View Full Version : mk1 kr
patjetta
02-02-2010, 20:41
ik ben bezig een kr motor in mijn mk1 te bouwen.
Nu moet ik mijn brandstofpomp aansluiten en ik zie in bedradings schema`s dat de brandstofpomp constand word aangestuurd als de motor draait.
Mijn vraag is nu kan ik dit ook met een schakelaar maken?
golf mkII 16v
06-02-2010, 08:37
Je kan ook een geschakelde plus achterop de zekeringkast pakken
Met een schakelaar ertussen kan ook
patjetta
18-02-2010, 21:35
heeft iemand misschien een beschrijving van hoe ik de koudstart moet aansluiten?
Dan bedoel ik de bedrading.
steven16v
18-02-2010, 22:27
Hoezo wil je dit met een schakelaar maken? Is alleen maar gevaarlijk.
Pewi Vwteam
18-02-2010, 23:28
inderdaad schakel je brandstofpomp via een relais! bij een ongeval gaat je brandstof pomp dan ook uit! doe dit niet met een schakelaar bij een ongeluk en hij vlieg wel in de brand krijg je nare dingen als je brandstof pomp maar benzine blijft aanvoeren! word je zelf niet mooier van zeg maar!
Bij digifant motoren is het zo dat het brandstofpomp-relais o.a. kijkt of het toerentalsignaal aanwezig. Valt deze weg dan stopt de pomp ook. Is dat geen betere optie?
patjetta
20-02-2010, 10:40
ik heb de motor gekocht als een pl.
Maar ik heb nu dus de kabelboom, inlaat, spinnekop en alles wat er bij hoort van een kr gevonden.
Ik heb alles er op gezet.
Ik heb ook de bedradingsschema van een mk2 pl/kr alleen kom ik er niet uit dat is het probleem.
patjetta
30-03-2010, 20:31
Ik heb vandaag de motor levend gekregen.
Nog zonder uitlaatspruitstuk dus hij liep niet goed maar hij doet het iniedergeval.
Zaterdag sluit ik de brandstofpomp aan via een relais en werk ik de bedrading nog weg van de pomp en de computers.
+ vd pomp moet op stekker E14
patjetta
31-03-2010, 20:15
Bedankt voor de hulp
en de - gewoon aan massa?
En welk relais moet ik op plaats 1 van de zekering kast doen?
golf mkII 16v
31-03-2010, 21:12
ik heb de motor gekocht als een pl.
Maar ik heb nu dus de kabelboom, inlaat, spinnekop en alles wat er bij hoort van een kr gevonden.
Ik heb alles er op gezet.
Ik heb ook de bedradingsschema van een mk2 pl/kr alleen kom ik er niet uit dat is het probleem.
Ook de inlaat nokkenas?
Bedankt voor de hulp
en de - gewoon aan massa?
En welk relais moet ik op plaats 1 van de zekering kast doen?
ben dr net zelf mee bezig vandaar :P
relais plaats 2 is van de brandstofpomp.
stekker E14 werd hier door gevoed. deze wordt dan beveiligd (intern zekeringkast) dmv een rpm signaal, zodat als de auto stilvalt deze de pomp uitschakelt.
tevens wordt deze gezekerd door zekering 5, zodat de boel niet door kan branden.
de warmdraairegelaar zat hier geloof ik ook bij op.
doe het ff uit me hoofd, ben nu zelf bezig injectie in te bouwen. DX motortje, maar die gebruikt ook K-jet, en de zekeringkast vd jetta mk1 is zelfde als die van de golf.
- kan idd gewoon ergens op de carrosserie.
tip: haal ff een haynes oid, daar staat alles ook in. dingen kosten 2 tientjes ofzo.
patjetta
01-04-2010, 16:43
at: golf mkII 16v: Mechanisch is de motor nog gewoon pl alleen heb ik de injectie van een kr er op gezet dus spinnekop, dikke inlaatbuizen en kabelboom
at: GJ007: Bedankt! :thumbup: Ik ga zaterdag de pomp aansluiten en dan moet ik de bedrading nog door de auto leggen.
Welk nummer wat op het relais staat heb ik nodig?
patjetta
03-04-2010, 09:35
Ik heb dus net een stekker op plaats e14 gezet alleen krijg ik daar geen stroom op tijdens het starten.
De zekering is wel goed ik denk dat er een verkeerd relais in zit.
Weet iemand welk relais op plaats 2 hoort bij een k-jet?
patjetta
07-04-2010, 20:23
Weet niemand dit?
patjetta
14-04-2010, 20:44
Ik ga de pomp gewoon op contact zetten anders weet ik het ook niet.
Ik heb de golf vandaag wel goed lopend gekregen, enkel lekt mijn spinnekop.
Ik heb nog wel een nieuwe spinnekop liggen van een pl ik ga kijken of ik van deze 2 1 goede kan maken.
patjetta
27-06-2010, 19:43
Zo na een hele tijd niets te laten horen heb ik gister het eerste stukje gereden met de golf.
Vrijdag heb ik het spruitstuk binnen gekregen en zaterdag heb ik alles gemonteerd.
De auto bleef ook nog stationair lopen.
Enkeld als ik vol gas gaf hield hij in en deed niets, ik kon maximaal 1/2 gas geven en op het laatst viel hij wel gelijk uit als ik gas los liet.
Maar al met al ben ik al blij dat ik de eerste 100 meter heb kunnen rijden.
patjetta
13-07-2010, 20:13
Vandaag het dashboard gedeeltelijk ingebouwd en de dynamo poulie aangepast.
