PDA

View Full Version : Nieuwe velgen.


polopower
15-12-2004, 09:56
Dit weekend een nieuw setje wolfrace velgen opgehaald 2x 5J en 2x 8J (!!) de 8J's wil ik combineren met 7J op de vooras.

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=9889&mode=normal

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=9890&mode=normal

You like?

ET-waarde moet ik nog wel nameten, maar die is wel aan de erg lage kant. Iemand ideeën hoe ik de velgen dieper in de kasten kan krijgen. Ivm de spaken kan ik vrijwel niets van de velgen afdraaien.

Een set van 7J gecombineerd met 5J gaat de verkoop in dus mocht iemand interesse hebben-> PB-tje wordt altijd beantwoord.

Jurgen Santana
15-12-2004, 10:23
Als je de wielen achter verder naar binnen wilt zul je de achteras in moeten korten.

polopower
15-12-2004, 10:36
Als je de wielen achter verder naar binnen wilt zul je de achteras in moeten korten.

Al over nagedacht ja, maar zoals jij kunt weten is dit bij polootjes niet zo makkelijk. Wanneer je gaat inkorten zul je ook de bevestigingspunten aan de koets verder naar binnen moeten zetten en de koets moet gevrijwaard blijven van aanpassingen. Ik zelf zat te denken om de veerpoten aan de binnenkant van de as te plaatsen en dan de veerpootbevestiging in te korten.

De trommels en astappen afdraaien (elk 2mm=4mm winst) zou ook kunnen maar hoe staat het dan met de stevigheid?

Skooty
15-12-2004, 12:23
geen flauw idee hoe je de wielen verder naar binnen moet krijgen, maar dit staat wel errug gaaf!
Heb je toevallig nog meer foto's vanaf de zijkant? (waar de hele auto op staat)
Ben zelf ook op zoek naar andere velgen en Wolfrace is 1 van de kanshebbers ;)

polopower
15-12-2004, 13:55
als je me helpt herinneren wil ik binnenkort nog wel even wat foto's maken. Bij ons huis is het qua ruimte lastig fotograferen. Mocht je wolfrace zoeken, je weet waar ze nu te koop zijn. ;) Heb zelfs nog wel een setje banden slingeren.

Tommy
15-12-2004, 14:08
Staat goed Alfred... denk dat je de optie "dieper in de kassen" maar beter uit je hoofd kunt zetten... teveel moeite voor te weinig resultaat denk ik. En daarnaast, je mag er zo mee rijden, dus waarom ook niet. schroefsetje er nog ff bij.... et voila! :p

mooie velgs!

(als je ze kwijt wil, incl de banden.... heb wel interesse als het bedrag binnen budget ligt.)

polopower
15-12-2004, 14:47
de 8 jotters doe ik niet weg, want die vind je niet snel 'in het wild'

De reden waarom ik ze dieper in de kast wil hebben is puur voor het oog. Het loopvlak steek een klein beetje mm of 4 à 5 uit de wangen nog veel meer maar zo is er mee te rijden. Bij extra verlaging verder dan de huidige 6cm betwijfel ik dat.

Tommy
15-12-2004, 15:09
tuurlijk wel... als het maar lekker stug is... :cool: :D

Skooty
15-12-2004, 15:29
Zal s kijken of ik je geheugen op peil kan houden :p
Surhuisterveen is hier ook nog redelijk in de buurt.. scheelt ook weer. Hier op t forum is ook nog een set 6j Wolfrace te koop (Marcski), die zijn 14 inch. Wat zijn deze (en die 7j) dan eigenlijk? 13 of 14?

Christiaan
15-12-2004, 15:32
Ziet er goed uit!!

polopower
15-12-2004, 15:33
de 5J en 7J zijn 13". Ik heb ook zulke wolfraces als Marc gehad maar die hebben bolle spaken. 13" heeft meer een kom-vorm en heeft holle spaken.

Tommy
15-12-2004, 16:38
En dat setje 14 inch is weer wat ik je laatst aanbood. Heb ik weer van Alfred overgenomen.

polopower
15-12-2004, 16:50
It's a small world afterall....... :tongue:

richard-polo
30-12-2004, 15:14
ganz geile wielen zeg..
die staan je polo goed.

arnus71
30-12-2004, 16:06
Dan ben ik de enige die vind dat het niet staat - maar ik vind ultra brede velgen op kleine VW's niet zowiezo niet mooi. Totaal uit verhouding... maar da's maar mijn mening natuurlijk :rolleyes:

Tommy
30-12-2004, 19:38
respect ;)

polopower
30-12-2004, 19:43
Dan ben ik de enige die vind dat het niet staat - maar ik vind ultra brede velgen op kleine VW's niet zowiezo niet mooi. Totaal uit verhouding... maar da's maar mijn mening natuurlijk :rolleyes:

Elke mening geldt toch? en ik begrijp wat je bedoelt. Ik vindt brede velgen wel ok, maar dan moeten ze wel ietwat naar binnen staan en daar ben ik nog op aan het broeden. Ik loop er serieus over na te denken mijn achteras te versmallen.

Nu ben ik wel tevreden maar het lijkt niet uit elk perspectief even fijn...