View Full Version : Motor opgeblazen wat nu???!!!
ik heb met mijn golf Gti 1.8 8v iets te hard gereden. :shake:
Toen ik bijna volgas reed, viel hij ineens uit.
ik heb de kap eraf gehaald en de riem is geknapt
knarfmk1
11-02-2010, 12:53
geen klap gehoord? bij starten ook geen bijgeluiden?
geen klap gehoord? bij starten ook geen bijgeluiden?
nee, geen klap gehoord
ploft ook niet meer bij starten, lijkt wel of ie heel soepel draait nu.
ronnie_v
11-02-2010, 13:04
kap vd distibutie riem er al eens afgehaald, ter controle? Of, als je de
olie vuldop eraf haalt, draait de nokkenas dan bij het starten?
breadfan83
11-02-2010, 13:05
Is je distributieriem niet gewoon geknapt?
Is je distributieriem niet gewoon geknapt?
Draait de komplete motor dan niet in soep wanneer de distributie riem knap.
kleppen krom of weet ik veel wat.....
breadfan83
11-02-2010, 15:11
Bij de 1.8 loopt wel het een en ander aan als je pech hebt, maar kan net zo goed zijn dat je mazzel hebt gehad.
Enige manier om het zeker te weten is even zelf gaan kijken hè. ;)
Vento Vice
11-02-2010, 18:30
Een beetje een pechjaar, Dr.Golf? :(
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/ABCD0001_85453.JPG
Hi! Het is idd de distributie; we hebben de Golf vanmiddag naar huis gesleept en daar even een 'quick look' genomen.
De vezels leken wat op dor gras en staken uit de distributiekap, dus de kap er maar af gehaald en idd....!
(...en de snaar was ook wel errug droog, dus waarschijnlijk net zo oud als de auto... :screwy:)
Er staat me iets van bij, dat bij de PF-motor (GTI 1.8 8V) de zuigers en de kleppen elkaar niet kunnen raken; weet iemand dat toevallig zeker?
http://img127.imageshack.us/img127/1588/meeting11.jpg
zippo123
11-02-2010, 18:38
Ziet er niet zo gezond uit :eek: suc6 met de reparatie en ik hoop dat je geluk hebt :)
oké, wie kan me raad geven.
hoe ga ik de auto "op tijd zetten" en de riem erop doen.
Ben wel van plan om het zelf te proberen, lijkt me niet al te moeilijk als ie maar goed staat.
ps. vlak hierna knapte de riem
youtube.com/watch?v=XAP5MrFagBk
apocalypsenever
11-02-2010, 19:01
Lol ik wist niet dat er een G60 in lag :D
;)
breadfan83
11-02-2010, 19:46
Je hebt een 16v teller d'r in zitten. 260kmh en 8k rpm. Denk dat er dan ook het een en ander aan de afgelezen gegevens niet klopt. ;)
Distributie op tijd zetten kun je zelf doen, maar als je niet zeker weet hoe het moet zou ik de hulp van een forummer oid in de buurt inroepen. Langs de dealer brengen is in ieder geval gekkenwerk...
Om er zeker van te zijn dat de kleppen en / of zuigers niet kapot zijn, kun je toch gewoon eventjes de kop er af halen? Zet je er gelijk een nieuwe koppakking in. De riem ligt er nu toch af, dus dat is een uurtje werk extra, en misschien 50 euro aan materiaal (koppakkingsetje).
Hoop voor je dat de boel nog te redden is. :thumbup:
Goeie muziek trouwens. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=XAP5MrFagBk
had je die riem wel of niet vervangen tijdens de grote verbouwing?
wat Chris al zegt, kop eraf en je weet genoeg. :)
Lol ik wist niet dat er een G60 in lag :D
;)
tis geen g60 of 16v
maar een gewone 1.8 8v
Je hebt een 16v teller d'r in zitten. 260kmh en 8k rpm. Denk dat er dan ook het een en ander aan de afgelezen gegevens niet klopt. ;)
Waaronder het metertje van de koelvloeistof . . . . ;)
tis geen g60 of 16v maar een gewone 1.8 8v
Dan heb je vast en zeker per ongeluk een tikfoutje gemaakt met het uploaden bij joutjoep . . .
breadfan83
11-02-2010, 20:29
tis geen g60 of 16v
maar een gewone 1.8 8v
Zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat je de teller van een 16v d'r in hebt. 8v Gaat tot 7k rpm.
teller zal inderdaad wel een beetje afwijken.
