PDA

View Full Version : De V GTI is magisch !!!!!


Fred
11-12-2004, 17:47
Moet je eens in de (nieuwe) Opel Astra stappen, met hetzelfde vermogen....daar kan VW nog wat van leren... :biggrin: :biggrin:

VolkswagenRacing
11-12-2004, 18:14
Tja.. kunnen ze mischien wat van leren, maarja je rijd wel een Opel.

René
11-12-2004, 18:20
Tja.. kunnen ze mischien wat van leren, maarja je rijd wel een Opel.

Helemaal gelijk! :cool:

ik was vanmiddag al ff met LRR op msn en hij kon maar niet stoppen met typen over de V GTI... maar kben blij voor em!

Fred
11-12-2004, 19:31
Tja.. kunnen ze mischien wat van leren, maarja je rijd wel een Opel.


En wat is daar mis mee?? :rolleyes: :rolleyes:

Mijn eigen OPC rijdt ook beter dan mijn Golf Gti......maar dat hoort er nou eenmaal bij :)

chrisjuh
11-12-2004, 19:49
heheh weten jullie wat Bennie Jolink ooit een keer heeft gezegd?

hajee
11-12-2004, 19:52
heheh weten jullie wat Bennie Jolink ooit een keer heeft gezegd?
yep!!
wat de ....... is de opel...... :biggrin:

Jurgen Santana
11-12-2004, 20:32
En wat is daar mis mee?? :rolleyes: :rolleyes:

Mijn eigen OPC rijdt ook beter dan mijn Golf Gti......maar dat hoort er nou eenmaal bij :)

Jammer dat een Astra van 95 nog last heeft van problemen waar de laatste serie Golf 1 al vanaf was :p

René
11-12-2004, 21:00
hahahaha

Fred
11-12-2004, 21:28
Jammer dat een Astra van 95 nog last heeft van problemen waar de laatste serie Golf 1 al vanaf was :p

LOL, je weet blijkbaar niet eens waar OPC voor staat ....wel de klok horen luiden enz :p :p

Pedaalemmer
11-12-2004, 21:37
opc = Opel Performance Center

http://autonieuws.autotrader.nl/rijimpressiesdisp.php?ID=219&source=autotrader

Fred
11-12-2004, 21:39
opc = Opel Performance Center

http://autonieuws.autotrader.nl/rijimpressiesdisp.php?ID=219&source=autotrader


Juistem..........en zo een blauwe heb ik dus ook.. :p

Mensen gek maken met een stationcar........ :eek: :eek:

Pedaalemmer
11-12-2004, 21:43
Juistem..........en zo een blauwe heb ik dus ook.. :p

Mensen gek maken met een stationcar........ :eek: :eek:

zozo...moet je eens aan christiaan laten zien dan die word dan helemaal jalours :D

Fred
11-12-2004, 21:45
Tja, en binnenkort gaat ie er uit voor het nieuwe model van de Astra.....Net zo veel vermogen, maar veel verfijnder :cool:

Een nog geiler karretje :p :p

LRR
12-12-2004, 09:44
@ Fred: Waarom zit je op dit forum als je zo'n *p*l fanaat bent ???? Het spijt me ten zeerste, maar als ik ergens niet blij van wordt dan is het wel van *p*ls. En je hebt ook een GTI ?? :confused: :confused: :confused:

En nu graag terug naar het onderwerp van dit topic: De V GTI !!!!



Grtz........................ LRR

Cabby 82 TDi
12-12-2004, 10:30
Op de BBC kwam de nieuwe astra er toch langzamer uit bus dan de GTI.
Niet alleen op het rechte stuk, maar ook in de bochten.

Jurgen Santana
12-12-2004, 12:41
LOL, je weet blijkbaar niet eens waar OPC voor staat ....wel de klok horen luiden enz :p :p

Het interseert me ook niets. Anders zat ik wel op een ander forum :biggrin:

O.Z racing
12-12-2004, 13:50
Jammer dat een Astra van 95 nog last heeft van problemen waar de laatste serie Golf 1 al vanaf was :p

ik neem aan dat je roest bedoeld!
wel een beetje vreemd dat mijn astra van 95 niet roest maar mijn golf 1 en golf 2 en polo van mijn vriendin wel.
i rest my case.

