Log in

View Full Version : Keuzes maken, hulp nodig.

RVH
15-01-2010, 22:57
Ik heb een probleem.
Ik ben nu bezig met rijlessen, maar auto staat al klaar :)
Ik heb een jadegrune 1.8 5-deurs van 1988, laat gekentekend dus nog oude type.
Deze moet nog apk-klaargemaakt worden, paar kleine mankementen, maar ook k-jetronic compleet afstellen en de bedrading controleren en solderen.
Nu kan ik van een kennis een nevadabeige 3-deurs '84er krijgen voor weinig, met sowieso een rot subframe. Dit is een 1.3 CL (chrome biesjes op de bumper, chrome lijntje op t dash etc)
Deze koop ik, maar nu heb ik de volgende mogelijkheden, wat lijkt jullie het verstandigste?

- De 1.3 kopen, gas inbouwen. '88er apkklaar maken en verkopen.
- De 1.3 kopen, motor + subframe + bak etc van '88 overbouwen en die houden als onderdelenauto. Daarna gasinbouw.

Mijn baas (werk in een garage) raad mij aan het 2e te doen, gezien hij hier genoeg ervaring in heeft en mij ermee wil helpen.
Hij is van mening dat ik anders veel geld kwijt ben aan onderdelen, mocht ik de '88er verkopen en de '84er later toch nog wil ombouwen naar 1.8.
Zelf weet ik het niet, dan wordt de 1.3 zo'n bijeengeraapte bak, en ik vind het enigzins zonde van de jadegrune 1.8 .
Daarintegen is een 1.3 op lpg wel een beetje behelpen..
Dieselombouw zou ook nog mogelijk zijn, maar dan moet er nog een ander blok + rest geregeld worden, dit liever niet dus..

Wat zouden jullie doen ;) ?

GTI_Venlo
15-01-2010, 23:17
ik zou 88 zo verkopen, van dat geld nieuwe onderdele voor de 84 ;)

breadfan83
15-01-2010, 23:20
Een rot subframe van een mk2 heb je in 'n half uurtje omgebouwd, en kost je nog geen 25 euro. Daar zou ik dus niet eens naar kijken.

Gezien die belastingvrij is zou ik er een flinke diesel in zetten. :D

RVH
16-01-2010, 14:52
Hmm, mijn baas is voor lpg-inbouw en inbouw van 1.8 uit de andere Golf. Dat idee valt eigenlijk af, als ik een andere motor inbouw wordt het een leuke turbo-diesel (SB met wat aanpassingen)
Ik denk dat ik hem eerst eens verder in orde maak, andere set velgen, schroefsetje etc..
Ondertussen eens op papier zetten wat allemaal nodig is voor diesel-ombouw.

Wat heb ik dus allemaal nodig:

- Andere motorsteunen (kan samen met subframe)
- Blok + aanbouwdelen
- Radiateur?
- Intercooler
- Remmerij ivm vermogenstoename?
- Andere veerpoten (vanwege gewicht dieselblok?)
- Aandrijfassen/homokineten zijn dacht ik ook anders?
- Andere bak ivm 085/020 verschil?