Dit was mijn eerste ritje in de Gti, zit namelijk in het gips ivm enkel breuk
en enkelbanden kapot. :(
Kheb de Gti 2 weken geleden gekocht en mijn vrouw moest de proefrit/ terugreis(110km) rijden. Dus dacht vandaag maar eens ff mijn nieuwe aanwinst te testen en een paar hippe foto's te maken en een leuk filmpje.
Eerst ff lekker warm laten draaien, schoonspuiten bij de wasplaats en ff de A9 op.
Was lekker op dreef en heb bijna 60km (volgas :screwy: ) gereden.
Voelde me weer ff 18 again tot ik ongeveer 3 km van huis stil kwam te staan. :eek:
Rond 5 uur hebben we hem opgehaald (tnx vento vice) en de schade bekeken.
oliepijl nog in orde, koelvloeistofpijl nog in orde en een gebroken riem,tja ;)
Nu heb ik het idee dat het allemaal wel meevalt en zie ik het een stuk positiever in. Morgen gaat dit gips eraf en krijg voor nog eens 3 weken nieuw gips, tegen de tijd dat dat eraf mag en ik dus eigenlijk pas weer officieel auto mag rijden zal ik de riem wel vervangen hebben.
http://www.volksforum.com/albums/files/6/8/8/4/Foto0149-kopie.jpg
apocalypsenever
11-02-2010, 23:20
tis geen g60 of 16v
maar een gewone 1.8 8v
ooooooooooooooohhhh
hehe i knew :thumbup:
Jan-Jelle
11-02-2010, 23:34
Waar in nederland kan je 60 kilometer achter elkaar vol gas rijden? en wat versta je onder vol gas?
verder wel warmgereden en alles? ;)
en als je toch aan je auto aan 't schroeven bent, kun je er makkelijk gelijk een ander interieurtje inzetten;)
heeft iemand een schema of afbeelding waarop ik kan zien hoe ik de poelies moet zetten voor ik de distributieriem erop zet???????
Waar in nederland kan je 60 kilometer achter elkaar vol gas rijden? en wat versta je onder vol gas?
verder wel warmgereden en alles? ;)
en als je toch aan je auto aan 't schroeven bent, kun je er makkelijk gelijk een ander interieurtje inzetten;)
Van de velsertunnel tot ring alkmaar en terug 30km heen 30 km terug. :tongue:
volgas is als je pendaal op de bodem zit en je auto niet meer harder gaat :screwy:
tegen de tijd dat ik me interieur ga wisselen omdat me distributie riem gebroken is denk ik niet dat ie voor december weer rijd :wow:
verder alles goed????
Een beetje een pechjaar, Dr.Golf? :(
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/ABCD0001_85453.JPG
Hi! Het is idd de distributie; we hebben de Golf vanmiddag naar huis gesleept en daar even een 'quick look' genomen.
De vezels leken wat op dor gras en staken uit de distributiekap, dus de kap er maar af gehaald en idd....!
(...en de snaar was ook wel errug droog, dus waarschijnlijk net zo oud als de auto... :screwy:)
Er staat me iets van bij, dat bij de PF-motor (GTI 1.8 8V) de zuigers en de kleppen elkaar niet kunnen raken; weet iemand dat toevallig zeker?
moet ik alleen deze tekens gelijk zetten, weet iemand dat?
zo een schema als dit zoek ik , liefst nog iets duidelijker.
http://www.volksforum.com/albums/files/6/8/8/4/obraz049uz3.jpg
Staat hier echt al zoveel van op t forum...gebruik de search eens.
Was lekker op dreef en heb bijna 60km (volgas :screwy: ) gereden.
Voelde me weer ff 18 again tot ik ongeveer 3 km van huis stil kwam te staan. :eek:
En je bent nu 19 ?? :D
Dat is geen 60 km achter elkaar . . . :screwy: Ik had gegokt op een rollerbank . . .