Crosne
12-12-2004, 14:00
opc=opel pruts club :) maar zonder gekheid, iedereen zegt dat vw weer terug is met een gti, maar toch is vw weer het merk met de minste pk's in het rijtje vw-opel-ford. Wanneer maakt vw weer eens een echte UBER GTI ???

René
12-12-2004, 14:00
ik neem aan dat je roest bedoeld!
wel een beetje vreemd dat mijn astra van 95 niet roest maar mijn golf 1 en golf 2 en polo van mijn vriendin wel.
i rest my case.

Roest hij niet????
DAT MOET IN ALLE KRANTEN!!! ;)

heb je wel een uniek gevalletje hoor of istie al een keer bijgewerkt?
namelijk 9 van de 10 astraatjes uit 1995 hebben we rotte wielkasten....

wees er zuinig op!!

ps. waarom gaat het steeds over opel in dit topic?

O.Z racing
12-12-2004, 14:09
Roest hij niet????
DAT MOET IN ALLE KRANTEN!!! ;)

heb je wel een uniek gevalletje hoor of istie al een keer bijgewerkt?
namelijk 9 van de 10 astraatjes uit 1995 hebben we rotte wielkasten....

wees er zuinig op!!

ps. waarom gaat het steeds over opel in dit topic?
ken je opels!!! voorzover dat gaat op een vw forum.
vanaf 94 zijn er astra's gemaakt met een paar veranderingen zowel uiterlijk als bodywork ,een andere behandeling tegen roest is toen ook gedaan vanaf de fabriek dus zoveel zullen er niet zijn van 95 met roestranden.
ik ken wel een paar golfjes 3 waar de achterruiten van zijn uitgevallen(geintje)
omdat de achterklepjes rot waren.en vanaf wanneer zijn die ook alweer gemaakt? toch ook niet zo heel lang geleden.

René
12-12-2004, 14:16
ken je opels!!! voorzover dat gaat op een vw forum.
vanaf 94 zijn er astra's gemaakt met een paar veranderingen zowel uiterlijk als bodywork ,een andere behandeling tegen roest is toen ook gedaan vanaf de fabriek dus zoveel zullen er niet zijn van 95 met roestranden.
ik ken wel een paar golfjes 3 waar de achterruiten van zijn uitgevallen(geintje)
omdat de achterklepjes rot waren.en vanaf wanneer zijn die ook alweer gemaakt? toch ook niet zo heel lang geleden.

klopt, is veranderd rond 94/95
heb een keer gehoord dat dat kwam door te harde raamrubbers... die vraten in het plaatwerk. dus geen slecht plaatwerk...opel wel :p :p

Zullen we weer ontopic?

LRR
12-12-2004, 14:57
Okee............................. Golf V maar weer. Ik ben dit topic niet gestart om over dat andere duitse merk te praten. Dat is in ieder geval al Off-topic zoniet verboden hier.

En laten we niet vergeten wie "GTI" heeft bedacht hè !!! :p :p :p


Tjeemig, wat een moeite om zo'n topic in het gareel te houden.......... :( :( :(




Grtz........................ LRR

PS: Ik kan er btw niet bij dat hier mensen *p*l EN vw rijden.....................maar voor mij bestaat er maar 1 merk (en dat vinden anderen misschien weer kortzichtig) Nou ja........whatever.....

Bas
12-12-2004, 15:08
Waarom kan dat niet samen??

Trouwens, de vw's (b.v. polo) uit spanje rotten zekers! Da's een stap terug voor VW helaas. De eerdere VW's uit Wolfsburg hebben minder last van roestvorming...

Ik ben wel benieuwd naar de nwe OPC; hopelijk krijgt het nieuwe type Astra wel een sportief uiterlijk mee :rolleyes:

Alleen de nwe Astra vind ik nog een beetje zweverig... :tongue:

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=1626&stc=1


PS: Hajee, kun je die spreuk even PM'en? Ik ben 'm effe kwijt (boer, ...?)

