PDA

View Full Version : Buitengewone vriendelijke advertentie Haha!!

gti-er
04-02-2010, 12:10
http://link.marktplaats.nl/297234577

Lees het laatste gedeelte maar!!! :D :D

martinus83
04-02-2010, 12:19
haha wat een figuur, jammer dat er geen telefoon nummer bij staat, anders had ik hem om zijn uiterste prijs gevraagd

Zollie
04-02-2010, 12:20
ik vind m mooi, en ik snap zn frustratie wel, als je eens meemaakt wat een onnozelaars er vaak reageren op je advertenties... met achterlijke prijsvoorstellen of vragen die of al in de ad staan, of die je niet eens snapt door het taalgebruik...

:D:D

Typ 81
04-02-2010, 12:23
Ergens begrijp ik die ergernissen op MP wel, maar omdat nou allemaal in je advertentie te zetten?

martinus83
04-02-2010, 12:26
Ik kan er ook goed inkomen. Maar zo verpest je wel je advertentie.
Wel een mooie scirocco op die foto's.

SubdubberGT
04-02-2010, 12:35
Ben benieuwd hoeveel reactie's deze kansloze knakker al heeft gehad..

MartinGT
04-02-2010, 12:51
+1 Voor de advertentie :D

Zou het persoonlijk ook niet zo doen maar snap de frustratie, rocco's trekken nogal eens ''petjes'' aan zonder geld die reageren met de meest waanzinnige voorstellen.

marcel #2
04-02-2010, 12:52
Beetje lomp gebracht maar dit lokt wel reacties uit

Bij het bieden is weer een sukkeltje bezig :shake:

Richard
04-02-2010, 12:54
Ben benieuwd hoeveel reactie's deze kansloze knakker al heeft gehad..

kansloos? kerel is een held

Arne
04-02-2010, 12:56
Ik vind t een idioot. Net of je zo je auto wel verkoopt. Je kan t ook normaal brengen.

Gertjan
04-02-2010, 12:56
Prachtige advertentie, en ook leuke Scirocco's :D

1982kameiX1
04-02-2010, 13:01
Net of je zo je auto wel verkoopt.

nou, die GT2 is anders aardig mooi, die krijgt hij voor 2250 wel weg. als ik de
polo niet had was ik gaan kijken. (wat een kut-argument is dat, maar ik laat hem toch staan :D )

Richard
04-02-2010, 13:15
Ik vind t een idioot. Net of je zo je auto wel verkoopt. Je kan t ook normaal brengen.

hoezo hij vermeld tenminste waar het op staat.. was ik op zoek naar een rocco dan zou ik bij zo iemand wel de auto kopen... je weet waar je aan toe bent.

Arne
04-02-2010, 13:18
Je kan t ook anders melden, ipv 2 pagina's vol te tikken. Erg kinderachtig imo.

Richard
04-02-2010, 13:20
komt misschien omdat ik ook via MP veel verkoop... heb dezelfde denkbeelden als deze kerel...

martiepartie
04-02-2010, 13:20
Een behoorlijk gefrustreerd zelfingenomen mannetje zo te lezen.

Ik zou denk ik toch voor een KUDT Rano of Opel gaan :D

PimVW
04-02-2010, 13:43
Hahaha die is de reacties vd MP personen ook beu!

breadfan83
04-02-2010, 14:08
Heb hem eens gevraagd hoe die harde stukjes aan het uiteinde van je schoenveter heten. Kon het in de advertentie namelijk nergens terug vinden. ;)

Het antwoord is trouwens: nestel. :D

laskoning
04-02-2010, 16:10
Geweldige advertentie!!!
Ik snap het goed.
Altijd maar die vraag wat is de uiterste prijs en dan toch nog minder bieden.
Heb zelf eens een polo te koop gehad, de "potentiele" koper vraagt naar de uiterste prijs die ik dus zeg. Ik vroeg als uiterste prijs 5500€, wat doet hij? Hij bied 5499€.
Die heeft dus weer een uur terug naar huis kunnen rijden.

Jan-Jelle
04-02-2010, 16:33
Geweldige advertentie!!!
Ik snap het goed.
Altijd maar die vraag wat is de uiterste prijs en dan toch nog minder bieden.
Heb zelf eens een polo te koop gehad, de "potentiele" koper vraagt naar de uiterste prijs die ik dus zeg. Ik vroeg als uiterste prijs 5500€, wat doet hij? Hij bied 5499€.
Die heeft dus weer een uur terug naar huis kunnen rijden.

lijkt me beetje sterk verhaal....

martinus83
04-02-2010, 16:38
Die jongen had maar 5500 euro bij en wilde waarschijnlijk nog een euroknaller halen bij de mac :D

T.C.Z.L
04-02-2010, 16:58
- nee ik wil niet ruilen tegen kut Opels, Renault of wat dan ook. Ik heb genoeg auto's ik wil er vanaf.
- Als er staat VASTE PRIJS, waarom zou je dan in hemelsnaam gaan bieden ??? Mmdat je geen geld hebt en voor een paar euries toch in een leuke auto wil rijden. Als geen geld hebt en eigenlijk ook geen smaak koop dan zo'n kut Opel.
- Maar vraag me A.U.B NIET wat mijn uiterste prijs is, dus voor die pesonen doe de nationale IQ test en bevestig wat je adoptie ouders, die je in het asiel hebben opgehaald, gelijk al wisten......

Hoeveel mensen met een Opel zouden hem al hebben gemaild? :rolleyes:
Wat een advertentie :screwy:

Gijs
04-02-2010, 17:10
Hahaha lache! :D Ik begrijp die gast goed, wat een hoop kutd volk hangt er op marktplaats rond :shake:

Split52
04-02-2010, 17:36
Als ik ergens vaste prijs bij heb staan dan is mijn vaste reaktie bij een bod:

Bedankt voor uw bod, als u de betekenis van 'vaste prijs' heeft achterhaald mag u mij graag weer mailen.

Werkt altijd erg goed.

SubdubberGT
04-02-2010, 17:44
:rolleyes:

Nol
04-02-2010, 18:00

x2!!! :thumbup:

En mooie rocco's :D

Der Einzer
04-02-2010, 18:08
haha duidelijke taal :)

HannoverEdition
04-02-2010, 18:27
x2!!! :thumbup:

En mooie rocco's :D

en 3x :thumbup:
ik zeg iedereen de tekst ''knippen & plakken'' in zijn of haar advertentie :D

net als Der Einzer zegt: Duidelijke taal! ;)

SHReK
04-02-2010, 18:45
hoezo hij vermeld tenminste waar het op staat.. was ik op zoek naar een rocco dan zou ik bij zo iemand wel de auto kopen... je weet waar je aan toe bent.

Das geen onnozele piet praat!
gewoon..
BAHM!!!!Je kunt de groeten krijgen kut!!!

ja hij heeft geen geheimen meer!!!

breadfan83
04-02-2010, 19:00
en 3x :thumbup:
ik zeg iedereen de tekst ''knippen & plakken'' in zijn of haar advertentie :D

net als Der Einzer zegt: Duidelijke taal! ;)

Koeienpoep!

De vraagprijs, als die er überhaupt al bij staat, heeft zoals die aanbieders op marktplaats dat zo duur noemen, een ingecalculeerde hufter-pingel-marge.

Met andere woorden, de genoemde vraagprijs is minimaal twee maal zo hoog als het bedrag waar ze minstens net zo tevreden mee zouden zijn.

Ik weet niet hoe het met de rest van Nederland zit, maar ik heb het geld hier niet liggen om de openhaard mee aan te maken, dus als ik ergens wat kan besparen door te vragen wat de uiterste prijs is, doe ik dat.

Als die knakker er 5500 euro voor vraagt, en ik kan die kist voor 5000 euro meenemen, heb ik mooi 500 euro gespaard. Schroefsetje en een paar wielen met evt nieuwe banden er op dus!

Pingelen is heus geen schande. Ik zou me meer schamen als ik achteraf zou horen dat ik de spullen ook voor de helft had kunnen hebben.

breadfan83
04-02-2010, 19:02
Als ik ergens vaste prijs bij heb staan dan is mijn vaste reaktie bij een bod:

Bedankt voor uw bod, als u de betekenis van 'vaste prijs' heeft achterhaald mag u mij graag weer mailen.

Werkt altijd erg goed.

Waarom laat je mensen dan bieden, als je een vaste prijs hebt? Gewoon de handel aan de eerste meegeven die met de centen voor de deur staat.

Sponze®
04-02-2010, 19:18
Wehhehe... Kan er wel om lachen...

Man met humor

ben zine
04-02-2010, 19:32
Pingelen is heus geen schande. Ik zou me meer schamen als ik achteraf zou horen dat ik de spullen ook voor de helft had kunnen hebben.

Ah ben jij dat ? "Menier, iek heb ien vraag, wat iesj absoluut laagsjte prais?"

Turbo-Variant
04-02-2010, 19:41
Koeienpoep!

Als die knakker er 5500 euro voor vraagt, en ik kan die kist voor 5000 euro meenemen, heb ik mooi 500 euro gespaard. Schroefsetje en een paar wielen met evt nieuwe banden er op dus!

Dan moet je toch héél hard pingelen op die schroefset, velgen en bandjes, wil je voor 500 euro klaar zijn. :rolleyes:

monark
04-02-2010, 19:50
hij heeft gelijk al komt het een beetje raar over :thumbup:

obimaster
04-02-2010, 20:07
ik sluit me bij broodfan aan, niet iedereen heeft geld op overschot,

die gast is bezig over dat ze met nosens biedingen kopen, dus wat betekent, gebrek hebben aan respect voor zijn auto, maar hij moet zelf ook nog veel leren zo te zien

zelf een snotneus als ik van 21 weet op dat vlak wel beter

ik weet dat er veel onozele mensen rondlopen op de wereld, maar probeer u daar toch maar zo weinig mogelijk van aan te trekken

grtjs

sjampoo
04-02-2010, 20:33
held, al vind ik dat 'kut opel' niet echt nodig: De rest van de adv. is best netjes: gewoon geen onzin. Klaar.

Ochja: vraagprijs en uiterste prijs: Het is maar net wie wat verkoopt en wat ie er voor over heeft. Meneer is redelijk duidelijk, en ik begrijp m volkomen. Als je een ooit een auto verkocht hebt op marktplaats,.. of in iedergeval een advertentie hebt geplaatst.. dan weet je precies welke mensen je niet blij van wordt.

Bellen na 18:00u bijvoorbeeld, betekend dat je tijdens kantoor uren je mobiel UIT moet zetten, en als je tegen 0:00u gaat slapen: idem.
Ook direct meenemen tegen bodemprijs,want nu auto nodig op je voicemail,.. Als je binnen 5 minuten terug belt, hoeft ie al niet meer.. jeah right

laskoning
04-02-2010, 20:43

Juist die ja!

laskoning
04-02-2010, 20:52
lijkt me beetje sterk verhaal....

Is waar gebeurd, heb alleen de korte versie verteld.
Maar oke ik zal nog een stukje vertellen.
De "koper" komt met 3 man sterk aan de deur staan, dan beginnen ze met 3en een speurtocht naar een krasje wat werkelijk niet te vinden was. Na een 3 kwartier moest hij het even aan de baas gaan vragen of het toch iets was, dus toen kwam moeders in burka uit de auto gestapt om ook nog even te komen controleren.
De polo was zo goed als nieuw nooit schade of iets dergelijks gehad. Maar na lang zoeken zagen ze toch dat er een kompleet nieuwe neus aan was gezet. Dan toch de uiterste prijs vragen en daarna dood leuk 1 euro minder bieden. Ja dat laat je hem bij mij dus gewoon staan, normaal laat je een koper op 1 euro niet gaan maar zo iemand wel.