Ring Alkmaar is overigens wel een leuk stukje weg . . . lekker gezeelig druk. ;)
Ik heb hiervoor trouwens nog een Grillespoilertje liggen . . . bij interesse kan je maatje hem gratis komen afhalen, ik mik hem anders toch binnenkort weg ;)
Renegade
12-02-2010, 10:30
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=64707
Kijk eens aan :D heb ik deze hele uitleg getyped hoe ik het bij mijn PF heb gedaan :thumbup:
vol goede moed begonnen.riem en spanrol gekocht, 2 uur buiten op straat gelegen.
Kreeg het niet voor mekaar om de inbusjes van de krukaspoelie los te krijgen.
1 losgekregen, 1 dol gedraaid en de andere 2 wilde ik niet verder draaien ivm risico voor kapot draaien. heb wel een komplete how to op papier erbij gekregen, maarja
hele boel weer ingepakt en naar een monteur gebracht .
maandag wordt hij gerepareerd en kan ik hem weer ophalen.
SubdubberGT
12-02-2010, 23:11
Zijn je kleppen krom dan?
Heb laatst nog hetzelfde meegemaakt op t werk, op tijd zetten, nieuwe riem en spanrol erop en starten = lopen :thumbup:
marcel #2
12-02-2010, 23:22
Alles proberen op tijd te zetten via de merktekens, draai met behulp van een ratel+dop de krukas rond.
Gaat het op een gegeven moment zwaar dan is er een klep krom.
Zou gewoon de kop er af trekken want er zit toch geen distributieriem meer op ;)
warm of koud,volgas of stationair,een distributieriem die op is,is op;)
riempje eromheenleggen is een eitje,alleen weet ik niet zeker te zeggen of de pf ook bij de "los draaibare" blokken hoort.als ie nou echt heel licht rondgaat zonder ook maar een zucht te geven vrees ik het ergste.
trouwens voor de mensen die denken dat je nergens in NL 60km achter elkaar volgas kunt rijden,het lukt mij nog redelijk vaak:D:D
sciroccoGTII
13-02-2010, 01:07
Of je hebt een auto die niet harder als 120 wil :tongue: of je hebt daar op urk eo ook van die leuke stille weggetjes zoals hier ;)
warm of koud,volgas of stationair,een distributieriem die op is,is op;)
riempje eromheenleggen is een eitje,alleen weet ik niet zeker te zeggen of de pf ook bij de "los draaibare" blokken hoort.als ie nou echt heel licht rondgaat zonder ook maar een zucht te geven vrees ik het ergste.
trouwens voor de mensen die denken dat je nergens in NL 60km achter elkaar volgas kunt rijden,het lukt mij nog redelijk vaak:D:D
Jan-Jelle
13-02-2010, 01:14
volgas is als je pendaal op de bodem zit en je auto niet meer harder gaat :screwy:
tegen de tijd dat ik me interieur ga wisselen omdat me distributie riem gebroken is denk ik niet dat ie voor december weer rijd :wow:
verder alles goed????
met mij alles prima, met jou?
interieur is maar voor de grap, komt puur omdat ik het interieur van een F&I in een bordeel vind horen met dat rare paarse kleurtje.. maar ieder zijn smaak. :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/6/8/8/4/03092009983.jpg
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
Wanneer je standaard 1.8 8v ongeveer deze stand aangeeft rij je bijna volgas. :screwy:
wilde graag zelf de riem wisselen gisteren, lijkt me ook niet al te moeilijk, maar het was min 1 en ik lag op straat,
heb geprobeerd de boutjes van de poelie van het vliegwiel los te halen.
1 ging los
1 heb ik gesloopt
de andere 2 gingen niet los en was bang om die ook te slopen.
daarom heb ik hem nu weggebracht naar een monteur.
had zelf al de spanrol en de riem gekocht en ga er van uit dat er verder niks beschadigd is.
http://www.volksforum.com/albums/files/6/8/8/4/03092009983.jpg
Wanneer je standaard 1.8 8v ongeveer deze stand aangeeft rij je bijna volgas. :screwy:
oké, wie kan me raad geven.
hoe ga ik de auto "op tijd zetten" en de riem erop doen.
