View Full Version : Achterbumper Polo Coupé losmaken
Weet iemand hier hoe ik de achterbumper kan losmaken van een Polo Coupé 2F? Dit omdat de bumper een beetje gezakt is (denk dat hij niet meer goed vastgeklikt zit aan de zijkanten), dus wil ik hem eens losmaken om hem goed vast te klikken, en ook om het koetswerk onder de bumper eens schoon te maken als hij er dan toch van is.
als je de achterklep opend zie je in de bumper rand 5 kapjes die haal je los. zie je 4 boutjes zitten draai je los met dopje 10. aan de onderkant van de bumper (onderdeauto) zitten ook 5 boutjes (inbus) deze ook los. dan kun je de bumper naar achteren uit de montage steunen schuiven.
succes :thumbup:
Thnx, zal het morgen eens proberen. :)
Vandaag de bumper erafgehaald, en meteen duidelijk waarom hij gezakt hangt. Aan beide kanten is het bovenste stukje om te steunen op de montage steunen afgekraakt. :shake:
Hij hangt er inmiddels al terug op, nu maar zoeken naar 2 nieuwe bumpers (vooraan is het hetzelfde verhaal). De garagist (verkoper) zei me dat de auto 'een duwtje' gehad heeft, maar het blijkt toch nog een serieus duwtje geweest te zijn aangezien het stuk carosserie boven het linkervoorwiel en de zijkant boven waar het rechter achterwiel zit beiden 'hersteld' zijn. Vooraan links is de herspoten lak mat, en achteraan rechts zie je een kleurverschil tussen de deur en de achterkant.
Misschien kan ik hem dan maar beter zo laten ipv er geld aan te hangen, al heeft ie maar 75k km op de teller en is ie niet rot.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.