Log in

View Full Version : G40 vr6?


Rens*G40
09-01-2010, 20:04
Hee, ik wil een project gaan maken van mijn G40.
Zat te denken aan een Vr6 blok eirn te hangen.
Wat komt hier allemaal bij kijken, qua kosten.
Het blok zelf kost maar 300 euro maar de bijkomende kosten?

Ik hoop wat meer informatie te krijgen.

Gr. rens

Der Ghopmeister
09-01-2010, 20:08
houd je van hard gaan en bochten? aangezien een vr6 stukken zwaarder is in t voor onder zullen de bochten wel wat minder worden.....

http://img185.imageshack.us/img185/3091/11oj6.jpg

ArjenE
09-01-2010, 20:09
een G40 VR6 zal het nooit worden :D
word dan gewoon een Polo VR6 :P

Rens*G40
09-01-2010, 20:25
Ik wil gewoon als eerste weg zijn bij het stoplicht:p
en ook voor de show, ben van plan er ook mee naar shows te gaan als die helemaal klaar is.
maar wat komt er allemaal bij kijken? kan op het web niet zo veel info vinden.

ArjenE daar heb je gelijk in:p

Alvast bedankt.

Der Ghopmeister
09-01-2010, 20:53
Als er een KR in gebouwd wordt plaatsen ze meestal een Salzmann frame dat weet ik wel en die zijn prijzig! Zo'n 800,- voor een gebruikte op ebay.de.... Nieuw vind je ze hier wel (http://www.vwtuningsalzmann.de/SeitePolo1.htm) en misschien andere info voor ombouw ook wel? verder zou je denk ik zitten met de motorsteunen om lassen en schutbord aanpassen?

Rens*G40
09-01-2010, 21:01
Oke bedankt, hebben ze ook van die frames voor een Vr6?
Vind vr6 blokken er gewoon super mooi uitzien.
Als ik er zo'n KR blok inbouw hoef ik dan alleen maar zo'n frame te kopen en dan past het al.
Aansluiten en rijden of komt daar nog meer bij kijken?

Gr.

Der Ghopmeister
09-01-2010, 21:38
misschien dat je t maar eens vragen moet op het 86c register (http://www.steilheck.nl)

martiepartie
09-01-2010, 21:49
aansluiten en rijden, ja dat klopt..

Maar je moet nogal wat aansluiten :D

NIETS past zomaar, ALLES moet aangepast worden.

Er is geen bestaande uitlaatlijn voor, aandrijfassen passen niet, schakelmechaniek past moet aangepast worden, kokers moeten aangepast worden (blok is te breed voor de polo), schutbord moet er uit, anders is er niet genoeg ruimte voor het blok, etc. etc. etc.

Ik denk dat je die 300,- makkelijk x 10 mag doen voordat je een rijdende auto hebt.

Mitta
09-01-2010, 22:20
Ik denk dat je die 300,- makkelijk x 10 mag doen voordat je een rijdende auto hebt.

En dan x2 omdat je je remsysteem ook volledig moet aanpassen en er genoeg dingen zijn die later naar boven komen :D

breadfan83
09-01-2010, 22:23
Als je als eerste weg wilt zijn bij het stoplicht vertrek je toch gewoon bij rood licht... ;)

Enige dat ik je nu al kan vertellen is dat je er met 300 euro nog lang niet bent. Niet met een KR en niet met een VR6. Denk eerder aan het tienvoudige.

jettaracing
09-01-2010, 22:40
Ik wil gewoon als eerste weg zijn bij het stoplicht:p
.

Als het je wel lukt om in te bouwen ,heb je wel iig als eerste je banden kaal bij t stoplicht :tongue:

breadfan83
09-01-2010, 22:41
Of gewoon vooraan in de rij gaan staan...?

breadfan83
09-01-2010, 22:42
Alleen 's Nachts en op zondagen rijden...?

