Log in

View Full Version : zekeringen

Annie
05-02-2010, 02:20
Hallo,

kan het kwaad als de zekeringenkast niet overeenkomt met de handleiding van de wagen?
Bv. de zkering die normaal voor sigarettenaansteker is blijkt die voor autoradio te zijn (als voorbeeld}

Ook kan ik 1 zekering niet meer vervangen, ze brandt al door voor ze er ook maar helemaal inzit, bij mij zijn de radio en sigarettenaansteker hierop aangesloten (klopt niet met de handleiding} .

1 van dees gaat het hele dash eraf (voor de kachel} en ik was aan het denken van de kabels is na tekijken. Maar ik ken weinig tot niets van elektriciteit, het zou wel handig zijn als iemand hier een schema of overziht van had hoe de kabels moeten liggen. Buiten de aansteker en de radio werkt alles perfect!

alvast bedankt!

golf mkII 16v
05-02-2010, 23:14
Controleer eens de sigaretteaansteker
Als de lippen die onderin zitten tegen de buitenkant komen heb je kortsluiting

Annie
06-02-2010, 01:43
ok thx! zal ik is nakijken! (en is goed mogelijk!}

Annie
07-02-2010, 10:29
heb de aansteker nog niet kunnen nakijken (heb de auto droog bij men ouders gezet), maar niemand die me kan helpen aan een schema voor de bedrading? Kom wat 'dode' draden tegen die blijkbaar nergens heen gaan en dat lijkt me niet zo gezond

Annie
07-02-2010, 23:51
haai direct nog maar eens bijkomend probleem en upje voor het schema:

nu annie als projectje in de garage staat, ga ik ander golfje op het oog om dagelijks mee te rijden, morgen wordt die gekeurd, er is echter 1 probleem:
de achterruitenwisser doet het niet... wat op zich niet rampzalig zou zijn ware het niet dat de voorste ruitenwisser aanspringen wanneer ik de achterste wil opzetten, met als gevolg dat deze dus heel onregelmatig te werk gaat en dus niet volgens een gelijktmatig patroon ingesteld kan worden aangezien hij ook reageert op de normale gangbare wijze...
kan iemand me vertellen hoe de ruitenwissers juist moeten aangesloten worden?
En verder werkt de toerentalmeter niet meer, is het mogelijk dat dit aan een zekering ligt? (mss domme vraag maar naar het schijnt bestaan deze niet)
voor de rest heeft het wagentje precies nergens last van... wel al heel wat kilometers, maar motor draaide goed, weinig roest te bespeuren tot zelfs geen roest op de gangbare plaatsen (eigenlijk enkel wat roestige spikkeltjes op de passagiersdeur) ben met de verkoper overeengekomen om morgen samen naar de keuring te gaan, als hij deze paseert is de wagen verkocht :-)