Pedaalemmer
12-12-2004, 15:44
ik heb een golf 2 van 20 jaar oud...

ik ken niemand ook maar in de buurt die een opel heeft die ook zo oud is laat staan dat die nog rijd.

maar om nou opel helemaal in een hoekje te douwen is ok een beetje kleinzierig.

René
12-12-2004, 15:44
aaaaaaaaarghhh...plaatst hij ook nog zo`n foto!! KOTS KOTS KOTS!!

(ps. het is vragen om zulke reacties als je zulke dingen post in een VW forum)

hahahaha EN NU ONTOPIC!!! GROM!

Marco
12-12-2004, 17:17
Dat is de kracht van volksforum.com (graaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauuuuwww) :)

Wij vinden dat iedereen die vind dat de Opel Astra een mooie auto is dat gewoon mag zeggen, of welk ander willekeurig merk of type dan ook.

RedJet
12-12-2004, 17:33
Astra, 307 of Golf V, ik zie nauwelijks nog verschil.. :(

Fred
12-12-2004, 17:34
@ Fred: Waarom zit je op dit forum als je zo'n *p*l fanaat bent ???? Het spijt me ten zeerste, maar als ik ergens een takkeschurft aan heb dan is het wel aan *p*ls. En je hebt ook een GTI ?? :confused: :confused: :confused:

Zo dat moest er ff uit, en nu graag terug naar het onderwerp van dit topic: De V GTI !!!!



Grtz........................ LRR

Wie zegt dat ik Opel fanaat ben ??? Ik heb gewoon een pesthekel aan dat eeuwige g****k van dat is niks en dat is niks....Meestal weet men niet eens waar het over gaat, laat staan dat men er in gereden heeft.

Ach en roepen dat je ergens de schurft aan hebt is makkelijk he..

En inderdaad heb ik een Gti...om precies te zijn ik heb er TWEE... en een Astra OPC...en, ach nee laat ik dat maar niet zeggen, straks denk je dat ik een F...... fanaat ben :rolleyes: :rolleyes:

En omdat dit nou toevallig een VW forum is wil niet zeggen dat we alles wat VW produceerd heilig moeten verklaren niet waar...

De V Gti zal best een goeie auto zijn, maar als je in meerdere vergelijkbare auto's rijdt zul je zien dat het zeker niet de *beste* is....er zijn betere..en dat mag best gezegd worden niet waar :wink:

Fred
12-12-2004, 17:38
En laten we niet vergeten wie "GTI" heeft bedacht hè !!! :p :p :p


:(






.....................

Ja laten we het er eens over hebben wie het idee achter de Gti bedacht heeft, een doodnormale gezins auto met wat meer vermogen??

Nou laat ik je gelijk maar uit de droom helpen: Dat was NIET VW....die heeft zelfs niet eens de derde deur bedacht

Ga maar eens speuren wie het concept achter de VW Golf (Gti) heeft bedacht

Fred
12-12-2004, 17:39
Dat is de kracht van volksforum.com (graaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauuuuwww) :)

Wij vinden dat iedereen die vind dat de Opel Astra een mooie auto is dat gewoon mag zeggen, of welk ander willekeurig merk of type dan ook.


Juistem !!!

LRR
12-12-2004, 19:38
Ik heb er enorm veel spijt van dat ik dit topic ben begonnen, ik wilde gewoon ff kijken of er nog meer mensen de nieuwe GTI al hadden geprobeerd en wat men daar van vind. Ik vind het een geweldige auto...punt.

En NEE, *p*l en VW gaan voor mij niet samen.





Grtz............. LRR

Fred
12-12-2004, 20:06
Jammer dat je niet goed leest....IK heb in zowel de V Gti gereden als in de nieuwste Astra met hetzelfde vermogen....DAAR baseer ik mijn uitspraak op..

Thats all

Met een Opel is NIKS mis mee, net als met al die andere auto merken die er zijn .....

