PDA

View Full Version : Larsje's Golf II '84 -vorderingen en problemen- topic

larsje
08-01-2010, 14:39
Ik heb me al voorgesteld hier op het forum, ook al een paar probleempjes gehad met mn golf en hiervoor elke keer een apart topic aangemaakt.

En om nou voor elk klein dingetje een topic aan te maken, dat is ook weer zoiets. Daarom dit topic, kan ik meteen alle dingetjes over de auto bijhouden.
het is geen "project" maar wel een MKII dus daarom maar hierzo.

Hier wat foto's van de golf:

Ophalen en naar de RDW voor invoerkeuring:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/golfrdw1klein.JPG

Sleutelen voor de APK:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/DSCF2010.JPG

Automodder zoals hij ongeveer moet worden:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/golf2automodder.JPG

larsje
08-01-2010, 14:43
Meteen maar de eerste vraag;

Ik was net bij de automaterialenzaak, voor bougiekabels. Nu zei die kerel dat voor '84 1.6 twee verschillende bougiekabelsetjes waren.

Het wisselpunt lag, volgens zijn computer, op 07.84.
Mijn wagen is (eerste toelating volgens rdw) van 08.84. Dit is (normaalgesproken) niet de productiedatum.

Nu weet ik dus niet welke bougiekabels ik moet hebben.

Weet iemand wat het verschil is tussen het pre 08.84 ontstekingssysteem en het na 08.84 ontstekingssysteem, en waar kan ik het aan herkennen?!

edit: ik zie net (op ebay) dat het bij de 112pk gti hetzelfde "probleem" is, dus misschien dat iemand daar ervaring mee heeft/wat mee kan.

tnx alvast!

oettinger_18
08-01-2010, 14:55
Wat ik weet is dat je 2 verschillende verdelerkapjes hebt! 1tje met pennetje(in het gat waar je de bougie kabels erin doet) erin en 1 verdelen zonder pennen dus 2 verschillende bougie kabel setjes. Neem je ouwe gewoon mee en dan wete hij wel genoeg

bugs
08-01-2010, 18:41
en de motorcode! denk een EZ motor

larsje
08-01-2010, 19:40
EZ inderdaad, maar volgens doppel-wobber.de (http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Information_90_VW-Golf-Motoren.html) is er voor 8/84 ook al EZ geleverd.. denk dus dat t verschil m in de ontsteking zit..

golf mkII 16v
08-01-2010, 23:20
Wat oetinger zegt klopt
De glade gaten heeft de golf 1 ook
Ze moesten wss nog wat ouds op maken

Wil je het zeker weten even de oude mee nemen

larsje
10-02-2010, 10:50
Zeer droevig nieuws over mijn Golf.

Vanmorgen werd ik gebeld door de politie dat mijn auto uitgebrand is aangetroffen 35 km van mijn woonplaats vandaan.

Ik heb gisteravond gewoon de deuren op slot gedaan (wil natuurlijk niets zeggen voor een beetje autodief) en de sleutels, papieren en radiofrontje liggen nu eenzaam op mijn bureau.

Dit is echt een schok, aangezien ik de auto gebruiken wilde om naar mijn stage te gaan vanaf de 20e.

Hier zullen dus geen updates meer komen van vooruitgang. Misschien wel nog foto's hoe hij er nu bij staat.

groeten,
lars

(reacties als "ze moeten es met hun handen van andermans spullen af blijven" zal ik vind ik nutteloos en vraag ik moderators om deze te verwijderen)

tim_j
10-02-2010, 11:33
ik ben benieuwd hoe de brand tot stand is gekomen.

RRGOLF2
10-02-2010, 11:47
Ze zullen hem wel in de brand hebben gestoken?
is wel klote om te horen!

larsje
10-02-2010, 12:18
ik ben benieuwd hoe de brand tot stand is gekomen.

ik ga er vanuit dat hij niet spontaan in de fik is gevlogen.
feit blijft dat ik hem niet 35 km verderop heb neergezet

tim_j
10-02-2010, 12:34
word de auto nu onderzocht?

indewarre
10-02-2010, 13:56
dat is k*t, zo"n auto vind je ook zo niet weer.

breadfan83
10-02-2010, 14:05
Had net voor de eerste keer je topic doorgekeken, en was helemaal enthousiast over de plannen die je met de auto had (zie dubmodder plaatje).

Vreselijk zonde als een paar onverlaten zoiets weer op zo'n manier moeten verknoeien voor iemand. Succes ermee, en hopelijk vind je snel iets om de Golf mee te vervangen.

Gerard Polo MK2
10-02-2010, 19:25
Hoop dat je hem tegen diefstal had verzekerd..
Sterkte ermee!