Chriskee.
04-02-2010, 20:59
Normale mensen nemen die ene euro wel voor lief, als ze kwaliteit kopen..
Zulke mensen nie..

breadfan83
04-02-2010, 21:07

Zal je m'n rekeningnummer wel effe PB-en, je hebt blijkbaar centen zat!

De vraagprijzen op marktplaats.nl hebben voor vrijwel 99% een marge ingecalculeerd om spotbiedingen te voorkomen. Ergens tussen de vraagprijs en het openingsbod ligt meestal een reële prijs, die voor kopende en verkopende partij goed zijn.

Dan moet je toch héél hard pingelen op die schroefset, velgen en bandjes, wil je voor 500 euro klaar zijn. :rolleyes:

200 voor een schroefset, 200 voor een setje banden van bandenmarkt.nl, en nog 100 euro over voor een setje velgen. Heb al aardig wat leuke velgen hier in de kelder liggen, sommige gratis, sommige 50 euro, daarom niet minder leuk. ;)

bluebastard
04-02-2010, 21:53
Sorry hoor maar de opzet van deze advertentie zegt mij meer over de persoon die het spul aanbiedt dan de eventuele mensen die erop reageren.

Dat eeuwige kortzichtige gezwam over opels, renault's enz.... :screwy:

Gertjan
04-02-2010, 22:30
Precies, iedereen weet toch gewoon dat het kut auto's zijn ;)

Der Einzer
04-02-2010, 22:41
Dat eeuwige kortzichtige gezwam over opels, renault's enz.... :screwy:

:clap:

Split52
04-02-2010, 22:53
Waarom laat je mensen dan bieden, als je een vaste prijs hebt? Gewoon de handel aan de eerste meegeven die met de centen voor de deur staat.

Op een of andere manier is het handig dat mensen contact met je op kunnen nemen als je iets tekoop hebt...weet ook niet waarom maar dat schijnt zo. Meestal gaat dat per mail omdat bellen in deze contactgestoorde internet wereld steeds enger lijkt te worden.
Dan krijg je vaak van die mailtjes als. " 25 euro haal ik hem op" terwijl ik er bij heb staan 75 euro vaste prijs.

En ohja en ik ben een fries dus dan flikker je het liever in de container dan er een mafkees blij mee te maken die er geen cent voor over heeft. ;)

breadfan83
04-02-2010, 22:57
Op een of andere manier is het handig dat mensen contact met je op kunnen nemen als je iets tekoop hebt...weet ook niet waarom maar dat schijnt zo. Meestal gaat dat per mail omdat bellen in deze contactgestoorde internet wereld steeds enger lijkt te worden.
Dan krijg je vaak van die mailtjes als. " 25 euro haal ik hem op" terwijl ik er bij heb staan 75 euro vaste prijs.

Ok, dan ben jij één van de weinige MP-ers waarbij de vaste prijs dan ook echt vast is, respect. ;)

gti-er
04-02-2010, 23:22
ok!! Wie heeft er hier vandaan 1700,01 geboden! :D

RubenD
04-02-2010, 23:34
Mja, en dat hoort ook bij iedereen zo te zijn? Alleen omdat die achterlijke donders het fenomeen "vast" niet kunnen bevatten blijven ze onderbieden.

Om diezelfde personen dan "te slim af te zijn" verhoogt iedereen zijn ingegeven vraagprijs met minimaal 40%. Feit blijft dat het systeem in de basis goed is, maar dat het systeem, door eerder aangehaalde levensvormen, voor de serieuze kopers en verkopers onder ons verziekt is.

Wat dat aangaat werkt Ebay stukken beter. Je bied mee tot de prijs die je er voor over hebt als er iemand anders dan zo simpel is om 90% van de nieuwprijs of meer als de nieuwprijs te betalen/bieden moet hij dat weten. Alles komt ooit wel weer eens voorbij, dan grijp ik dan mijn kans wel.

breadfan83
04-02-2010, 23:37
Is ook de reden waarom ik nooit iets verkoop op Marktplaats. Ik kom er enkel om te kopen, en dan pingel ik ook alsof mijn leven er van afhangt.

Reden: ik heb de spullen die ik koop meestal niet nodig, of al vaak dubbel. Als ik iets leuks zie, kijk ik of ik het kan krijgen voor die prijs. Als dat zo is, koop ik 't en leg ik 't weg voor later. Lukt 't niet, no problem!

Als ik wil verkopen kom ik wel hier... bij de "liefhebbers die de prijs wel kennen". ;)

RubenD
04-02-2010, 23:45
Inderdaad, dan heb je dat gedonder niet.

Jel Golf 2 GTI
05-02-2010, 00:08
Hij heeft nog eens update gedaan.

Eindjes aan de veters zijn veterknopjes :D loooooooool

bluebastard
05-02-2010, 00:17

Ook weer zo'n lekker volwassen antwoord. :rolleyes:

Lekker op je 22ste meehobbelen op de "ik rij vw dus haat opel hype"

:thumbup:

chrisjuh
05-02-2010, 00:22
Ook weer zo'n lekker volwassen antwoord. :rolleyes:

Lekker op je 22ste meehobbelen op de "ik rij vw dus haat opel hype"

Ach ik ken er zat van 40+ die ook zo denken... :rolleyes: Da's allang geen hype meer..

geezer
05-02-2010, 07:45
ok!! Wie heeft er hier vandaan 1700,01 geboden! :D

Ik, omdat ik wél Opel rij :tongue:

Misha
05-02-2010, 08:50
Ik vraag me dan altijd af.. als 75 je vaste prijs is, waarom vraag je dan geen 100 euro

sjampoo
05-02-2010, 10:12
Ik vraag me dan altijd af.. als 75 je vaste prijs is, waarom vraag je dan geen 100 euro

Omdat je geen zin hebt om iets aan Breadvan te verkopen: die heeft t toch niet nodig, of dubbel. :screwy:

elvis
05-02-2010, 10:27
Geweldige advertentie :D

martinus83
05-02-2010, 12:06

:iamwithst

martiepartie
05-02-2010, 12:19
Waarom? Als ik van tevoren aangeef dat het een vaste prijs is weet je toch waar je aan toe bent?

Als ik dat er niet bij zet, ga ik er zelf van uit dat er nog wel 10% van de prijs af kan als iemand wil afdingen.

Misha
05-02-2010, 12:26
Ja daarom juist.. komt er een sufferd die 100 euro heeft heb je er 25 verdient zo niet heb je alsnog de 75 euro die je wil en de koper heeft er wat afgelult dus die gaat ook met een goed gevoel naar huis. Iedereen blij, plus je hebt niet van die gasten die beneden een 'vaste prijs' gaan bieden, want dat is schijnbaar de irritatie-factor..

hajee
05-02-2010, 12:39
afgezien van dat "kutopel" een pleonasme is....;)
heeft hij verder geheel gelijk...
topadvertentie..
:)

breadfan83
05-02-2010, 21:28
Ja daarom juist.. komt er een sufferd die 100 euro heeft heb je er 25 verdient zo niet heb je alsnog de 75 euro die je wil en de koper heeft er wat afgelult dus die gaat ook met een goed gevoel naar huis. Iedereen blij, plus je hebt niet van die gasten die beneden een 'vaste prijs' gaan bieden, want dat is schijnbaar de irritatie-factor..

Precies.

En omdat je niet de enige bent die zo denkt, pingel ik dus ook bij de vaste prijzen op MP af, en tot nu toe met behoorlijk succes.

Als ik telkens bot zou vangen, zou ik het vroeg of laat wel afleren. Maar als ik, zoals nu het geval is, keer op keer weer met de kleinste moeite zo'n 25% of meer van de prijs af krijg, zou ik gek zijn als ik het niet deed.

Prima als er eerlijke en duidelijke mensen op MP zijn, maar dat van "een beter milieu begint bij jezelf" werkt niet op Marktplaats. Het enige dat je daarmee bereikt is dat je met je zooi blijft zitten, of te veel betaalt voor de rommel van anderen. ;)

stufenheckfahrer
05-02-2010, 21:41
Is er dan niemand die het plaatje compleet ziet?

Deze gast is zo'n liefhebber dat hij eigenlijk niet van z'n auto's afwil, vandaar z'n zeikverhaal.
Daar kun je ook respect voor hebben :screwy:

Richard
05-02-2010, 21:45
afgezien van dat "kutopel" een pleonasme is....;)
heeft hij verder geheel gelijk...
topadvertentie..
:)

richard-polo
06-02-2010, 10:05
:screwy: :rolleyes:

schweinhund
06-02-2010, 11:36
Klasse advertentie! :thumbup:

d-ick
06-02-2010, 17:43
Hij heeft een update geplaatst van 6 februari :D :D .wel even opletten hij heeft 2 advertenties met dezelfde tekst maar 1 met een update

d-ick
06-02-2010, 17:46
Om even een update te geven 6 Feb 2010:

Dit is het niveau van Marktplaats:

Geachte Arjan,

jij bent echt een homo met je ****** advertentie.

Gr

Deze reactie is afkomstig van;
gezichtwasser@live.nl
Naam: gezichtwasser

Uiteraard is iedereen weer vrij om te reageren hierop. Wederom moet je altijd weer even afwachten want het kan zomaar zijn dat zo'n persoon even wat tijd nodig heeft om na zo'n fraai stukje grammatica een week bij te komen. Zelf denk ik dat deze persoon iets te weinig aan de tiet heeft gezeten, maar wie zal het zeggen....

:woowoo: :D

bluebastard
06-02-2010, 20:10

:iamwithst

Want hoe f**king irritant is het niet dat als je een vaste prijs hebt afgesproken en diegene gaat bij het ophalen nog effe lekker proberen af te dingen...... :puke:

Domi
06-02-2010, 20:30
Geweldige advertentie,s :thumbup:

sixpack
09-02-2010, 21:59
het wordt nog mooier !

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto.marktplaats.nl/volkswagen/297234577-scirocco-1800-gt-2-91-in-goede-staat.html%3Fxref%3D1

hij zet al zijn ontvangen berichten onder zijn advertentie !
geweldige stumperts zijn dr bij
:D

breadfan83
09-02-2010, 22:05
Die gast heeft als kind volgens mij te weinig aandacht en te weinig slaag gehad. :srewy:

Misha
09-02-2010, 22:17
Wat een verhaal, int begin kon ik er wel om lachen en vond ik 't best een prima advertentie maar nu slaat hij echt door..

martiepartie
09-02-2010, 22:18
vond het eerste verhaal al triest, maar dit is echt een gevaar voor de samenleving :D

Duurt niet lang meer en dan blaast hij zichzelf en zijn rocco's op midden op het marktplein van Deventer..

breadfan83
09-02-2010, 22:18
Jezus.. wat een verhaal, int begin kon ik er wel om lachen en vond ik 't best een prima advertentie maar nu slaat hij een beetje door..