Ben wel van plan om het zelf te proberen, lijkt me niet al te moeilijk als ie maar goed staat.
ps. vlak hierna knapte de riem
youtube.com/watch?v=XAP5MrFagBk
Het gaat hier toch om een en dezelfde auto ?? :confused:
Je post een filmpje met een veel hogere snelheid en zegt dat ie daarna kapot draaide . . . en je bovenstaande foto is de topsnelheid van een standaard 8v ?! Ergens klopt er iets niet . . .
Als je in het vervolg nogmaals zo'n boutje kapot draait . . . neem na het inbus dopje een "veeltands" dopje. Zet deze erin, paar tikken met een hamer, zodat ie goed vast zit en draai hem dan los . . . als je dan een luchttol erop zet, moet ie loskomen . . .
deze foto is van mij vorige Gti
Vento Vice
13-02-2010, 08:09
Het gaat hier toch om een en dezelfde auto ?? :confused:
Is idd een andere auto, maar met hetzelfde bouwjaar en hetzelfde PF-motorblok ;)
De 'Docter' heeft nu eenmaal de onbedwingbare dwang om van z'n auto's minstens één keer de werkelijke top te testen... :screwy:
(...en nee, hij is geen 18 of 19 meer...)
indewarre
13-02-2010, 08:49
de meeste 1.8 8v draaien vrij dus je kunt geluk hebben er is net een nieuw topic over de riem http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=64707 hier staat ook een verwijzing in naar een goede manual
zo zie je maar weer altijd direct een nieuwe riem erop als je een andere auto koopt
is ook het eerste wat ik altijd doe succes ermee
http://www.volksforum.com/albums/files/6/8/8/4/teller260.jpg
Voor de zeurpieten onder ons :screwy:
dit was ook bijna volgas :thumbup:
teller van F&i
(eigenlijk een 16v teller) :D
220km/u en maar 5000 rpm . klopt al niks van dus.
Schaalverdeling van 8V en 16V is anders. Je rijdt hier gewoon 200 volgens je 8V teller.
Bij de 8V staat 120 boven in midden en bij 16V 140. Scheelt dus 20km/u.
220km/u ga je echt niet redden. En dan moet de afwijking er nog af. Ik denk dat je volgens tom-tom maar een 185 a 190km[u rijdt.
Der Ghopmeister
13-02-2010, 10:01
meestal als ik een auto koop kijk ik alles na voor dat ik m ga lopen toppen....
dus oliewissel+oliefilter vervangen, disriem+v-riem vervangen, bougies+kabels vervangen, koelvloeistof verversen
en dan warm draaien en de snelweg oid op en kijken hoe hard ie wil
zo voorkom je dus wel dit soort ongein maar goed ieder zo zijn eigen methodes
indewarre
13-02-2010, 10:29
jaja de 8v van me broertje rijd ook 215 op de tomtom, ik geloofde het ook niet tot hij me inhaalde en ik toch echt 210 reed op de navigatie
Schaalverdeling van 8V en 16V is anders. Je rijdt hier gewoon 200 volgens je 8V teller.
220km/u ga je echt niet redden. En dan moet de afwijking er nog af. Ik denk dat je volgens tom-tom maar een 185 a 190km[u rijdt.
en maar afvragen waarom iedereen je zo zit te duwen:D:D
@maurits,ik ben vorige weeek zaterdagochtend die BBSkit op wezen halen bij dasher,geen kip te bekennen op de A7.had de hele weg de naald op 190(met de mk3 1.6):D:D
maar arjan maakt wel een goed punt trouwens,ik ga zelf ook nooit tot het uiterste voor ik een klein beetje weet wat voor vlees ik in de kuip heb.
Turbo-Variant
13-02-2010, 10:59
Snelheidsmeter moet naar mijn mening gewoon de juiste snelheid aangeven als je een exemplaar tot 200km/u vervangt door ene tot 260km/u.
Daarom staat dat getalletje WSZ950 in de teller. Zelfde WSZ mag normaal gesproken geen afwijking opleveren. (mits teller in orde is)
Overigens ben ik inderdaad wel benieuwd wat er voor bak achter hangt met 220@5000. Dat lukt mij zelfs met een 4T bak niet. ;)
190 echte km's
windje mee heuveltje af enz. enz.
