PDA

View Full Version : Gevolgen scheurtje uitlaatspruitstuk

Howler
11-02-2010, 11:51
Hallo!

Ik heb een klein scheurtje in het uitlaatspruitstuk van mijn PL. Nu vroeg ik mij af welke nadelige gevolgen dit heeft voor het lopen van de motor (ivm tegendruk etc.) én wat de gevolgen zijn voor de lambdawaarden. (het lijkt mij nl. dat de samenstelling van het mengsel niet echt veranderd met een scheurtje in het spruitstuk)
Iemand die hier hier iets zinnigs over kan zeggen?

Bedankt alvast!

breadfan83
11-02-2010, 11:54
Elke ondichtheid in het uitlaatsysteem voor de lambda kan voor een verkeerde meeting zorgen. ;)

Daarnaast is 't niet onwaarschijnlijk dat je de hele boel naar binnen blaast door je ventilatiesysteem, gezond is dat niet.

Probeer het gewoon met wat gungum dicht te smeren als dat lukt. Lukt het niet, effe een nieuw spruitstuk d'r op zetten.

martinus83
11-02-2010, 12:04
Klein scheurtje zal niet zo erg zijn. Bijkomende geluid zou ik eerder irritant vinden.
Gungum is meer een tijdelijke oplossing, je kunt dat er alleen maar op smeren. Ik vermoed dat dat er na een tijdje afvalt..

Ik heb bij mijn PL 2 keer achterelkaar een gescheurd spruitstuk gehad, misschien goed te overwegen een stalen spruitstuk te nemen. Hoeft helemaal niet zo duur te zijn, ik heb toen een 2e hands raceland exemplaar gemonteerd.

J-9A-N
11-02-2010, 12:46
Als een KR gelijk is heb ik nog wel 1 in het verkoopgedeelte staan.
(origineel spruitstuk €35.00)

Gr Jan.

RRGOLF2
11-02-2010, 14:54
Hee Alef, krijg je nu ineens allemaal problemen met de GTI?
moet nog steeds beginnen met de bumper