View Full Version : 5-cilinders, Audi/VW
Vraagje,
Wie kan mij wat informatie geven over een 5-cilinder motor welke geleverd is in 1982/1985 in onder andere een Santana en een Passat?
Hoe betrouwbaar is zo'n blok, is het een beetje makkelijk sleutelen? Heb er namelijk 1 op het oog (inclusief auto :D ) en heb wel een en ander aan een 4-cilinder gedaan, maar zo'n 5-cilinder heb ik (nog) geen verstand van.
Wat voor kilometerstanden kunnen ze aan? Zijn er nog specifieke zaken waar op gelet moet worden?
de 2.2 10v 5 cilinders zijn bij normaal onderhoud onverwoestbaar, daarnaast een prachtige roffel.
voor mij echt een van de mooiste motorgeluiden ( de 10v turbo) die er bestaan
Dat heb ik al eens gehoord :)
De auto waar ik naar aan het kijken ben is een 1.9, wat minder natuurlijk, maar ook wel leuk. Ding heeft alleen volgens de verkoper al 3 ton gelopen. Nu is dat naar zijn leeftijd, maar ik ben benieuwd of ik specifiek op zaken moet letten en vooral, of het makkelijk sleutelbaar is of echt een hel.
Gaat in dit geval om een 1.9 carb motor (Solex Zenith 2B als ik t goed heb). Die met 110 PK dus. Iemand specifiek met die motor ervaring? Ik ben vooral benieuwd naar de carburateur.
ScareMercy
02-02-2010, 14:05
De carburateur is 1 van de betere geleverd op vag blokken, al dan niet de beste. 2 traps, dus kan ook redelijk zuinig zijn. Heb er ook 1 op mijn 1.5 jb motor gezet :D
Jurgen Santana
02-02-2010, 15:00
Gaat in dit geval om een 1.9 carb motor (Solex Zenith 2B als ik t goed heb). Die met 110 PK dus. Iemand specifiek met die motor ervaring? Ik ben vooral benieuwd naar de carburateur.
115PK heeft de mijne.
Jah idd ff uit t hoofd gedaan :)
Ben benieuwd vanavond. De kleur is iig mooi :D
Jurgen Santana
02-02-2010, 16:25
Aardige kerel maar verwacht niet al teveel van de schoonheid van de auto.
Bedankt voor de tips iig! Laat wel weten of het wat geworden is.
Idd aardige man, maar auto was niks. Veel roest aan deuren, wielkastranden en rondom. De motor kreeg hij niet gestart (accu leeg) maar het zag er onder de kap ook niet bepaald fris uit. In de auto overal opplakthermometers en kompassen, knopjes ingeboord en nog meer rommel. Lichtschakelaar was kapot.
Weinig eer meer aan te behalen in ieder geval.
ik rij ook met zo'n blok,moet er wel bij vermelden dat het mij ook lukt om het verbruik van 1op10 ineens te halveren:D:D
heb er voor de rest erg veel lol mee,heerlijk geluidje en de 115pk weten prima een weg met de 950kg lichte Coupé.
T ging om deze auto:
http://link.marktplaats.nl/317846681
Echt een slopert. Enige waar nog wat eer aan te behalen viel is het interieur.
breadfan83
03-02-2010, 18:01
Ziet er zo op de foto's nog wel leuk uit.
miss kan iemand me hier wel helpen:
heb een gasklep van een audi 2.3 5cilinder.
dit is (d8 ik) zon 52/49 mm gasklep d8 ik, deze ben ik aan het pasmaken voor op een 1800DX.
nu heb ik het ding netjes uit elkaar gehaald, fotos van gemaakt etc.
alleen bij het terug in elkaar zetten mis ik een foto vd verenpartij, waardoor ik niet ckr weet hoe alles terug moet.
iemand die me aan een foto of een exploded vieuw oid kan helpen?
alvast bedankt
Ziet er zo op de foto's nog wel leuk uit.
Op de foto's wel ja :D
Renegade
04-02-2010, 23:15
miss kan iemand me hier wel helpen:
heb een gasklep van een audi 2.3 5cilinder.
dit is (d8 ik) zon 52/49 mm gasklep d8 ik, deze ben ik aan het pasmaken voor op een 1800DX.
nu heb ik het ding netjes uit elkaar gehaald, fotos van gemaakt etc.
alleen bij het terug in elkaar zetten mis ik een foto vd verenpartij, waardoor ik niet ckr weet hoe alles terug moet.
iemand die me aan een foto of een exploded vieuw oid kan helpen?
alvast bedankt
Als ik er morgenavond aan toe kom haal ik je even een exploded view van etka :thumbup:
heb zelf in etka gekeken, en kon niet echt een goed plaatje vinden.
maar miss ben je er handiger mee dan mij!
je mag me evt ook pb'en net wat je makkelijker vindt
Renegade
07-02-2010, 16:09
kan er ook helemaal niets over vinden :eek: heel erg vreemd, zelfs google geeft geen resultaten :shake:
mk1 GTi cabrio
08-02-2010, 20:07
welk moet je weten of van wa moet ik een foto maken
en stuur me even een pm ik kijk niet alle dagen
groetjes
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.