View Full Version : Mistlamp
Philleuh
03-02-2010, 20:41
Iemand enig idee hoe ik zulk mistlicht moet aansluiten op me originele schakelaar?
Op het eerste zicht is er geen + of - draad aan men mistlicht denk ik zie maar 1 draad kan dat?
http://img717.imageshack.us/img717/2729/dyn006original567425jpe.jpg (http://img717.imageshack.us/i/dyn006original567425jpe.jpg/)
iemand raad?
golf mkII 16v
04-02-2010, 18:25
Die ene draad is de plus
De auto is dan[bumper] de massa
Philleuh
04-02-2010, 19:21
Die ene draad is de plus
De auto is dan[bumper] de massa
zit maar 1 draad
en bumper is plastiek dus geen massa?
golf mkII 16v
04-02-2010, 22:33
Binnenbalk is van ijzer en zit met bouten aan de auto vast
Philleuh
05-02-2010, 07:19
ja maar aan het mistlamp zit maar 1 draad :confused:
en de bout steekt enkel door de plastiek van de bumper want die is wel lekker stevig
dan trek je die mistlamp open en maak je er zelf n massa draadje aan, is de kunst niet lijkt me.
andere vraag: hoezo is het kewl om zo'n enkel mislampje op je ride monteren? Vergis je niet, ik heb ook al zo'n lampie liggen ervoor (hella rallye 3000, miss net n tikkie te groot :P ) maar vroeg me af wat de achterliggende gedachte is.
Philleuh
05-02-2010, 10:33
dan trek je die mistlamp open en maak je er zelf n massa draadje aan, is de kunst niet lijkt me.
andere vraag: hoezo is het kewl om zo'n enkel mislampje op je ride monteren? Vergis je niet, ik heb ook al zo'n lampie liggen ervoor (hella rallye 3000, miss net n tikkie te groot :P ) maar vroeg me af wat de achterliggende gedachte is.
het is vooral tegen de mist :D en beetje voor de retro look
welke bedrading gebruik ik best? heb nog wat speakerdraad maar kan me wel voorstellen dat die niet goed is
En waar moet ik die bedrading dan aansluiten? gewoon zelf een schakkelaartje voorzien of kan ik het aansluiten op me origineel knoppie? en waar liggen die bedrading dan van het originele?
golf mkII 16v
05-02-2010, 23:16
De draden liggen onder het koelvloeistoftankje[1 witte stekker]
zat er zelf ook al naar te zoeken. maar hier moet je dus zelf nog een stukje bedrading trekken van je kvs tank naar de bumper?
o ja, en speakerdraad is een ruim begrip, sommige zouden inderdaad onvoldoende zijn, maar als je een beetje behoorlijke draad hebt moet het wel kunnen, zorg gewoon dat alles goed geisoleerd ligt.
Philleuh
06-02-2010, 07:47
Bedankt heren
Philleuh
08-02-2010, 14:29
Nog klein extra vraagje.
Waar moet ik binnenin de mistlamp de massa aansluiten?
aan de massa van het lampje dat erinsteekt.
maar waarschijnlijk ligt er al een verbinding naar de behuizing zelf en hoef alleen de behuizing nog contact te maken met je bumperbalk.
maak anders ff een foto van het binnenwerk van de lamp.
Philleuh
08-02-2010, 18:09
aan de massa van het lampje dat erinsteekt.
maar waarschijnlijk ligt er al een verbinding naar de behuizing zelf en hoef alleen de behuizing nog contact te maken met je bumperbalk.
maak anders ff een foto van het binnenwerk van de lamp.
Het had op een wagen van een vriend gewerkt dus zal er wel een massa zijn.
Gewoon draad vanaf de bout tot de bumper is genoeg dan. Morgen of woensdag eens naar kijken dan om hem aan te sluiten.
golf mkII 16v
08-02-2010, 18:56
:thumbup:
De lamp contact laten maken met de binnenbalk van de bumper
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.