleen nog maar een grotere prutser :(
Bussie komt zo
02-05-2006, 09:39
Sow dan, die schijf is groohoot!!!
Chassis weegt erg weinig moet ik zeggen, viel mij heel erg mee.
Jammer dat die schijf weer een hoop gewicht meeneemt.
maar zag er super uit met die ..... velg..
Jammer dat die schijf weer een hoop gewicht meeneemt...
Nee, die cheaters (luchtbalgen) van jouw zijn lekker ligt ... schei nou toch uit !! :tongue:
Bussie komt zo
02-05-2006, 10:05
Nee, die cheaters (luchtbalgen) van jouw zijn lekker ligt ... schei nou toch uit !! :tongue:
Zie het als dood remgewicht.. ;)
Maar hij heeft nu toch een compensatie.
licht chassis+zware remmen=Normaal gewicht..
Maar hij heeft nu toch een compensatie.
licht chassis+zware remmen=Normaal gewicht..
Das waar, en beter zo dan andersom .. zwaar chassis met lichte remmen(*)
*zoals 9 van de 10 bussen op dit moment hebben :(
(en laat aub nou niemand zich aangevallen voelen !!)
wat zit daar nou voor steek op? iets amerikaans??
Beetlefreak
02-05-2006, 11:34
wat zit daar nou voor steek op? iets amerikaans??
Ik denk 5*130 gezien de remmerij?
die 5x130 had ik inderdaad gelezen. maar wat wordt die 2e steek. porsche ligt voor de hand, maar daar zouden ze niet zo geheimzinnig over doen
Bussie komt zo
02-05-2006, 13:27
die 5x130 had ik inderdaad gelezen. maar wat wordt die 2e steek. porsche ligt voor de hand, maar daar zouden ze niet zo geheimzinnig over doen
Een steek maat voor fuchsen??
maar wat wordt die 2e steek.
Ook voor Fuchs velgen (http://www.fuchsfelge.com/) !! :tongue:
zo iets??
http://www.fuchsfelge.com/upload/db_360/35575.jpg
(= een fuch voor een jag)
Timmetje20
05-07-2006, 19:29
Zijn er al weer nieuwe foto's? Smaakt echt naar meer dit project!
Zijn er al weer nieuwe foto's? Smaakt echt naar meer dit project!
Afgelopen maandagavond is het chassis dan ein-de-lijk de 'richtbank' opgegaan om alles definitief
te gaan vastlassen en passen, en dan kan daarna het chassis op z'n wielen gezet worden.
http://img138.imageshack.us/img138/3743/130006dj5.jpg
Alle delen voor de voorwielophanging zijn nu klaar, en nu kan alles definitief op z'n plek geschroefd worden.
http://img230.imageshack.us/img230/2371/130024rc3.jpg
De gefreesde drager voor het T3 tandheugelstuurhuis is ook gepast en goed bevonden..
http://img146.imageshack.us/img146/1196/111180cr2.jpg
Damn ziet er gelikt uit!!!!
Racelook
23-11-2007, 21:19
Toppiejoppie
vwcrewcab
24-11-2007, 17:35
Zou bijna zeggen:"ZIEK"
Maar wel ontzettend vet!
HEY! Bekend stuurhuisje! Ziet er goed uit McGyver!
Eerste keer dat ik dit project zie.
Volgens mij kunnen jullie ook wel bij Porsche oid aan het werk met een dikke topfunctie :D
Respect voor al dat mooie vakwerk.
Sinds gisteravond staat het chassis op z'n wielen.
http://img300.imageshack.us/img300/4452/img0303ra9.jpg
so dan... hoe laat was dat? die achteras zat er nog niet toen ik weg ging toch?
Klopt.. rond 22:00 stond hij op z'n wielen
pff toen had ik al 10 melkritten opnieuw ingedeeld ;)
vwcrewcab
02-09-2008, 16:32
One hell of a chassis!!!
nu nog een leuke carros zoeken, want ik heb groen nog nooit iets positiefs horen zeggen over VW.. ik weet nog een leuke Kapitan te staan...
http://www.volksforum.com/albums/files/4/IMG_0307.JPG
effe testuh ;)
Racelook
03-09-2008, 19:38
Mooi zo un update :thumbup:
Ben wel trots dat ik uitverkoren ben tot een van 'de tillers' :)
Deze week heeft Eric besteed aan het pasmaken van het achterchassis.
In tegenstelling tot een orginele spijlbus kon dit niet in één keer gezet worden,
daar de torsiebuis (944 turbo) verstelbaar moest blijven.
http://img527.imageshack.us/img527/2217/142018ww3.jpg
http://img442.imageshack.us/img442/6334/142020ug3.jpg
http://img257.imageshack.us/img257/2460/142019hv3.jpg
deze man is al iets verder...
http://i215.photobucket.com/albums/cc274/dubjunky/17-concept_pickup_0.jpg
http://i215.photobucket.com/albums/cc274/dubjunky/18_concept_pickup_1.jpg
Tiki Madness
27-09-2008, 17:32
@ hajee heb je ook een linkje naar dit topic?
michael
maniacmark
27-09-2008, 19:40
daar ben ik ook wel benieuwd naar:D
moet even zoeken...
ga nu kijken..
@ hajee heb je ook een linkje naar dit topic?
michael
geen topic wel foto's van het "klare"produkt..
en de site van het dak eens bekeken, staan wel interessante produkten bij...
deze site staat op de sc:
http://www.conceptracing.co.uk/
http://i46.photobucket.com/albums/f148/rigamortiz/Vanfest/DSCI0097.jpg
http://i46.photobucket.com/albums/f148/rigamortiz/Vanfest/DSCI0099.jpg
http://i46.photobucket.com/albums/f148/rigamortiz/Vanfest/DSCI0100.jpg
http://i46.photobucket.com/albums/f148/rigamortiz/Vanfest/DSCI0102.jpg
http://i46.photobucket.com/albums/f148/rigamortiz/Vanfest/DSCI0103.jpg
http://i46.photobucket.com/albums/f148/rigamortiz/Vanfest/DSCI0104.jpg
http://i46.photobucket.com/albums/f148/rigamortiz/Vanfest/DSCI0105.jpg
http://i46.photobucket.com/albums/f148/rigamortiz/Vanfest/DSCI0106.jpg
sorry voor de off-topic!
nu weer on topic please..
Geeft niks hoor hajee
Er zitten best wel een paar dingetjes aan die Mac Gyver ook nog van plan is..
Motor en bak (Subaru EJ20 en 902 5bak) hebben er inmiddels ingehangen.
Chassis is rollend, remklauwen zitten erop en het stuurhuis zit op z'n plek.
http://img187.imageshack.us/img187/9788/parts010.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/4927/combi006.jpg
http://img504.imageshack.us/img504/5092/combi002.jpg
http://img84.imageshack.us/img84/3936/142002vz2.jpg
Topic op het spijlbusforum; http://www.spijlbussen.nl/smf/index.php/topic,2263.0.html
De Limburger
28-10-2009, 22:00
Ziet er heel dik uit hoor..
Gr Ronnie
Fahrvergnugen
29-10-2009, 07:43
Motor en bak (Subaru EJ20 en 902 5bak)
http://img84.imageshack.us/img84/3936/142002vz2.jpg
Topic op het spijlbusforum; http://www.spijlbussen.nl/smf/index.php/topic,2263.0.html
Ik zie dat het een campertje gaat worden, leuk :D :D
Paul.
Wat machtig gaaf dit, ik blijf dit geheid volgen.
jeroenbryan
24-11-2009, 13:42
Zijn jullie al weer wat verder?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.