196 :D :D :D
Zat er niet ver naast he ;)
indewarre
13-02-2010, 14:31
Snelheidsmeter moet naar mijn mening gewoon de juiste snelheid aangeven als je een exemplaar tot 200km/u vervangt door ene tot 260km/u.
Daarom staat dat getalletje WSZ950 in de teller. Zelfde WSZ mag normaal gesproken geen afwijking opleveren. (mits teller in orde is)
Overigens ben ik inderdaad wel benieuwd wat er voor bak achter hangt met 220@5000. Dat lukt mij zelfs met een 4T bak niet. ;)
wzs staat alleen maar voor weg strecken zahler en is verschillend per versnellingsbak de laatste types van de golf 3 en alle bouwjaren daarna kun je aanpassen met vagcom.
dit is er voor als je een andere klok inbouwd met andere verdeling en dus de de wsz dan kunt aanpassen, bij golf 2 alleen mogelijk door een ander wieltje in de bak.
Turbo-Variant
13-02-2010, 14:46
wzs staat alleen maar voor weg strecken zahler en is verschillend per versnellingsbak de laatste types van de golf 3 en alle bouwjaren daarna kun je aanpassen met vagcom.
dit is er voor als je een andere klok inbouwd met andere verdeling en dus de de wsz dan kunt aanpassen, bij golf 2 alleen mogelijk door een ander wieltje in de bak.
Dus met andere woorden; vervang je een teller met wsz950 door een andere teller met wsz950 moet die gewoon hetzelfde aangeven omdat de interne overbrenging hetzelfde is. :rolleyes:
iemand toevallig een gti klok in de bingo???
tot 220km/u en 7.000rpm
zoek ook orgineel stuur en mfa handels
eerste ritje met deze auto, en gelijk vol gas zn top willen halen?
wat is er tegenwoordig mis met een auto inrijden, en af en toe een beetje meer proberen?
sowieso zou ik eerst de staat van de distributie-riem controleren, zeker voordat je ermee gaat "blazen"
vind dit bijna beetje eigen schuld, dikke bult... :rolleyes:
indewarre
13-02-2010, 16:28
Dus met andere woorden; vervang je een teller met wsz950 door een andere teller met wsz950 moet die gewoon hetzelfde aangeven omdat de interne overbrenging hetzelfde is. :rolleyes:
nee je ben een ander wieltje in je bak nodig die bij de klok hoort dat is dat rode kunstof tandwieltje wat je ook zou kunnen doen is gewoon je orginele achterplaat waar de cijfers op staan overzetten
Turbo-Variant
13-02-2010, 19:10
Die klokken met W950 zijn toch allemaal hetzelfde? Wat geeft die 950 aan behalve de interne overbrenging. Die W950 zijn dus te gebruiken op alle 1.6 en 1.8 motoren met een 020 versnellingsbak. (02A weet ik even niet meer zeker)
Die kunststof wieltjes verschillen omdat de versnellingsbakken zijn uitgeleverd met verschillende eindoverbrengingen. In het geval van een Golf 2 een witte(16t) of een rode(15t) voor respectievelijk 3,667 en 3,89 eindoverbrenging.
Zou je mij anders kunnen vertellen bij welke klok welk tandwiel hoort? En hoe je aan de klok kan herkennen welk wieltje erbij hoort?
indewarre
13-02-2010, 19:44
Die klokken met W950 zijn toch allemaal hetzelfde? Wat geeft die 950 aan behalve de interne overbrenging. Die W950 zijn dus te gebruiken op alle 1.6 en 1.8 motoren met een 020 versnellingsbak. (02A weet ik even niet meer zeker)
Die kunststof wieltjes verschillen omdat de versnellingsbakken zijn uitgeleverd met verschillende eindoverbrengingen. In het geval van een Golf 2 een witte(16t) of een rode(15t) voor respectievelijk 3,667 en 3,89 eindoverbrenging.
Zou je mij anders kunnen vertellen bij welke klok welk tandwiel hoort? En hoe je aan de klok kan herkennen welk wieltje erbij hoort?
dat weet ik helaas niet, ik weet alleen dat de dit tandwieltje de teller regelt en daar houd het bij mee op, mischien hier een topic over starten is volgens mij vaker vraag naar
Turbo-Variant
13-02-2010, 19:54
Kan informatief zijn, maar ik blijf erbij dat je die tellerunits gewoon kan uitwisselen zonder afwijking. Bij mij is er in ieder geval nog nooit een probleem opgetreden.
