PDA

View Full Version : Sleutel vraagje:

tonni
11-01-2010, 19:39
Hey.

Weten jullie of er bij de golf 2 ook verschillende sleutels/sloten zijn geleverd?

Bij mijn Audi zijn namelijk verschillende sleutels geleverd, waaronder een 'garage-sleutel'.
Deze sleutel past op alle sloten van de auto, behalve het dashbord kastje en de achterklep. Hier zou de garagist niet bij hoeven kunnen tijdens het uitvoeren van een beurt ofzo.. (had ik eens ergens iets over gehoord)

Nu is het geval dat ik bij mijn Golf 2 maar één sleutel overhad, en er dus één heb laten bijmaken. (HV profiel)
Nu blijkt deze bijgemaakte sleutel dus ook niet op het dashbordkastje en de achterklep te passen, hij past wel prima op de beide deuren, contactslot en tankdop.
De originele sleutel die ik nog heb past wel soepeltjes op alle sloten...

Ik heb de sleutels naast elkaar gehouden en zelfs diktes enz. opgemeten, geen bijzonderheden te vinden, en toch past de nieuwe sleutel niet eens IN het slot van het dashbordkastje..

Kan het zo zijn dat dit soort sleutels/sloten bij een 84-er Golf 2 ook al gebruikt zijn, en wat is er dan anders aan de betreffende sleutels/sloten? :wow:

golf mkII 16v
11-01-2010, 20:43
Weet bij de golf 1 dat het dachboard en de tankdop met een andere sleutel zijn
Heb het bij golf2 nog niet mee gemaakt

tonni
11-01-2010, 20:58
Ik zat er nog eens over na te denken.

Ik had voor de Audi een Passat GT G60 Syncro Variant, waarbij ik ook maar één sleutel had en die had hetzelfde mankement.
Die sleutel pastte ook niet in de twee genoemde sloten.
Dit was verder geen probleem omdat er CV op zat, maar toch..

Ik heb in dit geval dan nog de mazzel dat de enige sleutel in elk geval wél op alle sloten past.

Zou er misschien een originele sleutel na te bestellen zijn die goed past op basis van chassisnummer ofzo?

Gertjan
11-01-2010, 21:46
Meestal zijn die sloten na 25 jaar redelijk versleten en past alleen de originele sleutel er nog op ;)

tonni
11-01-2010, 21:54
Vreemd dan dat de originele sleutel gewoon erg netjes en soepeltjes past op alle sloten en de bijgemaakte ook, behalve op die twee..

EDIT: er was hier net een vriendin met haar nieuwe aanwinst: een Golf 1 uit 83.
De sleutel die ze bij zich had bleek na ter plekke proberen ook op alle sloten te passen behalve kofferklep en dashbordkastje.. (voor de tankdop had ze er idd een heel andere sleutel bij).
Ze zei dat ze er nog twee sleutels bij had (thuis) dus die gaan we zeker ook ff vergelijken en testen.