View Full Version : Wielkassen
Philleuh
12-02-2010, 21:27
Hallo,
heb een groot probleem. Ik schuur vooraan tegen de plastieke kuip.
Randjes zijn omgeklopt, is het aan te raden gewoon die plastieke kuip er gewoon eruit te halen? Of wat raden jullie aan omhoog zetten is geen optie. :D
Is enkel maar langst 1kant en die schroefdraad staat al 4toeren hoger dan de andere kant omdat die daar ervoor al schuurde op men oude bandjes.
Iemand raad?
Dank u
jettaracing
12-02-2010, 21:32
heb je een foto van de auto met de wielen dan ?, want bij een Mk2 past veel diks onder hoor voordat t erg gaat aanlopen
Philleuh
12-02-2010, 21:36
http://img63.imageshack.us/img63/9272/img2047u.jpg (http://img63.imageshack.us/i/img2047u.jpg/)
http://img10.imageshack.us/img10/2940/img1942b.jpg (http://img10.imageshack.us/i/img1942b.jpg/)
ben van 165/50(bridgestone) naar 165/45(federal) gegaan en heb 0,5cm lager gedraaid
met 165/50 liep die niet aan
jettaracing
12-02-2010, 21:42
Ok dat valt mee kwa dikte en laagheid .
Ik denk dat je gewoon een stuk van je plastiek kuip kunt afhalen , heb ik ook gedaan bij mijn jetta's , ik rij met 9 j rondom , dan is aanpassen van je wielkuip zeker nodig .
Er compleet uithalen zou ik niet doen , dan krijg je erg veel rommel vanaf de weg in je deursponningen ,en je spatscherm .
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/DSC01861.jpg
hier heb ik een deel uit t scherm zelf gehaald (ik rij met g60 randen erover heen ) ,en ook zo'n deel ui de plasic kuip .
Philleuh
12-02-2010, 21:47
Nederlandse apk is duidelijk beter dan de Belgische technische keuring :D
Zo zal ik in Belgie niet naar de keuring kunnen met een stuk uit men spatscherm.
Dan misschien toch maar opteren om die 0,5cm weer hoger te leggen.
jettaracing
12-02-2010, 22:01
zal het even verduidelijken , ik rij zo niet hoor , een origineel g60 voorscherm heeft er ook deze gelijke delen eruit en dat is origineel .
Normaal ziet de auto er zo uit ,met de g60 verbreders !
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/DSC01974.jpg
Philleuh
13-02-2010, 06:39
zal het even verduidelijken , ik rij zo niet hoor , een origineel g60 voorscherm heeft er ook deze gelijke delen eruit en dat is origineel .
Normaal ziet de auto er zo uit ,met de g60 verbreders !
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/DSC01974.jpg
Ow zo dat wist ik dus niet :D
Moet nog wat leren over de Mk.II :D
Maar denk dat de goedkoopste oplossing omhoog draaien gaat worden of toch de makkelijkste
jettaracing
13-02-2010, 08:49
Een stukje uit je platiek wielkuip snijden is ook zomaarklaar ,hoef je alleen het wiel eraf ,en met een goed scherp stanleymes snij je er zo een deel af .
Philleuh
13-02-2010, 12:03
Een stukje uit je platiek wielkuip snijden is ook zomaarklaar ,hoef je alleen het wiel eraf ,en met een goed scherp stanleymes snij je er zo een deel af .
Dat kan natuurlijk ook :D
Volgende week maar eens doen dan, kan die weer lager :D
passatje2
13-02-2010, 13:45
trek die wielkuip toch eruit,is t eerste wat ik doe altijd,of je moet bovenin een stuk plastic weghalen maar dan krijg je sowieso rotzooi in de kasten dus eruit ermee en evt met tectyl inspuiten de binnenschermen
Philleuh
13-02-2010, 15:30
nog mensen die hun kuip verwijderen?
Nederlandse apk is duidelijk beter dan de Belgische technische keuring :D
Zo zal ik in Belgie niet naar de keuring kunnen met een stuk uit men spatscherm.
