tinus gti
12-02-2010, 14:12
hallo beste mensen
sinds een paar dagen heb ik er last van dat mijn gti als hij koud is kraakt als ik schakel van de 1 naar 2 en dit heeft hij alleen als hij koud is klein stukje gereden dan is dit helemaal weg. :screwy:
nu kwam ik dit tegen op internet :eek:
" Waarschijnlijk hebben velen van ons er last van: bij koude motor de eerste paar keren kraken tijdens het schakelen van 1 naar 2....
Het kraken betekend dat de synchromeshringen in de versnellingsbak de 2 verschillende tandwielen niet goed op dezelfde snelheid kunnen brengen waardoor de tandwielen niet mooi in elkaar vallen.
Als je synchromeshringen echt versleten zijn heb je hier altijd last van, maar veel Golf 1 cabrio´s hebben hier met name met koude motor last van.
Met koude motor is de olie in de versnellingsbak erg dik.....als de motor warmer wordt, wordt de versnellingsbak ook warmer en de olie daarin dus dunner.
Na enige testen ben ik tot de conclusie gekomen dat er een olie is die dunner is bij koude motor en die bij warme motor ook nog perfect zijn werk doet.
Het gaat om ATF DEXRON II, bv van Kroon Oil.
Ik heb inmiddels al een aantal versnellingsbakken hiermee behandeld en met zeer goede resultaten!!
Heb je dit probleem ook, dan is het dus de moeite waard om je versnellingsbak olie te laten vervangen door deze olie.
Het is wel een dure volsynthetische olie, iets van € 20,- p/liter."
iemand die mij kan zeggen of dit de moeite waard is (olie zit er al een hele poos in volgens mij) of dat gewoon de synchromesh versleten is en zijn deze nog nieuw te verkrijgen en wat moet ik hier voor een prijskaartje bij verwachten?
sinds een paar dagen heb ik er last van dat mijn gti als hij koud is kraakt als ik schakel van de 1 naar 2 en dit heeft hij alleen als hij koud is klein stukje gereden dan is dit helemaal weg. :screwy:
nu kwam ik dit tegen op internet :eek:
" Waarschijnlijk hebben velen van ons er last van: bij koude motor de eerste paar keren kraken tijdens het schakelen van 1 naar 2....
Het kraken betekend dat de synchromeshringen in de versnellingsbak de 2 verschillende tandwielen niet goed op dezelfde snelheid kunnen brengen waardoor de tandwielen niet mooi in elkaar vallen.
Als je synchromeshringen echt versleten zijn heb je hier altijd last van, maar veel Golf 1 cabrio´s hebben hier met name met koude motor last van.
Met koude motor is de olie in de versnellingsbak erg dik.....als de motor warmer wordt, wordt de versnellingsbak ook warmer en de olie daarin dus dunner.
Na enige testen ben ik tot de conclusie gekomen dat er een olie is die dunner is bij koude motor en die bij warme motor ook nog perfect zijn werk doet.
Het gaat om ATF DEXRON II, bv van Kroon Oil.
Ik heb inmiddels al een aantal versnellingsbakken hiermee behandeld en met zeer goede resultaten!!
Heb je dit probleem ook, dan is het dus de moeite waard om je versnellingsbak olie te laten vervangen door deze olie.
Het is wel een dure volsynthetische olie, iets van € 20,- p/liter."
iemand die mij kan zeggen of dit de moeite waard is (olie zit er al een hele poos in volgens mij) of dat gewoon de synchromesh versleten is en zijn deze nog nieuw te verkrijgen en wat moet ik hier voor een prijskaartje bij verwachten?