PDA

View Full Version : polo G40


Edward
13-12-2004, 18:30
Question:

de retourslang die vanaf het gasklephuis, door de kleppendeksel naar de lader loopt: kan je die op een of andere manier omzeilen? Zo ja, is de lader dan op deze manier gesmeerd? (is de lader op een of andere manier gesmeerd)
Wat gaat er eigenlijk door deze buis? Carterdamp?
Kan je op een of andere manier een dumpvalve aansluiten op de plaats waar de retourslang los kan van je gasklephuis?

Hele mond vol, denk er rustig over na .....antwoord wel binnen 1 uur :biggrin:

Ik hoor het wel...van de kenners.

x Ed

Scully
13-12-2004, 18:38
Dat kan allemaal.
100% zeker weten.

Scully
13-12-2004, 18:41
Je kan de gehele retourleiding weghalen, dus vanaf de gasklep tot aan je lader. Op de carterontluchting heb ik een klein scooterfiltertje gezet en op de lader een K&N filter.

Edward
13-12-2004, 18:44
hoe zit het met de smering van de lader? die damp ging eerst de lader in namelijk.....of niet? Verder geen negatieve invloed op het vermogen en dergelijke?

polog40
13-12-2004, 19:19
Smering krijgt de lader via een ander slangetje.

Retourleidingen kan je eraf halen. Wel het gasklephuis afdoppen.

Dumpvalve niet aan beginnen op een G40. Blaast bijna niet af en je raakt alleen maar druk kwijt die je graag wilt behouden bij het overschakelen.

Arjan

Scully
13-12-2004, 19:38
Gasklephuis mag je niet afdoppen. Daar komt juist lucht uitblazen die normaal weer je lader ingaat. Deze moet je gewoon open laten of een filtertje opzetten. Een dumpvalve kan je best op een G40 zetten, je bereikt er alleen nix mee, die druk word toch wel afgeblazen.

polog40
13-12-2004, 22:36
Afdoppen bedoelde ik een filtertje erop want er zijn er legio die met dat gat open rijden..........

MelG60
14-12-2004, 15:37
Hoeft geen filter op want er staat altijd overdruk op.

Edward
14-12-2004, 19:10
ok, gereden zonder die buis eraan....heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk geluidje zo maar hij was niet echt tevreden over gedrag opzich. Inderdaad erg veel vermogen verlies.
Is er niet iets beschikbaar, een soort overdruk ventiel, wat druk op het het systeem houdt en bij een in te stellen druk toch gaat afblazen?

Scully
16-12-2004, 17:20
Hoe bedoel je dat je vermogensverlies hebt?
Het enige verschil is nu dat de lucht die normaal bij overschakelen terug je g-lader ingaat nu de vrije lucht ingaat.

Edward
16-12-2004, 17:28
die lucht die eerst gerecycled werd via de lader wordt nu de buitenlucht ingeblazen......

Stijn
16-12-2004, 17:50
Ja...maar dat geeft geen vermogensverlies hoor, minimaal in ieder geval. Denk dat het meer 'het idee' is dan werkelijk verlies.

Tommy
16-12-2004, 17:54
Serge had het zelfs over vermogenstoename?

Tommy
16-12-2004, 17:56
Quote:
Originally Posted by Tommy
om ff op in te haken, bereik je iets met een dumpvalve op een G40? vind zelf het geluid ook super. Cossworths(zo schrijf je et toch?) hebben vaak zown vette "sssshh"


heel simpel nee daar haal je niks mee ,wat je wel kunt doen is de retour op je klepdeksel verwijderen ,het gat op je deksel een fiter plaatsen en op je lader dit gat wat nu ontstaan is afdekken met een aluminium plaatje ,zo heb je constant koude lucht voor je lader (dus niet de opgewarmde retour lucht )en een mooi hssssss geluid bij gas los en overschakelen .en een pk of 5 extra

serge pot
16-12-2004, 18:07
stimmt ,wat nu wel het geval is .is dat de lucht naar de cylinders koeler is ,waardoor evt de injectie de benzine niet goed meer kan afregelen (meer lucht),benzine druk verhogen is een optie

Edward
16-12-2004, 18:13
interessant allemaal......we gaan aan de slag!

vincent
22-08-2005, 19:06
blijft toch nog altijd een probleem maar wie owe wie kan me zeggen hoe ik dat dan bij een type 2 gt g40 oplos ( lucht massa meter ) ?????????????????????????????