En dan heeft ie het antwoord op mijn vraag over die harde stukjes aan het einde van een schoenveter ook nog fout...

marcel #2
09-02-2010, 22:19
hehe te mooi :D

maar de auto's raakt hij nooit kwijt

sixpack
09-02-2010, 22:30
Geweldig, hij heeft 100% gelijk :cool:

MartinGT
09-02-2010, 22:37
Hij genereert in ieder geval voldoende traffic op zijn advertentie, maar die auto's gaat hij zo niet kwijtraken zo, goed bezig dus. :D

chrisjuh
10-02-2010, 00:36
Ge-ni-aal!!
Het wordt wel steeds stiller met achterstandsbuurtreacties dat vindt ik dan wel weer jammer... :)

breadfan83
10-02-2010, 00:47
Nja, als die gast bezig is met een missie om de sfeer op marktplaats te verbeteren loopt ie met oogkleppen op volle vaart de verkeerde kant uit te stampen.

Denk niet dat marktplaats zo gezellig is als iedereen zijn instelling heeft.

Het is normaal dat er gehandeld en gepingeld wordt op een marktplaats, ook als die online is. Zo vaak verkoop je je auto niet als particulier zijnde, dus neem gewoon die ene keer de reacties op de koop toe.
Kun je dat niet, pak dan je auto bij elkaar, rij hem naar een handelaar of dealer, en kijk wat je er daar voor terug krijgt.

Het bedrag dat je bij de handelaar voor je auto krijgt is niet hoog genoeg, maar als we dan het werk van die handelaar moeten overnemen, om zo evt meer voor de auto te vangen, en die vervelende koopjesjagers moeten afhandelen, lopen we ook te mekkeren.

Het is het een of het ander. Je kunt niet verlangen maximaal voor je auto te vangen, en er minimaal moeite voor te doen.

martiepartie
10-02-2010, 08:21
Het is normaal dat er gehandeld en gepingeld wordt op een marktplaats, ook als die online is.

:thumbup: Een waarheid als een koe. Eén van de beste opmerkingen tot nu toe over het hele markplaats/handelaren/oplichters debat van afgelopen maanden :D

MickaD
10-02-2010, 13:21
Haha Geweldig stukje, zelf ook vaak ergenissen van lomp gedrag op MP!

Keep Ya Head Up :thumbup:

Richard
10-02-2010, 13:31
Geweldig, hij heeft 100% gelijk :cool:

geniaal.. met zo'n gast kan ik wel een biertje drinken..

sixpack
10-02-2010, 17:22
Nja, als die gast bezig is met een missie om de sfeer op marktplaats te verbeteren loopt ie met oogkleppen op volle vaart de verkeerde kant uit te stampen.

Denk niet dat marktplaats zo gezellig is als iedereen zijn instelling heeft.

Het is normaal dat er gehandeld en gepingeld wordt op een marktplaats, ook als die online is. Zo vaak verkoop je je auto niet als particulier zijnde, dus neem gewoon die ene keer de reacties op de koop toe.
Kun je dat niet, pak dan je auto bij elkaar, rij hem naar een handelaar of dealer, en kijk wat je er daar voor terug krijgt.

Het bedrag dat je bij de handelaar voor je auto krijgt is niet hoog genoeg, maar als we dan het werk van die handelaar moeten overnemen, om zo evt meer voor de auto te vangen, en die vervelende koopjesjagers moeten afhandelen, lopen we ook te mekkeren.

Het is het een of het ander. Je kunt niet verlangen maximaal voor je auto te vangen, en er minimaal moeite voor te doen.

Niet mee eens ...

jij wilt toch ook normaal behandeld worden als je iets wilt verkopen?
tuurlijk kan er gepraat worden over de prijs, maar dat klinkt heel anders als:

" HAHAHA zoveel ? ik geef je 20,- voor die golf 3 "

(vaak nog met 20 spelfoeten ind ie zin ook nog ;) )

Ik weet niet hoeveel tijd jij overhebt voor zulke maloten op MP
maar ik ben dr gauw klaar mee, van het onzinning bieden/reacties geven op MP is nog geen velg bij mij gaan blinken ! ;)

breadfan83
10-02-2010, 17:29
Niet mee eens ...

jij wilt toch ook normaal behandeld worden als je iets wilt verkopen?
tuurlijk kan er gepraat worden over de prijs, maar dat klinkt heel anders als:

" HAHAHA zoveel ? ik geef je 20,- voor die golf 3 "

(vaak nog met 20 spelfoeten ind ie zin ook nog ;) )

Ik weet niet hoeveel tijd jij overhebt voor zulke maloten op MP
maar ik ben dr gauw klaar mee, van het onzinning bieden/reacties geven op MP is nog geen velg bij mij gaan blinken ! ;)

Dan breng je je auto toch gewoon naar een handelaar of exporteur. Krijg je er een paar honderd of duizend euro minder voor, maar je hebt ook dat gezeur niet, en bent er in een paar minuten vanaf.

Dat er af en toe wat botte boeren tussen zitten, wil ik best toegeven. Maar die rotte appels, te hoge en te lage prijzen, grote mondjes en spelfouten zitten aan beide kanten. Zowel de kopers als de verkopers op Marktplaats kunnen er wat van.

Als je daar niet mee kunt leven, hoef je je spullen niet op marktplaats te (ver)kopen. Als je daar wel mee kunt leven, kun je meer verdienen dan je bij een handelaar ervoor krijgt, en spullen goedkoper krijgen dan waar dan ook. ;)

Ieder voordeel heb z'n nadeel.

monark
10-02-2010, 17:42
ik begrijp het wel alleen het komt zo bot over,
ik heb zelf nu een zet velgen verkocht(al 3x) maar worden nooit opgehaald,je zou van sommige mensen ook een punthoofd krijgen want je blijft er wel voor thuis.

gr pieter.

bivw 16vg60
10-02-2010, 20:02
geniaal.. met zo'n gast kan ik wel een biertje drinken..

huh 1tje een heel krat denk :D
ik heb nu ook allemaal vd schrapers die denken dat ik in de schuldsanering zit
ikki wille betallie 2 knaak 50 dan jij geleik die geld in zak
stelletje :spankit: bah :mad:

Martyn
10-02-2010, 21:08
huh 1tje een heel krat denk :D
ik heb nu ook allemaal vd schrapers die denken dat ik in de schuldsanering zit
ikki wille betallie 2 knaak 50 dan jij geleik die geld in zak
stelletje :spankit: bah :mad:

ow k*t wou eigenlijk 50 euro bieden voor je rallye en gelijk ophalen :D

echt geweldig die advertentie !

VW_Mannetje
10-02-2010, 21:14
Dat je de reacties van mensen zat bent op marktplaats...ok... is 1 ding simpel, zet je je advertentie op 1 van de ander 38485748930290348 verkoopsites.

Die gast is wel een beetje aan het aandacht vragen, denk dat 9 vd 10 reacties van mensen verzonnen zijn door hem zelf.
Sta je toch voor lul...

Hennuh
10-02-2010, 22:12
Hilarisch!!!

martinus83
11-02-2010, 12:16
marktplaats verwijderd tevergeefs zijn advertenties. Dhr Arjan uit Deventer maakt de nodige euros over en zet gewoon weer een nieuwe advertentie.
Natuurlijk willen we met zn allen wel mee kunnen genieten met al dit gebazel.
Jammer als deze moeite voorgoed verwijderd wordt en niet meer nagelezen kan worden.

Daarom:

BeschrijvingOver de 13.000 bezoekers daar moet je toch meer mee kunnen doen dan bij deze:

http://arjan-anno-2010.hyves.nl/

Mocht Marktplaats deze advertentie verwijderen dan staat hij daar in iedergeval ook :-)

Beschrijving
Scirocco type 2 GT 2 1800 cc inj.

Bjr'91

A.p.k Feb 2010
Km +/- 210.000
Luxe uitvoering.
Auto loopt goed , rijd goed. Netjes van binnen en buiten.

Vaste prijs € 2000,-

Auto's gaat weg wegens ( helaas) stoppen met de hobby.

Tevens te koop:

Diepzwarte VW Scirocco 1800 16V
1988
A.P.K
K.m +/- 250.000
Mooie 15 inch lichtmetalen velgen met brede glimrand
Pirelli's 195/50/15
RVS einddemper, zwaar geluid
Spliternieuwe spinnekop ( onderdeel injectie) t.w.v € 600,-
Geen deuken, roest of schade

Vaste prijs € 2250,-

VW Passat GT VR 6 variant 128 KW U9
Is verkocht

Een verlagings set is zo goed als nieuw voor de Passat en kost € 225 vaste prijs.

Extra info over de Scirocco's :

Voor de personen die echt interesse hebben en die niet op zoek zijn naar koopjes die alleen in NeverNever land voorkomen nog even het volgende:

Als jij een Zwarte 16V kan vinden die in een goede/redelijke staat is met een KR blok, onderhoudsboekjes, een respectable KM stand en een originele Hollander is( wat alleen iets uit maakt als je een "echte" verzamelaar bent en dan heeft het ook nut) voor die prijs waarvoor ik deze aanbied geef mij dan even een seintje want dan koop ik hem ongezien, snap je ??

De 16 V heeft dus zo'n 250.000 gelopen en loopt nog steeds perfect, vering is wat minder en het dakhemeltje is niet zo netjes. Doordat er een RVS uitlaat onder is gezet loopt hij zo af en toe tegen de schakel stang aan, simpel te verhelpen maar dan wel op een garagebrug.

Dus prijs is er dus ook naar !!! Als ik die "probleempjes " ga verhelpen gooi ik gewoon nog zo'n € 500 tot
€ 1000 bovenop de prijs, afhankelijk van het type schroefset.

Scirocco's zijn zeldzaam aan het worden en worden nu zo'n beetje voor een constante prijs op de markt gezet.
Dus deze prijzen zijn gewoon oke.
Koopjes vind je niet meer. Deze zijn mijn 13 en 14de Scirocco dus ik ben enigszins bekend met de auto's.

Als je interesse en geld hebt dan mag je een afspraak maken en ben je meer dan welkom.
Als je denkt; er gaat nog wel wat de prijs af omdat je goed bent in kleine onbenulligheden op te sporen bij auto's van dik 20 jaar jong dan maak ik geen afspraak met je.

Simpel verhaal verder.

Dan nog even dit:

- nee ik heb even geen foto's meer van de 16V omdat het kutweer is.

- nee de auto's hebben geen schade of deuken.

- ja ze rijden allebei goed.

- nee ik wil niet ruilen tegen kut Skoda's ( Met vriendelijke groet naar de jongens van Opel), Saab of wat dan ook. Ik heb genoeg auto's ik wil er vanaf.

- de GT 2 is Diamand zwart en de 16 V diepzwart, ze zijn dus allebei zwart maar dan een ander soort zwart.

- nee ik heb geen onderhoudsboekjes of mega bonnen waarop al het onderhoud te zien is. Ik heb ze voor de hobby dus ik verzamel auto's en geen bonnen. Het onderhoud gebeurt dus bij een goede kennis/ monteur die normale prijzen rekend waardoor het ook een leuke hobby is maar waar je geen bonnetje krijg maar dus wel regelmatig onderhoud.

- Als er staat VASTE PRIJS, waarom zou je dan in hemelsnaam gaan bieden ??? Mmdat je geen geld hebt en voor een paar euries toch in een leuke auto wil rijden. Als geen geld hebt en eigenlijk ook geen smaak koop dan zo'n kut Opel.