Verschil wordt enkel gemaakt in de tandwieltjes, de tacho blijft dus gewoon hetzelfde en mag in principe niet afwijken als je een teller tot 260 monteert in je 8v GT die tot 200 gaat. Vandaar het W-getal, die bij smallblock met 084/085 bakken 935 is, bigblocks met 020 (en 02A?) bakken 950 is, en bij syncro's ook weer afwijkt als ik me niet vergis.
Vento Vice
14-02-2010, 08:25
pfff, bakcodes en rode/witte tandwieltjes...
Feit is dat er ten eerste een verkeerde teller in de Golf van Dr.Golf zit en dat deze (dus) gewoon nogal afwijkt!
Ten tweede wijkt een origineel geplaatste teller ook al af (in veel gevallen pósitief, dus geeft-ie tè veel aan)
Bij mijn Fire and Ice GTI (dus ook een PF-blok) wijkt de teller ook zo'n 10 km/h af!
(60 op de teller is werkelijk 50 en 130 op de teller is werkelijk 120)
Dan ga ik er gemakshalve vanuit, dat mijn MIO-navi wèl de èchte snelheid aangeeft, omdat dit een computertje is die een bepaalde afstand deelt door een bepaalde tijd. ;)
..en anders een volgende keer maar een stopwatch mee en precies een uur lang hectometerpaaltjes tellen :D
Dat je een 'nieuwe auto' eerst wat onderhoud zou moeten geven is natuurlijk het verstandigste, uiteraard.
Deze auto is 150 km naar huis gereden ná de koop en daarna heeft-ie stil gestaan. Toen het mis ging, was één van de eerste ritjes!
Jullie kopen toch ook geen auto om meteen naar huis te rijden; eronder te liggen en alles, wat maar enigzins een risico is, meteen te vervangen??!! :screwy: Auto's kopen blijft nu eenmaal een gok...
De eigenaar blaast normaal gesproken wat stoom af op een Yamaha Fazer 600, maar nu is het iets te koud, hè...
Bovendien zit-ie al een tijdje met z'n enkel in het gips, dus de hele tijd bij moeder-de-vrouw thuis en eigenlijk kàn 'meneertje' al helemaal niet stil zitten...
Samen met een droge, oude distributieriem zijn dit helaas de ingrediënten geweest voor wat ellende. GEWOON PECH, DUZZZ!
(kan iedereen gebeuren, tòch?)
Nu back-on topic, dan? :rolleyes:
>Wie heeft er een mooie 8v-teller liggen voor Dr.Golf?
Als het goed is, kan de auto maandag weer rijden...
indewarre
14-02-2010, 09:52
als ik een andere auto koop gaat er echt wel per direct een nieuwe riem met spanrol op net gedaan bij de 2 die ik gekocht het bleek zelfs dat de spanrol op het eind was, en zo'n riem word echt niet broos door een jaar stil te staan.
auto staat nu 3 weken op naam en morgen gaat er een nieuwe snaar en spanrol in.
Laat nog wel even weten of er verder nog iets aan de hand is.
Wanner die weer goed loopt gaan we verder met investeren, heb nog wel een to do list
nieuwe linker deur (tnx to vento vice)
orgineel stuur, liefst leer!!!!!!!!!!!!!
orginele klok!!!!!!!!!!!!
nieuwe mfa handels!!!!!!!
Gaat er iemand de beste jongen in 3 paginas geblaat nou ook nog wat nuttigs vertellen, zoiets als dat bij een 1.8 8v de kleppen de zuigers niet raken? Oftewel, waarschijnlijk helemaal niks mis mee, nieuwe riem en gaan.
gti_power
14-02-2010, 13:18
Dit is mij ook al eens gebeurd,met een pf.
Nieuwe riem erop en gaan met die banaan.
@topicstarter,ik heb nog een klokkenset liggen met witte tellers met 2 stekkers.
tnx voor de tip.
ga morgen kijken of ik 1 of 2 stekker heb.
