View Full Version : Kabelboom golf 2 20v
Stylo Kicking
07-02-2010, 22:51
hallo,
Zoek naar informatie om een kabelboom van een A3 1.8 20v automaat aan te passen voor een golf 2 1.6 automaat.
Alle info welkom. Hoor het ook graag wie het eventueel voor me zou kunnen voorbereiden / aanpassen.
Groeten Laurens
Bij een sponsor van dit forum ( autoservice Beco) staat nog een a3 20v automaat voor de sloop.
Misschien heb je nog wat onderdelen nodig.
Aanpassen van de draadboom zou ik zo niet weten.
indewarre
08-02-2010, 10:02
wat wil je precies doen dan?
Stylo Kicking
08-02-2010, 10:49
De kabelboom moet aangepast worden voor de golf 2 zodat de 20v kan lopen op zn eigen ecu.
indewarre
08-02-2010, 11:59
dan moet je zorgen dat je der zekeringskast enz er allemaal bij krijgt dus ook de interieurkabelboom het beste is zoals hierboven vermeld een a3 opzoeken met de komplete kabelboom erbij dus ook die van de motor het is zaak dat die boom eigenlijk overcompleet is. ik heb wel ervaring met kabelbomen en heb alle schema's
waar woon je?
Turbo-Variant
08-02-2010, 12:44
Zonder kabelboom gaat prima. Als je de kabelboom maar hebt tot de stekkerplaat in die waterdichte bak links onder de voorruit. Van daaruit kan je hem dan gaan omsolderen.
Complete kabelboom omleggen is natuurlijk ook een optie. Als motor en kabelboom uit dezelfde wagen komen hoef je niet of nauwelijks aan te passen. Als ze niet bij elkaar hoorden ga je een hoop werk tegemoet.
Ik hoop dat de A3 niet teveel opties had, anders mag je heel wat metertjes koper in de auto gaan verleggen. ;)
indewarre
08-02-2010, 14:49
gaat niet zonder kabelboom je moet het signaal van de toerenteller en de bak hebben ook voor het gaspedaal werkt mischien met een potmeter handigste is gewoon als je alles erbij heb als er extra opties in de boom zitten haal ik ze er gewoon uit
ik heb er ruime ervaring mee
Turbo-Variant
08-02-2010, 15:21
Tot aan die waterdichte stekkerplaat liggen zo goed als alle signalen die de motor nodig heeft. Inclusief gaspedaal, snelheid enzovoort.
Een complete kabelboom werkt natuurlijk fijner. Als je alleen de kabelboom hebt tot aan die connectorplaat, zorg je gewoon dat je daar de benodigde plusjes en overige signalen naar toe legt.
Ben zelf ook niet geheel onervaren met motorkabelbomen aanpassen, zeg maar. ;)
bivw 16vg60
08-02-2010, 17:21
Tot aan die waterdichte stekkerplaat liggen zo goed als alle signalen die de motor nodig heeft. Inclusief gaspedaal, snelheid enzovoort.
Een complete kabelboom werkt natuurlijk fijner. Als je alleen de kabelboom hebt tot aan die connectorplaat, zorg je gewoon dat je daar de benodigde plusjes en overige signalen naar toe legt.
Ben zelf ook niet geheel onervaren met motorkabelbomen aanpassen, zeg maar. ;)
idd vind dit ook het beste/netste gewoon alleen het motor gedeelte gebruiken de rest orgineel houden
maar ieder doet het op zijn eigen manier :thumbup:
Stylo Kicking
08-02-2010, 18:48
Ik heb een 1.8 20v automaat gekocht met alles uit het motorruim op de abspomp, hoofdremcilinder en ruitenwisserreservoir na. Motor heeft een gasklep met gaskabel.
abelboom heb ik tot aan de zekeringskast maar de stekkers van de zekeringskast zitten er niet aan. Auto had namelijk brandschade gehad...
Ik woon in bolsward, In de buurt van Sneek...