- de GT 2 is "mooier" en maar ook jonger dus ook weer logisch verhaal, de 16 V is een 16 V klaar.

Als je nu nog vragen hebt, vraag dan wat zinnigs zoals: wat is de grootste kever ter wereld of hoeveel water stroomt er per minuut van de Nigera watervallen ???????

Maar vraag me A.U.B NIET wat mijn uiterste prijs is, dus voor die pesonen doe de nationale IQ test en bevestig wat je adoptie ouders, die je in het asiel hebben opgehaald, gelijk al wisten......

Wil het adoptiekindje met het bod van € 707 719,00 a.u.b reageren, ik accepteer je bod maar je belt niet terug of heeft je doos nog geen telefoon aansluiting ??

Blijkbaar zijn er een aantal mensen een beetje op hun teentjes getrapt door mijn manier van adverteren. Aan de andere kant heb ik 10 X zoveel mailtjes gehad met complimenten over mijn advertentie.
Dus als die personen die hier niet tegen kunnen ook gelijk verdwijnen van Marktplaats en op de Sesamstraat website Pino gaan vervelen dan wordt verkopen ineens een stuk leuker.

Voor de persoon met de vraag: hoe heten de eindjes van schoenveters. Dat zijn veterknopjes of aglet of malie

Om even een update te geven 6 Feb 2010:

Dit is het niveau van Marktplaats:

Geachte Arjan,

jij bent echt een homo met je ****** advertentie.

Gr

Naam: gezichtwasser

Uiteraard is iedereen weer vrij om te reageren hierop. Wederom moet je altijd weer even afwachten want het kan zomaar zijn dat zo'n persoon even wat tijd nodig heeft om na zo'n fraai stukje grammatica een week bij te komen. Zelf denk ik dat deze persoon iets te weinig aan de tiet heeft gezeten, maar wie zal het zeggen....

Nog een reactie:

Hierbij bevestigen wij dat bieder ERWIN het bod van 707.719,00 euro op uw advertentie heeft verwijderd. Onderaan dit bericht staat een kopie van de advertentie.

Reden waarom de bieder het bod heeft verwijderd: U reageert niet (meer) op mijn bod.
Snap je gedachtengang maar vind het erg vervelend voor je dat je je zo druk maakt. Je moet wel erg geirriteerd en kwaad zijn wil je zoveel energie in een dergelijk verhaal stoppen. Wat het alleen maar erger maakt voor jezelf. Je schiet er echt helemaal, maar dan ook helemaal niks mee op. Afijn, de topics op de diverse auto fora over jou adv maken wel weer wat leuke reacties over jou los maar verder .. nutteloos, maar aan de andere kant begrijpelijk succes iig met wat dan ook..

Leuk dat mensen je helemaal lijken te kennen alsof ze d.m.v van pyschoanalyse de diepere betekenis van de advertentie willen doorgronden.
Deze persoon heeft dan nog het beste met me voor, gelukkig maar anders zou ik misschien mijn twee Scirocco met hun neusjes tgen elkaar zetten en ze overgieten met benzine en mijzelf en mijn dierbare auto's naar een betere wereld laten branden.....

Hey guys, effe kappen met die ongein en wat een debiel gelul hier over een advertentie. Ik heb geen issues met niemand niet, boeit me ook totaal niet, maar als je nooit je mond open doet over "iets" dan kun je net zo goed voorover gebukt door het leven gaan en een fles glijmiddel in je binnenzak dragen.

Dan zijn er ook nog de gelijkdenkende:

Geachte Arjan,

Respect voor je advertentie, lol,

Groeten Koen

Naam: KW

Geachte Arjan,

Ik heb echt in een scheur gelegen om je advertentie. Geweldig.
Afkraken die lui. Keep it up.

Jasper

Naam: Jasper

Geachte Arjan,

zonde dat je hobby moet stoppen maar daar mail ik niet voor.

Nee ik heb geen interesse in de scirocco,s vind het mooie auto hoor maar mijn hart lig bij BMW

Ik wilde u alleen even een compliment geven op uw advertentie +1 duidelijk en geen gezeur heb zelf wel wat ervaring op MP en ken het gezeur dus ik ga deze manier ook toepassen dank je wel voor deze manier van adverteren

verder hoop ik dat de auto,s bij een liefhebber terecht kommen want daar hebben deze auto namelijk recht op ..

mvg

Frans

Naam: Frans

Dit was het weer voor vandaag ik ga nog even wat bushokjes in elkaar beuken en misschien nog wat kippenhokjes plunderen..........

Update Maandag 8 Februari 2010:

Het is al wat stiller geworden, blijkbaar zijn er een paar instellingen eens goed gaan inventariseren en hebben er een paar van hun bed geligt. Voor die personen: Maak je niet druk we zullen goed voor je opblaasbare vriendin zorgen.

Beste Arjan,

Hierbij bevestigen wij dat bieder jan willem het bod van 2.200,00 euro op uw advertentie heeft verwijderd. Onderaan dit bericht staat een kopie van de advertentie.

Reden waarom de bieder het bod heeft verwijderd: Andere reden...
u bent echt een stumper,de zwaarste gek die ik in dit leven ben tegen gekomen. maar ik zal netjes zijn veel geluk met de verkoop haha

Mag ik er even aan toevoegen dat ik u nog nooit ben tegen gekomen. De meeste gekken schiet ik van mijn terrein af en als ik ze op straat tegen kom dan rij ik er vrolijk overheen. Dat is mijn bijdrage aan een leefbaar milieu, zeg maar.

Om deze iet wat negatieve reactie op te vrolijken is hier een reactie van de jongens van Renault:

Geachte Arjan,

Een geweldige advertentie haha.
op ons forum lachen wij ons een krul in onze lul TOP!
Ik weet niet of je ook serieus je auto wilt verkopen, maar leuk is hij wel!
maaruh, KUT Opel geef ik je gelijk in, maar Renault heeft ook wat hoor ;)
En voor een VW is Scirocco toch 1 van de mooiere wagens!
succes met de verkoop!

mvg

Naam: Renault5

Uiteraard krijgen ze hiervoor mijn respect en Renault heeft ook een paar mooie modellen.

Weer even terug naar de trieste figuren, misschien kunnen jullie wat meer moeite doen om een gangbare dialoog te voeren met een stukje inhoud.
Dus haal even je "garnaaltje" uit je oma en die Gerbil uit je kanaaltje...

martinus83
11-02-2010, 12:17
meerrr

Nog maar even een update:

Geachte Arjan,

Groot gelijk! Ben onderhand al aardig wat jaartjes bekend met marktplaats en dus ook met deze vervelende mensen. Succes met de verkoop, het zijn mooie auto's die een liefhebber verdienen.

Gr Rinze

Naam: R. Damman

Geachte Arjan,

Mijn complimenten met de fantastische advertentie! Ik heb geen interesse in de Scirocco aangezien ik meer van de "kut"Opels ben maar de tekst bij jouw advertentie heeft mijn dag toch weer wat opgefleurd.

Veel succes met de verkoop, ik hoop dat je de hoofdprijs ervoor krijgt en als je ooit weer iets verkoopt maak dan weer zo'n heerlijke advertentie en laat me iets weten als het op Marktplaats staat!

Nogmaals mijn complimenten!
Met vriendelijke groet,
Hans

Naam: Hans

Beste Arjan,

Er is een bod uitgebracht van 13.337,00 euro op uw advertentie op Marktplaats.nl. Onderaan dit bericht vindt u een kopie van de advertentie, het bod en het e-mailadres van de bieder.

Daar zit je dan, achter je trieste Pentium 1 computertje. Je trieste wormpje hangt uit je Lidel spijkerbroek en je nageslacht zit nog op je voorhoofd. Je bent nu net klaar met de middelbare school en dat is toch niet slecht op je dertigste. Je moeder heeft net een lekker boterhammetje met pindakaas voor je gemaakt.
Dan ineens.... een INGEVING !!! laat ik die stouterik met die Scirocco's eens goed te pakken nemen.
Weet je wat !! ik doe een bod van 13.337 euri op z'n stomme autootjes DAT ZAL HEM LEREN !!! nee, geen 13.333, nee zelfs geen 14.000 maar..... 13.337.....

Ik ben geschokt, dit komt hard aan, heeft het leven nog zin ???
Een bod van 13.337, 13.337 !!! zal ik ooit nog normaal over straat kunnen .....

Kop op zeg, hoe fucking triest kun je als persoon zijn als dit het dan moet zijn.
Wat ga je vanavond tegen je impie vrienden zeggen: "ik heb er nou toch één te pakken genomen op het internet". Triest persoon 02: "Ooh ja joh ??, wat heb je gedaan dan ??". "Nou ik heb een bod gedaan van 13.337 euri, tjhhaaaa dat zal hem LEREN !!!"
Triest persoon 03: "Ha weet je wat ik heb gedaan ??"
Triest 01 & 02: "nou joh wat dan ??"
Triest 03: "Ik heb een bod van 133.337 gedaan !!!"
Triest 01 & 02: "Tjeezus !!!, jij durft, kijk maar uit dat ze je niet pakken"
Triest 03: "ha dat lukt ze toch niet want ik heb een andere naam in mijn email staan hahahaha"

Stelletje oerkeutels......

Nog maar een update, moet toch minimaal 10.000 kijkers kunnen komen.
Dit zijn de positieve en in mijn ogen de echte autoliefhebbers die een stukje humor wel kunnen waarderen.

Geachte Arjan,
In eerste instantie dacht ik......... wat moet ik met deze advertentie aan, maar toen ik verder las vond ik hem briljant! Geweldig hoe je zulke mensen aanpakt, eindelijk iemand met het lef om dit ook daadwerkelijk te doen!

Verder wil ik je laten weten dat ik zelf ook sciroccofan ben. Ik heb er een paar maanden geleden ééntje gekocht, ook een 16v met kr motor maar helaas geen rasechte nederlander. Over een maand of 4 is hij belastingvrij. Daar heb ik hem dan ook voor gekocht, een schitterende auto rijden en dan niet veel aan de staat betalen hahaha! Jou scirocco's zien er ontzettend mooi uit en wat de prijs betreft zit je ook heel goed ja! Misschien kun je mij nog wat advies geven over het opknappen van de scirocco want er moet nog wel wat aangebeuren voordat ik er tevreden over ben.

Succes met de verkoop en wie weet tot ziens in de toekomst een keertje

Naam: marcel

Geachte Arjan,

Helaas heb ik geen interesse in de auto's, maar je hebt wel een TOP advertentie ervan gemaakt. Helemaal geweldig. Ik hoop voor je dat je de auto's snel verkoopt aan een liefhebber.

Groet, Dirk

Naam: Dirk342

Geachte Arjan,

Ik mail niet voor de auto's, zien er goed uit, maar heb zelf al een coole golf mk1.
Wou alleen ff zeggen.. Respect voor je advertentie!!! lol

Groet
remon

Naam: Remon

Geachte Arjan,

super veel respect gast waar haal je t vandaan en ook veel respect voor de roccos zien er goed uit veel succes met de verkoop ze verdienen een liefhebber en dat je ze voor n goeie prijs mag verkopen

mvg arend-jan

Naam: a-j b

Geachte Arjan,
had laatst even met je gemailt kon ze op halen voor 3800 euro had je het toen over wou ze ook graag maar kreeg de vrouw niet zover heb er nog 4 vandaar sorry wil wel even zeggen dat je advertentie geweldig is heb me bijna dood gelachen super mvg s.terpstra

Naam: s.terpstra

Beste Arjan,

Geniale advertentie, en triest volk genoeg wat er rondloopt en al helemaal als de durfallen ook nog van die gewaagde biedingen plaatsen, veilig verscholen onder een pseudonym als "janpeterbakelende".

Kortom, de heikneuters weten precies wanneer ze zich aangesproken voelen.
Tuurlijk, een ieder heeft zijn/haar voorkeur in welke auto hij/zij rijdt.
Zie ik een mooie oude Kadett uit eind jaren '70 rijden, dan kan ik alleen maar denken: respect dat die persoon zo'n oude wagen op de weg houdt.
Natuurlijk hoeven het soort lolbroeken die de schitterende biedingen hebben gedaan je Scirocco's niet mooi te vinden, maar jongens, kom op zeg, ik hoef een aap toch geen klimmen te leren of wel soms?

Succes met de verkoop van je mooie wagens, heb er zelf een uit 1987.

(Misschien een aanrader om ze ook op www.oerauto.nl te adverteren).

groet, Pieter

Naam: Pieter

Geachte Arjan,

Mooie auto's, dat ten eerste,
maar je advertentie is nog tien keer zo mooi.
heb deze met veel plezier gelezen.

Succes met de verkoop!
Tis dat ik al een mooie VW heb.

Gr. Jasper

Naam: Jasper E

Dan zijn er ook nog wat zeikerds die de achterliggende gedachte van deze "advertentie" niet helemaal begrijpen. Omdat ik in een ver verleden nog wat opvoeding heb genoten zal ik ik hier niet al te hard op reageren. Zij die onwetend zijn, zondigen niet.
Lekker dom blijven en bukken, vooral blijven bukken en die napijn trekt vanzelf wel weg......

Geachte Arjan,

Zeer mooie Scirocco's. Ik heb zelf een Kever en ben goed aangestoken met het VW virus. Helaas beëindig jij met deze advertentie niet alleen je VW koorts, maar je verdoet je tijd ook nog eens met het vragen om dit soort reacties en je haalt even alle VW-fans onderuit met je gezeik.

Succes met de verkoop en richt je in je advertentie gewoon op het te verkopen object.

Gr.

Stevan

Naam: Sliedrecht

"Alle VW fans", dat zijn er nogal al wat en volgens staan er een paar reaties bij van VW fans, dus die gaan niet mee in je "verhaal".
Wat wil je nu zeggen dan ? mag ik nu van jou en "alle" VW fans niet meer in een VW rijden ?
Vent, ik rij mijn hele leven al in een VW. Ik heb 5 buggies, 14 Scirocco's, 4 Golfjes, Een spijlbus,2 Kevers, een polo en 3 Passats VR 6 achter mijn naam staan en dan ben ik zeker geen VW fan.
Lik mijn br..ne st.rr.tje
Ik rij nog steeds met veel plezier in mijn buggy ( zie foto)die ik zelf gebouwd heb, ieder fucking moertje en boutje heb ik er zelf in gedraaid.
Omdat zo'n stelletje doorgedraaide aambeien het leuk vinden om hier te gaan zitten zeiken op mensen die iets verkopen moet ik de shit van jou ook nog gaan slikken ?
Je bent je Kever niet waard en als "alle" VW fans zoals jou waren dan ging ik Opel rijden.....
Oh sorry dat was niet echt beleefd: lik mijn schoongemaakte br..ne st.rr.tje a.u.b meneer.

martinus83
11-02-2010, 12:17
nog meer;

Geachte Arjan,

Als je nou eens gewoon een normale advertentie neerzet. Dan hadden je auto's allang weggeweest.

Er zijn 3 mogelijkheden.

1. Je wilt je auto's niet kwijt dus je maakt maar zo'n advertentie.
2. Je wilt je auto's eigenlijk kwijt, maar om zeker te weten dat je ze niet kwijtraakt maak je maar zo'n advertentie.
3. Je hebt geen leven.

Ik gok de 2e of de 3e. Iig succes met de verkoop, dit gaat nooit werken zo :)

Je had beter een mooie 7-serie kunnen kopen, die had niet kwijt gewild.

Naam: Mark

???? wat the fuck is dit
Van welke planeet ben jij af gegooit ??
Misschien had je het nog niet helemaal door maar dit was, met de nadruk op was, een "normale" advertentie.
Waarom zou iemand een advertentie maken met de intentie om zijn auto's te verkopen maar eigenlijk doet hij dat om ze niet te verkopen ???
Jij kijkt zeker iedere avond naar Dr.Phil, ook zo'n tuindebiel. Heeft op alles een antwoord en dan zit die,uitplastic gegoten, vrouw maar ja te knikken omdat ze thuis in elkaar wordt geslagen als ze iets anders zegt.
Je kent me niet, je weet nul komma nul van mijn leven en sterker nog het gaat je geen zak aan.
Ik schrijf columns voor mannenbladen dus ze zou kunnen zeggen dat schrijven iets met mijn werk te maken heeft, dus vandaar dat ik (soms) veel achter de computer zit. Dat jij er dan van maakt dat: "iemand geen leven heeft" is een veronderstelling die kant nog wal raakt.
Wat moet ik met een 7 serie ?? sorry jongen iedereen zijn/ haar auto en als jij daar gelukkig mee bent, it's your life.
Een merk zit in je bloed, dat kun je niet opdringen.

Update Dinsdag 9 Feb 2010:

Geachte Arjan,

Ik had een paar vraagjes voor u.
Hebben de auto's schade of deuken, en zijn ze allebei dezelfde kleur zwart?
Heeft u ook bonnen van het onderhoud aan de auto's van de afgelopen jaren.

Daarnaast stoor ik mij zeer erg aan sommige spellingsfouten in de advertentie:
"Maar vraag me A.U.B NIET wat mijn uiterste prijs is, dus voor die pesonen doe de nationale IQ test blablabla

Hierbij schrijf je pesonen in plaats van personen, dit is een zeer slordige fout.

Ik hoop dat u nog veel plezier heeft met het afzeiken van andere mensen, die proberen af te dingen op uw auto. Het is namelijk zo dat je bij marktplaats een ingecalculeerd "afding" bedrag moet vragen boven op het bedrag dat u wilt hebben.
Dit omdat sommige mongolen onder ons het begrip "vaste prijs niet begrijpen".

mvg
Frambozentaart

Naam: Frambozentaart

Ik zat me net avtefragen waneer een pesoon hierofer ging loppen seiken.
Keutel. Je moet je niet zo druk maken om een stukje humor, mocht je niet weten wat humor is dan moet je maar eens de dvd's bekijken van Hans Teeuwen.

Heb je lang moeten nadenken over die mega grap van je, ik bedoel dat je precies gaat vragen waar ik niks meer over wil zeggen. Dat getuigt toch wel van behoorlijk denkvermogen.
Hoe hoog kwam jij bij de nationale IQ test ???

Frambozentaart, heb je ook een Mohawk grenade op je hoofd gehad?? Welke gemuteerde tuinkabouter heet er nou: Frambozentaart ??
Dan kun je jezelf net zogoed: 'upmyanus' noemen.

Als je goed had GELEZEN dan had je begrepen dat het niet gaat om de biedingen maar om de personen die niks beters te doen hebben dan afspraken maken terwijl ze:
- geen geld hebben.
- willen ruilen.
- vragen stellen die onbelangrijk zijn.
- proefritjes willen maken.
- niet komen opdagen.
- gaan zitten zeiken over kleine krasjes.
- gaan zitten zeiken over bonnen.
- niet weten wat ze nu eigenlijk willen.

Tipes zoals jij denken dan dat ik het doe om mennsen af te seiken. Dit terwijl juist mensen soals jij proberen mensen af te seiken, en dan de nadruk op PROBEREN, want het zit tegen de grens aan van een Belg met een IQ van Tuk koekje.
Het mooisde is dan nog dat jij dan ook nog denkt dat je goed bezig bend.
Maar goed ook nu weer: even bukken en goed doorademen.

Veel plezier in je Dacia Logan, Kia, Saab of beetje gedurft maar vooruit een Volvo ( met uitzondering van de C30 en de XC 90)

Vr Gr,

Arjan.

Geachte Arjan,

Deze advertentie zet me aan het denken.
Is deze man een oplichter ? wat heeft hij op zn kerfstok staan ? is hij bereid om onschuldige mensen op marktplaats voor miljoenen op te lichten !!!!!!?????
Mischien kom ik binnenkort langs met mijn cameraman om je eens lekker te confronteren met boze blikken en moeilijke vragen.

ps: ik bied 250 euro en al je parkeerbonnen laat ik verdwijnen ;)

Met vriendelijke groet,

A. Stegeman

Naam: Alberto Stegeman

Deze ???? ik heb geen idee......

Hallo Arjan,

Heb genoten van je verhaal!

Maar nou ben ik toch wel benieuwd, Hoeveel water stroomt er nou per minuut van de Niagara watervallen?

Groetjes

Naam: Rinze

Een hoeveelheid van 159.000 m3 per minuut.

Vr gr, Arjan

Geachte Arjan,

Als ik het geld had, dan kocht ik ze meteen! Beste advertentie ooit, je zegt tenminste wat we allemaal denken! Respect man! Kut-Opels :D

Naam: Ruud

Geachte Arjan,

Ik heb geen intresse in je rocco's maar..

Als er een 'Held van 2010' Prijs is.. krijg jij hem!
Geniaal je advertentie!

Mvg,

Roy Meier

Naam: Roy

Geachte Arjan,
zoals te verwachten weer zo`n respect mailtje waar je nu onderhand ook wel ziek van zal worden
maar bij deze even ik vond deze advertentie op het puchforum in het merkwaardige advertenties topic en kan alleen maar zeggen geniaal mocht je ooit nog mee doen aan een of andere presidentiele verkiezig mijn stem heb je :V

grtz willem

Naam: willem

Ik zal binnenkort een website ( voorlopig maar even deze hahaha http://arjan-anno-2010.hyves.nl/) starten waar gestemd kan worden en ik zal mij beschikbaar stellen voor het presidentschap van Europa. Gelijk maar goed aanpakken ;-)
Donaties met vijf nullen kunnen, na je mailtje, gestort worden op mijn bankrekening.
Na het ontvangen van je donatie krijg je een exclusieve bumpersticker.......

Verdere Update Dinsdag:

Beste Arjan,

Verkopen blijkt in deze crisis tijden steeds meer een hel!

Ik ben benieuwd naar je 'aankomende' site, gaat hopelijk wel gebeuren.

Succes met de verkoop ...

PS: Het uiteinde van een veter is een Aglet of Malie

Naam: Eelco

Ha die Arjan,

Ook ik mail niet om een bod te doen op je Sirrocco's, sorry maar ik zou er nog niet dood in gevonden willen worden.... maar ieder zijn ding toch?

Wel wilde ik je even complimenteren met de fantastische advertentie, van het begin tot het einde helemaal krom gelegen... is trouwens best lastig lezen dan maar dat terzijde.

Marktplaats heeft voor mij in ieder geval een hele nieuwe dimensie gekregen en ik zal nooit meer, wanneer ikzelf weer eens een of andere debiele vraag krijg van een 'bieder' die of geen leven heeft of echt van voren niet weet dat ie van achteren leeft, niet aan jou (lees: deze advertentie) kunnen denken. Kortom: FANTASTISCH!!