DragonGr Dragon
16-02-2010, 12:36
als ik een andere auto koop gaat er echt wel per direct een nieuwe riem met spanrol op net gedaan bij de 2 die ik gekocht het bleek zelfs dat de spanrol op het eind was, en zo'n riem word echt niet broos door een jaar stil te staan.
Eens, je koopt vaak een auto van iemand die het normaal vind om 60 km volgas te rijden met een koude motor op de eerste rit... Dan kan je niet voorzichtig genoeg zijn. De meeste auto's worden niet verkocht omdat er niets meer aan te onderhouden valt. Alles loopt lekker en er zijn geen problemen. Auto verkopen is 9/10 door (aankomende) problemen.
Eens, je koopt vaak een auto van iemand die het normaal vind om 60 km volgas te rijden met een koude motor op de eerste rit... Dan kan je niet voorzichtig genoeg zijn. De meeste auto's worden niet verkocht omdat er niets meer aan te onderhouden valt. Alles loopt lekker en er zijn geen problemen. Auto verkopen is 9/10 door (aankomende) problemen.
Dat de vorige eigenaar de auto heeft verkocht omdat er het één en ander aan moest gebeuren, dat zag ik ook wel bij de aanschaf.
Ik had een proefrit van 125 km achter de rug voordat ik er mee ging blazen.
ik heb er die rit dan welleswaar naast gezeten maar toch, je hoort en voelt dat ie motorisch wel goed zit.
daar vooraf heb alles nagekeken wat ik tegen kan gaan komen aan deze auto.
kheb alleen niet de kap van de distributie afgehaald, denk ook niet dat de meeste mensen dat doen wanneer ze auto kopen.
voordat de riem knapte heb ik hem netjes warm laten draaien, nogmaals olie en vloeistof gecontroleerd, auto zelfs nog gewassen met draaiende motor.
dus was goed heet voor ik de snelweg op ging.
ben ook niet een of andere gek die koud in een vreemde auto stapt en hem meteen over de kop jacht.
weet wel zeker dat elke Gti rijder vast wel een keer in de buurt van zijn top heeft gereden.
Jot tuurlijk en nog steeds met regelmaat, ik heb niet voor niks een gti gekocht :D . anders had ik wel een 1300tje gekocht
Maar anyway, gooi er een nieuw riempje op en probeer het.
Wie weet heb je wel geluk. (geen idee of dit een vrijloopmotor is, dacht van niet eerlijk gezegd)
Met groot genoegen kan ik iedereen die dit leest meedelen
dat mijn Gti Fire&ice weer loopt.
voor de duidelijkheid.....
"JA, EEN 1.8 8V GTI MOTOR MET CODE PF IS EEN VRIJLOOP MOTOR" :D
Alleen de gene die als laatst de koppeling heeft gewisseld, heeft het vliegwiel niet op de merktekens terug gezet. dus dat was ff zoeken. :(
nieuwe snaar, nieuwe spanrol en hij loopt weer als een zonnetje. :thumbup:
PS. kheb nog niet volgas gereden :D
terug goed nieuws :thumbup:
gti_power
18-02-2010, 08:22
Toppie goed nieuws.
We gaan een meeting houden!!!
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=870960#post870960
breadfan83
19-02-2010, 22:09
Om te vieren dat je motor weer loopt? Geweldige instelling! :D
Nouja was eigenlijk iemand anders zijn opzetje.....
Maarre vento vice is een kennis van me en die vind het een leuk idee als ik ook me ga.
Er wordt ook gesproken over eind augustus voor de meeting.
Dus ik dacht, zet hem hier ook ff bij
goed voor de opkomst
post 100 ;o)
tevens einde van dit topic
slotje???
Ik zei toch dat bij een gewone 8v de zuigers de kleppen niet raken...
Vento Vice
13-03-2010, 12:04
De PF is een ideaal blok, dus! Snel en geen mogelijke problemen, gewoon vervangen àls-ie knapt ;-)
Gaat er iemand de beste jongen in 3 paginas geblaat nou ook nog wat nuttigs vertellen, zoiets als dat bij een 1.8 8v de kleppen de zuigers niet raken? Oftewel, waarschijnlijk helemaal niks mis mee, nieuwe riem en gaan.
Tnx
Alles is goed gegaan
Alleen vliegwiel stond niet op tijd, was ff zoeken.
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.