Marcski
22-08-2005, 21:04
dit topic is acht maanden oud!! :confused:

Dennis@polo86c.nl
23-08-2005, 07:41
Ja, zat ook al te denken: allemaal oude koeien naast de sloot :)

vincent
27-08-2005, 09:50
sow wat dat dat 8 maanden oud is voor mij part 5 jaar als ik wil weten of dat voor een type 2 gt g40 ook te maken is vraag ik dat .
maar jullie zullen wel geen antwoord weten anders ga je niet zo raar lopen doen .

richard-polo
27-08-2005, 11:13
precies wat the fuck maakt dat nou uit dat het 8maanden oud is~!!!! tis toch een forum? anders was die wel gewist of op slot gezet.
antwoord zal er niet komen vincent.. ;-)

Tommy
27-08-2005, 11:14
antwoord zal er niet komen vincent.. ;-)

Vast wel...


En snap idd de opmerking van mod-marc ook niet helemaal...

Marcski
27-08-2005, 14:00
Vast wel...


En snap idd de opmerking van mod-marc ook niet helemaal...

omdat het algemeen bekend is dat het op fora not-done is om zulke oude topics te "uppen".
Dan open je een nieuw topic met je vraag en zet je er een link in naar het oude topic.

Tommy
27-08-2005, 14:03
Jawel, maar hoe vaak schreeuwt men niet: "daar is de zoekfunctie voor, hier was al een topic over..."


edit: link naar het oude topic is idd wel een goeie...

Marcski
27-08-2005, 16:11
;)

richard-polo
27-08-2005, 19:15
precies dan krijg je straks weer comentaar van daar is al een topic over;-)
maar anyway ben benieuwd of iemand het antwoord voor vincent heeft..

Johan-dtc
27-08-2005, 19:24
en nu allemaal weer ontopic :biggrin: :p

Dennis@polo86c.nl
29-08-2005, 09:46
Prima:
Slang kun je weglaten, mocht je dat graag willen, dan:

- op gasklephuis klein filter of niks (altijd overdruk, maar tijdens stilstand staat het "boost"-klepje gewoon open dus persoonlijk zou ik er zeker een filtertje op doen)

- 2e inlaat op lader voorzien van van slang 2e open filter van fatsoenlijke kwaliteit, dan heb je nog meer frisse lucht! Met dichtmaken beperk je de ademhaling alleen maar.

- lader zal idd wat gesmeerd worden door carterdampen. In Engeland rijden veel G40's rond met dubbele luchtfilters, die lossen dat op door regelmatig wat teflon spray in de lader te spuiten. Niet alle sprays zijn hier geschikt voor, kan wel een lijstje opzoeken met goed bevonden merken/types.

- carterontluchting kun je in de open lucht laten uitkomen, maar persoonlijk ben ik hier niet zo'n fan van. Evt. zou je via een catch-tank de olie uit de lucht kunnen filteren en de lucht via een slang weer in het luchtfilterhuis uit laten komen.

Een vriend van mij heeft ook eens geprobeerd wat het oplevert aan tsssh, maar dat was minimaal. En aan vermogen ook niet merkbaar. Als je de dubbele filter-optie op een goede manier toepast dan zal dat wel wat opleveren. Dat is wat ik van die engelse G40-rijders lees.

Dat met meer lucht = te weinig benzine kan ik mij niet voorstellen, waarom zit er dan zo'n intelligent injectiesysteem op die o.a. de inlaat-luchttemperatuur meet?

Dumpvalve is niet mogelijk in de retourslang, hier staat nooit druk op. Zodra de boost-klep dicht begint te gaan bouw je alleen in het gedeelte vóór deze klep druk op richting de cylinders.
Is überhaupt compleet nutteloos bij een G40, aangezien de lader altijd meedraait en niet op toeren gehouden hoeft te worden.

Bij de polo 2 G40 kún je deze slang niet eens weglaten, dan slaat de motor meteen af.
Alle lucht die de motor aanzuigt wordt met de luchtmassa-meter gemeten. Laat je ergens na de luchtmassameter die lucht weer weglopen dan zal de motor meteen afslaan door veelste rijk mengsel.

@Vincent: mocht je vragen hebben mbt jouw polo 2 G40, dan kan ik je waarschijnlijk wel verder helpen. Heb er zelf ook eentje en veel (originele) documentatie er over.
En hou em een beetje origineel, er zijn er niet veel van. Alhoewel er mij bijna meer in NL bekend zijn dan in Duitsland :)