Tijdens het presidentschap van Europa zal ik niet op je stemmen, maar dit is meer een principe kwestie dan een persoonlijk iets, die stem gun ik nl. niemand! ;-)

Gulle Groet, van een 'moedige' Volvo liefhebber,

Miquel.

Naam: Volvimus - Noord

Geachte Arjan,

In welke staat is deze auto en is deze ook geschikt voor een ervaren bestuurder welke alleen diesels gewend is en dus niet echt een onbetrouwbare auto wil.
Daarnaast wil ik nog weten in welke staat de auto is en het interieur en of
ik er mee op vakantie kan in het buitenlan. Als ik er nog mee op vakantie
kan zou dat mooi zijn, ik ben namelijk al jaren niet meer op vakantie geweest.

Is inruil mogelijk? Ik heb nog een mooie jetta 1.6d uit '87 staan welke verder
eigenlijk niets mankeer behalve dat hij soms de 3e en 4e versnelling overslaat.
Dit is niet zo heel erg want in zijn 2e versnelling kan je toch tot zo'n 50km
per uur prima meekomen met het verkeer. Harder mag je op de meeste plekken toch niet

Ook wil ik graag weten of het echt een orginele hollander is. Mijn buurman is ook
gemaakt en geboren in holland, maar dat maakt hem met zijn kroeshaar en donkere
huidskleur volgens mij nog niet tot een orginele hollander. (kan het fout hebben)

Ik vind je prijs nog wel aan de hoge kant voor een auto met KR motor.
Vaak hebben auto's met dat soort motoren vaak moeite met starten, je kunt
het ook aan het geluid horen als ze de sleutel omdraaien (KR, KR, KR, plof)
Is dit ook het geval met de auto welke jij verkoopt? Zo ja, waarom is dat?

Kan er nog iets aan de prijs gedaan worden en wat is je laatste prijs voor
deze auto? Ik wil je graag voorstellen om de mijne (betrouwbaar) als inruil
te nemen voor 1500 euro en dan 500 euro in cash aan te nemen voor jouw auto
welke omdat het een oude benzineauto betreft natuurlijk minder waard is.

Ik hoor het graag snel van je, want ik ben aan vakantie toe.

martinus83
11-02-2010, 12:18
..

Naam: Jazz1970

Deze auto is in dezelfde staat als je moeder, heeft net zoveel gelopen en als je daar probeerd in te komen hoor je ook KR, KR, KR.
Je mag je auto ruilen mits je banden achterste voren op de auto zijn gemonteerd zodat ik harder achteruit kan rijden als vooruit....

Geachte Arjan,

whahahaha de link naar jouw advertentie gaat zelfs over ons paardenforum!
we vinden hem helemaal geweldig, want geloof het of niet bij onze 'pk'tjes' wordt er op dezelfde manier met verkopen omgegaan...

'ik heb maar 500 euro, maar bied wel een goed tehuis' (okee en dan nog onderhouden?!)
'mag hij gekeurd worden?' (ja hoor ik verkoop een goed paard, dus kosten voor jezelf)
'wat heeft hij al gelopen?' (tot een jaar of 10 mogen ze weinig tot hoog gelopen hebben wil het verkopen, vanaf een jaar of 10 vallen ze onder 'oud' en daalt de waarde)
'is het een merrie, hengst of ruin?' (een merrie is meer waard, kan je mee fokken, een ruin is eigenlijk maar zielig want die mist wat en een hengst moet goedkoper zijn, want dan moet er nog een castratie betaald worden, anders isstie gevaarlijk)
'hoe groot is hij?' (1.58, nee das net te klein/1.63, ja dat is een mooie paardenmaat/1.75, is wel errug groot, dan kan hij vast niet lekker meer bewegen met zo'n lang en groot lijf
'is hij wel goed ingereden?' (ja hij is zadelmak gemaakt op zijn 3e en loopt braaf zijn rondje, als hij dat niet doet, doe je toch iets verkeerd)

kortom ook wij kennen de zo genoemde 'penny-meisje' die reageren op advertenties en hebben dan ook in een scheur gelegen om jouw advertentie!! toppie!!

Naam: Cindy

Geachte Arjan,

Omdat uw advertentie al bijna 10.000 bezoekers heeft (waarvan sommige echt achterlijk moeten zijn) zou ik graag even van de gelegenheid gebruik willen maken.
Ik vind het goed dat u al die mafketels die op marktplaats rondzwerven eens aanpakt, ik heb het zelf helaas ook al meerdere malen meegemaakt met het verkopen van mijn scooter, dat mensen niet komen opdagen, toch niet genoeg geld hebben of een andere smoes.
Vanwege het grote bezoekersaantal van uw advertentie wil ik even reclame maken in uw advertentie voor mijn site: www.brommertuning.com

mvg

Naam: J

Geachte Arjan,

Kun je mij een eervolle vermelding geven in die TE trieste advertentie van je?
Zou ik wel waarderen :)

groetjes, Kevin

Naam: Kevin

Dronken en gekken moet je nooit wat weigeren.......

Geachte Arjan,

dit is vast wel de 1000ste mail die u heeft gekregen,
maar dit is echt een GEWELDIGE advertentie!!!

als u ooit weer zo'n advertentie maakt, laat het me weten!!:D

ga zo door!!

mvg.

Naam: Dennis

Iedereen bedankt voor alle reacties. De auto's zijn nog steeds niet verkocht, heb geen flauw idee waarom niet.
Ik denk dat ik ze maar hou.......
Wie nog contact wil houden ;-) batzmaru2010@hotmail.com
Marktplaats heeft er genoeg van en heeft de andere advertentie al verwijderd, weer € 30,- de bak in en binnenkort waarschijnlijk dus ook deze.
Doe mij een lol en kopieer hem en zet hem op forums, websites, hyves en joost mag weten waar, als Joost dan even laat weten waar ze staan, bedankt.
Zoals altijd in dit land drukken ze iedere vorm van "opstand" de kop in.

Beste Arjan,

Wij hebben uw advertentie op Marktplaats.nl helaas moeten verwijderen, omdat uw advertentie en/of het product dat u aanbiedt niet is toegestaan volgens de regels van Marktplaats.nl.

Bekijk de lijst met verboden producten en diensten

Let op: Bij herhaaldelijke overtredingen van onze voorwaarden zijn wij genoodzaakt maatregelen te treffen. Wij adviseren u om uw huidige advertenties eventueel nu direct aan te passen conform onze voorwaarden.

Misschien dat ze niet tegen mooie vrouwen kunnen, heb die foto maar weggehaald......

Still alive

Geachte Arjan,

alweer een mail om te vertellen dat het een top advertentie is
by the way 2 super scirocco's succes met het verkopen groeten bas

Naam: bas_gas

Geachte Arjan,

heb de hele text maar effe gecopy /paste.

dus ook voor het nageslacht te lezen ;)

Marktplaats zit inderdaad vol met tuig, wat wel biedt, maar niet komt opdagen.

wordt tijd voor een soort ebay regels hier. kopen is kopen.

had je toch lekker binnen gelopen met die € 13.337 ;)

oh ja, je text is op deze site gepaste

meteen maar effe reclame maken op een VW advertentie ROFL

www.nissanclub.nl

groetjes barry

Naam: van 't Veer
Geachte Arjan,

Dit zal je honderd-miljoen-miljardste email zijn van een niet-koper.
Leuke advertentie heb je gemaakt, heb me er goed mee vermaakt.
Maar lijkt het je nou niet logisch dat je advertentie niet zo serieus wordt genomen?
Je auto's zien er knap genoeg uit om te worden verkocht en zo te zien hoeveel vw's je hebt weet je er genoeg vanaf.
Toch ben je wel oerdom (zou je bijna vergelijken met het iq van een dikke nogaknots), eerst geld betalen voor een advertentie en daarna de advertentie zelf verneuken met onnodige informatie waar een ander geen boodschap aan heeft.
Dus eigenlijk lijkt het eerder dat je aandacht leuker vind dan dat je je auto's verkoopt. Ik moet toegeven dat die domme vragen irritant zijn maar daar bestaat een functie voor in je email en dat heet "verwijderen".

mvg Jeffrey

Naam: Jeffrey

Verwijderen ?? en als die aandacht missen ? I'm moving up in the world. Ik ga nu voor de 50.000 bezoekers en begin een reclame site. Ik ga geld rekenen voor het plaatsen van linken. Waarom zou ik dan nog mijn auto's verkopen of de advertentie verwijderen ? Straks wat bedrijven benaderen en dan maar cashen.
Ik maak mensen blij en 11.000 mensen weten nu hoe een Scirocco d'r uit ziet, wat wil je nog meer.
Luister Einstein; ik mag dan "het IQ hebben van een dikke nogaknots" maar als je jaloers bent ga dan zelf Scirocco's verkopen. Ik heb er "toevallig" nog twee te koop, zijn al BS'rs ( Bekende Scirocco's) en dus geld waard.
Snappie ? of moet ik het op z'n nogaknots uitleggen.....

Geachte Arjan,

Geniale advertentie hoor, misschien iets te ver door gedraven in de grap, maar dat maakt hem niet minder leuk als je je verveelt.

Ter zake, ik vraag me toch af waarom je een vaste prijs wilt hebben en dan het vakje, BIEDEN TOEGESTAAN, niet uitvinkt? ;-)

Verder succes met de verkoop, een jetta mk2 coupe rijder ;)

Naam: Arnold

Grap ? zie je me lachen dan ? ;-)
W.b.t de gedachte achter het bieden: als je een beetje de normale tactiek aanhoud dan zijn er altijd wel een paar mensen die rond de vraagprijs cq vasteprijs gaan zitten. De potentiële koper ziet dan dat er meer geïnteresseerden zijn en zal dus sneller tot aankoop over gaan. Misschien heb je zelfs mazzel en gaan "kopers" over de prijs heen. Maar ik kan daar niet teveel over doorgaan, mijn IQ zit weer eens aan elkaar geplakt van al die noga......

P.s een jetta is wel een beetje een mislukte Scirocco, oeps sorry LOL

Geachte Arjan,

Je bent mijn held!

geweldig, dan je wel voor het maken van mijn dag (eigenlijk week :-)

M.vrgt Peter

Naam: peter

Held!

Mvg

S. Jaggan

PS

Mooie wagens heb je staan. ;)

Naam: S. Jaggan

Hey Arjan!

Een schitterende wagen, die Sirocco! Maar een NOG mooiere advertentie!
Het sarcasme druipt er vanaf! prachtig!

Naam: Niels

Geachte Arjan,

Uitstekende advertentie. Als ik op zoek was naar een willekeurige auto, had deze het zeker geworden. Maar ik heb een toyota met bijpassende oogkleppen, dus helaas. Fijn dat er nog eerlijke mensen op deze kloot zijn! Jammer dat er mensen zijn die brute eerlijkheid niet kunnen waarderen. Nogmaals hulde voor je advertentie en succes met de verkoop!

Alex van Roon

Naam: Alex

Geachte Arjan,

bedankt voor het maken van mijn dag,
heb wel heel m pauze zo og. verpest met het lezen van je
advertentie.
ik heb de advertentie even gecopy/paste en opgeslagen,
mochten die mp pikkies hem wissen...

gr,
mchael

Naam: michael

martinus83
11-02-2010, 12:19
voorlopig als laatste

Geachte Arjan,

Held! diepe buiging voor je humor.. geniaal en spap je volledig.

groet,

Richard

Naam: K.

Update Woensdag 10 Februari 2010:

Net als je denkt ik heb heb die SOA truffels wel stil gaat er toch weer één lekker duf zitten bieden en ja ik weet het nu wel: je kan het bieden uitvinken en ja als je ervan af wilt zijn dan sluit je de advertentie en bla bla bla

Beste Arjan,

Er is een bod uitgebracht van 9.999.999,00 euro op uw advertentie op Marktplaats.nl. Onderaan dit bericht vindt u een kopie van de advertentie, het bod en het e-mailadres van de bieder.

Toch vraag ik mij dan af waar deze bieder deze geniale move nog vandaan tovert ? zouden Triest 01,02 en 03 hem hebben betaald ?

Triest 01: "luister we hebben een probleem, onze actie heeft weinig uitgehaald"
Triest 02 & 03: "wij hadden ook al de Marktplaats politie aan de deur, 400 uur taakstraf"
Triest 01: "we schakelen een pro bieder in"
Triest 02 & 03: "tjeezus waar vinden we die ?"
Triest 01: "wel vroeger was er iemand die wel tot 9.999.998 bood"
Triest 02 & 03: "tjeezus 9.999.998 !! waar haalt hij het lef vandaan ?"
Triest 01: "luistert, hij is uitgeschakeld door de beste der besten, deze bieder gaat tot 9.999.999 !!"
Triest 02 & 03: "tjeezus what the fuck ! die moeten we hebben"
Triest 01: "gaat wel wat kosten !! ik heb gehoord dat hij een mega zak M&M's vraagt voor zijn diensten en als het mislukt zie je die nooit meer terug"
Triest 02: "ik zal wel aan mijn moeder vragen of ik nag wat geld mag lenen"

Vraag dan ook gelijk of ze een spuitje kan regelen. Kan aan mij liggen maar volgens mij zal de wereld er niet slechter van worden.

En ja ik maak 'misbruik' van het feit dat er al 13.000 bezoekers zijn geweest. Weet je wel wat je daarvoor moet betalen op Google ads. Ik baal alleen dat mijn webwinkels nog niet online zijn hahaha

ArjenE
11-02-2010, 12:23
lik mijn schoongemaakte br..ne st.rr.tje a.u.b meneer.

als die schoongemaakt is, dan is hij toch niet meer bruin of wat? :rolleyes: :D

martinus83
11-02-2010, 12:24
Dat heb je snel gevonden in die lap tekst :D

breadfan83
11-02-2010, 12:28
Dit neemt echt steeds triestere vormen aan.

Denkt die pipo nou echt dat er ook maar iemand minder gaat onzin-biedingen gaat uitbrengen, of minder domme mails gaat versturen? Als ie zo'n attentionwhore is, waarom zet ie zichzelf dan niet gewoon te koop?

Man, verkoop je zooi dan gewoon bij de handel of breng het naar de sloop als je d'r geen moeite voor wil doen!

1982kameiX1
11-02-2010, 12:35
als die schoongemaakt is, dan is hij toch niet meer bruin of wat? :rolleyes: :D
Dat heb je snel gevonden in die lap tekst :D

Hahahahaha, Kelso modus: BURN! :D :D

martinus83
11-02-2010, 13:21
Hij is column schrijver van een mannenblad volgens zijn advertentie... het gaat het hem dus om het schrijven en de reacties, niet om de auto's die hij misschien wel helemaal neit heeft.. of wel maar hij kon zicht niet inhouden reacties uit te lokken

mk2 td driver
11-02-2010, 16:38
advertentie bestaat niet meer

:tongue:

PimVW
11-02-2010, 17:03
Hahaha wat n figuren zeg! Hy heeft toch nog best wat "vrienden" gemaakt met zn advertentie ;)

bivw 16vg60
11-02-2010, 19:14
haha :lmao: flikker hier gewoon vd bank van het lache wat een geweldige vent

chrisjuh
11-02-2010, 20:32
Dit neemt echt steeds triestere vormen aan.

Denkt die pipo nou echt dat er ook maar iemand minder gaat onzin-biedingen gaat uitbrengen, of minder domme mails gaat versturen? Als ie zo'n attentionwhore is, waarom zet ie zichzelf dan niet gewoon te koop?

Man, verkoop je zooi dan gewoon bij de handel of breng het naar de sloop als je d'r geen moeite voor wil doen!

Daar gaat het toch helemaal niet meer om...
Hij beschijft het gevoel wat leeft bij de mensen die voor de zoveelste keer thuis zijn gebleven voor een stakker die de spullen niet komt halen, of die de centjes niet op de bank krijgen, of geen antwoord meer krijgen op hun mailtjes aan de ''koper''

Ook al heeft ie die auto's niet eens vindt ik het nog een briljante advertentie en ben ik blij dat hij dit doet.
Het zal niet helpen, stakkers blijven er altijd, nepbieders, oplichters, wanbetalers, niet op komen dagenstakkers, maar ooow wat heb ik een lol gehad om deze gozer! Goud waard! :thumbup:

breadfan83
11-02-2010, 20:39
Maar telkens opnieuw weer wordt alleen de kopende kant aangesproken.

Ben nu al een paar pagina's aan het blaten over 't feit dat beide kanten fout zijn, de verkopers zijn meestal de ergste, maar daar hoor ik bijna niemand over.

Van de week heb ik het zelf ook alweer meegemaakt. Auto besproken, afspraak gemaakt, en de auto wordt onder m'n neus vandaan verkocht omdat meneer de verkoper niet even 4 dagen kan wachten, hij vertikt 't zelfs me van te voren d'r over te informeren...

Roy 1.6
11-02-2010, 20:50
Zakdoekje nodig? :cry:

Garpke :thumbup:

breadfan83
11-02-2010, 21:06
Zakdoekje nodig? :cry:

Garpke :thumbup:

Heb tissues hiet staan, maar ben niet aan de porno... hoezo?

Der Einzer
11-02-2010, 21:20
Maar telkens opnieuw weer wordt alleen de kopende kant aangesproken.

Ben nu al een paar pagina's aan het blaten over 't feit dat beide kanten fout zijn, de verkopers zijn meestal de ergste, maar daar hoor ik bijna niemand over.

Van de week heb ik het zelf ook alweer meegemaakt. Auto besproken, afspraak gemaakt, en de auto wordt onder m'n neus vandaan verkocht omdat meneer de verkoper niet even 4 dagen kan wachten, hij vertikt 't zelfs me van te voren d'r over te informeren...

stel... hij houdt hem wél voor je vast ondanks dat er nog een serieuse koper is en jij komt alsnog niet opdagen...... Daarom gebeurt dit dus omdat het té vaak de realiteit is dat mensen zich niet aan afspraken/biedingen houden. Los van het feit dat JIJ waarschijnlijk wél je afspraken nakomt. Dat doet dus lang niet iedereen.

breadfan83
11-02-2010, 21:50
stel... hij houdt hem wél voor je vast ondanks dat er nog een serieuse koper is en jij komt alsnog niet opdagen...... Daarom gebeurt dit dus omdat het té vaak de realiteit is dat mensen zich niet aan afspraken/biedingen houden. Los van het feit dat JIJ waarschijnlijk wél je afspraken nakomt. Dat doet dus lang niet iedereen.

Aanbetaling vragen hè. Had ik geen probleem mee gehad, heb ik ook voor de BBS-en pas geleden gedaan, zonder ze gezien te hebben. En als ik niet was komen opdagen had ie zich mooi de centen in de zak kunnen steken.

Waar 't me om gaat is dat ik hem meermaals vraag me even op de hoogte te houden als er iets verandert, en hij gaat akkoord, dat ik een afspraak met hem maak voor maandag, en hij die bevestigd, en hij vervolgens niet het goede fatsoen heeft te wachten tot dan, of me gewoon van te voren even een mailtje stuurt met de vraag of ik de auto deze week aub kom ophalen, of anders aanbetaal.

Maar dat ik er via een forummer achter moet komen dat de auto pleite is, en van de verkoper vervolgens gewoon niks hoor, vind ik ietwat lomp.

Arne
12-02-2010, 09:35
Je weet dat t zo gaat op MP. Je kan er wel paaaaaaaaaaaagina's vol over schrijven op een forum, maar je verandert de wereld toch niet..Als je een auto echt wilt, en de prijs is (te) laag, moet je er gewoon gauw bij zijn, en niet een afspraak voor een week later maken.

chrisjuh
13-02-2010, 14:56
Aanbetaling vragen hè. Had ik geen probleem mee gehad, heb ik ook voor de BBS-en pas geleden gedaan, zonder ze gezien te hebben. En als ik niet was komen opdagen had ie zich mooi de centen in de zak kunnen steken.

Waar 't me om gaat is dat ik hem meermaals vraag me even op de hoogte te houden als er iets verandert, en hij gaat akkoord, dat ik een afspraak met hem maak voor maandag, en hij die bevestigd, en hij vervolgens niet het goede fatsoen heeft te wachten tot dan, of me gewoon van te voren even een mailtje stuurt met de vraag of ik de auto deze week aub kom ophalen, of anders aanbetaal.

Maar dat ik er via een forummer achter moet komen dat de auto pleite is, en van de verkoper vervolgens gewoon niks hoor, vind ik ietwat lomp.

Ook weer gewoon eigen schuld, als ik iets graag wil hebben, ben ik er gelijk of ik betaal iets aan, dan ben je van dit gezeur ook af.
Die gast heeft groot gelijk dat hij 'm verkoopt, want voor hetzelfde geld kom jij niet opdagen (zeg niet dat dat zo is maar dat is dus het algemene gevoel dat heerst op MP)
Je bent echt een schreeuwende in de woestijn aan het worden ;)

Oudelut
13-02-2010, 15:20
Hoog gehalte van pot-en-ketel, als je het mij vraagt, zowel van de adverteerder als van veel reacties op het forum.

Marktplaats heet niet voor niets marktplaats, en is m.i. geen showroom. Afdingen en triggeren mag. Tenslotte wil de verkoper (en ook veel verkopers hier op het forum) ook voor het minste geld het grootste publiek bereiken, dus zijn ze wat mij betreft daarmee niets heiliger dan de mensen die proberen er de beste deal van te maken.

En als er dan mensen zijn die minder dan de helft bieden, dan ben je toch niet verplicht om 'm daarvoor te verkopen? Het is denk ik niet voor niets zo dat Marktplaats nou eenmaal anders werkt dan Ebay, en dat het daarom in Nederland veel beter loopt (want inmiddels heeft Ebay MP ook overgenomen, maar veranderen ze niets aan de verkoopregels)?! Als MP zou stellen dat je na een x-aantal dagen je waren verplicht bent te verkopen aan het hoogste bod, zouden er nog niet de helft van de advertenties op staan?! Dus vind ik al dat gedoe over het biedingsgedrag (uitzonderingen daargelaten) eerlijk gezegd een tikkie schijnheilig...

Hoe vaak zie je op forums niet dat er iets voor de hoofdprijs wordt aangeboden door iemand met welgeteld 1 post? Niemand verbiedt de opportunist om te proberen de juiste markt aan te boren in een poging zijn waar tegen het meeste geld weg te zetten?! Net zo min als dat het vervolgens verplicht is die waren te kopen...
Vind wat dat betreft de dagelijkse 'upjes' om maar bovenaan te staan veel vervelender, maar ook dat is een kwestie van het spelletje spelen?

