View Full Version : Wat voor blok?
van_Dijk
30-01-2010, 19:45
hallo,
k heb een blok in me auto zitten maar ik weet niet precies wat voor 1 het is. mijn gevoel zegt dat dit niet helemaal orgineel is. De motorcode is FV dit is een carburateur blok dacht ik zo. maar er zit duidelijk een injectie kop er op. er staat wel links boven op de kop een nummer: 026 103 373 H (zie ook foto) alleen kan nergens vinden waarvan deze kop is. weet iemand waar die kop van is? en verschilt een FV onderblok met een EG?
http://img168.imageshack.us/img168/3710/p1300278.jpg (http://img168.imageshack.us/i/p1300278.jpg/)
http://img69.imageshack.us/img69/9526/p1300279g.jpg (http://img69.imageshack.us/i/p1300279g.jpg/)
http://img710.imageshack.us/img710/5522/p1300281.jpg (http://img710.imageshack.us/i/p1300281.jpg/)
http://img268.imageshack.us/img268/1383/p1300282.jpg (http://img268.imageshack.us/i/p1300282.jpg/)
http://img704.imageshack.us/img704/2763/p1300280.jpg (http://img704.imageshack.us/i/p1300280.jpg/)
mvg Remco
Wat voor motorcode staat er op het motorblok dan?
Ik denk dat het een EV inplaats ven een FV is.
De EV is ook een 112PK k-jetronic motor.
Ligt ook standaard in de golf 2.
Groeten Jan.
knedel16vweber
30-01-2010, 20:12
lijkt mij gewoon een dx als je het mij vraagt.
of is de ev ook met het spruitstuk naar rechts uitgevoerd?
gaat het om een golf 1 hier?
van_Dijk
30-01-2010, 20:13
ok maar op de kop staat 1.6. het is een golf 2 waar hij inligt maar komt uit dacht ik een cabrio
knedel16vweber
30-01-2010, 20:44
op de kop staat normaal niets van motor inhoud.
dat staat op je onderblok.
maar als het in een golf 2 zit kun je beter kijken voor het omgekeerde spruitstuk.
dan past het allemaal net wat beter :)
wat zijn dat trouwens voor kokers rond om de motor?
Steilheck
30-01-2010, 21:04
Lijkt een homegrown veerpootbrug
ja die is duidelijk, maar die andere hebben koelslangen eraan.. wat een frankenstein ding..
ja die is duidelijk, maar die andere hebben koelslangen eraan.. wat een frankenstein ding..
Cross auto met radiateur achterin> :D
van_Dijk
30-01-2010, 21:17
hahaha het is een crossauto ;) dus me radiator zit achterin en die veerpootbrug hoeft dan er ook niet zo netjes er uit te zien :tongue: en die uitlaatspruitstuk maakt niet uit want er zit een andere uitlaat onder ;)
ik denk dat het een cross auto is, dus de koeling in de auto
ik denk dat het een cross auto is, dus de koeling in de auto
ik mag hopen dat het zo is ,
maar dan nog.
heb zelf een gsi voor de cross maar die is super netjes :D
Ach voor de cross maakt het toch niks uit. een keer rijden en alles is toch gedeukt. Na een seizoen, kan je weer een nieuwe klaarmaken. dus netjes ..... ;)
knedel16vweber
31-01-2010, 02:50
heb zelf een gsi voor de cross :D
:goodpost:
van_Dijk
31-01-2010, 11:41
Ja het ziet er allemaal nog wel wat rommelig uit om het mooi te zeggen :D maar ik heb dat blok er pas ingehangen en alle bekabeling en leidingen moet ik nog ff netjes fatsoeneren. maar niemand een idee wat voor blok dit is?
van_Dijk
03-02-2010, 19:12
niemand een idee?
sciroccoGTII
03-02-2010, 19:51
Jawel gewoon een EV zoals Jan ook al zei. Is gelijk aan de DX maar EV is gewoon een nieuwere codering. Zit in verschillende vw`s. Al zou ie uit een golf 2 komen inlaatspruitstukje is toch zo over te zetten van mk1. Heb je geen los pompje tussen je koelleidingen? Kan je op zware zandbanen wel eens problemen gaan geven! En zou de koelleiding zoiezo uit Alu maken of koperleiding..
sciroccoGTII
03-02-2010, 19:55
Trouwens EG is het zoiezo niet, je hebt bij dit blok 2 oliekanalen voorop het blok lopen vanaf de kop en een EG, eigenlijk alles onder de 1800 heeft een enkele. Kop omwisselen is dus ook niet plug en play.
van_Dijk
03-02-2010, 20:39
:D ok bedankt :thumbup: dan zal ik die motorcode niet goed afgelezen hebben denk ik dan maar :screwy: stond er ook zoals gewoonlijk erg vaag op :D
maar het rare is dat ik dit nummer wat op de kop zit nergens kan terugvinden 026 103 373 H(in ETKA bv). wel heb ik ergens gezien van 026 103 373 AA dat s van een EV en 2H en ook 026 103 373 Q dat is van AAM, ABS en ADZ. maar geen 026 103 373 H dus :screwy:
nog een vraagje dan maar :tongue: kan ik ergens zien aan het blok van welk jaar die is?
ik heb geen extra pompje tussen me blok en de koeler zitten. heb er nog nooit problemen mee gehad met het andere blok hij pompte het goed rond en bleef mooi op temperatuur ;)
er komen idd nog andere allu buizen in maar dit was toen k ff niks anders had :D heb er een paar crossen mee gereden en dat waren ook vooral zware zandbanen :D
van_Dijk
12-02-2010, 11:16
niemand antwoord op de vragen hierboven?
heb ik je toch allang gegeven op vw forum?
Is een 1588 cc onderblok met een mechanische cilinderkop van een 1800 cc..
FV is van 12-76 tot 07-78 geleverd, kop is van bv een DX van voor 1984.
van_Dijk
12-02-2010, 19:42
ok nu is het me helmaal duidelijk bedankt :thumbup:
van_Dijk
12-02-2010, 19:43
en het was toch dat een mechanische kop meer toeren kan hebben dan een hydraulische?
sciroccoGTII
13-02-2010, 01:40
Maar hoekan het dan dat deze dezelfde oliekanalen (retour) voorop het blok heeft als een 1800? Bij mijn weten is een 1600 altijd uitgevoerd met 1 kleinere voorop het onderblok (daar zit het dus ook het verschil in 1600 en 1800 koppen) Of is dit zo`n teruggebouwde 1800 naar 1600? Die zijn nieuwer toch? Dat klopt van de kop idd dat ie meer toeren kan hebben en meer kleplift.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.