Rens*G40
10-01-2010, 06:48
300 lijkt mij natuurlijk ook niet mogelijk.
3000 euro is ook geen probleem, maar vroeg me alleen af wat er nou alleaal bij komt kijken.

maar iig bedankt

martiepartie
10-01-2010, 10:01
Voor 300,- haal je waarschijnlijk ook een VR6 blok waar je nog een kettingrevisie aan kan gaan doen..

Kortom, er is volgens mij niemand in NL die een VR6 in een polo heeft gelepeld, daar is een reden voor. Salzmann levert geen VR6 frames voor een 86C polo, omdat het niet een voor de hand liggende keuze is.

http://www.vwot.org/community/modules/Gallery/albums/albun83/IMG_4384.sized.jpg

Zie hier, het blok ligt van voor tot achter in de motorruimte, zelfs zonder schutbord wordt het dringen geblazen :eek:
De koeling zal je flink moeten aanpassen, onderstel nog erger, en het de carrosserie aan de voorzijde moet flink versterkt worden. Een originele G40 scheurt vaak al aan de chassisbalk, laat staan als je er een zware/sterke VR6 in legt.
Als ik naar deze polo kijk (afbeelding), dan moet je een flinke hap uit je chassisbalk halen aan de rechter kant, anders past de motor met bak niet in de motorruimte.

Nu ik er wat langer over denk vraag ik mij af: Hoe handig ben je? ga je het zelf doen of laat je het doen? Hoeveel tijd trek je hier voor uit?

Als je als eerste bij het stoplicht weg wilt zijn kan je beter op zoek gaan naar een tweedehands EVO of Impreza, dan ben je sneller bij het stoplicht én rij je al op het klaverblad, terwijl al je vrienden nog met hun polo VR6'en bij het stoplicht staan te burnen.. :D

Een nette afgebouwde polo2f VR6 zal je net zoveel gaan kosten als een snelle (super)car..

Dub-Detail
10-01-2010, 11:44
Kan je beter €3000,- in je PY blokje pompen. Haal je ook leuke resultaten mee. Zo niet nog betere als met een VR6.

richard-polo
10-01-2010, 11:49
alle 2 de balken moeten compleet veranderd worden!!!

http://img682.imageshack.us/img682/708/polo12009011.jpg
dit is alleen nog maar een andere versnellingsbak :screwy:
ken je nagaan als je er een 6cilinder inbouwd hoe je de andere kant moet bewerken ;)

http://img691.imageshack.us/img691/8620/polo12009013.jpg

volgens mij hebben al die big blocks ook een motorsteun bij de stabilisator stang ergens!! als je dat bij een polo maakt vauwt ie dubbel :tongue:

richard-polo
10-01-2010, 11:51
Kan je beter €3000,- in je PY blokje pompen. Haal je ook leuke resultaten mee. Zo niet nog betere als met een VR6.


dat zou ik nou nooit doen :screwy: koop dan een echte motor ;) 1.6 en maakt die g40 of g60 :rolleyes:
voor 3k heb ik een mooie 16vG60 :)

martiepartie
10-01-2010, 12:06
Oh ja, een echte motor.. :D Maar daar moet je ook een 'echte man' voor zijn toch? :dunno: :D :D

Maak dat ding nou eens af Richard, ik wil daar wel eens een filmpje van zien..

richard-polo
10-01-2010, 12:35
Waar denk je dat ik mee bezig ben :redface: als het zo makkelijk was was die allang klaar ;) maar dit mannekuh het daar tijd voor nodig en zin, dat laatste ontbreekt vaak!!

ik heb meer hobby,s :D

richard-polo
10-01-2010, 13:27
http://www.vwaudiscene.de/tcswerke/motorraeme/polomotor04.jpg
http://img214.imageshack.us/img214/2135/2326451xv.jpg
http://forum.polomagazin.de/attachment.php?attachmentid=3445

patrick 86c
10-01-2010, 18:12
Buiten het fijt van een vr6 in een 86c hangen,hoe wou je dat door de keuring krijgen?
of mot het een 1/4 mijl racer worden?