Weet iemand waaraan het kan liggen dat hij met volgas gaat inhouden
golf mkII 16v
13-07-2010, 20:56
Relais 67 is voor de brandstofpomp
Te weinig opbrengst van de brandstofpomp
Pomp moet een opbrengst hebben van min. 510cm3 in 30sec[niet draaiende motor] bij 11 volt
uit welke boeken/docu halen jullie al deze info? en waar te kopen/bestellen ??
golf mkII 16v
13-07-2010, 21:33
uit welke boeken/docu halen jullie al deze info? en waar te kopen/bestellen ??
http://www.volksforum.com/albums/files/3/1/1/5/photo250_870353.jpg
:thumbup: :thumbup:
patjetta
14-07-2010, 16:37
De pomp komt uit een golf 1 gti
golf mkII 16v
14-07-2010, 17:38
Moet in principe goed zijn
Heb je er de tank ook van?
Nieuw filter?
patjetta
14-07-2010, 19:51
Ja de tank is ook van een gti.
er zit nog geen filter tussen
patjetta
14-07-2010, 19:53
Ja de tank is ook van een gti.
er zit nog geen filter tussen.
Die moet ik er nog tussenmaken
Sjeesbeest
14-07-2010, 19:59
standaard pomp van een gti heeft een lagere opbrengst dan de orginele van een KR .. maar hij loopt er wel op (doet die van mij ook :) )
golf mkII 16v
14-07-2010, 21:41
Meer opbrengst[591 bij 11 volt
Net als bij de 1e golf2 GTI8v
Als er geen filter tussen zit zou ik dat maar snel doen
Rommel is niet echt goed voor de brandstofverdeler
De kleinste dingen kunnen de injectoren al verstoppen,en dan krijg je er echt geen vermogen uit
Ontsteking en computer ook van een KR?
patjetta
15-07-2010, 16:36
Ja alles is verder van een kr.
Kan hget ook liggen aan te dunne brandstofleidingen? (6mm)
golf mkII 16v
15-07-2010, 20:27
6mm binnen of buiten
GTI = buiten 8mm en binnen iets meer als 6mm
patjetta
16-07-2010, 20:27
Preciese maat moet ik nog even kijken.
GJ007 Wat bedoel je met loopt die wel om?
Ik vind het raar dat als die een klein beetje warm is dat die af en toe wel veel toeren kan maken.
Sjeesbeest
16-07-2010, 20:54
sluit de "sigaar" wel helemaal af? Is de warmdraairegelaar wel helemaal luchtdicht (als je er een vacuum erop heb zitten, via de aftakking van de "sigaar")?
Black Devil
18-07-2010, 06:43
Opvoerpomp geplaatst in de tank of alleen een drukpomp onder de auto
patjetta
18-07-2010, 19:46
Alleen de drukpomp onder de auto er zit een gti tank onder dus er zit aan de zijkant een pijpje waar je pomp aan vast moet.
patjetta
05-09-2010, 20:01
Ik heb gister een andere spinnekop + injectoren geplaatst en nu doet hij het goed.
Enkel loopt hij niet stationair.
Ik moet hen nog verder nakijken maar het gaat al een stuk beter.
patjetta
06-09-2010, 19:25
Hij loop ook stationair dus het blok loopt goed.
hoe ver ben je met je ombouw kerel ?
lang nie gesproken
patjetta
13-02-2011, 20:11
Nou na lang niets gedaan te hebben loopt de motor nu klote.
Als hij start loopt hij op 1 of 2 cilinder(`s) en kan je niet veel gas geven anders valt hij direct uit.
Als je hem rustig laat lopen valt hij na 8 seconde uit.
Als je hem met het gas pendaal rustig naar de 2000 toeren laat komen valt hij na 4 seconde uit.
Als ik de brandstof pomp laat lopen wil hij niet eens aanslaan.
Alle bougie`s zijn pik zwart.
Ik heb er een nieuwe start motor op zitten omdat de oude begon te roken.
De nieuwe startmotor draait wel iets langzamer maar het is wel de orgineele.
patjetta
15-02-2011, 19:56
Weet misschien iemand waar dit mee te maken heeft?
Ik krijg hem nu helemaal niet meer aan de praat.
Hij vonkt wel goed.
patjetta
02-03-2011, 20:57
:redface:
Benzine was op :tongue:
20 liter in 2 km opgereden en aan warmdraaien op gemaakt.
Intussen doet hij het dus weer en ik ga hem zaterdag apk klaar maken.
En dan hopelijk maandag afmelden als alles goed gaat.
patjetta
06-03-2011, 19:54
Gister de toeter aangesloten en de remklauw gangbaar gemaakt
Maandag afmelden en dan kan hij 16 maart weer de weg op :D :D
patjetta
07-03-2011, 20:58
Alles gaat wat sneller als gedacht.
Hij is vandaag dus afgemeld. :D
Ik ga hem morgen uit de schorsing halen en dus ook morgen het eerste proefritje. :thumbup:
golf1bart
07-03-2011, 21:08
succes man.en hou m heel!
patjetta
07-03-2011, 21:35
Dat zal wel lukken aangezien het alleen voor de lol is.
Ik moet nog veel aan de auto doen voordat hij een blik waardig is.
De lak is zeer slecht en bladert overal af.
patjetta
11-03-2011, 20:26
Eerste proefritje duurde niet lang want toen de auto warm werd kon ik niet veel gas geven want dan ging die op 3 cilinders lopen.
Dit waren de bougie kabels die heb ik vervangen en nu doet hij het weer goed.
Enkeld lekt me koelvloeistof slang alweer.
3e slang en alle 3 zijn ze lek :mad:
Maar verder rijd hij geweldig. :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.