PDA

View Full Version : Stroomverdeler demonteren

Henk_Pigo
29-12-2009, 21:24
Ik wil een stroomverdeler met hallsensor demonteren van een 1.3 motor.

De lagerkap met veer heb ik eraf, evenals de 2 borgringen die op de as zitten.
Ik kijk dus recht op de schijf met de 4 uitsparingen, naar mijn verwachting zou ik deze eraf moeten kunnen pakken aangezien hij niet meer geborgd wordt...

Hij komt wel een stukje los, maar blijft 'haken'. Heb ik iets over het hoofd gezien?

Domi
29-12-2009, 21:33
Onder bij het tandwiel zit een borgpennetje. Die moet eruit en dan kan het tandwiel eraf en trek je de as eruit.

Henk_Pigo
29-12-2009, 21:35
Ik zie idd een borgpennetje zitten, deze kan ik gewoon naar achteren eruit tikken?

Of bedoel je de borgpen op de achterkant die het plastic wieltje voor op de nokkenas op z'n plaats houdt?
Als ik deze er af haal kan ik volgens mij nooit alles uitnemen... zit er achterin aan het asje niet dat brede stuk waar de gewichtjes aan zitten?

Henk_Pigo
30-12-2009, 09:14
Niemand die het snel kan zeggen? :redface: :redface:

Wil zo eigenlijk weer verder!

Henk_Pigo
30-12-2009, 14:37
Nou, ik ben eruit :cool:

Ik heb de hele as er voorzichtig uit gehaald. Hiervoor moest dus het achterste wieltje eraf en moest de stekker gedemonteerd worden (de losse draden heb ik voorzichtig naar binnen gedrukt).

In principe moet de schijf met de 4 uitsparingen er zo af kunnen, hij zit boven en onder geborgd met een clip en de borgpen is er enkel voor om hem op zn plek te houden. Kennelijk zat hij bij mij nogal vast ondanks dat ik met WD40 in de gang geweest... Na het asje fijn opgeschuurd te hebben kon ik de schijf er zonder moeite op schuiven. :thumbup:

Domi
30-12-2009, 16:12
:thumbup: