Log in

View Full Version : Band loopt tegen schokdemper

sponzenbroekske
02-02-2010, 16:48
Titel zegt ongeveer alles.

Mijn band loopt dus tegen mijn schokdemper aan.

Het gaat over een vw golf 1 cabrio '94 2H.
[EDIT: Het zijn de originele wielen (en bandenmaat).
Originele schokbrekers.
En het is rechtsachter! (de enigste die ik heb nagekeken, als het weer morgen meevalt ga ik ze alle vier eens nakijken)]

Goed is dit zeker niet, maar wil dit zeggen dat mijn schokbrekers versleten zijn en dat ik het dus kan oplossen met een nieuw setje schokbrekers (schroefsetje) of is het probleem erger dan ik denk?

stiem
02-02-2010, 16:52
ligt het niet aan de maten van wiel en of band?

Jan-Jelle
02-02-2010, 16:53
spoorverbredertjes ertussen?
zal aan de ET-waarde van t wiel liggen.

breadfan83
02-02-2010, 17:04
Heb je nog originele schokbrekers er op? Want dan zou een schroefset zeker kunnen helpen.

De veren van de schroefset zijn namelijk (bijna) altijd een stuk smaller / kleiner in diameter dan de originele veren, waardoor er meer ruite zou moeten ontstaan tussen veer en band.

Andere oplossing is inderdaad een spoorverbreder, velgen met een andere ET of een smaller / meer getrokken band.

JVH
02-02-2010, 17:23
Schroefset maak het nog erger als je hem laag schroeft want dan zit de veer zo laag dat deze achter de band zit inplaats van er boven mischien je uitlijning niet goed als het aan de voorzijde is (aan een zijde of bijde) of velgen met verkeerde et waarde.
mvg JVH

sponzenbroekske
02-02-2010, 21:48
ow ja dit had ik erbij moeten zeggen,

Had jullie heel wat moeite bespaard, sry!

Het zijn de originele wielen (en bandenmaat).
Originele schokbrekers.
En het is rechtsachter! (de enigste die ik heb nagekeken, als het weer morgen meevalt ga ik ze alle vier eens nakijken)

(Ik edit men eerste post ook, zodat toekomstige lezers direct alle info hebben)

74mk1
02-02-2010, 21:53
Ik denk dat we dan toch een fototje nodig hebben.
Want met alle onderdelen orgineel is het vrijwel onmogelijk om dat voor elkaar te krijgen.

sponzenbroekske
02-02-2010, 21:55
Ik denk dat we dan toch een fototje nodig hebben.
Want met alle onderdelen orgineel is het vrijwel onmogelijk om dat voor elkaar te krijgen.

haha oke ik zal er morgen voor zorgen, als ik een camera ertussen krijg, want ik heb het zelf gezien met het wiel eraf te halen.

breadfan83
02-02-2010, 22:12
En dit is opeens gekomen? En zeker weten dat het de band is die tegen de schokbreker aankomt?

Geen wiellager versleten ofzo?

gti-er
02-02-2010, 22:30
is dit niet gewoon een gevalletje achterasrubbers versleten!
kan me eigen vergissen hoor!! :thumbup:

sponzenbroekske
02-02-2010, 22:37
En dit is opeens gekomen? En zeker weten dat het de band is die tegen de schokbreker aankomt?

Geen wiellager versleten ofzo?

Ja het zou ook kunnen dat de schokbreker tegen de band komt :p

Maar ik weet zeker dat de band is ingesleten door de schokbreker en aan de schokbreker kan je het ook zien waar die twee contact hebben.

En een wiellager zou ook wel is kunnen, want die heeft al heel de zomer gezongen.

En dat van die achterasrubbers, ik zou het niet weten, geen ervaring daarmee.

Arne
03-02-2010, 09:19
Wiellager is t niet. Denk een lekke demper of idd achterasrubber.

sponzenbroekske
03-02-2010, 11:34
probleem gevonden. Gebroken veer!

sponzenbroekske
03-02-2010, 17:24
Zowel links als rechts achter :eek: :mad:

breadfan83
03-02-2010, 17:49
Goed excuus voor een schroefset. :D

sponzenbroekske
03-02-2010, 18:27
Goed excuus voor een schroefset. :D

Ik had liever geen excuus gehad, dat had me een hoop geld bespaard. Maar ja wat moet dat moet en als ik dan toch nieuwe veren nodig heb dan kan ik ineens de 16 jaar (hij is verjaard 31 januari :D) oude schokbrekers ook vervangen. En wrm dan niet ineens omlaag gooien :p

Bedankt allemaal voor jullie hulp, en morgen gaan de 2 voorste wielen er ook nog is af, ik hoop dat die beter mee vallen. (ze worden ineens mee vervangen, maar toch...)

sponzenbroekske
04-02-2010, 18:46
om het nog een beetje interessant te maken: ze zijn dus beiden achteraan gebroken en dit beiden op 2 plaatsen :|