Dub-Detail
10-01-2010, 18:34
dat zou ik nou nooit doen :screwy: koop dan een echte motor ;) 1.6 en maakt die g40 of g60 :rolleyes:
voor 3k heb ik een mooie 16vG60 :)

Voor mij is 1300cc genoeg.

polonick
11-01-2010, 21:13
verlagen zal er ook niet meer bijzitten dan aangezien het blok een stuk dieper is
veelste veel werk 20vt is dan nog aantrekkelijker

polonick
11-01-2010, 23:57
Voor 300,- haal je waarschijnlijk ook een VR6 blok waar je nog een kettingrevisie aan kan gaan doen..

Kortom, er is volgens mij niemand in NL die een VR6 in een polo heeft gelepeld, daar is een reden voor. Salzmann levert geen VR6 frames voor een 86C polo, omdat het niet een voor de hand liggende keuze is.

http://www.vwot.org/community/modules/Gallery/albums/albun83/IMG_4384.sized.jpg

Zie hier, het blok ligt van voor tot achter in de motorruimte, zelfs zonder schutbord wordt het dringen geblazen :eek:
De koeling zal je flink moeten aanpassen, onderstel nog erger, en het de carrosserie aan de voorzijde moet flink versterkt worden. Een originele G40 scheurt vaak al aan de chassisbalk, laat staan als je er een zware/sterke VR6 in legt.
Als ik naar deze polo kijk (afbeelding), dan moet je een flinke hap uit je chassisbalk halen aan de rechter kant, anders past de motor met bak niet in de motorruimte.

Nu ik er wat langer over denk vraag ik mij af: Hoe handig ben je? ga je het zelf doen of laat je het doen? Hoeveel tijd trek je hier voor uit?

Als je als eerste bij het stoplicht weg wilt zijn kan je beter op zoek gaan naar een tweedehands EVO of Impreza, dan ben je sneller bij het stoplicht én rij je al op het klaverblad, terwijl al je vrienden nog met hun polo VR6'en bij het stoplicht staan te burnen.. :D

Een nette afgebouwde polo2f VR6 zal je net zoveel gaan kosten als een snelle (super)car..



hij heb nog airco ook das een luxe:D

Dennis@polo86c.nl
12-01-2010, 00:35
Is BTW een 6N...

PatrickG40
12-01-2010, 07:32
Ik vraag me af of je sneller bent bij het stoplicht.. Je wordt echt een stuk zwaarder met een (standaard) vr6 blok.

Waarom niet gewoon (makkelijker en goedkoper) een kleinere poelie (68 bv) en een chipje..

Ben nog geen auto tegengekomen die sneller is dan ik bij het stoplicht (die zijn er wel, mja hoe ver wil je gaan he :P)

In ieder geval succes.

PatrickG40
12-01-2010, 07:53
En als je er toch 3k tegenaan wilt gooien dan kun je ook gewoon een vr6 kopen toch?
De G40 ombouwen naar een vr6, ik weet het niet... Zou zo jammer zijn want die glader geeft hem nou net die charme.

Dennis@polo86c.nl
12-01-2010, 13:15
Helemaal mee eens.
En dat VR6 project wordt toch niks :)

Als het dan hard moet gaan zou ik voor een 20VT gaan.

polonick
12-01-2010, 18:25
kan ook voor 3000 een turbo erop bouwen zit je rond de +/- 200 pk dan weet je ook niet wat er gebeurd met een g40
zijn er weinig auto's die van je winnen

optie 2 g60 lader, leuk diff erin en je lacht iedereen uit

PatrickG40
13-01-2010, 07:41
ik zeg gewoon kleinere poelie en een chipje..
Op dit moment met de originele velgen en winterbanden trek ik gemiddeld 3/10 keer een burnout bij het stoplicht (onbedoeld).. Dus waar wil je naartoe, vind het vermogen nu al onbeheersbaar af en toe. :eek:

Rens*G40
13-01-2010, 20:49
De auto is al gechipt en zit een andere poulie in.

ben op zoek naar een 2e hands turbo, maar eerst effe andere velgen en zakken.