Had het niet verwacht, maar ben ik het tóch nog een keertje eens met Breadfan?! :D

Oudelut
13-02-2010, 15:26

Ook weer gewoon eigen schuld, als ik iets graag wil hebben, ben ik er gelijk of ik betaal iets aan, dan ben je van dit gezeur ook af.
Die gast heeft groot gelijk dat hij 'm verkoopt, want voor hetzelfde geld kom jij niet opdagen (zeg niet dat dat zo is maar dat is dus het algemene gevoel dat heerst op MP)

Tja, het is nou eenmaal mogelijk om aangifte te doen in Nederland. Als je je echt bekocht voelt, en je hebt een mondelinge afspraak (bindend), dan is het not-done.
Maar goed, omdat het gros vervolgens denkt hetzelfde maar te moeten doen omdat het hen ook een keer overkomen is, wordt het algemeen geaccepteerd en legt iedereen zich er bij neer?! En dan word je vervolgens een eenzame in de woestijn, dat is wel waar...

c-bbs
13-02-2010, 15:31
Hij heeft wel degelijk door gehad dat we het over hem hadden.
Zie pagina 4:
http://www.vwforum.nl/off-topic-auto-gerelateerd-f3/marktplaats-druktemaker-t98067-45.html

Domi
13-02-2010, 19:17
Van VW-Forum,

Hi,

Werd gewezen op een topic hier op het forum over mijn marktplaats advertentie.

Moet gelijk maar zeggen dat hier ook weer veel gelijk hun mening en oordeel al klaar hebben over een persoon die ze niet kennen, maar goed daar hadden een aantal personen op het Opel forum ook al 'last' van.

Ik heb al heel wat auto's gekocht en verkocht via Marktplaats en via andere media, maar nu lijkt het wel of door de crisis, personen niks beter te doen hebben dan de boel te gaan verzieken.
Dat was en is de enige reden waarom ik mijn advertentie had aangepast, ik was er simpelweg klaar mee.
Als je bij de vijfde 'kijker' weer krijgt te horen dat hij eigenlijk geen geld heeft en of er misschien nog wat aan de prijs gedaan kan worden of afspraak maken en dan niet komen dan krijg je toch bepaalde neigingen.

Verder kan je ook nergens je verhaal kwijt, zeker niet bij de Marktplaats Mafia, die doen er namelijk geen ruk aan.
E bay is de eigenaar van Marktplaats en van Paypal op die manier hebben ze een gigantisch monoply in handen. Op E bay werkt het bieden goed tot redelijk, ook al kun je daar ook goed mee rotzooien, maar op Marktplaats wordt je nu verplicht om een hoop geld te betalen zonder verdere garantie dat je auto kwijtraakt. Die heb je ook niet op E bay maar dan kost het je verder geen zak met geld in verhouding tot Marktplaats.
Dan verplichten ze je bijna ook nog om een duurdere advertentie te nemen omdat hij anders niet opvalt.
En zo komen we bij opvallen aan: er zijn in totaal + 17.000 bezoekers geweest en ik heb zo'n 80 mailtjes gehad met alleen maar positieve reacties. De paar negatieve stonden in de advertentie.
En misschien was het nog niet opgevallen maar de negatieve reactie bestonden uit een ordinair potje schelden en afzeiken.
Daarbij komt dat als je zo'n reactie stuurt je je toch duidelijk voelt aangesproken en dat zegt dan toch wel genoeg, lijkt mij.

Heb ik de auto's verkocht ? nee maar wel een hoop leuke connecties aan over gehouden en die leiden ongetwijfeld wel weer tot nieuwe dingen.
Alles draait om netwerken.
Ik had een link erop gezet van een zakenpartner en die heeft een leuke stijging gehad in zijn bezoekers en verkopen.
Ook de website van http://www.vw-onderdelen.nl heeft leuke aandacht gehad.

Op Google adwords betaal je goed geld voor 17.000 bezoekers.

Ik hou van auto's en heb respect voor iedereen en zolang het respect wederzijds is ben ik de meest vriendelijke man op aarde.

Ik ben geen m*ng**l, stumper of computer nerd die de hele dag niks te doen heeft dan achter zijn computer te zitten.
Ik heb het druk zat. Dit heeft me wat tijd gekost, so what ??
Ik ben eigen baas en heb mijn eigen bedrijf en hoef aan niemand mijn tijd te verantwoorden.

De scirocco's zijn hobby auto's en dus "hobbygeld", ik had het "nodig" om mijn buggy weer eens aan te pakken.
Dat staat ook in mijn advertentie: "ik doe ze weg omdat ik ga stoppen met die hobby".

Als je mekaar wat gunt i.p.v personen af te branden dan krijg je veel meer voor elkaar.
Klinkt ongetwijfeld raar als ik het zeg, maar zie boven over : respect.
De personen die ik afbrand hebben dus geen respect.

Ook nu weer zullen er pesonen zijn die over deze topic een uitgesproken mening over zullen hebben en dat is je goed recht.
Maar denk dan maar hier over na:

"Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen."

Ik wens iedereen het beste en veel rij plezier , want dat is toch 1 van de dingen waarom we in auto's rijden die anders dan anders zijn .

Vr Gr,

Arjan.

breadfan83
13-02-2010, 21:49
Pardon, dus wij zijn degenen die zo snel oordelen? Wat was dat ook weer wat meneer de eigen baas in zijn advertentie had gezet, vanaf dag één? Hoe noemde hij de marktplaatsers ook al weer die pingelen?

Dan rot je toch gewoon lekker op met je troep, en brengt het ergens anders heen. Als je zo'n harde plasser van Ebay krijgt, zet je de auto's toch lekker daar te koop. Denk niet dat er veel mensen om wakker liggen...

Sorry, afspraak = loze kletspraat tegenwoordig. Had ik rekening mee moeten houden. ;)

Aan de ene kant loopt iedereen te schreeuwen dat die gast van Marktplaats zo geniaal is, en een groot probleem aanspreekt, aan de andere kant zeg je mij dat dit mijn eigen schuld is, dat iemand anders een gemaakte afspraak niet nakomt. Ik begrijp d'r langzaamaan niks meer van... :confused:

burteasten
11-03-2010, 15:53
Heb vandaag ook tot 16.00u zitten wachten op een gans uit Amsterdam voor de Golf3 Gti, maar goed, dat hoort er tegenwoordig bij blijkbaar.

En dan nog de talloze biedingen op Marktplaats en Speurders die niet reageren wanneer ze het mogen komen ophalen. En mensen die eerst 20 mailtjes sturen en talloze vragen hebben, en zelfs soms heel geïnteresseerd bellen, met leuke interessante verhalen, maar vervolgens ook niets meer van zich laten horen.

Ik heb nu de gewoonte dat ik 1x mail dat ze het kunnen komen halen, en daarna word het bod verwijderd. En de mensen met eindeloze vragen en opmerkingen komen maar langs om te kijken.

Eindeloze verhalen en ervaringen, hoe stressvol en vervelend ook, deze mensen zullen blijven bestaan.

dekilo
11-03-2010, 16:06
En daarom EBAY!
Ik snap nog steeds niet waarom dat hier niet zo werkt en iedereen maar blijft kloten met MP.

breadfan83
11-03-2010, 16:12
Geen idee, maar als iets op marktplaats wel wordt aangeboden en op ebay niet, heb je niet veel keus en moet je het wel van MP halen. ;)

martiepartie
11-03-2010, 16:14
Verkopen via Ebay is volgens mij ook niet heilig..

Kopen via marktplaats gaat mij wel goed af, verkopen tot nu toe ook. Krijg een hoop nutteloze emails op mijn advertenties, maar die lui komen toch niet langs om te kopen. Als ik het vermoeden heb dat het geen serieuze koper is, verzet ik er geen afspraken voor en blijf ik er al helemaal niet voor thuis.

Mensen die alleen maar mailen zijn sowieso niet serieus.

Jan-Jelle
11-03-2010, 16:16
Heb vandaag ook tot 16.00u zitten wachten op een gans uit Amsterdam voor de Golf3 Gti, maar goed, dat hoort er tegenwoordig bij blijkbaar.

En dan nog de talloze biedingen op Marktplaats en Speurders die niet reageren wanneer ze het mogen komen ophalen. En mensen die eerst 20 mailtjes sturen en talloze vragen hebben, en zelfs soms heel geïnteresseerd bellen, met leuke interessante verhalen, maar vervolgens ook niets meer van zich laten horen.

Ik heb nu de gewoonte dat ik 1x mail dat ze het kunnen komen halen, en daarna word het bod verwijderd. En de mensen met eindeloze vragen en opmerkingen komen maar langs om te kijken.

Eindeloze verhalen en ervaringen, hoe stressvol en vervelend ook, deze mensen zullen blijven bestaan.

Als jij je spullen aan de man wil brengen moet je daar natuurlijk enige inzet voor tonen.
Al verkoop je een sleutelhanger van 10 cent en je krijgt de vraag wat de diameter van de sleutelring is moet je die beantwoorden, anders verkoop je het simpelweg niet aan die persoon.
Als jij mensen hun vragen niet beantwoord via mail, maar alleen als ze naast je staan snap ik wel dat er niemand komt.

Jan-Jelle
11-03-2010, 16:18

Even om een telefonische bevestiging vragen, doe ik ook altijd.

martiepartie
11-03-2010, 16:33
Als ze daar zelf niet op komen zijn ze niet serieus.

Jan-Jelle
11-03-2010, 16:37
Als ze daar zelf niet op komen zijn ze niet serieus.

Sommige mensen komen simpelweg niet op dat goede idee. :thumbup:
Als ze dan niet bellen weet je gelijk wat je aan ze hebt... ;)

burteasten
11-03-2010, 16:56
Sommige mensen komen simpelweg niet op dat goede idee.

klopt, ben ik te dom voor

Jan-Jelle
18-03-2010, 17:23
Het begint nu op marktplaats ook al met verkopen!

Bied je een psp aan, bied iemand de vraagprijs, stuur je hem een mail, krijg je dit terug:

From:
marysean00@yahoo.com

Hello,
I am interested in the item you placed for sale at the auction site. I will like to know the item condition, and if you are okay with the bidding price. Moreso, I am based in United States (Texas), and i want to buy this item for my sister who is schooling outside the Country(West Africa), and i want the item to be ship to where she is. If you can sell this item for me, i will really be grateful. Firstly, I will like to know if you can ship the item and the item condition.
Waiting for your immediate response.
Best Regards.
Mary.

SubdubberGT
18-03-2010, 17:29
Ja dikke vette later komt best nog wel iemand voor die hem wil hebben voor de vraagprijs ;)

Jan-Jelle
18-03-2010, 17:44
Ja dikke vette later komt best nog wel iemand voor die hem wil hebben voor de vraagprijs ;)

precies!

PSP kopen? ;)

Der Einzer
18-03-2010, 19:53

Sommige mensen komen simpelweg niet op dat goede idee. :thumbup:
Als ze dan niet bellen weet je gelijk wat je aan ze hebt... ;)

Dat slaat écht nergens op ! Heb net zelf een setje Borbet velgen via MP gekocht door eerst een iets lager bod te doen en gewacht op zijn reactie. Die was positief en verder alles via mail geregeld en opgehaald :thumbup: Dus niet zomaar oordelen heren :shake: