View Full Version : Ruitenwissers gaan spontaan aan
Sjoerd-mkI
11-02-2010, 07:35
Moguh,
ik heb sinds twee dagen het probleem dat m'n ruitenwissers spontaan aan gaan. Als ik dan de zekering er uit haal gaan ze gewoon door maar wanneer ik de zekering van de ventilator ( zit er naast ) er uit haal dan gaan ze wel uit en tot nu toe als ik dan die zekering terug doe blijven ze uit.
Het gaat om een 81er jetta 1.3 gf met oud type zekeringkast
moet je eens even kijken of de zekeringkast zelf niet defect is..
die willen nog wel eens last van waterschade/roest hebben..
Sjoerd-mkI
11-02-2010, 10:40
Ja daar dacht ik ook aan ja, is het nieuwe type zekeringkast uitwisselbaar met deze? Dit is knudde met die staafzekeringetjes...
ronnie_v
11-02-2010, 12:22
ik heb wel vaker gehoord dat dat wel kan, weet alleen niet of je nog iets moet veranderen?
Ik zou je regensensor ff nakijken :D
ScareMercy
11-02-2010, 20:17
Voor 99% dat je zekeringskast intern kortsluiting maakt, hebben die oud type zekeringskasten wel vaker last van. Ombouw naar nieuw type zekeringskast met de "vierkante" steekzekeringen kan alleen als je de complete kabelboom ook vervangt door het nieuwe type.
Sjoerd-mkI
11-02-2010, 20:38
Hmmm daar heb ik dus echt geen zin in... Is de interne indeling anders dan ofzo want een kennis van me heeft een 82er en die heeft een nieuw type maar de stekkers zijn dacht ik het zelfde
ScareMercy
11-02-2010, 20:52
De stekkers zijn totaal anders ;) evenals de interne indeling
op vw-wobshop.nl kan je de ouwe zekeringkasten voor een mooie prijs krijgen! Stuk goedkoper als de dealer maar wel orgineel VW...
Heb er vorige week zelf ook 1 op gehaald...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.