neoninside
13-01-2010, 20:56
Zou lekker kijken of je voor dat geld het blokje zelf kan verbouwen met evt een g60 erop andere nokkenas, zuigers stalen pakking enz

Ik vind een kleinere poelie op een Glader altijd zonde
Zon ding krijgt toch meer op zijn donder en heeft last van overmatige slijtage en de riempjes zouden eerder vervangen moeten worden net als de dichtlijsten enz

Neem dan een grotere lader of inderdaad een turbo
Misschien is beidde wat?
Soort TFSi idee

Maar dat is mijn idee
Verder moet je gewoon doen wat je zelf denk dat voor jouw ideaal is

polonick
14-01-2010, 03:50
voor 3000 euro een turbo compressor blok bouwen op een g40 dan mag je een stoel nemen in de 2 de kamer

das namelijk ook niet te doen :D

De Pul
14-01-2010, 04:30
Is BTW een 6N...
:screwy:
is een vento of golf met ventofront.

jellehier
14-01-2010, 12:30
ja dat was precies wat ik dacht..

tenminste aan front te zien.. en aan parafanplaat etc..

zal wel gewoon een mk3 zijn....

niets speciaals dus..



@ topic starter.. g40 met turbo zal de makkelijkste/snelste/betrouwbaarste optie zijn denk ik zo..

polo met zwaar blok rijd ook niet leuk dus zou ik nooit aan beginne.. dan haal je de charmes van de polo meteen weg.. kan je beter meteen een golf kopen.. polo is leuk omdat het zon lekker licht hokje is..

PatrickG40
14-01-2010, 16:49
Zou lekker kijken of je voor dat geld het blokje zelf kan verbouwen met evt een g60 erop andere nokkenas, zuigers stalen pakking enz

Ik vind een kleinere poelie op een Glader altijd zonde
Zon ding krijgt toch meer op zijn donder en heeft last van overmatige slijtage en de riempjes zouden eerder vervangen moeten worden net als de dichtlijsten enz

Neem dan een grotere lader of inderdaad een turbo
Misschien is beidde wat?
Soort TFSi idee

Maar dat is mijn idee
Verder moet je gewoon doen wat je zelf denk dat voor jouw ideaal is

Tot 65mm kun je gaan zonder er "last" van te hebben, met een 68mm maak je iets van 12.000 toeren en de g-lader kan max 13.000 hebben (als ik me niet vergis). Moet er wel bij vermelden dat 65mm écht het maximum is, en je zult met super (98 octaan) moeten gaan rijden.

Bron: gladerseite

Dub-Detail
14-01-2010, 18:03
Dat valt wel mee hoor. Je moet alleen steeds meer aan gaan passen wil je het heel houden. En 98 octaan is ook niet nodig maar wel makkelijk. Chip op maat en je bent klaar

2sneaky bora
20-01-2010, 19:34
Ik vraag me af of je sneller bent bij het stoplicht.. Je wordt echt een stuk zwaarder met een (standaard) vr6 blok.

Waarom niet gewoon (makkelijker en goedkoper) een kleinere poelie (68 bv) en een chipje..

Ben nog geen auto tegengekomen die sneller is dan ik bij het stoplicht (die zijn er wel, mja hoe ver wil je gaan he :P)

In ieder geval succes.

dan kom jij ook niet veel auto s tegen
weinig stoplichten zeker :D
hier rijden er zat die een g40 voorbij rijden

ze zijn wel snel die dingen :thumbup:
ging pas onderdelen halen bij romar
toen zat er een voor me 144.5pk zei hij later
in de 1 moest ik flink op t gas maar daarna kon ik m op douwen :D

ben benieuwd hoe mn polo 1 1.3mpi straks wegrijd
lekker licht en een beetje meer pk als standaard

en over dit topic
als je t voor de fun doet okee
maar als t serieus is dan kan je beter t advies van de rest opvolgen
g40 opfokken of een dikke 16vG60 1.4mpi turbo
of doe eens gek en probeer een nieuwe 1.4tsi erin te proppen

nou succes nog