RVH
15-01-2010, 22:57
Ik heb een probleem.
Ik ben nu bezig met rijlessen, maar auto staat al klaar :)
Ik heb een jadegrune 1.8 5-deurs van 1988, laat gekentekend dus nog oude type.
Deze moet nog apk-klaargemaakt worden, paar kleine mankementen, maar ook k-jetronic compleet afstellen en de bedrading controleren en solderen.
Nu kan ik van een kennis een nevadabeige 3-deurs '84er krijgen voor weinig, met sowieso een rot subframe. Dit is een 1.3 CL (chrome biesjes op de bumper, chrome lijntje op t dash etc)
Deze koop ik, maar nu heb ik de volgende mogelijkheden, wat lijkt jullie het verstandigste?
- De 1.3 kopen, gas inbouwen. '88er apkklaar maken en verkopen.
- De 1.3 kopen, motor + subframe + bak etc van '88 overbouwen en die houden als onderdelenauto. Daarna gasinbouw.
Mijn baas (werk in een garage) raad mij aan het 2e te doen, gezien hij hier genoeg ervaring in heeft en mij ermee wil helpen.
Hij is van mening dat ik anders veel geld kwijt ben aan onderdelen, mocht ik de '88er verkopen en de '84er later toch nog wil ombouwen naar 1.8.
Zelf weet ik het niet, dan wordt de 1.3 zo'n bijeengeraapte bak, en ik vind het enigzins zonde van de jadegrune 1.8 .
Daarintegen is een 1.3 op lpg wel een beetje behelpen..
Dieselombouw zou ook nog mogelijk zijn, maar dan moet er nog een ander blok + rest geregeld worden, dit liever niet dus..
Wat zouden jullie doen ;) ?
Ik ben nu bezig met rijlessen, maar auto staat al klaar :)
Ik heb een jadegrune 1.8 5-deurs van 1988, laat gekentekend dus nog oude type.
Deze moet nog apk-klaargemaakt worden, paar kleine mankementen, maar ook k-jetronic compleet afstellen en de bedrading controleren en solderen.
Nu kan ik van een kennis een nevadabeige 3-deurs '84er krijgen voor weinig, met sowieso een rot subframe. Dit is een 1.3 CL (chrome biesjes op de bumper, chrome lijntje op t dash etc)
Deze koop ik, maar nu heb ik de volgende mogelijkheden, wat lijkt jullie het verstandigste?
- De 1.3 kopen, gas inbouwen. '88er apkklaar maken en verkopen.
- De 1.3 kopen, motor + subframe + bak etc van '88 overbouwen en die houden als onderdelenauto. Daarna gasinbouw.
Mijn baas (werk in een garage) raad mij aan het 2e te doen, gezien hij hier genoeg ervaring in heeft en mij ermee wil helpen.
Hij is van mening dat ik anders veel geld kwijt ben aan onderdelen, mocht ik de '88er verkopen en de '84er later toch nog wil ombouwen naar 1.8.
Zelf weet ik het niet, dan wordt de 1.3 zo'n bijeengeraapte bak, en ik vind het enigzins zonde van de jadegrune 1.8 .
Daarintegen is een 1.3 op lpg wel een beetje behelpen..
Dieselombouw zou ook nog mogelijk zijn, maar dan moet er nog een ander blok + rest geregeld worden, dit liever niet dus..
Wat zouden jullie doen ;) ?