Log in

View Full Version : repost or not, wie kent deze?


Mk1-Addict
04-02-2010, 22:49
http://link.marktplaats.nl/314744868

is deze ECHT van 1976? zit er wel een NL kenteken bij? Zo op de foto vind ik deze GEWELDIG, is het ook hier zo dat foto's geduldig zijn?

wie o wie

knedel16vweber
04-02-2010, 22:54
tis in ieder geval geen gti dashboard zo te zien.
en hij heeft ook een sleepoog aan de voorkant dus wat mij betreft geen 76er.
en hij mist ook wat gti details zoals a stijl kappen achterklep sticker en spoiler.

gti-er
04-02-2010, 23:04
zin wat min-puntjes idd, en voor die prijs mag hij wel redelijk origineel zijn! ;)
maar ik ga zeker niet zeggen dat hij lelijk is, want hij staat er zeker netjes bij!! :cool:

Mk1-Addict
04-02-2010, 23:08
tis in ieder geval geen gti dashboard zo te zien.
en hij heeft ook een sleepoog aan de voorkant dus wat mij betreft geen 76er.
en hij mist ook wat gti details zoals a stijl kappen achterklep sticker en spoiler.

precies, dat zijn de dingen waar ik zelf te weinig oog voor heb.. wat me vooral bezighoudt, wat zit hier nou voor kenteken op? org NL, 12GFT3 of 12YB34

Mk1-Addict
04-02-2010, 23:09
zin wat min-puntjes idd, en voor die prijs mag hij wel redelijk origineel zijn! ;)
maar ik ga zeker niet zeggen dat hij lelijk is, want hij staat er zeker netjes bij!! :cool:

precies, de foto's zijn uber, maar dat is het vervelende van foto's, je kunt laten zien wat je wilt en weglaten wat je niet wilt...

Tiefleger
04-02-2010, 23:10
Interieur is wel origineel van een 76', en volgens mij heb ik het zelfde dashbord in mij 77' gti. Hij heeft alleen een hoop chrome details wat een gti NIET heeft.

René (Tiefleger)

Joentje
04-02-2010, 23:12
Ding staat hier verderop in de showroom.

Als je een auto vind waar meer imitatie spul aan zit dan aan deze...
Verder net ding, maar het geld niet waard.

Mk1-Addict
04-02-2010, 23:14
Ding staat hier verderop in de showroom.

Als je een auto vind waar meer imitatie spul aan zit dan aan deze...
Verder net ding, maar het geld niet waard.

okay, jij kent de auto dus! Bedoel je dat al het chroom intimidatie is dan? of meer in de zin van niet org plaatdelen?

knedel16vweber
04-02-2010, 23:15
denk meer in de zin van lampen :)
origineel chroom zou kunnen maar jah :D

Joentje
04-02-2010, 23:19
En de bumpertjes en delen van het interieur, en de lampen enz :D

Geloof me dat geld wat die "kamper" er voor vraagt is veel te veel!!

knedel16vweber
04-02-2010, 23:22
http://www.volksforum.com/albums/files/5/5/8/0/P1010009.JPG

imo GTI!

Tiefleger
04-02-2010, 23:24
Wat klopt er niet aan het interieur dan??

René (Tiefleger)

knedel16vweber
04-02-2010, 23:34
Wat klopt er niet aan het interieur dan??

René (Tiefleger)
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/6/8/dash.jpg

oké, de tieten snap ik zelf ook wel :tongue:

Tiefleger
04-02-2010, 23:42
Die stoelen met dat "leer" bovenop de stoelen dus het gedeelte onder de hoofdsteunen, dat hebben alleen de eerste gti's, ik zou dus wel graag de voorstoelen willen ruilen met die van mij. Ik heb ze namelijk zonder dat "leer" stukje.

René (Tiefleger)

Mk1-Addict
04-02-2010, 23:46
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/6/8/dash.jpg

oké, de tieten snap ik zelf ook wel :tongue:

Verkeerd dash begrijp ik...

en de velgen, zijn dat Lenso imi's of is dat wel the real deal?

