View Full Version : Probleem met wielen
-spyrock-
02-01-2010, 18:43
Hallo
Klein vraagje ivm met mk2 16v:
Mijn rechtervoorwiel steekt verder uit naar buiten toe dan het linkervoorwiel. Daardoor sleept het rechterwiel elke keer tegen de plastic wielrand aan als ik te scherp draai, over bult rij, ... Het andere wiel raakt helemaal niks daar die meer naar binnen zit.
De auto is licht (2-3 cm ofzo) verlaagd met weitec schroefset en staat op 16"x7.5J borbet velgen.
Hoe kan het dat het ene wiel verder uitsteekt als het andere, terwijl de ET waarden van de wielen dezelfde zijn ??
De fuseekogel kun je verschuiven, meer of minder naar buiten, t.o.v. de draagarm. Daar zou je eens naar kunnen kijken.
En de camberwaarde, is die ook bij beide wielen gelijk?
-spyrock-
02-01-2010, 19:05
Mja had nog niet gedacht aan die fuseekogel. Die zouden eigenlijk aan beide kanten gelijk moeten staan, ik heb namelijk nieuwe armen en kogels geplaats en gelijk gezet (jaar of 2 geleden).
Camber aan beide wielen zitten binnen het min./max.-gebied. Maar denk niet dat ze exact gelijk staan. Zal ik nog checken op het uitlijn-rapport.
Ik heb wel het gevoel dat ik dat aanslepen niet had een paar maand geleden, precies of er iets verschoven is... (ik heb de schroefkit al gecheckt en staan goed vast + op gelijke hoogte).
Kleine kans, maar ik heb een keer een pasring gehad die was blijven steken. Bij het aandraaien is deze in elkaar gedrukt.
Het wiel kwam hierdoor een paar mm verder naar buiten. Was trouwens niet bij een VW, maar dat maakt weinig verschil lijkt me.
-spyrock-
02-01-2010, 19:12
Wat bedoel je juist met pasring?
Indien je de plastic ring om het naafgat bedoelt..deze zitten goed.
Ik bedoel inderdaad een pasring voor het naafgat, maar dan van een ander (eerder) set velgen.
Gezien de tekst die je schreef toen ik mijn reactie plaatste zal dat wel niet het geval zijn.
Ik had een velgenset vervangen die met pasringen voor de naafgaten gemonteerd moesten worden. Bij aanschaf en montage van een origineel setje is 1 pasring achtergebleven...
-spyrock-
02-01-2010, 22:36
Ik begrijp nu wat je bedoelt. Ik gebruik ook zo'n ringen dus zal nog eens dubbelchecken of ze er niet slecht opzitten. Bedankt voor de tip, je weet maar nooit ;)
golf mkII 16v
03-01-2010, 14:42
Meet de maat eens vanuit de veerpoot naar buitenrand van het spadbord
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.