Dan misschien toch maar opteren om die 0,5cm weer hoger te leggen.
Een origineel g60 spatbord is standaard zo, dus ze kunnen u niks in la belgique
jettaracing
13-02-2010, 19:04
Ik zou de kuip niet verwijderen ,het houd altijd nog wel vuil tegen ivm de a stijl ,en dan kijk je ook zo bij het voorscherm in zonder modderkuip .
Philleuh
13-02-2010, 20:22
probleem opgelost :)
BIEZELWERKS
15-02-2010, 22:00
probleem opgelost :)
Hoe heb je het nu opgelost!
Wielkuip eruit laten,niet echt verstandig :shake:
heb met mijn auto even zo rondgereden,vuil en water komt overal tussen.
GOEDE TIP:
Als je beetje creatief bezig gaat,ga je naar de Tapijt winkel/handel/dealer
of zo iets :D
Bepaalde nieuwere auto's,gebruiken soort tapijt voor wielkuipen,
dat geruisloos is voorbeeld bij grind enz...
Je bedekt alleen de plekken die nodig zijn,en vaak kan je die vastzetten
op plaatsen waar de originele schroefjes inkomen!
Zo kun je eventueel extra ruimte maken,en nog LAGER :D gaan..?
WERKT ECHT PERFECT :thumbup:
Mijn mk2:http://i47.tinypic.com/1z2fuhf.jpghttp://i45.tinypic.com/n5h0yt.jpg
Succes ;) en zeker gaaf mk2tje :thumbup:
Philleuh
16-02-2010, 09:06
heb gewoon 1/3de van de wielkuip eruit gehaald
jettaracing
16-02-2010, 20:05
heb gewoon 1/3de van de wielkuip eruit gehaald
:thumbup:
Philleuh
17-02-2010, 10:52
Probleem is dus niet opgelost :shake:
is enkel langst bestuurderskant dat ie ergens schraapt en niet op vlakke beton maar enkel op banen met betonplaten.
Vind echt niet wat het is, iemand die het misschien wel weet?
Heb gezien dat er een stang van me wiel naar het midden auto(ik gok cardan) maar 1mm heeft met het chassis maar wist niet dat dit een schurend geluid zou maken. En zo laag ligt het golfje niet. Wat doen?
BIEZELWERKS
17-02-2010, 11:44
Probleem is dus niet opgelost :shake:
is enkel langst bestuurderskant dat ie ergens schraapt en niet op vlakke beton maar enkel op banen met betonplaten.
Vind echt niet wat het is, iemand die het misschien wel weet?
Heb gezien dat er een stang van me wiel naar het midden auto(ik gok cardan) maar 1mm heeft met het chassis maar wist niet dat dit een schurend geluid zou maken. En zo laag ligt het golfje niet. Wat doen?
Als die stang,wat jij zegd maar 1mm vrij ligt :eek: .dan is er iets niet helemaal goed.
Is dit de ruimte tussen chassis of je subframe..?
Het risico dat de stuurstangen langs de balk schuren, dat is zeker!!
Zelf heb ik de mk 2 op zn laagst, de grijze op de foto :D
Rij er dagelijks mee maar ja af en toe,is er wel wat hoorbaar.. :)
De ene aandrijfas is ook dikker als de ander,daarom vaak 1 kant hoorbaar.
Stel ik kom door een behoorlijk gat,klapt de stuurstang+as tegen de balk..
Even foto gemaakt zodat we elkaar begrijpen oke? :thumbup:
http://i46.tinypic.com/vck7r.jpghttp://i49.tinypic.com/2vtplpv.jpghttp://i49.tinypic.com/nqwxgk.jpghttp://i50.tinypic.com/dlgklv.jpg :screwy: :D
Maar zoals je wielkuip,heb je iets afgesneden. Als je dagelijks ermeer rijdt
komt het smeer er achter. en hoopt zich op. begrijp je.