Bottomline begrijp ik dat Joentje geen fan is van deze man uit Emmen :screwy:

Tiefleger
04-02-2010, 23:52
Hier het dashbord van mij 77'gti.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/2/3/rent.jpg

René (Tiefleger)

Jel Golf 2 GTI
04-02-2010, 23:57
en volgens mij ligt er een 16 kleppert in :D

Is ook niet orgineel geleverd in 77 denk ik.

Der Typ Siebzehn
05-02-2010, 00:21
tis in ieder geval geen gti dashboard zo te zien..

Het is wél een GTI dashboard, GTI's vanaf '76 tot en met '80 hadden dit, dat op die foto van jou was pas vanaf augustus '80 (=begin modeljaar '81), en dan hoeft het nog niet persé van 'n GTI te zijn, maar b.v. ook de GTD's hadden dat.

en hij heeft ook een sleepoog aan de voorkant dus wat mij betreft geen 76er.

Dat klopt, maar misschien heeft die wagen ooit eens een nieuw frontpaneel gekregen i.v.m. schade...

en hij mist ook wat gti details zoals a stijl kappen achterklep sticker en spoiler.

Dus a-stijlkappen zijn typische GTI details? Wat dacht je van de GTD, daar zaten ze ook op, of van de Formel E modellen wat die a stijlkapjes ook hadden... en sowieso, GTI's met a stijlkapjes waren pas vanaf augustus '81 (= begin '82er modeljaar).

Zwarte GTI's hadden nooit een achterklep sticker, heeft ook weinig zin, me dunkt (zilverkleurige achterklepstickers waren er niet)... een spoiler (je bedoelt achteren?) had geen een GTI ooit vanaf de fabriek.

In '76 kon men als men een GTI bestelde maar kiezen uit 2 kleuren, nl. diamant zilver of marsrood. Zwart kwam pas vanaf ergens in 1978, en 'n 16V was nooit origineel in 'n Golf 1.

Edit. de wagen heeft buiten het feit dat de stoelen dus van 'n 76er zijn, ook onder de motorkap een paar vroege details, zoals dat oude ruitensproeierreservoir, en die "diagnose stecker" (sorry, weet effe niet de NL benaming) op de veerpoot, die erop duiden dat deze auto misschien daadwerkelijk in '76 was geproduceerd, maar van de andere kant, dat laat zich allemaal natuurlijk makkelijk overzetten op 'n donor carosserie.

en de velgen, zijn dat Lenso imi's of is dat wel the real deal?

:rolleyes: dat zou het laatste zijn waar ik me druk over zou maken als ik voor 'n 76er GTI ging kijken...

Dutch_Jetta_GT
05-02-2010, 00:52
En de velgen, zijn dat Lenso imi's of is dat wel the real deal?


Lenso's, duidelijk te zien aan de zeskanten met "imbusjes" :screwy: en de plaats van de ventieltjes

Wel een leuke MK1, maar of dit nou echt allemaal origineel is betwijfel ik ook ten zeerste! ;)

RubenD
05-02-2010, 01:13
Type 17, volgens mij bedoel je chassisnummer of niet?

A.D GOLF1 1976
05-02-2010, 12:07
Deze auto is geheel "gerestaureerd" met een nieuw type front, nieuw type deuren etc.(scharnierpunten)
Heb hem al een keer met een maat van mij bekeken.

Geen rare auto, maar origineel is ie zeker niet meer.
voor de rest niet een rare auto, maar als je voor origineel wil gaan niet de beste keus.

PimVW
05-02-2010, 15:09
Toch n héle mooie 1 hoor! Andere wielen eronder en klaar.

Mk1driver
05-02-2010, 15:37
precies, dat zijn de dingen waar ik zelf te weinig oog voor heb.. wat me vooral bezighoudt, wat zit hier nou voor kenteken op? org NL, 12GFT3 of 12YB34

NH-86-VV staat er in de ad. , hoe kom je aan die andere kentekens?

