Log in

View Full Version : tdi houd in .


gooigolf
30-01-2010, 19:18
hallo ..


vandeweek wezen proefrijden in golf 4 tdi ..reed perfekt .

nu vanmorgen auto opgehaald , 1maal op snelweg aangekomen

zag ik hem wat roken . blauw grijs en geen kracht in de motor ,

onderweg op pakeerplek gereden , heb ik stekker lmm erafgehaald

roken was verdwenen maar steeds bij 100 km uur geen kracht .

thuis aangekomen lmm gewiseld . geen resultaat

uitgelezen paar fouten gereset.. en nog steeds geen kracht

wie herkent dit probleem .. of weet oplossing

vrgr gooigolf /

Erikk-
30-01-2010, 21:27
Noodloop.. ?

En zou hem gelijk weer terug brengen..
Blauw / grijze rook kan niet goed zijn..

HannoverEdition
30-01-2010, 22:28
slangen van je turbo,en intercooler eens even nakijken of die allemaal nog goed vast zitten,en niet sissen als je gas geeft?kan nl ook een O-ring wezen,of slang(en) lek oid.
zo niet idd RETOUR AFZENDER ;)

mk1diesel
30-01-2010, 23:28
en wat waren die paar fouten dan?

zou idd even de turbo slangen nakijken als ik jou was

hajee
30-01-2010, 23:41
klinkt idd als turbo(slang), zeker als je de lmm al hebt vervangen..

gooigolf
31-01-2010, 09:00
hallo allemaal ..

we reden idd over de snelweg en vond hem all wat roken ,,,

1 ste afslag eraff en zij de jonge hij trekt voor geen meter .

als je voorzichtig gas geeft pakt hij hem niet ,

en als je 1 keer plank geeft pakt hij hem wel ,
maar boven 100 is het gebeurt helemaal geen kracht .

we hebben lmm stekker eraf getrokken toen was roken voorbij en is gewissld met andere maar geen resultaat..

foutcodes ..

drukinlaat spruitstuk regulatie verschil onderbroken ,
motor regeleenheit geblokeerd
lmm
kortsluiting naar aarde off open circuit .

dit waren de foutcodes ..

vrgr gooigolf ..

Larsv5
31-01-2010, 09:14
Als ik jou was zou ik ook maar terug gaan met je auto, het kan nooit goed zijn dat de motor regel eenheid geblokeerd is. Druk inlaat spruitstuk is volgens mij een probleem met je turbo, zoals gezegd hier boven is er misschien een slang los..? Kort sluiting naar aarde zegd mij niets maar kan me voor stellen dat als je regel unit geblokeerd is dat het wellicht te maken heeft met een aarde fout/kortsluiting...?

Succes.

gooigolf
31-01-2010, 11:59
hallo ,,


tis idd niet fris ,,

het zou opgelost worden zij garage maar er is niks aan ,
denk ook zelf dat turbo overleden is..
we zullen kijken wat ze er van maken ,,terug gaat hij zoizo .
eerst klaar dan praten we weer ,ze zouden voor de kosten staan zeggen ze

gr gooigolf

LRR
31-01-2010, 13:33
Heeft zo'n motor ook een EGR klep ?? Dan zou daar ook het probleem in kunnen zitten.
Had mn zwager ook (welliswaar met een Ford, maar goed)

Larsv5
31-01-2010, 14:45
jep ook deze heeft een ERG klep.

vwbullit
31-01-2010, 15:01
egr kan het probleem niet geven.
Is de turbodruk sensor in je intercooler buis niet kapot.
Heb vorigeweek een s3 gehad met zelfde probleem

gooigolf
31-01-2010, 18:24
hallo //

die sensor heb ik nog niet geprobeerd .
losse off lekke slangen heeft hij niet .
als je voorzichtig rijd , en je bent op een bepaalt toeren tal .
dan heb ik vreemt ratelend geluit , druk je gas weer in dan ist weg .
bij dat ratelen ook roken .. en doordruken gas pakt hij hem tot 100 km ,
en vald dan weer dood ..geen kracht /
en dat geluit kun je beetje verglijken bij diesel die bijna zijn stroom kwijt is .
gaat hij ook ratelen heel apart ,


egr kan het probleem niet geven.
Is de turbodruk sensor in je intercooler buis niet kapot.
Heb vorigeweek een s3 gehad met zelfde probleem

yal
31-01-2010, 18:59
hallo //

die sensor heb ik nog niet geprobeerd .
losse off lekke slangen heeft hij niet .
als je voorzichtig rijd , en je bent op een bepaalt toeren tal .
dan heb ik vreemt ratelend geluit , druk je gas weer in dan ist weg .
bij dat ratelen ook roken .. en doordruken gas pakt hij hem tot 100 km ,
en vald dan weer dood ..geen kracht /
en dat geluit kun je beetje verglijken bij diesel die bijna zijn stroom kwijt is .
gaat hij ook ratelen heel apart ,


das dus een gevalletje noodloop, zou je de foutcodes kunnen posten.
Dan kunnen we wat opzoeken.

grtn yal

gooigolf
31-01-2010, 19:05
foutcodes ..

luchtmassa meter .. is vervangen .1
druk inlaat spruitstuk regulatie verschil onderbroken .2
motorregel eenheit geblokkeerd3
kortsluiting naar aarde of open circuit .4

vrgr gooigolf




das dus een gevalletje noodloop, zou je de foutcodes kunnen posten.
Dan kunnen we wat opzoeken.

grtn yal

golf mkII 16v
07-12-2010, 22:11
Is het al opgelost,zo ja wat was het
Heb nl ook een golf4 met z'n probleem