getto-geta
01-02-2010, 16:07
Mijn naam is hans en dit is een van mijn golfjes.
Enkele zullen mijn autotje dan miss herkennen.
Onder tussen wel al 2 16v blokken naar de maan gereden, er was zelf eentje die maar 300km heeft gebold na zijn reviezie
Het bekende probleem van de lagerschalen die over elkaar draaien heb ik dus 2maal mogen mee maken
Met mijn wagen probeer ik alles zelf doen en heb ook alles aan de blok zelf gedaan.
Dit om hem zo low budjet te krijgen dat hij is.
hier is hij dus mijn klein beestje:
VW golf mk1 1981
1.5 4bak omgebouwd naar een 1.8 16v kr blokje wel nog met de 4bak
Enkele pics van het begin:
http://img.photobucket.com/albums/v502/superik21/Golf3.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v502/superik21/Golf1.jpg
Me zelf in actie tijden het bewerken van mijn cullas
Das de hobby he met een pintje erbij:
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5022.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5024.jpg http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5035.jpg http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5037.jpg
Klepje pollieren
voor:
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5044.jpg
Na
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5100.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5098.jpg
Dan nog max laten vlakken:
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5053-1.jpg
Het kopelingske en verlicht vliegwiel
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5042.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5050.jpg
Dan het onderblok:
Dit is de laatste die ik gedaan heb:
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5862.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5863.jpg
beetje gepoetst:
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5876.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5875.jpg
En een likje verf:
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5877.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5879.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5881.jpg
De 275° schrick nokken monteren en uitkloken
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5102.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5105.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5108.jpg
En alles in het motorruim
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5896.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5248.jpg
Ook mij oude 15" wieltjes eens aangepakt:
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5941.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5946.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5956.jpg
Na even te bollen weer zin in te knutselen en ik had nog een stel cbr carbus liggen.
hier de eerste pogingen voor het inlaatspruitstuk te maken
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5962.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5963.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6093.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6092.jpg
Bij de inbouw bleek dat er nu geen plaats meer was voor de radiator :eek:
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6099.jpg
Dus 2de maken, dit maal van de bestaande:
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6105.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6109.jpg
Deze bleek niet te houden tijdens het rijden en dus maar een 3de gemaakt .
Volledig handwerk, na wat dagen slijpen vijlen en lassen
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6113.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6115.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6116.jpg
En alles gemonteerd
Sproeirs een beetje geboord, wel met de natte vinger zoeken voor een afstelling :redface:
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6131.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6132.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6133.jpg
Dan eens gekeken bij rws wat we hadden he :thumbup:
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6177.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6178.jpg
Hier het resultaat:
Stond dus wat te rijk daarmee zijn dip
Is ondertussen wel al wat aan gedaan maar zou hem eens willen afstellen op de bank:
Het was die dag wel verdomd warm 32° dus das nie echt een goed bank weertje he.
Maar toch een 161pk en 186.9nm
Ik denk dat hij nu meer naar de 170pk zal gaan maar binnekort wel nog eens naar de bank
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6179.jpg
Is ondertussen wel al wat aan gedaan maar zou hem eens willen afstellen op de bank:
Bij das drag day 7 een 14.68 gereden met de 4 bak.
Auto is dan nog via de baan moeten terug rijden want heb iemand zijn kever naar huis genomen met de aanhanger.
Kerel was ook een belg en had zijn boite naar de maan getrokken.
Enkele zullen mijn autotje dan miss herkennen.
Onder tussen wel al 2 16v blokken naar de maan gereden, er was zelf eentje die maar 300km heeft gebold na zijn reviezie
Het bekende probleem van de lagerschalen die over elkaar draaien heb ik dus 2maal mogen mee maken
Met mijn wagen probeer ik alles zelf doen en heb ook alles aan de blok zelf gedaan.
Dit om hem zo low budjet te krijgen dat hij is.
hier is hij dus mijn klein beestje:
VW golf mk1 1981
1.5 4bak omgebouwd naar een 1.8 16v kr blokje wel nog met de 4bak
Enkele pics van het begin:
http://img.photobucket.com/albums/v502/superik21/Golf3.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v502/superik21/Golf1.jpg
Me zelf in actie tijden het bewerken van mijn cullas
Das de hobby he met een pintje erbij:
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5022.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5024.jpg http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5035.jpg http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5037.jpg
Klepje pollieren
voor:
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5044.jpg
Na
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5100.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5098.jpg
Dan nog max laten vlakken:
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5053-1.jpg
Het kopelingske en verlicht vliegwiel
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5042.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5050.jpg
Dan het onderblok:
Dit is de laatste die ik gedaan heb:
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5862.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5863.jpg
beetje gepoetst:
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5876.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5875.jpg
En een likje verf:
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5877.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5879.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5881.jpg
De 275° schrick nokken monteren en uitkloken
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5102.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5105.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5108.jpg
En alles in het motorruim
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5896.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5248.jpg
Ook mij oude 15" wieltjes eens aangepakt:
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5941.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5946.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5956.jpg
Na even te bollen weer zin in te knutselen en ik had nog een stel cbr carbus liggen.
hier de eerste pogingen voor het inlaatspruitstuk te maken
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5962.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN5963.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6093.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6092.jpg
Bij de inbouw bleek dat er nu geen plaats meer was voor de radiator :eek:
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6099.jpg
Dus 2de maken, dit maal van de bestaande:
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6105.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6109.jpg
Deze bleek niet te houden tijdens het rijden en dus maar een 3de gemaakt .
Volledig handwerk, na wat dagen slijpen vijlen en lassen
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6113.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6115.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6116.jpg
En alles gemonteerd
Sproeirs een beetje geboord, wel met de natte vinger zoeken voor een afstelling :redface:
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6131.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6132.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6133.jpg
Dan eens gekeken bij rws wat we hadden he :thumbup:
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6177.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6178.jpg
Hier het resultaat:
Stond dus wat te rijk daarmee zijn dip
Is ondertussen wel al wat aan gedaan maar zou hem eens willen afstellen op de bank:
Het was die dag wel verdomd warm 32° dus das nie echt een goed bank weertje he.
Maar toch een 161pk en 186.9nm
Ik denk dat hij nu meer naar de 170pk zal gaan maar binnekort wel nog eens naar de bank
http://i172.photobucket.com/albums/w38/getto-geta/DSCN6179.jpg
Is ondertussen wel al wat aan gedaan maar zou hem eens willen afstellen op de bank:
Bij das drag day 7 een 14.68 gereden met de 4 bak.
Auto is dan nog via de baan moeten terug rijden want heb iemand zijn kever naar huis genomen met de aanhanger.
Kerel was ook een belg en had zijn boite naar de maan getrokken.