View Full Version : 1980 golf mk1 project
Ik heb laatst opgevraagd wat het overspuiten van mijn daf kost (ook geen grote auto) en dat is 2* zo duur als een paar jaar geleden, toen het al absurd was....
Ik zou hem ff zo laten, tenzij je de loterij gewonnen hebt.
En dat was voor alleen spuiten, zonder voorwerk.
Ik heb laatst opgevraagd wat het overspuiten van mijn daf kost (ook geen grote auto) en dat is 2* zo duur als een paar jaar geleden, toen het al absurd was....
Ik zou hem ff zo laten, tenzij je de loterij gewonnen hebt.
En dat was voor alleen spuiten, zonder voorwerk.
Ga hem ook zeker niet laten spuiten, is inderdaad niet te betalen.
Of ik spuit hem zelf of ik rol hem weer.
Over het beugeltje van de remlichtschakelaar:
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/cd825550-631a-48c8-85d9-18a1a76cc752.jpg
Ik zie opties, kijken of dat ook zo is :D (€ 1,69 bij de praxis)
Kon de verleiding niet weerstaan om even de schuur in te duiken.
(voordeel van thuiswerkende ZZP'er ;) )
Beugel aangepast, afgeslepen, gat opgeboord met de stappenboor.
Gleufjes gezaagd met de decoupeerzaag, past mooi. :thumbup:
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/88e75639-448a-48c7-bb5b-2a52004e3347.jpg
Toen ook maar even zwart gemaakt. (foto is niet zo best)
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/69bb27e0-6506-4e0d-a891-3b07870a6b22.jpg
Waarschijnlijk moet de lange zijde nog ingekort worden maar dat bepaal ik even in de auto.
Ook kwam ik er net achter dat er een korte en een lange variant van de schakelaar is. Nu is de korte mooier want dan kan hij verder richting het pedaal geplaatst worden. En ik had natuurlijk de lange variant..... :rolleyes:
Dus die ook even ingekort en het dopje er weer op gelijmd.
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/948b8386-7ebb-48e6-b650-568837e99b0b.jpg
Binnenkort maar eens ff kijken hoe dat in de auto gaat.
The Skinnmeister
27-01-2025, 14:24
Nice :thumbup:
Vanmorgen even gekeken of de beugel past.
Na een kleine aanpassing (achterzijde stukje ombuigen) past hij mooi:
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/e442489e-b69e-4f92-b309-cf070196d9fb.jpg
Nu kwam ik er achter dat hij dan maar 1 bevestigingspunt heeft, aan de achterzijde.
Dat lijkt me niet wenselijk, als hij iets draait glipt hij eraf en branden de remlichten de hele tijd.
Dus ik heb een m6 koppelmoer gepakt, daar komt de stelschroef/aanslag van het rempedaal doorheen. Daar heb ik onderin een gaatje geboord en m5 getapt.
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/30242340-61ff-422f-86de-68082f1b4c46.jpg
In theorie :D kan ik hem nou zowel achter als vooraan vastzetten.
Net bij Boelm.nl (kende ik niet, maar heeft veel voorraad en is niet duur) nog even een bestelling gedaan:
- Nieuwe tellerkabel.
- Rubber voor tellerkabel.
- Tandwielen voor einde tellerkabel in versnellingsbak.
- Wat rubbers en klein spul.
Kan ik in ieder geval de volgende keer weer verder.
En we kunnen weer door: (als ik tijd heb :) )
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/5f5e6abb-3ecd-44fa-b9aa-c071991b6f3c.jpg
Compliment voor Boelm.nl. Gisteren om 15:30 besteld, net al binnen :thumbup:
Dit weekend nog even tijd kunnen besteden aan de golf.
Remmen klaargemaakt, nieuwe cilinders achter gemonteerd.
Alles ontlucht, voor zover dat ging met een vacuümpompje.
Remlichtschakelaar gemonteerd, past mooi zo:
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/573cf76a-6743-4a22-a988-0413370b13e8.jpg
Het ziet er wat shady uit maar alles wordt nog ff netjes zwart gemaakt.
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/3098df60-0311-495a-9491-3c5f6fd7d309.jpg
Schakelaar zit goed vast en functioneert prima, ook is er nog wat stelmogelijkheid.
Ook de tellerkabel erin gemaakt, deze is aan de korte kant maar als je eerst de klokzijde en dan de bakzijde erin maakt past het prima.
Toen zat er nog maar één ding op, stukje rijden:
lQFZKYnN2Ew
Dat (hele) irritante gezoem/gejoel wat je op het filmpje hoort is de (2e nieuwe :eek: ) brandstofpomp (venom van werk 34). Ding maakt een lawaai, niet normaal.
Zou dat aan de pomp zelf liggen of aan de bevestiging?
Mooi opgeschoten zo weer :thumbup:
Nu even ergens kijken of ik op een brug kan, de uitlaat zit er niet helemaal lekker onder, onder andere klem onder de achteras. Maar dat is geen lekker klusje zonder brug.
Zou de remmen voor de zekerheid nog even ontluchten via het pedaal ;)
Verder mooi dat ie weer loopt! :thumbup:
Ik zit toch nog even met de nieuwe brandstofpomp..
zwY6e44gfqs
Dit is toch geen normaal geluid voor zo'n pomp? :confused: :screwy:
vagg freak
10-02-2025, 10:45
Zit er de bezine leiding voor de 1.1 motor er nog onder
vagg freak
10-02-2025, 10:52
Dat is volgens mij maar 6mm dan moet de pomp hard werken en krijg je dat geluid
Nee, er ligt een nieuwe 8mm leiding voor aanvoer en retour.
Aanvoer vanuit de tank, aansluitingen, alles is nieuw.
vagg freak
10-02-2025, 15:50
En wat voor tank gebruik je
Een nieuwe 40l gti tank met onderuitvoer.
Ik heb net een nieuwe Hella 8tf pomp binnengekregen. (gelijk aan de bosch 044)
Die zal ik eens testen of deze ook zo'n gek geluid maakt voordat
er een mail naar duitsland gaat over de venom pomp.
Misschien is de venom pomp wel gewoon te gek voor deze setup :confused:
De hella is 5 bar, 130l/h, de venom is ook 5bar maar 300l/h.
BeetleGrandDad
15-02-2025, 11:36
Ik heb net een nieuwe Hella 8tf pomp binnengekregen. (gelijk aan de bosch 044)
Die zal ik eens testen of deze ook zo'n gek geluid maakt voordat
er een mail naar duitsland gaat over de venom pomp.
Misschien is de venom pomp wel gewoon te gek voor deze setup :confused:
De hella is 5 bar, 130l/h, de venom is ook 5bar maar 300l/h.
Zit er een drukregelaar tussen? Want heb je vijf bar nodig?
Zit er een drukregelaar tussen? Want heb je vijf bar nodig?
De originele pomp van de golf 3 is 3 bar. Dus nee, ik heb geen 5 nodig.
Er zit een drukregelaar op de injectorrail.
BeetleGrandDad
18-02-2025, 09:07
De originele pomp van de golf 3 is 3 bar. Dus nee, ik heb geen 5 nodig.
Er zit een drukregelaar op de injectorrail.
Misschien een stomme opmerking: Kan het niet zijn dat je het rondpompen hoort?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.