Edit:
(reacties als "ze moeten es met hun handen van andermans spullen af blijven" zal ik vind ik nutteloos en vraag ik moderators om deze te verwijderen)
Sorry :redface:

The Skinnmeister
10-02-2010, 19:34
Sterkte met een evt zoektocht naar een nieuwe, hoop dat je nog iets 'krijgt' van de verzekering :(

d-ick
10-02-2010, 21:14
ontzettend jammer :( succes verder

larsje
10-02-2010, 21:21
word de auto nu onderzocht?

hij is vanmiddag "onderzocht".
de audio zat er nog in, dus daarom was het ook niet te doen.

dat is k*t, zo"n auto vind je ook zo niet weer.

nop, 4 deurs nette oldtimer is inderdaad wel schaars

Had net voor de eerste keer je topic doorgekeken, en was helemaal enthousiast over de plannen die je met de auto had (zie dubmodder plaatje). Vreselijk zonde als een paar onverlaten zoiets weer op zo'n manier moeten verknoeien voor iemand. Succes ermee, en hopelijk vind je snel iets om de Golf mee te vervangen.

Ik wil niet te snel iets nieuws zoeken, zoals al gezegd.. -oldtimer-golfII-4deurs-niet rood-geen1.3- is niet echt makkelijk.

Dus...Sterkte met een evt zoektocht naar een nieuwe, hoop dat je nog iets 'krijgt' van de verzekering

Hij was alleen "oldtimer verzekerd".. WA dus... en geen diefstal of wat dan ook.

Gelukkig kan ik van thuis een auto meekrijgen om naar stage te gaan (Wolfsburg). Kan ik daarzo ook nog kijken voor iets nieuws.

larsje
10-02-2010, 22:29
Omdat ik nu met mijn moeders auto naar stage moet:

http://volksforum.com/forum/showthread.php?p=869590#post869590

(hopelijk mag ik dit hier spammen)

Gamble
11-02-2010, 17:04
Blijf echt kut. Het ergste is nog dat de mijne dus 3 vakken verderop stond, dus veel vertrouwen heb ik er ook niet meer in. Voordeel van het Amsterdammer zijn, is het gebruiken van een steurslotbeugel ding.

Ga niet te snel over op de koop van de volgende auto! Oriƫnteer je goed en ga wat vaker kijken. Aangezien je zometeen in het epicentrum van coole wagens zit, is dit geen probleem!

(ps: de afwas moet nog gedaan worden!)

larsje
11-02-2010, 17:08
Blijf echt kut. Het ergste is nog dat de mijne dus 3 vakken verderop stond, dus veel vertrouwen heb ik er ook niet meer in. Voordeel van het Amsterdammer zijn, is het gebruiken van een steurslotbeugel ding.

Ga niet te snel over op de koop van de volgende auto! Oriƫnteer je goed en ga wat vaker kijken. Aangezien je zometeen in het epicentrum van coole wagens zit, is dit geen probleem!

(ps: de afwas moet nog gedaan worden!)

en de deur

larsje
14-02-2010, 12:24
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/golfuitgebrand1.JPG

:cry:

De Pul
14-02-2010, 12:29
jammer man,niet veel meer van over....

evilnyntje
14-02-2010, 12:31
Sterkte!

larsje
14-02-2010, 13:48
bedankt, dit is wel de ergste hoek moet ik zeggen.

niet dat er uberhaupt nog iets is te redden, en anders is het teveel werk voor wat het opbrengt.

gewoon rustig op zoek naar iets nieuws, en eerst sparen nu!

SubdubberGT
18-03-2010, 10:49
oei dat valt vies tegen! jammer van de golf man :(

maar heb al gezien wat je terug gekocht hebt :thumbup: super

larsje
18-03-2010, 17:53
oei dat valt vies tegen! jammer van de golf man :(

maar heb al gezien wat je terug gekocht hebt :thumbup: super

Ja, ben blij dat ik een vervanger heb, is voor mezelf het hoofdstuk golf ook afgesloten zover.

kan ik weer rustig slapen....

of juist niet, maar we moeten niet gaan doemdenken

SubdubberGT
18-03-2010, 18:15
Nope moet je ook zeker niet gaan doen..

Gaat deze in 2010 ook mee naar de meets ?

larsje
18-03-2010, 18:44
Nope moet je ook zeker niet gaan doen..

Gaat deze in 2010 ook mee naar de meets ?

Ik ben tot juli in de grootste meeting/stad voor wat betreft volkswagens.
maar ook in NL staat e.e.a. op de planning...
- dubb in arnhem
- budel (misschien)
- nog wat andere aircooled meetings

en waar ik dan toevallig in de buurt ben...,

maar we gaan verder in het "jetta topic" (http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=67585) !!

Annie
20-03-2010, 21:16
lees dit topic nu pas, idd klote van die diefstal!!!
Je kon er mss nog een knappe rat van maken :-)