Ik heb ook Adidas schoenen naast een paar Nike's :D :D

hajee
12-12-2004, 20:14
En inderdaad heb ik een Gti...om precies te zijn ik heb er TWEE... en een Astra OPC...en, ach nee laat ik dat maar niet zeggen, straks denk je dat ik een F...... fanaat ben :rolleyes: :rolleyes:

:
ehh fiat, ford, ferrari?
in geval van dat laatste...dat mag! :wink: :D

Cabby 82 TDi
12-12-2004, 20:22
Misschien snap ik het niet.

Maar een VW 2.0 16V FSI Turbo GTI heeft 200Pk met 280Nm
en een Opel 2.0 T 200pk Sport heeft ook 200Pk maar met 262Nm

En 0-100 is ook al langzamer. 7,2 tegen 7,8

Bij BBC 5th gear kwamen ze tot dezelfde conclusie.

Matheo
12-12-2004, 20:29
wat maakt het nou eigenlijk uit of je opel of vw rijdt? elk merk heeft zo zijn voordelen, dus het is een (bijna) oneindige discussie welk merk nou het beste is (lijkt mij).
ik heb zelf 2 kadettjes voor de autocross en technisch zijn ze echt niet te verslaan, een golfje gaat bij ons maar 1 seizoen mee (zonder blokwissel of hevig sleutelen) maar mijn eerste kadettje gaat nu zijn 4de seizoen al in zonder grote motorische problemen.
dat neemt niet weg dat ik een echte VW gek ben, volkswagens spreken me gewoon meer aan, of het nou een kever of een golf is ik vind ze allemaal iets speciaals hebben waar ik helemaal gek van ben of kan worden. dit mis ik bij (de meeste) opels...
toevallig vandaag nog een discussie over gehad, bij de mac, met de eigenaar van een corsa met zo'n kelvin die op een vw teken staat te pissen. die was het er uiteindelijk ook wel mee eens dat het een beetje kinderachtig is. (hoewel ik meestal wel kan lachen met zoiets :D )

Tommy
12-12-2004, 20:29
Damn... wat een kortzichtigheid. VW is mijn merk, geen ervaring met Opel, en spreekt me ook niet aan, de oude modellen vind ik vaak wel leuk(Manta's). Maar om nu er van af te gaan doen. Maar nee, een gemiddelde Astra doet mij geen ruitewisser in de broek zetten, maar een gemiddelde Passat ook niet. ;) En het doet mij geen pijn als de GSI altijd al sneller was dan de GTI. :p Dat maakt tunen toch des te leuker?


Ik vind de Golf IV een mooie wagen, sportief, toch ook en robuust. was even wennen, maar vind em mooi. Mooie kleuren heeft VW ook vind ik trouwens.


ps. LRR: de enige reden dat het opeens meer over OPELs gaat is omdat jij er zo raar op reageerde. Zelfde geldt voor de reactie van René... Beetje kinderachtig "KOTS KOTS", en je bereikt het tegendeel van wat je wil.

Fred
12-12-2004, 20:31
Wat snap je niet??

Als je alleen naar cijfertjes kijk zijn er nog veel meeeeeeeeeer autootjes die beter zijn..

Maar het gaat niet alléén om cijfertjes..........het *gevoel* telt ook mee..

Het gaat om meer......en juist dat mist de hele V lijn inclusief de Gti...helaas maar tis niet anders..

Das MIJN mening ..... :biggrin:

Matheo
12-12-2004, 20:33
VW is mijn merk, geen ervaring met Opel, en spreekt me ook niet aan, de oude modellen vind ik vaak wel leuk(Manta's). Maar om nu er van af te gaan doen.
same here (alleen wel wat ervaring met opels :D)

Fred
12-12-2004, 20:34
Damn... wat een kortzichtigheid. VW is mijn merk, geen ervaring met Opel, en spreekt me ook niet aan, de oude modellen vind ik vaak wel leuk(Manta's). Maar om nu er van af te gaan doen. Maar nee, een gemiddelde Astra doet mij geen ruitewisser in de broek zetten, maar een gemiddelde Passat ook niet. ;) En het doet mij geen pijn als de GSI altijd al sneller was dan de GTI. :p Dat maakt tunen toch des te leuker?


