PDA

View Full Version : Draaiende pookknop

Mikkem
30-12-2009, 10:41
De pookknop van mijn 4-bakje draait steeds naar een andere stand tijdens het rijden. Ik snap niet helemaal hoe dat kan, want het kost mij veel kracht om hem bij te draaien. Heb al geprobeerd de knop zo vast mogelijk te draaien, maar dat helpt niet.

Ik ben dwangmatig genoeg om te willen dat de knop recht zit (en blijft zitten).

Hoe kan ik dit oplossen?

Ralfons
30-12-2009, 10:45
Je bedoeld... dat de knop naar links/ rechts draait als je wat hard moet schakelen...
Bij mij draait ie ook soms een kwart slag en draai ik hem (ook dwangmatig;)) weer recht. Nu draait ie behoorlijk stroef, dus t komt maar weinig voor, maar bij mijn vorige golfje heb ik in de knop een stukje plastic gedaan. Zo is het einde van de schroefdraad 'eerder' bereikt en draait ie op den duur niet meer door...

Misschien zou je dat eens kunnen proberen. Niet te veel tegelijk, want je krijgt het er maar lastig uit weer!

EDIT: volgensmij is mijn antwoord niet echt relevant :rolleyes: sorry!

roog909
30-12-2009, 10:55
blauwe loctite erop smeren, laten drogen. Zou goed moeten gaan, ik denk dat rood net ff te sterk is, dan krijg je die pook er nooit meer af.

Marcski
30-12-2009, 11:05
Ik snap niet helemaal hoe dat kan, want het kost mij veel kracht om hem bij te draaien

Leren pook?
Is het niet het plaatje bovenop wat draait en niet de hele pookknop? ;)

Mikkem
30-12-2009, 11:07
Waarom is je antwoord niet relevant? Het lijkt toch wel op het probleem dat ik heb, alleen hoef ik er niet hard voor te schakelen (daarom snap ik ook niet goed hoe dit kan).

Loctite is ook een optie ja. Kan me van vroeger alleen nog herinneren dat het doelbewust beschadigen van de schroefdraad ook helpt, maar dat vind ik niet echt een fijne oplossing (was bij de sproeier van de brommer).

Mikkem
30-12-2009, 11:09
Leren pook?
Is het niet het plaatje bovenop wat draait en niet de hele pookknop? ;)
Euh...
De standaard 4-bak pookknop van een 1.3 CL, is die al van leer?

Zou best kunnen dat alleen het plaatje draait, dat zou veel verklaren. Is het dan alleen het deel onder het doorzichtige afdekkapje?
Oplossing: lijm?

Marcski
30-12-2009, 11:19
Je kan die vragen hier allemaal stellen, maar is het niet makkelijker gewoon even naar je auto te lopen en het zelf te controleren?

EelcoB
30-12-2009, 11:38
Kan me van vroeger alleen nog herinneren dat het doelbewust beschadigen van de schroefdraad ook helpt, maar dat vind ik niet echt een fijne oplossing (was bij de sproeier van de brommer).

BEUN! :tongue:

Lijmen kan je proberen, maar vaak blijf je dat zien. Anders een ander pookknoppie halen?

golf mkII 16v
30-12-2009, 11:42
Zal ind wel het plaatje zijn dat los zit
Even met een kleine platte schroevendraaier eruit wippen,lijm eronder en op de juiste plaats terug zetten

Mikkem
30-12-2009, 12:54
Je kan die vragen hier allemaal stellen, maar is het niet makkelijker gewoon even naar je auto te lopen en het zelf te controleren?
De auto staat helaas bijna 35 km verderop, is (nog) niet mijn daily ride. Als ik thuiskom is het alweer donker.

Daarnaast ben ik niet al te handig, dus vraag liever te veel dan te weinig voor ik weer iets verkeerds doe.

Mikkem
30-12-2009, 12:55
Zal ind wel het plaatje zijn dat los zit
Even met een kleine platte schroevendraaier eruit wippen,lijm eronder en op de juiste plaats terug zetten
Ik heb gisteren wel aan het plaatje gedacht (en gevoeld), maar dacht dat het dat niet kon zijn. Gaat natuurlijk niet om het afdekplaatje maar om de afbeelding eronder...

Ralfons
30-12-2009, 14:26
De mijne heeft 3 'naden' en daaraan kan ik zien dat bij mij wel degelijk de hele knop draait... Die afbeelding zit samen met het plaatje goed vast.... maar misschien is het bij jou anders.:)

Mikkem
30-12-2009, 21:03
Goed, ik ben dus een sukkel :redface:

Heb de afgelopen dagen als een debiel aan die knop zitten draaien met alle kracht die ik heb. Gisteren nog even aan het plaatje gepeuterd, omdat ik ooit een Golfje met Golfbalpookknop had waar ik een ander plaatje onder gestopt heb. Zat echter geen beweging in (omhoog, that is).

Deze auto heeft echter een plaatje dat in zijn geheel draait, waar de afbeelding ingebakken zit...
Er uit gewipt, beetje lijm, weer vastgemaakt. Nu hopen dat het blijft zitten.

Probleem opgelost!

golf mkII 16v
30-12-2009, 21:36
Heb nl het zelfde euvel,en moet het ook nog vast lijmen :thumbup:
Ind eerst als een gek aan de knop draaien om dan tot de conclusie te komen dat het plaatje los zit :screwy: :tongue:

Mikkem
30-12-2009, 21:45
Heb nl het zelfde euvel,en moet het ook nog vast lijmen :thumbup:
Ind eerst als een gek aan de knop draaien om dan tot de conclusie te komen dat het plaatje los zit :screwy: :tongue:

Right!

Heb alleen bij het vastlijmen niet zo goed op de naadjes gelet, maar heb niet het idee dat het veel uitmaakt waar die zitten.
(alsof ik het nog eenvoudig zou kunnen aanpassen)