PDA

View Full Version : Remleidingen...

zippo123
12-01-2010, 10:16
hallo,

Ik was een maand geleden of iets dergelijks begonnen aan de reparatie en restauratie van mijn Golf II GTI 8v (1992) Tot nu toe vervangen: (met hulp van reacties en forum haha :cool: )

- Tellerunit
- MFA hendels
- Koplampen
- Knipperlichten
- Aandrijsas
- Veerpoot schroefset (gerepareerd met ringen)
- Kilometerkabel

En nog een aantal dingen die ik tijdens deze reparaties heb stukgemaakt :screwy: :eek: (achja als doende leren we ofzo :thumbup: )

Nu heeft de garagehouder tegen mij gezegd dat ik alle drie de delen van de achterremleiding moet vervangen.

Bij de garage zou dat rond de 200,- kosten dus ik wil het zelf gaan proberen. Ik heb al een remleiding felsset besteld. Wartels(goed?) kan ik bij de brezan wel halen.

Mijn grote vraag is nu waar haal ik het goedkoopste mijn remleidigen staal? of beter koper? Bij de brezan kosten het ong. 80 euro voor alleen de leidingen. En dan is het gewoon een rol niet gebogen. Is dat redelijk?

En misschien ook nog iemand tips voor ik eraan begin?

En dan van remmen ontluchten erna die weet ik al haha ;) :thumbup:

Bas
12-01-2010, 11:32
Ik heb laatst de remleidingen naar achteren vervangen, en heb voor koper gekozen. Dit buigt makkelijk en rot ook niet door.
Die koperen leiding kostte iets van 8,- de meter, en daar komt dan de prijs van de wartels en het werk bij. (Als je de lengte opmeet van de leiding kun je ze bij een automaterialenzaak laten maken, dan heb je zelf geen felssetje nodig)

De leiding is makkelijk tussen de duimen te buigen, voor scherpe bochten kun je een pijp / dop / fles gebruiken om te voorkomen dat de leiding knikt.

http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/remleidingen.jpg
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/remleiding_achter_2.jpg

zippo123
12-01-2010, 11:38
Klinkt als een goed plan! :thumbup:

Hmm Ik ga vanavond ook nog maar even snel naar de diameter kijken dan kan ik de leidingen al gaan bestellen. Ik weet niet precies hoelang maar dat merk ik wel als ze er vanonder liggen. of even snelle inschatting. Voor 8,- de meter ga ik niet sukkelen. Thx voor de snelle reactie. Tips blijven welkommmmmmm :D

martinus83
12-01-2010, 12:03
Ik moet dit ook nog doen. Hier bij de automaterialen zaak kan ik mijn leidingen brengen en dan maken ze de stukjes na (gaat in mijn geval om korte stukken, vooraan)
Felssetje kopen kan idd, kost zon 80 euro?

@ Bas, heb jij het spul besteld, of op maat ahv auto type laten felsen?

zippo123
12-01-2010, 12:16
@martinus83 Klopt bij automaterialenzaak kost zo'n setje misschien wel 80 euro maar op mp maar 20/30 euro ligt eraan hoe luxe je hem wilt check anders deze site ook ff daar heb ik hem op besteld http://www.hofstra-tijnje.nl/ ----> webwinkel ----> garageuitrustingen meest luxe set is 21,95 koopje!!! :thumbup:

Bas
12-01-2010, 12:33
@ Bas, heb jij het spul besteld, of op maat ahv auto type laten felsen?

Ik heb eerst op vagcat gekeken, daar staan de maten van de leidingen bij. Daarna voor de zekerheid toch de oude leidingen onder de auto weggehaald en nagemeten.