Der Typ Siebzehn
05-02-2010, 16:49
Type 17, volgens mij bedoel je chassisnummer of niet?

Daar wou ik het in eerste instantie nog niet persé over hebben, maar heb net gekeken op rdw.nl, en volgens die site had deze auto zijn eerste toelating de 30e juni 1976, dus zou het 3e cijfer van z'n chassisnummer een 6 moeten zijn (176), als dat het geval is betekent het dat het nog een GTI is van modeljaar 1976, m.a.w. een échte 76er dus, een van de eerste uit de produktie dus, zijn alleen maar geproduceerd in juni '76!

Vanaf augustus 1976 begon al het 77er modeljaar, daarvan is het derde cijfer een 7 (177), die zijn dus al geen "echte" 76ers meer, maar dat maakt die vroege "77ers" in de huidige tijd ook al niet veel minder bijzonder ;-)

Wat de auto in de adv. nog eens betreft, is gewoon jammer dat alleen nog maar 't interieur nog origineel is, maar dat zorgt er wel voor dat die auto in deze toestand *kuch* zo "goedkoop" is (what's in name? bijna 8000,- pleuros !) in volledig originele toestand, en dan ook nog in goede (dus roest en schadevrije) toestand, zou die haast het dubbele waard zijn.

Edit.: en wat nog een detail betreft dat het wellicht een vroege GTI betreft, in de waterbak dat plaatwerk onder de vooruit (in de waterbak dus) was bij latere auto's anders, maar dat geldt voor alle vroege Golfje's, heeft dus niet alleen wat met 'n vroege GTI te maken.

Tiefleger
05-02-2010, 18:19
Die van mij heeft inderdaad 177*******.Heb ik net even nagekeken. En hij is in nov-76' van de band gekomen en 02-02-77' op de weg gekomen. :thumbup: :thumbup:

René (Tiefleger)

Mk1-Addict
06-02-2010, 14:58
leuke discussie zo...

er komt toch wel wat bij kijken om een echte te vinden leer ik hier!

Mijn doel zou absoluut niet zijn om een compleet orginele GTi te kopen, deze viel me gewoon op door zijn looks.

dank iedereen voor de input!

Huibert

Tiefleger
06-02-2010, 15:17
leuke discussie zo...

er komt toch wel wat bij kijken om een echte te vinden leer ik hier!

Mijn doel zou absoluut niet zijn om een compleet orginele GTi te kopen, deze viel me gewoon op door zijn looks.

dank iedereen voor de input!

Huibert


Daarom is het ook mooi dat iedereen een eigen smaak heeft.

René (Tiefleger)

RubenD
06-02-2010, 16:49
Huibert, als je de verkoopwaarde (in details niet origineel/correct) dan zijn dit soort auto's interessant. Als je hem ooit weg wil doen en er komt een kenner op af dan laat hij hem wel staan. Dan schrijf je deze auto dus toch gigantisch af.

Ik zou het geld er dus niet voor willen geven.

Mk1-Addict
06-02-2010, 22:01
:rolleyes: dat zou het laatste zijn waar ik me druk over zou maken als ik voor 'n 76er GTI ging kijken...

ben ik in zoverre met je eens dat the real deal wel weer bijdraagt aan de hoge vraagprijs, toch wel een verschil met lenso's

Mk1-Addict
06-02-2010, 22:05
Daar wou ik het in eerste instantie nog niet persé over hebben, maar heb net gekeken op rdw.nl, en volgens die site had deze auto zijn eerste toelating de 30e juni 1976, dus zou het 3e cijfer van z'n chassisnummer een 6 moeten zijn (176), als dat het geval is betekent het dat het nog een GTI is van modeljaar 1976, m.a.w. een échte 76er dus, een van de eerste uit de produktie dus, zijn alleen maar geproduceerd in juni '76!