De kwaal waar de mk3 bekend omstaat,roest onder bij scherm en balk ;)
Kijk en laat even weten, ivm de foto,en maak zelf desnoods ook foto?
Philleuh
17-02-2010, 11:50
Ja maar als stuurstang de balk raakt geeft dit toch een kloppend geluid? Of gewoon een schurend geluid? Wagen ligt echt niet laag en zie veel Mk.II die lager liggen. Heeft het ook enkel maar op beton platen of op rechte baan als er een putje of dergelijke is.
Even foto genomen
http://img710.imageshack.us/img710/5237/img2100zj.jpg (http://img710.imageshack.us/i/img2100zj.jpg/)
Oja in het schaduwgedeelte ligt ie heel kortbij.
Dacht altijd dat het langst passagierskant was dat ie zou raken en niet langst mijn kant.
BIEZELWERKS
17-02-2010, 20:21
Ja maar als stuurstang de balk raakt geeft dit toch een kloppend geluid? Of gewoon een schurend geluid? Wagen ligt echt niet laag en zie veel Mk.II die lager liggen. Heeft het ook enkel maar op beton platen of op rechte baan als er een putje of dergelijke is.
Even foto genomen
http://img710.imageshack.us/img710/5237/img2100zj.jpg (http://img710.imageshack.us/i/img2100zj.jpg/)
Oja in het schaduwgedeelte ligt ie heel kortbij.
Dacht altijd dat het langst passagierskant was dat ie zou raken en niet langst mijn kant.
:eek: Ja hij ligt zeker dicht bij de balk,foto van mij,daar staat hij wel op krik
maar ligt ook zeker zo als die van jou? Heb je schroefset en welk merk.
Maar zoals je het omschrijfd, denk ik eerder aan o.a.
Domlager. (Deze zit boven op de schokbreker,en is gelagerd i.v.m. sturen)
Het is mogelijk dat die is versleten,zelf ook al vervangen.
Geluid hoor je alleen voor en aan een kant,of voor en beide kanten... :rolleyes:
Stuurkogel. Zou misschien ook mogelijk kunnen zijn :confused:
Door het verlagen gaat de ophanging op een ander punt,
veren en druk uit oefenen. En daarvoor altyd standaard gereden heeft.
aangezien zn leeftyd,krygt hij nu plots flink op zn donder, begryp je :thumbup:
Maar ben bijna zeker dat dit Versleten Domlagers zijn :rolleyes:
http://i49.tinypic.com/97uxq9.jpg
Dit zijn Domlagers van een VW Golf mk2. (VoorKant)
http://i46.tinypic.com/2nalm5y.jpg
Dit zijn DomLagers van een VW Golf mk2. (AchterKant)
Deze kun je in immitatie of origineel krijgen.
Origineel is wat ik zal aanraden,mijn VW monteer ik alleen Originele Delen :thumbup:
Maar nu toevallig op de Daily mk2,heb ik immitatie gemonteerd.
deze zijn erg snel Stuk :mad:
Origineel wel iets duurder,maar weet je wel wat je hebt. :thumbup:
Zelf zal ik zeggen,vervang alleen voor,als achter niks hoorbaar is.
Ja weet lang verhaal,maar duidelijke uitleg. is het halve werk...!! :D
( Als kan even 2a3 foto's nog maken,beide kanten van de draagarm die je nu op foto hebt.)
Hoop dat je hier wat mee kan,en hoor graag of het verholpen is oke :)
Succes.
Philleuh
17-02-2010, 22:30
Als ik alleen in de wagen zit is het aan 1kant hoorbaar zit me vriendin erbij is het langst beide kanten. Heb gezien dat de rubber rond de stang wel beetje is ingedrukt door men chassis.
Mijn schroefset is van het merk AP(zustermerk van KW)
Zal morgen eens foto's nemen van beide kanten, maar de stang ligt langst beide kanten zo kortbij het chassis.
En het schuren is pas begonnen toen ik de 165/50/15 wisselde voor een 165/45/15
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.