Stylo Kicking
11-02-2010, 22:30
iemand suggesties ?
indewarre
11-02-2010, 23:49
als je ook geen stekkers heb wordt het helemaal moeilijk bij vag gaan de schema's met stekkers bijv t12a of t5b, hierin staan dan de draden met kleur beschreven, ik heb wel alle schema's maar is wel veel zoekwerk het makelijkste is een goede boom met zekeringskast van een a3 met zo'n motor kun je ook mooi wat opties van die auto inbouwen zoals klok met grote fis (groot scherm in de middenvan de klok) evt de airco of clima bose soundsystem verwarmde spiegel, cv enz. wil ik mischien ook nog doen bij de 2
je kunt gemakkelijker de stekkers in de auto veranderen naar golf 2 stekkers dan de draden in de zekeringskast van de motor aan te sluiten geloof me ik het vaker gedaan
mijn laatse project was climatronic inbouwen in mijn golf 3 variant bij de ombouw direct ook maar ff de electrische ramen en orgineel alarm meegenomen daarvoor een leder en electrisch interieur van een golf 4 met can/bus in mijn 3 ingebouwd met geheugenstanden en verwarming (moet alleen de electrische spiegels nog aansluiten)
op de stoelen, (volgend project :D )
Sinds wanneer heeft de Golf Mk4 canbus dan?
(Sorry voor de offtopic)
indewarre
12-02-2010, 08:34
de laatste bouwjaren hebben can/bus low en can bus high
Turbo-Variant
12-02-2010, 09:21
je kunt gemakkelijker de stekkers in de auto veranderen naar golf 2 stekkers dan de draden in de zekeringskast van de motor aan te sluiten geloof me ik het vaker gedaan
mijn laatse project was climatronic inbouwen in mijn golf 3 variant bij de ombouw direct ook maar ff de electrische ramen en orgineel alarm meegenomen daarvoor een leder en electrisch interieur van een golf 4 met can/bus in mijn 3 ingebouwd met geheugenstanden en verwarming (moet alleen de electrische spiegels nog aansluiten)
op de stoelen, (volgend project :D )
Als je nog op zoek moet naar een auto-kabelboom die matched bij de motor kan je beter gewoon de motor aan de Golf 2 zekeringkast aansluiten. Als je met de kabelboom al ietjes afwijkt qua bouwjaar of uitvoering gaat daar veel werk in zitten om dat alsnog kloppend te krijgen. Ben zelf momenteel bezig om een ASZ tdi 130pk 2003 motor werkend te krijgen op een kabelboom van een iets oudere 90pk tdi, en daar gaat al aardig wat werk in zitten.
Hoe heb je overigens de slotmodules en raam-motoren met computer in een Golf 3 ingebouwd? :confused:
Stylo Kicking
12-02-2010, 09:36
ik wil gewoon mijn originele km teller houden. De bedoeling is om de kabelboom aan te passen naar zekeringskast van een golf 2 omdat ik niet van plan ben de rest van het interieur te updaten. Ziet iemand het hier zitten om tegen betaling mij te helpen met de kabelboom om die om te stekkeren naar golf 2 zekeringskast ?
Kevin20v
12-02-2010, 11:58
de laatste bouwjaren hebben can/bus low en can bus high
Ja maar een Atmo 20v heeft geen can-bus en is ook niet van de laatste bouwjaren ;)
indewarre
12-02-2010, 12:59
ik geef ook alleen aan wat mijn laatste projecten waren en mijn ervaringen.
deze optie's had de a3 ook zonder can bus en de golf 4 ook.
De klok moet je denk ik ook wel veranderen in die van een golf 4 of audi a3 want die wordt aangestuurd via het motormanagmentsysteem en die van een golf 2 met een tellerkabel in de bak dus dit gaat niet lukken.
indewarre
12-02-2010, 13:02
Als je nog op zoek moet naar een auto-kabelboom die matched bij de motor kan je beter gewoon de motor aan de Golf 2 zekeringkast aansluiten. Als je met de kabelboom al ietjes afwijkt qua bouwjaar of uitvoering gaat daar veel werk in zitten om dat alsnog kloppend te krijgen. Ben zelf momenteel bezig om een ASZ tdi 130pk 2003 motor werkend te krijgen op een kabelboom van een iets oudere 90pk tdi, en daar gaat al aardig wat werk in zitten.
Hoe heb je overigens de slotmodules en raam-motoren met computer in een Golf 3 ingebouwd? :confused:
de sloten en ramen zijn gewoon orgineel van een golf 3 mijn auto had al cv en ik heb daar electrische ramen aan toegevoegden alarm was een complete kabelboom voor interieur, de electrische ramen kun je gewoon aansluiten op de relaisplaat van de boordcomputer deze vind em dan vanzelf, van de climatronic moest ik wel kabels toevoegen in de computer zodat deze zichtbaar werd, gelukkig heb ik elsawin en kan ik alle kabels zo opzoeken
Stylo Kicking
12-02-2010, 13:14
in de warre je hebt een pm.
Stylo Kicking
13-02-2010, 20:28
iemand verder nog tips of trucks ?
Pewi Vwteam
13-02-2010, 21:16
je kunt de hele kabelboom pakken, maar geloof me dat is tering veel werk, ik heb mijn eigen mk1 omgebouwd naar 1.8 20vt complete kabelboom van een a3 er in, dus ook de teller met fis in een orgineel mk1 dashbord, alles is te bouwen en te maken,maar pak je de gehele kabelboom ga je veel tegen komen, dus 1 tip wil je het redelijk makkelijk houden, maak van je 20v atmo en golf2 kabelboom gewoon 1. immo ff laten uitmappen, en hij loopt gewoon, heb je toevallig ook chassis nummer van de sloop auto? kan je deze ff invoeren in etka of elsa dat werkt een stuk makkelijker, met uitzoeken van de bedrading. en zorg ff voor orginele schema s op papier kun je mooi op tekenen en uitzoeken wat je allemaal nodig bent.
Stylo Kicking
13-02-2010, 22:23
Dankje voor je reactie,
bedoeling is inderdaad om de kabelboom van de 20v op de golf kabelboom aan te laten sluiten. Immo gaat er binnenkort uit.
indewarre
14-02-2010, 00:40
ja moet je ook de schema's hebben van de golf 2 het is toch veel gemakkelijker ff een boom halen van de sloop 1 morgen heb je die er uit en dan de orginele stekkers in de golf van het interieur en de verlichting ff met een stekkertrekker te wijzigen.
op de 1,8 20v zit ook nog een startonderbreker in de pomp hier ook al aan gedacht?
moet je ook dan nog ff omzeilen.
daar komt ook nog bij de klok van een golf 4 of a3 is heel mooi in te bouwen in en golf 2 (al een foto voor je gemaakt ) kun je ook mooi grote fis aansluiten en andere opties als clima of airco elec ramen cv kun je dan gemakkelijker aansluiten.
Pewi Vwteam
14-02-2010, 00:50
indewarre?! startonderbreker in de pomp?? ben benieuwd welke pomp dat is?!
Turbo-Variant
14-02-2010, 01:57
Die wil ik ook wel eens zien.
Even de startonderbreker laten wegschrijven en dan loopt ie. Been there, done that, several times. (alleen dan mét turbo)
indewarre
14-02-2010, 09:45
ja je jullie hebben gelijk die zit in het motormanagment, diesels hebben em in de pomp zitten, maar de boordcomputer enz. moet je wel aansluiten. ik zou em persoonlijk ombouwen met complete kabelboom om evt latere opties toe te voegen en om geen ratjetoe van kabels te krijgen al zo vaak gezien dat een auto hierdoor affikt en dit kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
oakgreen20vt
14-02-2010, 10:21
Ik wil je wel helpen, ik heb ook al een een paar van die 20 kleppers gedaan, bij interesse stuur je maar een pm met telefoonnummer dat praat wat makkelijker
Stylo Kicking
19-02-2010, 15:29
Ben nog opzoek naar het schema van de automatische versnellingsbak... Kan iemand me hieraan helpen ?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.