PDA

View Full Version : Golf 3 Variant gaat alweer weg!

ratrod13
17-01-2010, 09:46
Mijn net aangeschafte Golf 3 Variant 1.9D gaat weer terug naar de handelaar waar ik deze heb gekocht...
Na het helemaal nalopen vorige week kwam ik genoeg punten (mankementen) tegen die bij de verkoop niet zijn gemeld of ikzelf ook niet had opgemerkt en toen gemeld dat ik niet tevreden was met de auto.

Stelbout van de dynamo afgebroken, een homokineet kaduuk, behoorlijk ingedeukte carter, onderweg! afgebroken motor beschermplaat, verbruikt wat olie, heeft voorschade gehad (gemerkt bij het vervangen van de radiateur).
En zoals in andere topics al gemeld, lekke olieretourslang, lekke radiateur, gloeibougies defect, accu defect (door de losse dynamo uiteraard).

De verkoper komt mij gelukkig wel tegemoet, wilde eerst de onderdelen wel vergoeden maar had vermeld dat ik eigenlijk echt niet tevreden was over de auto en wil de auto wel terugnemen...even afwachten hoe dit allemaal verloopt...

Mag als ik daar een andere auto zou kopen deze zelfs twee dagen op proef meenemen om na te lopen en te kijken of deze bevalt.

EelcoB
17-01-2010, 10:56
Als hij zijn beloftes nakomt zou het eén van de weinige zijn die onderdelen vergoed, of zelfs de auto terugneemt!

Ben benieuwd..!

ratrod13
17-01-2010, 20:55
Zo denk ik er zelf ook over hoor...en anders ruil ik de auto ergens in, wil niet iemand anders met deze problemen opzadelen....

Als hij zijn beloftes nakomt zou het eén van de weinige zijn die onderdelen vergoed, of zelfs de auto terugneemt!

Ben benieuwd..!

Arnaud
17-01-2010, 21:04
...en anders ruil ik de auto ergens in, wil niet iemand anders met deze problemen opzadelen....

...en dat doe je dan niet?

De Pul
17-01-2010, 21:15
sorry,maar ik begrijp weinig van het hele verhaal.
als ik je verhaal lees gaat het om een begin 90er jaren golf met een waarde van hooguit 1000 euro,wat verwacht je dan precies?

Jan-Jelle
17-01-2010, 21:16
Stelbout van de dynamo afgebroken, een homokineet kaduuk, behoorlijk ingedeukte carter, onderweg! afgebroken motor beschermplaat, verbruikt wat olie, heeft voorschade gehad (gemerkt bij het vervangen van de radiateur).
En zoals in andere topics al gemeld, lekke olieretourslang, lekke radiateur, gloeibougies defect, accu defect (door de losse dynamo uiteraard).

ik vind het opzich nog meevallen hoor, wat er staat, om hem daar nou voor terug te doen. Je hebt de auto al gekocht dus de verkoper hoeft hem niet terug te nemen. als hij al wist van deze mankementen is hij strafbaar. als jij hem nu verkoopt zonder de mankementen te noemen ben jij strafbaar.

Jan-Jelle
17-01-2010, 21:17
sorry,maar ik begrijp weinig van het hele verhaal.
als ik je verhaal lees gaat het om een begin 90er jaren golf met een waarde van hooguit 1000 euro,wat verwacht je dan precies?

een golf 6 variant ;)

De Pul
17-01-2010, 21:23
een golf 6 variant ;)
waarschijnlijk :shake: alles wat ie opnoemt hoort bij de leeftijd,vind eens een 15jaar oude auto die geen schade heeft gehad en geen slijtage vertoont.
wat is de kmstand eigenlijk? 762.398km?
want dan heb je gelijk,zou niet mogen kunnen :screwy:

Wolgast
18-01-2010, 09:21
:goodpost:

Je kan idd niet verwachten van een auto van minimaal 12 jaar oud dat je er een auto aanhebt zonder mankementen. Het ligt er natuurlijk aan hoeveel je ervoor betaald hebt, km stand en ev. onderhoudsboekjes en/of rekeningen.
En als de verkoper je verteld heeft dat het een perfecte auto is, is de verkoper strafbaar. Maar bewijs dat maar eens!

Hoe dan ook....het is vervelend maar je kan zoiets altijd verwachten bij een oude auto.....

ratrod13
19-01-2010, 08:04
Snap de meeste reacties uiteraard, echter de verkoper heeft duidelijk verteld dat het om een goede auto ging.
Rij meestal auto's rond deze leeftijd, maar misschien heb ik altijd geluk gehad en nu een keertje pech?

De km stand is overigens 215.000, maar goed je kunt soms nog beter een auto hebben met 300.000 km hebben die altijd goed warm is gereden en goed is onderhouden, dus die stand zegt ook niet altijd wat.

Gister wederom contact gehad, de verkoper wil de auto nog steeds terugnemen...hoop bij de volgende aankoop gewoon meer geluk te hebben...

Wolgast
19-01-2010, 08:54
Ben het met je eens dat een km stand niets zegt. Wat dat betreft ben ik het met je eens. Was ook erg voorzichtig bij de aankoop van mijn diesel. Die had slechts 180000 km gelopen. Bleek gelukkig allemaal te kloppen.

Maar wanneer de verkoper heeft gezegd dat het om een echt goede auto ging.... tsja, dan zou ik gebruik maken van zijn aanbod om de auto terug te nemen.

Rij zelf ook nagenoeg oudere auto's. En ja, daar moet je gewoon mazzel mee hebben.
Hoop voor je dat de volgende aankoop geen kat in de zak wordt!

ratrod13
22-01-2010, 07:06
Auto gaat zaterdag terug...ga maandag weer rond kijken voor een andere (nieuwere en luxure) auto, zal waarschijnlijk, niet schrikken, weer terug naar de ford focus gaan, die beviel mij erg goed (en heb daarvan al eentje thuis staan)
Ach we hebben ook de kever nog :thumbup: dus we blijven vw toch een klein beetje trouw...

Ben het met je eens dat een km stand niets zegt. Wat dat betreft ben ik het met je eens. Was ook erg voorzichtig bij de aankoop van mijn diesel. Die had slechts 180000 km gelopen. Bleek gelukkig allemaal te kloppen.

Maar wanneer de verkoper heeft gezegd dat het om een echt goede auto ging.... tsja, dan zou ik gebruik maken van zijn aanbod om de auto terug te nemen.

Rij zelf ook nagenoeg oudere auto's. En ja, daar moet je gewoon mazzel mee hebben.
Hoop voor je dat de volgende aankoop geen kat in de zak wordt!