Log in

View Full Version : 1.4 16V kop op een NZ


Roy 1.6
02-01-2010, 15:40
Hallo,

Ook in het nieuw jaar heb ik weer een idee.
Mijn jetta heeft een 1.3 injectie blokje, NZ 40Kw.
Nu dacht ik dus, misschien past daar wel een 1.4 16kop op.

Nu heb ik dus een aantal vragen:
Past de kop? Boutgaten, oliekanalen, koelkanalen?

Komen de kleppen niet tegen de zuiger aan?

Wat past kwa inlaat en uitlaat-spuitstukken?

Kan ik mijn oude injectors van de 1.3 blijven gebruiken of kan de elektronica van de 1.3 de 1.4 injectors aansturen?

Kan de distributie wel op het nokkenas tandwiel? Of kan ik er een ander tandwiel opzetten?

Alvast bedankt! :)

sander_beer
02-01-2010, 15:50
ik dacht dat de kop van motorcode afh past als je een olie of waterkanaal dicht last
denk dat je beter meteen een volledige 16v motor koopt want als je kleppen de zuigers ook nog eens zouden raken moet je ook nog andere zuigers

joostvw
02-01-2010, 15:53
vind het wel een vet idee. dan ben je 1 van de weinige (of de enige) met een 1300 16V.
maar ik weet niet of het kan.

richard-polo
02-01-2010, 16:08
Het kan wel maar is verdomt veel werkt..
die zuigers raken de kleppen..

AFH heeft mechanische klepstoters en alle andere hydro...

Zoals sander al zegt zul je wat kanalen moeten omlassen..
in de bergrenn is dit dagelijkse koek 1.3i 1.4i 16v

martiepartie
02-01-2010, 16:10
bestaat al, rijdt een polo 1f met een 1.4 16v kop rond.

Inlaat van je 1.3 past niet, je moet dus zelf wat verzinnen (adapterplaat oid). Distributie past. Uitlaatspruitstuk van de 1.4 16v pakken, de 1.3 past niet. Rest van uitlaat moet je dus ook aanpassen.
Er moet inderdaad een kanaal aangepast worden, de kop past niet 123 op het onderblok.

Als je een jetta hebt, is het simpeler om er een 1.8/2.0 in te lepelen. Kost ws. ook minder.

Roy 1.6
02-01-2010, 16:13
Dan weet ik genoeg. :D

richard-polo
02-01-2010, 16:15
welke polo 1f is dat dan martijn?

die van roger is een 1.6.

Grolsch
22-01-2010, 12:14
hallo heeft iemand meer info over die polo met een 16v kop op een nz blok?

want kheb hier namelijk een nz blok en een 16v 1400 cilinder kop liggen :D

martiepartie
22-01-2010, 12:24
welke polo 1f is dat dan martijn?

die van roger is een 1.6.

idee is hetzelfde, een 16v kop op een smallblock onderblokje.

vwmk2driver
22-01-2010, 12:46
in de berg cup 1100 en 1300cc klasse rijden die vw's allemaal met 16v koppen,
dus de enigste ben je niet en mogelijk is het zeker..

richard-polo
22-01-2010, 13:23
in de berg cup 1100 en 1300cc klasse rijden die vw's allemaal met 16v koppen,
dus de enigste ben je niet en mogelijk is het zeker..


Dat zijn motorfiets cilinderkoppen. daar bouwd sorg er veel van en er zijn ook veel amateurs..
zelfs van suzukie swift gebruiken ze de kop ;)


{quote}Wisst ihr welche köpfe die am Berg fahren? Sind das die AFH Köpfe?

na das sind moped köpfe

http://daten.ws-mack.de/Freigabe/Berg-Cup/Marktplatz/Bilder/T6845_1.jpg
http://daten.ws-mack.de/Freigabe/Berg-Cup/Marktplatz/Bilder/T6845_3.jpg
http://daten.ws-mack.de/Freigabe/Berg-Cup/Marktplatz/Bilder/T6845_2.jpg


Honda Fireblade SC57 Zylinderkopf
für Fahrzeugmodell VW Polo H1300


http://img38.imageshack.us/img38/4300/dsc00091hh.jpg

richard-polo
22-01-2010, 13:38
idee is hetzelfde, een 16v kop op een smallblock onderblokje.


maar die kop paste zonder aanpassing meen ik me te herinneren ;)
dat gaat met een nz onderblokje niet lukken..
3f is weer makkelijker las ik via g-laderseite..

martiepartie
22-01-2010, 13:45
een 3F is gelijk aan NZ qua onderblok, de 3F heeft alleen een hogere compressie.

Zoals Sander al zei; kop past niet 123 op een 1.3 of 1.6 onderblok, een olie en koelkanaal overlappen elkaar. En dat koel resp. smeert niet zo lekker :D
Volgens mij zit er ook nog verschil in de maat van tapeinden: M11 vs M12 dacht ik.

vwmk2driver
22-01-2010, 18:41
[QUOTE=richard-polo]Dat zijn motorfiets cilinderkoppen. daar bouwd sorg er veel van en er zijn ook veel amateurs..
zelfs van suzukie swift gebruiken ze de kop ;)


dat klopt,maar er zijn er ook een aantal met een afh kop, dit systeem met de motorfiets kop is ontwikkeld door sorg, en word ook aangedreven door een ketting.