PDA

View Full Version : Welke velgmaat


Peppie
07-12-2004, 22:45
Wie (Beetspeed, Kruk@b, '72 Squareback?) kan mij vertellen welke maat velg ik op een '67 er type 3 variant kwijt kan (breedte en et-waarde). Ik heb de standaard trommels en schijven die zijn omgefriemeld van 4 naar 5 gaats en kan dus beide monteren (Alain heeft het gezien en weet dus wat ik bedoel). Steek is dan 4x130 / 5x130 (klopt dit?).

Alvast bedankt

Ps, wie heeft er nog leuke velgen liggen voor een niet te vieze prijs? :tongue:

Beetlefreak
08-12-2004, 00:01
5,5J x 15 :D




sorry, kon het niet laten :)

Persoonlijk denk ik dat een 17" velg ook nog wel gaat lukken.
Hier op Spa ook gezien :wink:

http://www.veedub.nu/gallery/albums/userpics/normal_pic1887.jpg (http://www.veedub.nu/gallery/albums/userpics/pic1887) http://www.veedub.nu/gallery/albums/userpics/normal_pic1888.jpg (http://www.veedub.nu/gallery/albums/userpics/pic1888.jpg)

krukab
08-12-2004, 07:29
Je kan vrij veel onder een type3 kwijt,alleen aan de voorzijde zit je met je stuuruitslag :(
Bij breder als 6J gaat je draaicirkel wel errug groot worden,maar het is nog wel te doen.
Jij rijdt volgens mij nu op 6 & 7x15 et23,en je kunt dus bv naar 6 & 7x16 et23 Fuchsen.
(wat ik onder de westfalia heb zitten)
Je breedte blijft dan zoals hij is,maar je diameter neemt toe,waardoor je weer wel een wat
"plattere" band -voor bv 185/50 en achter 195/50x16- zult moeten gaan monteren.
Ook kan je natuurlijk naar 17" gaan (7 & 8x17 Cup2's bv),maar vanwege de hoge et waarde
van die wielen (voor et52 en achter et70) zal je die moeten uitvullen met spacers.
(al gaat voor 7J wel erg krapjes worden)

Usertje rijdt met 6 & 8x16 et52 (voorbanden 175/50,achter 205/45x16),en dat gaat net !!

Maar vertel,wat voor (andere ??) wielen heb je in gedachten ??
Met velgsteken (4x130,5x110 -Opel ;) -,5x100,5x112 & 5x130) hoef je niet echt rekening te houden.
Bijna alles valt pas te maken !!

Beetspeed
08-12-2004, 08:32
Hmm, ik heb geen oud model type 3 maar een late; daardoor kan het zijn dat de spatborden en afmetingen in de wielkasten net even ietsjes anders zijn en met fors bredere velgen als 7 en 8J is het allemaal heel erg passen en meten op de paar mm's.
Ik kan er dus voor jou (oud model) weinig over zeggen.

Zelf heb ik nu 7x16 voor met 195/45 en dezelfde velg achter met 205/50. ET is 55.
Achter zou bij mij heel misschien een 8J passen, maar dan gaan er zeker weten geen 225 meer om, dus is 7J net dan zo goed. Een 205 op een 7J staat mooi 'recht' qua bandwang.

Als het rolletje klaar is, zal ik wel even een nieuwe foto plaatsen van hoe het eruit ziet nu-die 1 tandje voor lager staat. Met de zware 55 liter LPG tank voorin is dat echter al heel snel erg laag, zelfs met de rode Koni gasdempers die er nu ook opzitten vooraan.

Groeten,
Walter

Peppie
08-12-2004, 21:40
@ Beetspeed: Als het rolletje klaar is......

Tijd voor een update op camera-gebied Walter :D

Geintje.

In ieder geval bedankt voor het delen van jou ervaringen. Ik heb namelijk begrepen uit oude topics, dat het heel moeilijk is uit te rekenen welke velgen er precies passen. Dus zijn andermans ervaringen heel belangrijk.

Bedankt,

Peter :)

Beetspeed
08-12-2004, 22:33
@ Beetspeed: Als het rolletje klaar is......

Tijd voor een update op camera-gebied Walter :D

Geintje.

Peter :)
Kweet niet of dat wel zo'n update is als door de industrie wordt voorgesteld.
Tsja, ik heb inderdaad nog een camera die net zo oud is als de Variant bedenk ik me nu: Canon F1; alles mechanisch, heerlijk. Het rolletje laat ik dan voor 5 euro extra op CD zetten. Daarom zijn helaas mijn foto's ook altijd zo groot, maar wel super gedetailleerd.
De lenzen van de oude spiegelreflex camera's zijn trouwens ook nog steeds vele malen beter dan die priegeldingetjes op de meeste digitale camera's. 'Echt' goede digitale spiegelreflexcamera's zijn er wel, maar daar kun je een leuke set velgen voor kopen :p

Nadeeltje blijft wel dat je af en toe ff moet wachten en dat is idd niet meer van deze tijd... ;)

Groeten,
Walter

Peppie
24-12-2004, 20:55
Heren,

Bedankt voor jullie reacties. Sorry dat ik ff niets meer heb laten horen. Momenteel ff crisis hier dus de vari is (noodgedwongen) even aan de kant gezet. Moet me geld nu even ergens anders in steken :(
Ga binnenkort ook verhuizen dus heb ik ook ff geen mail.

Tot later.

Peter

P.s. Alain, hou je de raamlijst wel ff apart? Kom ik nog wel ophalen. Laat maar horen als je hem van de deur hebt.