Vanaf augustus 1976 begon al het 77er modeljaar, daarvan is het derde cijfer een 7 (177), die zijn dus al geen "echte" 76ers meer, maar dat maakt die vroege "77ers" in de huidige tijd ook al niet veel minder bijzonder ;-)

Wat de auto in de adv. nog eens betreft, is gewoon jammer dat alleen nog maar 't interieur nog origineel is, maar dat zorgt er wel voor dat die auto in deze toestand *kuch* zo "goedkoop" is (what's in name? bijna 8000,- pleuros !) in volledig originele toestand, en dan ook nog in goede (dus roest en schadevrije) toestand, zou die haast het dubbele waard zijn.

Edit.: en wat nog een detail betreft dat het wellicht een vroege GTI betreft, in de waterbak dat plaatwerk onder de vooruit (in de waterbak dus) was bij latere auto's anders, maar dat geldt voor alle vroege Golfje's, heeft dus niet alleen wat met 'n vroege GTI te maken.

geweldig wat een kennis :thumbup:

Nooit bij stil gestaan dat er zoveel te doen is om in dit geval een paar maanden, bouwjaar of modeljaar weet ik ook van huidige modellen loopt altijd een beetje raar, wist alleen niet dat er maar zo weinig 76er Gti's waren

nogmaals, dank voor je input en het delen van je kennis

Huibert

Mk1-Addict
06-02-2010, 22:07
Huibert, als je de verkoopwaarde (in details niet origineel/correct) dan zijn dit soort auto's interessant. Als je hem ooit weg wil doen en er komt een kenner op af dan laat hij hem wel staan. Dan schrijf je deze auto dus toch gigantisch af.

Ik zou het geld er dus niet voor willen geven.

Het Ruben,

tja, wat zal ik ervan zeggen... ik koop een auto voor mezelf! Daarnaast ben ik een slechte verkoper, ik heb nog nooit winst gemaakt op een auto, zal wrs ook nooit gebeuren :D

Mk1-Addict
06-02-2010, 22:16
NH-86-VV staat er in de ad. , hoe kom je aan die andere kentekens?

Kenteken over het hoofd gezien, andere zijn puur indicatief voor een compleet nieuw of een achteraf afgegeven oldtimer kenteken. Heb 1 keer eerder een (op papier) 76-er gehad, deze gekocht met gele platen en een 96-er kentekennummer, omgezet naar oldtimer 77YA22. Deze auto rijdt nog steeds trouwens

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KVPR6NNV.jpg

Der Typ Siebzehn
07-02-2010, 13:10
geweldig wat een kennis :thumbup:

Mwah, valt wel mee, ik interesseer me gewoon meer over historische feiten (i.p.v. schroefsetje's en dikke velgen)
m.b.t. de Golf 1, heb veel boeken en folders hier thuis liggen over deze auto's, en last but not least, het feit dat ik inmiddels al 10 jaar lid van 'n VW Golf 1 club ben (zie daarvoor mijn signatuur) die zich meer met originele auto's bezighoudt, draagt ook daartoe bij.

Nooit bij stil gestaan dat er zoveel te doen is om in dit geval een paar maanden, bouwjaar of modeljaar weet ik ook van huidige modellen loopt altijd een beetje raar, wist alleen niet dat er maar zo weinig 76er Gti's waren

Ja, het zijn er echt weinig, hier in dit register (http://www.golf1-ig.de/service/register/detail.php?id=44&offset=1) staat er b.v. eentje (zie vooral ook 3e cijfer chassisnummer), en hier (http://www.vw-racing.org/cars/gallery/76ergti/gallery.asp) zie je meerdere foto's van 'n échte '76er GTI (zie ook daarvoor het 3e cijfer van 't chassisnummer op die veerpootbevestiging op die foto op de 2e pagina).


nogmaals, dank voor je input en het delen van je kennis

Huibert

Graag gedaan Huibert, daarvoor is een forum ook he...;-)