View Full Version : stationar afstellen
indewarre
08-02-2010, 14:54
hoe stel ik het stationaire toerental af van een gu motor is te hoog ook als ie warm word.
tis net of de choke blijft hangen
golf mkII 16v
08-02-2010, 18:54
Met een 2E2 Pierburg?
indewarre
08-02-2010, 19:29
jup
golf mkII 16v
08-02-2010, 20:18
Zit achterop de carb een pot met een schroef,meen sw 13
Kan ook zijn dat de wasthermostaat[voorop met de koelslangen] kapot is
Dit verzorgt bij koudstart het versneld stationaair
indewarre
08-02-2010, 20:22
oke ga morgen wel ff kijken. wat bedoel je met sw 13?
golf mkII 16v
08-02-2010, 22:37
Sleutelwijdte 13/ dop 13
DragonGr Dragon
09-02-2010, 20:29
Hoe hoog is het toerental dan?
Lijkt me eerder dat er iets niet werkt waardoor het toeren omhoog is gegaan.
daan 1974
09-02-2010, 21:46
hoe stel ik het stationaire toerental af van een gu motor is te hoog ook als ie warm word.
tis net of de choke blijft hangen
heb bij die van mij de stelschroef die tegen de gas plaat (linkerkant vd carb weet de benaming 123 niet zo) ,met een punt tang ingedraaid om de fijne afstelling van het toerental af te regelen ,en dat voldoet prima eingelijk.
met de sw 13 bout is het erg moeilijk afstellen ,je draaid snel, te ver door nl.
succes daan :)
indewarre
09-02-2010, 23:29
Hoe hoog is het toerental dan?
Lijkt me eerder dat er iets niet werkt waardoor het toeren omhoog is gegaan.
toerental blijft ongeveer hangen op 1600tpm ik heb de auto gekocht met een lekke pakking tussen de carb en spruitstuk in en deze vernieuwd de auto trek verder wel goed nu beter zelfs als ik gedacht had.
DragonGr Dragon
10-02-2010, 08:17
daan: die schroef is daar niet voor bedoeld eigenlijk, is voor het verhoogt toerental af te stellen.
indewarre: dan snap ik het. de vorige eigenaar had een lekkende pakking en een slecht lopende motor. dit heeft hij opgelost door het stationair iets hoger te zetten. Nu de pakking weer goed is loopt hij dus te hard en dan kan je zeker goed terugdraaien.
Doe dat wel bij warme motor: olie 60+
http://www.vwgolf-info.nl/overige_modellen/pdf/04%20Brandstofsysteem.pdf
daan 1974
10-02-2010, 08:58
daan: die schroef is daar niet voor bedoeld eigenlijk, is voor het verhoogt toerental af te stellen.
indewarre: dan snap ik het. de vorige eigenaar had een lekkende pakking en een slecht lopende motor. dit heeft hij opgelost door het stationair iets hoger te zetten. Nu de pakking weer goed is loopt hij dus te hard en dan kan je zeker goed terugdraaien.
Doe dat wel bij warme motor: olie 60+
klopt als een bus :)
nu moet ik er wel bij zeggen dat ik het inbus boutje van de shoke er uit gehaald het omdat zoals zo velen weten ,dat een pierburg een hel kan zijn .
dus de carb neemt nu de schoke niet mee met de koude start ,maar ik heb er geen problemen mee, laat de motor 5 min warm draaien en rijden maar .
daan
DragonGr Dragon
10-02-2010, 09:06
Ik verbaas me eigenlijk dat dat werkt... Je kan die wel uitdraaien voor hogere toeren, maar dan regelt de pot dat toch terug via de stat regelklep??
Welk inbusje bedoel je? die de twee hevels tegen elkaar houdt? Bedoel je met choke dat paaltje met twee koelslangen of die doos met spiraal en veer die in verbinding staat met de chokeklep?
daan 1974
10-02-2010, 10:03
Ik verbaas me eigenlijk dat dat werkt... Je kan die wel uitdraaien voor hogere toeren, maar dan regelt de pot dat toch terug via de stat regelklep??
Welk inbusje bedoel je? die de twee hevels tegen elkaar houdt? Bedoel je met choke dat paaltje met twee koelslangen of die doos met spiraal en veer die in verbinding staat met de chokeklep?
ik heb het inbusje weggehaald aan de rechterzijde die de hevel van de shoke meeneemt . bij koudstarten van de motor
dus hij start nu zonder shoke .(met shoke er op veel problemen gehad )
de aanstuuring van de electra stekkers 2 stuks aan de achterzijde vd carb had ik eerst losgekoppeld ,maar werkte niet ,motor viel spontaan uit , ging raar stationaar lopen enz .
dus weer aangesloten en tot nu toe gaat, draait alles goed :thumbup: .
golf mkII 16v
10-02-2010, 21:56
Heb het bij de vorige van de vrouw gehad dat de wasthermostaat[die zorgt voor versneld stationaair]kapot was
Heb er toen een veer tussenuit gehaald
Was even behelpen met koude motor,maar het stationaairtoerental was wel weer normaal af te stellen
DragonGr Dragon
11-02-2010, 07:53
Vraag is even: wil je een volledig werkende carb hebben of wil je gewoon dat de auto rijdt?
In het laatste geval kan je inderdaad steeds meer van de carb afslopen totdat je een solex overhoudt, maar echt leuk autorijden is het niet...
daan 1974
11-02-2010, 10:44
als alles blijft lopen ,voor mij absuluut geen probleem mee
een voledig werkende 2E2 zijn erg moeilijk te verkrijgen zoek er zelf al een aantal maanden naar .
voor een redelijke prijs natuurlijk ,wat ze vragen voor die carbs ,koop je bijna een weber replacemet voor .
DragonGr Dragon
11-02-2010, 10:46
Nou van twee of drie carbs maak je eenvoudig een goede werkende. Is niet zo moeilijk en je hebt er veel plezier van. Op zich is de 2E2 een leuk carbje
indewarre
11-02-2010, 11:51
op zich is het niet zo"n probleem dat ie stationair iets hoger loopt maar ik heb een beetje het gevoel dat die daarom af en toe heel licht stotterd, was vroeger ook zo bij het opeltje van me vriendin als ie dan warm was en je trok de choke uit begon ie ook iets te stotteren.
DragonGr Dragon
11-02-2010, 11:54
Ieder zn feest, maar ik denk dat bij jou het terugdraaien van die 13 bout al voldoende moet zijn..
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.