Ik vind de Golf IV een mooie wagen, sportief, toch ook en robuust. was even wennen, maar vind em mooi. Mooie kleuren heeft VW ook vind ik trouwens.


ps. LRR: de enige reden dat het opeens meer over OPELs gaat is omdat jij er zo raar op reageerde. Zelfde geldt voor de reactie van René... Beetje kinderachtig "KOTS KOTS", en je bereikt het tegendeel van wat je wil.



Hee Tommy, heel goed jouw reactie..Ik vind de hele Golf 1 lijn niks, om maar te zwijgen van de III...maar ieder zijn/haar meug toch?

Maar laten we maar niet beginnen over Manta's, zeker niet omdat mijn 400 nog steeds spoorloos is :( :(

hajee
12-12-2004, 21:04
volgens mij is de kop van dit topic:
De V GTI is magisch !!!!!

hajee
12-12-2004, 21:06
Ja laten we het er eens over hebben wie het idee achter de Gti bedacht heeft, een doodnormale gezins auto met wat meer vermogen??

Nou laat ik je gelijk maar uit de droom helpen: Dat was NIET VW....die heeft zelfs niet eens de derde deur bedacht

Ga maar eens speuren wie het concept achter de VW Golf (Gti) heeft bedacht
concept gti: de sunbeam alpine..
en de derde deur: honda?

Pedaalemmer
12-12-2004, 21:08
eigenlijk maakt het wel uit in watvoor auto je rijd als vwforum lid zijnde.

omdat voor een forumlid meestal de auto zijn manier van leven bepaald of andersom.
zijn manier van leven bepaald zijn auto.

dus bij 9 v/d 10 forum leden is de auto/merk een weerspiegeling van zijn leven.

. en kotsen op opel...tsja..dat is gruwlijkk triest...ik kan het niet..waarom niet? omdat ik van auto`s hou en de harde realiteit is dat opel tegenwoordig ook solide auto`s kan bouwen.

elke merk heeft zijn heug en meug.

http://www.clubs.nl/ClubsData/225221/incoming/pc12.jpg

Fred
12-12-2004, 21:20
concept gti: de sunbeam alpine..
en de derde deur: honda?


Nee ....als je daar aan denkt zijn er heel wat voorgangers...Maar de oer alpine was een sportauto open dak etc

Of bedoel je de latere Alpine??

Neuh en Honda was zeker niet de bedenker van de derde deur....dan zou je eerder moeten denken aan de Renault 16, de Simca 1100 series enz

Trouwens van de Simca 1100 was er ook al een rappe uitvoering..mét derde deur al ver voor de eerste Golf uitkwam ...De 1100 Ti..

En wacht dacht je van de hele Gordini lijn van Renault....familie auto's met pittige (opgepepte) motoreb.....ver voor de Golf

:biggrin:

Fred
12-12-2004, 21:25
eigenlijk maakt het wel uit in watvoor auto je rijd als vwforum lid zijnde.



Inderdaad mensen komen hier omdat ze of alléén een VW hebben, of omdat ze er een VW bij hebben naast hun andere vervoermiddel. Een forum is er in de eerste plaats om ervaringen, tips, trucs met elkaar te delen, niet om een andere merk af te branden...

Ik had vroeger een andere voorkeur qua auto's dan tegenwoordig....Toen moest ik er niet aan denken om in een VW te rijden (!).....niks joh die duitse zooi dacht ik toen, geef mij maar Frans...maar meningen veranderen he..

Mijn echte liefde op auto gebeid ligt nog steeds bij Toyota... de oer Celica, en bij Alfa Romeo..de oer GTV en de GTAM..

Marcski
12-12-2004, 21:30
Golf V GTI: net op Top Gear verkozen tot beste auto van het jaar 2004

Fred
12-12-2004, 21:35
Golf V GTI: net op Top Gear verkozen tot beste auto van het jaar 2004


Fijn voor de V Gti :rolleyes: :rolleyes:


En dat meen ik ook nog !!!

Marcski
12-12-2004, 21:41
Fijn voor de V Gti :rolleyes: :rolleyes:


En dat meen ik ook nog !!!

Maar wel on-topic, en dat kan ik voor de rest van jullie niet zeggen!!!!
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Discussieren over andere automerken mag in Overig autonieuws, de rest in dit topic wordt verwijderd!

Fred
12-12-2004, 21:48
LOL....

Dus we mogen geen mening hebben over de V GTi (wel on-topic?)

Marco
12-12-2004, 22:19
Ja dat mag zeker wel, je mening geven over de Golf V GTI.

Maar als er verhitte discussies komen over of een opel nu beter of slechter is als welke andere auto dan ook, dan zullen we moeten ingrijpen.

Er zijn op de voorgaande fora teveel van dit soort discussies geweest, vaak met een hele verkeerde afloop en dat willen wij graag voorkomen.

Hoop dat iedereen dit begrijpt.

Marco

Fred
12-12-2004, 22:31
Ik heb al mijn reacties maar verwijderd, is denk ik beter...

Jammer maar helaas

hajee
12-12-2004, 23:06
concept gti: de sunbeam alpine..
en de derde deur: honda?
lotus cortina!

Pedaalemmer
12-12-2004, 23:20
Golf V GTI: net op Top Gear verkozen tot beste auto van het jaar 2004

jaja ik heb die aflevering nog op me pc staan alleen is ie 350 mb :D een beetje te groot om online te zetten..

ook leuk was dat ze die porsches kochten!

O.Z racing
12-12-2004, 23:50
opc=opel pruts club :) maar zonder gekheid, iedereen zegt dat vw weer terug is met een gti, maar toch is vw weer het merk met de minste pk's in het rijtje vw-opel-ford. Wanneer maakt vw weer eens een echte UBER GTI ???

ik heb laatst nog in en blad gelezen dat ze met een gti bezig zijn met rond de 280 pk.
ik zal ff opzoeken welk blad het was.

LRR
13-12-2004, 11:28
Thanx Marcski & Marco !!!!!





Grtz......... LRR

René
13-12-2004, 11:32
Golf V GTI: net op Top Gear verkozen tot beste auto van het jaar 2004

2004?? jammer dat het jaar bijna afgelopen is dan :o
Gister nog ff wezen gluren door de ramen van de showroom en ik zag em staan. oogt heel wat agressiever dan de normale golf V

Pedaalemmer
13-12-2004, 11:46
2004?? jammer dat het jaar bijna afgelopen is dan :o
Gister nog ff wezen gluren door de ramen van de showroom en ik zag em staan. oogt heel wat agressiever dan de normale golf V

is auto van het jaar 2005 :rolleyes:

edwin23
13-12-2004, 12:02
Wat een geneuks hier...

Kan je verwachten als je over Opel op een VW forum begint.

Volgens RTL autowereld waren het toch geiljkwaardige auto's..

Ieder z'n merk

Tjaap
13-12-2004, 12:17
Ik heb al mijn reacties maar verwijderd, is denk ik beter...

Jammer maar helaas
Ik heb ze weer terug gezet omdat ik niks mis zag met je opmerkingen. alleen past het niet in het Golf5 forum. discussieren over andere merken mag altijd en dat is precies waarom we het "overig autonieuws" forum hebben.
Je hebt een van de best onderbouwde meningen in deze hele discussie. En schelden schiet niemand wat mee op.

mijn oplossing is:

dit topic wordt gesloten (niet verwijderd)

Ik kopieer LRR's originele threadstart naar een nieuw topic en ik moedig Fred aan een nieuw topic te starten in Overig Autoieuws over de OPC. (waarin uiteraard afgeven op welk merk dan ook niet word getollereerd. Discussies met gefundeerde argumenten zijn uiteraard meer dan welkom)

Namens het team: Jaap Rutten